Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #26 Skrevet 26. februar 2012 Hold hjemme. Her har 3 barn hatt omgangsyken nå. 2 av de kastet opp 1 gang og var i kjempe fin form etterpå.....sistemann kastet opp i 4 dager og låg rett ut. Ingen tvil om at barn er smittebærere selv om de kaster opp kun 1 gang!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #27 Skrevet 26. februar 2012 Hold hjemme. Her har 3 barn hatt omgangsyken nå. 2 av de kastet opp 1 gang og var i kjempe fin form etterpå.....sistemann kastet opp i 4 dager og låg rett ut. Ingen tvil om at barn er smittebærere selv om de kaster opp kun 1 gang!! Det er helt sant. Og jeg vet jo at barnet mitt er av typen som kan løpe rundt med 40 i feber omtrent. Det har skjedd kanskje tre ganger i hans liv at han har hatt så redusert allmenntilstand at jeg har følt at han var skikkelig syk. Selv om jeg da ser på temperaturen at han faktisk har høy feber. I fjor vinter da han hadde omgangssyke kastet han bare opp en gang. Så han er nok ikke den som kaster opp mye når han har omgangssyken.. Det er vanskelig å vite. Men jeg er enig med hun over her som sa at når man er usikker så leverer man ikke. Det kan jo være at det er fordi folk har levert for tidlig at barnet mitt nå har fått dette to ganger i løpet av en drøy uke..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #28 Skrevet 26. februar 2012 Barnet er jo ikke sykt. Det vil være 22 timer fra siste sykdoms tegn. Forskjellen på 22 og 24 timer har ikke noe å si.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #29 Skrevet 26. februar 2012 SIden du sier du har et nært forhold til de i bhg. Ring til bhg da vel og forklar situasjonen din. Kanhende de har mulighet til å ta han inn uansett, og kanskje ha han på et annet rom (eller ute) mens du henter oppgaven din. Ellers kan det hende de vet om noen som kan være barnepassere. Bhg har vikarer som kanskje er villige til å passe gutten din så du kan dra og hente oppgaven.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #30 Skrevet 26. februar 2012 Fant nettopp ut at jeg faktisk slipper å møte opp på skolen for å hente oppgaven. Vi har forelesning før utleveringen kl 12, men den kan jeg droppe. Og barnet sover jo likevel fra 12 og nesten til barnehagen stenger, så da utgjør det jo faktisk ingen forskjell for meg om han er hjemme eller i barnehagen. Det var deilig. Da tar vi oss en halv dag ekstra helg imorgen vi. Ordner seg som regel HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå