Gå til innhold

Overreagerer jeg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal besøke min familie, og min svigerfar tilbydde seg og betale for reisen. I går snakket vi og jeg sa vi nesten måtte ha et ekstra setet til jenta mi på 11 mnd, da jeg VET at hun ikke kommer til og roe seg i fanget mitt. Uansett hvor mye det skjer rundt sitter hun ikke stille.. Og hun har et skikkelig temperament,. Jeg er generelt redd for og fly og blir stresset bare ved tanken på og skulle reise. Og det og kunne slappe av mens hun sover i bilstol, vil jeg så gjerne mye mer enn at jeg skal prøve og holde fast en ivrig og sur baby.

Jeg sa at om det ble for mye penger kunne jeg ta meg av resten, ikke noe problem, hadde veldig lyst til og få et ekstra sete.

Da ble han drit forbanna og sa følgende: Jeg synes når jeg tilbyr meg og betale for reisen, burde du ta til takke med det jeg foreslår, og det er totalt unødvendig med et ekstra sete når du kan ha hun på fanget! Dette er noe forbanna TULL!! ++

Jeg følte meg som verdens mest utakknemlige person, og ville bare ikke at det skulle høres ut som om jeg ikke satt pris på det... Det hadde jeg sagt til samboeren min før jeg prata med svigers..

Jeg kjenner ikke han så godt, og jeg ble bare kjempe lei meg for at han ble forbanna.. Jeg hater tanken på og ha noe som helst konflikter med min samboers familie.. Jeg sa jeg skulle tenke på det og ringe opp igjen.

KlaRTE bare ikke og holde tårene tilbake, og samboeren min lurte på hva han hadde sagt. Jeg fortalte. Samboeren min ble forbanna og mente at det var unødvendig av han og bli forbanna og snakke sånn. Så han ringte faren sin, og de ble skikkelig uvenner. Samboeren min sier selv han aldri hadde reist selv om han ikke hadde et ekstra sete hvor hun kunne sitte i bilstolen sin.. Fordi hun rett og slett er helt vrang når man holder henne.

Nå føles alt bare skikkelig ubehagelig, og jeg angrer på at jeg ikke takket nei til tilbudet tidligere..

Min svigerfar sendte meld til samboeren min og sa at nå ble ikke han og komme på besøk til oss lengre, og ville vi skvære opp fikk vi dukke opp hos han. Han hadde masse i bilen som var til jenta vår og han sa det var synd. (Han er her sjelden uansett..)

Jeg vet at han har et mega temperament, og synes hele greia var bare ekstremt ubehagelig..

Overreagerer jeg HELT?!

Er det jeg som burde unnskylde meg?

Sendte han en melding hvor jeg forklarte hvorfor jeg ble lei meg og hvorfor samboeren min ble sint.. Men har ikke fått noe svar..

Føler det er min skyld at alt har blitt et stort rot nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du overreagerer sånn. Vist barnet ditt er urolig så ser jeg ikke problemet med å ha ett ekstra sete. Vi hadde det på en togtur, å det var helt fantastisk fordi vår sønn var også urolig, å han var over 1 år. Skjønner ikke hvorfor det skal være en "big deal" av de så lenge du tilbydde å betale det selv....

Skrevet

Ja du overreagerte veldig. Ungen er sikrere på fanget i riktig sele og skal uansett sitte når flyet tar av og lander.

Gjest Husfrua
Skrevet

Ja du overreagerte veldig. Ungen er sikrere på fanget i riktig sele og skal uansett sitte når flyet tar av og lander.

Idiotisk svar. Hun sier jo at barnet skal sitte i eget bilsete. Det er da mye tryggere enn å sitte på fanget til mor i samme sele. Og hva får egentlig så mange til å mene at det for svigerforeldre er greit å oppføre seg som tullebukker? Fordi vi er "barn" og skal settes på plass som en uregjelig fire åringer? Det handler faktisk om respekt. Hadde de snakket på samme måte til en venn eller naboen?Tvilsomt.

Skrevet

Idiotisk svar. Hun sier jo at barnet skal sitte i eget bilsete. Det er da mye tryggere enn å sitte på fanget til mor i samme sele. Og hva får egentlig så mange til å mene at det for svigerforeldre er greit å oppføre seg som tullebukker? Fordi vi er "barn" og skal settes på plass som en uregjelig fire åringer? Det handler faktisk om respekt. Hadde de snakket på samme måte til en venn eller naboen?Tvilsomt.

Har du reist med fly?

Det er ikke sikkert å sitte i et løst bilsete i ett fly. Hva tror du skjer når flyet får turbulens. Da flyr både setet og ungen, kresj der er ungen død eller hardt skadet og det lenge før flyet kræsjer.

Det er en egen sele for unger under 2 år som festes oppå mors sele som ungen skal ha på seg.

Skrevet

Her er det svigerfar som overreagerer. Du ønsket et ekstra sete og ville selv betale for det. Han har da egentlig ikke noe med det å gjøre til tross for at han betaler ditt sete. At han vil risikere familieforhold pga et flysete er totalt urimelig og vitner om lite selvkontroll i forhold til eget sinne/egne følelser. Og som hun over poengterte: ville han snakket slik til naboen? Neppe.

Du overreagerer ikke, men du bør belage deg på mange konflikter siden han åpenbart gjør en fjær om til fem høns..

Og til hun over som svarte at du overreagerer: les innlegget før du svarer...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har aldri hørt eller sett barn i bilseter på fly? Uansett koster jo ikke billett for barn noe særlig, er jo bare å kjøpe det selv. Men hvis denne svigerfaren er så sjelden med i bildet, hvorfor tilbyr han seg å betale en reise for deg hjem til din familie?

Skrevet

Man får sikret barnet i bilsete i flysete.

Skrevet

Har du reist med fly?

Det er ikke sikkert å sitte i et løst bilsete i ett fly. Hva tror du skjer når flyet får turbulens. Da flyr både setet og ungen, kresj der er ungen død eller hardt skadet og det lenge før flyet kræsjer.

Det er en egen sele for unger under 2 år som festes oppå mors sele som ungen skal ha på seg.

Kaster spm tilbake til deg jeg, har du reist med fly?

De sikrer barnesetet med spes. sele i flysetet, så det er absolutt ikke usikkert :)

Men uansett syntes jeg svigefar her oppfører seg tullete!

Selv hadde jeg latt mannen min tatt første tlf ang den billetten uansett -Han tar "konflikter" i sin familie, og jeg i min...men nå har skaden skjedd, og spørsmålet nå blir jo bare hvordan man skal rydde opp.

-Er det verdt å svelge noen kameler, eller skal man stå hardt på sitt?!

Skrevet

Oioioi, her lyser varsellampene mine, dette høres ut som en veldig manipulerende person!!

Nei, du overreagerer ikke, og jeg ville passet meg litt for han der.

Ikke la han få styre på sånn, skal han sette betingelsene så sier du ihvertfall nei takk i fremtiden!

Og du, jeg har hatt et par/tre mennesker i livet mitt av den sorten der og det er helt utrolig hvordan de klarer å gi skyldfølelse og få følsomme folk som meg (og kanskje deg?) til å føle at alt er vår skyld.

Vil nesten kalle han psykopat/sosiopat utifra det du skriver.

Prøv om du klarer å gi f..., du har ikke gjort noe feil!!

Gjest Husfrua
Skrevet

Har du reist med fly?

Har du flydd?Jeg har ikke hatt problemer med å feste barnesete i fly i allefall.

Skrevet

Jeg var jo ikke der, så jeg kan bare tippe, men jeg vil tro at selv om du mente at det var helt greit å betale den ekstra biletten selv oppfattet din svigerfar det som om du egentlig forventet at han skulle betale. Da kan jeg forstå at han blir irritert. Han følte det sikkert som om du forsøkte å presse ham til å gi deg enda mer når han selv følte at han allerede hadde gitt deg en fin gave ved å betale biletten. Noen ganger blir det slike misforståelser.

Jeg tror du burde ringe ham og forklare at du kansje uttrykte deg dårlig og at det ikke var din mening å virke utaknemlig for at han betalte og at det selvfølgelig var meningen at du selv skulle betale for det ekstra setet, men at du måtte samkjøre det med ham slik at dere fikk kjøpt begge bilettene samtidig.

For meg virker det som om du har virket ganske kravstor, selv om det ikke var din mening, og som om han også har overreagert. Du har lite å tape på å forsøke en forsoning. Det klarer du sansynligvis best ved å ta på deg noe av "skylden" for missforståelsen samtidig som du forteller at du forstår hvordan det kunne virke på ham, selv om det ikke var din mening.

Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Unger under to sitter oftest på fanget, enten de vil eller ei.

Om det var så superviktig for deg (og om du virkelig tror hun roer seg mer ved siden av deg), så kunne du tidd stille om det til din svigerfar og betalt hennes billett selv.

Jeg synes du skylder ham en unnskyldning.

Skrevet

Jeg er litt enig m hun over... Tenker at han mener an har vært grei som ville betale for deg også sier du at du vil ha eget sete til din datter og kan drake selv hvis det blir for mye.. Jeg syns kanskje du skulle takket for at han ville betale og ordnet det siste sete uoppfordret selv uten å invitere til at han skulle betale det..

Når det er sagt syns jeg han reagerte litt vel sterkt på dette og det tyder på at han er veldig hårsår, noe som sikkert gjelder i flere sammenhenger... Jeg tror jeg ville ringt han og sagt at du selvfølgelg skal betale det sete selv.. Og beklage hvis han følte han måtte betale det, men at du ville nevne det for dere må bestille slik at dere får plass v siden av hverandre..

Skrevet

Jeg er litt enig m hun over... Tenker at han mener an har vært grei som ville betale for deg også sier du at du vil ha eget sete til din datter og kan drake selv hvis det blir for mye.. Jeg syns kanskje du skulle takket for at han ville betale og ordnet det siste sete uoppfordret selv uten å invitere til at han skulle betale det..

Når det er sagt syns jeg han reagerte litt vel sterkt på dette og det tyder på at han er veldig hårsår, noe som sikkert gjelder i flere sammenhenger... Jeg tror jeg ville ringt han og sagt at du selvfølgelg skal betale det sete selv.. Og beklage hvis han følte han måtte betale det, men at du ville nevne det for dere må bestille slik at dere får plass v siden av hverandre..

Gjest Antarctica
Skrevet

Bilseter kan da umulig festes forsvarlig med de topunkts-beltene som finnes i flyet. det har jeg vanskelig for å tro kabinpersonalet vil godta. Når det er sagt, syns jeg svigerfar er en idiot som skal liksom vite best hva som er praktisk mht å reise med en unge han aldri har reist med sjøl.

Skrevet

Synes det var litt klønete av deg å diskutere dette med ekstra sete med svigerfar. Han skal vel ikke bestille bilettene for dere? Der er bare å bestille og gi han summen, UTEN det ekstra setet, så hadde alle vært fornøyde.

Når det er sagt så overrreagerer svigerfar og er en dust, spør du meg. Her er begge foreldrene enige om at de vil ha bilstolen med på flyet og har grunner til det. Du sa at du kunne/ville betale for de ekstrautgiftene dette ville medføre. At han nå nekter å komme på besøk til dere osv. er helt latterlig.

Skrevet

Det virket som du prøvde å "melke kua maksimalt". Ditt spede, lille tibud om å betale selv var etter min mening en altfor vagt. Siden du tar det opp med ham så insinuerer du jo at han bør betale? For hvis du mener at du skal betale selv så er det jo ikke noe behøver å nevne for svigerfar i det hele tatt?

Men uansett er jeg enig i at han overreagerer. Gi saken litt tid og la ham få roe seg.

Så ringer dere og sier at dere kommer på besøk og betaler alt selv.

Mulig eget sete ikke frister like mye når dere må betale selv?

Det er strengt tatt helt unødvendig med eget sete. Jeg har reist masse med vilter og sta unge og det er ikke lettere å roe dem i eget sete enn på deres fang.

Og til de som har den meningsløse diskusjonene over her: Man kan ha med baby i bilstol og feste bilstolen i flyets egen sele. Det er mer sikkert enn å ha baby på fanget, men egentlig helt unødvendig.

Skrevet

Hvis man går inn på sas.no, og klikker på "Spør Eva" og skriver inn bilstol får man følgende svar:

"Du kan ta med barnesete for bil som håndbagasje dersom målene på setet er innenfor det tillatte. Dersom du ønsker at barnet skal sitte i dette, og barnet er under 2 år, må man kjøpe en barnebillett. Barnesetet kan også sendes som innsjekket bagasje. Det kan sendes i stedet for en barnevogn, eller i tillegg til barnevognen, hvilket innebærer at man må betale en avgift"

Så til dere som sier at man ikke kan benytte bilstol ombord på flyet, så har dere svaret her.

Hvor lang flytur er det snakk om her Hi?

Mine barn har vært et helsikke å ha på fanget, og vi er myyye ute å flyr, men avledingsmanøverer med film på ipad, musikk på ørene, bøker, leker funker faktisk ofte.

Vår flytid er som regel 1 time ;)

Skrevet

Bilseter kan da umulig festes forsvarlig med de topunkts-beltene som finnes i flyet. det har jeg vanskelig for å tro kabinpersonalet vil godta. Når det er sagt, syns jeg svigerfar er en idiot som skal liksom vite best hva som er praktisk mht å reise med en unge han aldri har reist med sjøl.

Joda. Det er faktisk helt forsvarlig og helt trygt. Jeg har reist sånn flere ganger med baby.

Skrevet

Herregud. Det er bare på Dib dette kan vris til at det er HI som overreagerer.

Svigerfar reagerer med å bli FORBANNA og si at han ikke vil besøke dem mer. Er ikke DET å overreagere?

Han kunne vel bare sagt sindig og rolig at "nei, jeg synes ekstrasete er unødvendig, så det kan du betale selv som du selv foreslår".

Skrevet

Det var i utgangspunktet meningen at vi skulle ha et ekstra sete til hun uansett. Jeg blir helt oppgitt når folk sier det ikke er noe problem i det hele tatt og ha de på eget fang.. Virkelig.. hun hadde tatt helt av. I bilstolen sin roer hun seg med en gang og skjønner at man er på tur.

Jeg sa det tydelig og klart at jeg kunne og ville betale de ekstra kostnadene. Skal vi plutselig endre på alt av planlegging fordi han sier han vil betale?

Og ja, vi skal betale for ekstra sete uansett.

Jeg føler også at det må høres ut som om jeg er storkrevende når jeg sa det jeg sa. Men det var så absolutt ikke meningen, og meldingen jeg sendte etterpå, beskrev jeg at jeg ikke mente og være utakknemlig!

Han overreagerer i mange tilfeller, og det er det familien hans sier om han selv. Han har temperament og bare det han sier er riktig.

#17, jo han satt ved dataen i går og skulle bestille.

Når jeg prøvde og forklare det med setet, så bare overkjørte han meg helt og sa han skulle bestille ett enkelt sete.

Siden han insisterte på og betale, kom jeg også med forslaget om at han kunne betale 1 billett, så tar jeg meg av tilbaketuren, det tenkte han litt på, men så satt han seg på bakbeina igjen.

HI

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer! Du kjenner ditt barn og deres behov best, og du ville betale det selv. Ingen grunn til å klikke som han gjorde. (og er enig med de som sier at det er kun på dette forumet noen onde tunger klarer å vri dette til å være din feil!)

Og din svigerfar høres litt ut som min. Jeg har gitt opp å diskutere med han om noe som helst, for man blir bare overkjørt og det er ikke mulig å komme med noen argumenter uten at fyren klikker... Kan vel sies at vi ikke har så mye kontakt med mine svigerforeldre annet enn høflige korte turer innom. Glad mannen min liker mine foreldre så vi har ett sett med besteforeldre som ønsker å hjelpe oss på våre premisser.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt hi. Jenta vår har aldri roet seg i noe fang heller, og har alltid vært ganske vill av seg og med et bra temperament. Vi reiste med fly til syden rett før hun fylte to år, vi reiste da nettopp for å spare penger. For etter fylte to år koster det nesten det samme som en voksenbillett! Flyturen var et mareritt - over 4 timer, men vi kom oss da fram:) På veien hjem igjen sovnet hun heldigvis! Hun satt på fanget vårt. Jeg har heller aldri sett bilstol i et fly forresten, går det an? Jeg trodde man måtte ha trepunktssele. Men uansett, hvis du vil betale for det, er det kjekt med et ekstra sete ombord i et trangt fly!

Du overreagerer overhodet ikke, det er det svigerfar som gjør! Du virker som en oppegående person og jeg kan ikke fatte og begripe at du virket utakknemlig, spesielt siden du forklarte ham hvorfor. Skjønner godt at dette er en utrivelig situasjon! Håper at alt ordner seg.

Skrevet

Takk for mange hjelpende svar. Jeg har ingen andre enn min samboer og snakke med dette om, så det er godt og få det ut et sted.

Off, Jeg tenker at han nå kommer til og fortelle alle sin historie, og jeg kommer til og virke som en utakknemlig dust i alles øyne. Men det får så være..

Flyturen er kun 1 time og et kvarter. Har ikke ipad eller noe sånn at vi får sett noe film.. Hun er ikke så intr i sånn allikevel. Leker er hun bare intr i, i kort tid og kaster det fort vekk. Hun er glad i mat og div, så det er det eneste jeg kommer på som jeg kunne distrahert hun med, men jeg kan jo ikke sitte og stappe hun full av mat og frukt hele turen..

Men nå bestiller vi flyturen selv, sånn at vi får det som vi skal ha det.

Svigers kommer ikke til og beklage seg, eller roe seg betraktelig ned ang dette. Han er en sta mann tror jeg.. Men jeg har lite lyst til og komme krypende og beklage meg atter en gang, og fortelle at det var jeg som blåste dette opp..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...