Kamomille Skrevet 27. februar 2012 #26 Skrevet 27. februar 2012 Ikke aktuelt å starte dage kl 04 uansett om barnet har vondt eller ikke. Ved årebetennelse gir vi paracet og ibux, sitter på soverommet med barnet under dyne og hører på lydbok eller ser i en bok, sørger for dempet belysning og lar banet slappe av. Når det er natt, står vi ikke opp å begynner dagen uansett! Hvis barnet absolutt ikke lar seg legge is enga, hadde jeg lagt en madrass og sovet sammen med barnet på barnets rom. Da kunne barnet leke rundt og far/mor slappe av uten å være redd for at abrnet skulle vadre rundt med fare for å skade seg.....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #27 Skrevet 27. februar 2012 Ikke aktuelt å starte dage kl 04 uansett om barnet har vondt eller ikke. Ved årebetennelse gir vi paracet og ibux, sitter på soverommet med barnet under dyne og hører på lydbok eller ser i en bok, sørger for dempet belysning og lar banet slappe av. Når det er natt, står vi ikke opp å begynner dagen uansett! Hvis barnet absolutt ikke lar seg legge is enga, hadde jeg lagt en madrass og sovet sammen med barnet på barnets rom. Da kunne barnet leke rundt og far/mor slappe av uten å være redd for at abrnet skulle vadre rundt med fare for å skade seg..... Herregud så regelrytter og firkantet det går an å bli! Jeg var selv plaget med hyppige ørebetennelser fram til jeg var 8 år og husker med GRU hvor innforjævlig vondt det var!!! Smertestillende fikk jeg men det ble jo ikke "bra" for det om! Det var intenst smertefullt og jeg syns det var god trøst å få sitte på sofaen sammen med mamma eller pappa med dynen rundt meg, varmeflaske mot øret og en film på tv uansett om klokken var fire, fem eller seks! Og om man kan unngå og kjøre på med både ibux og paracet til en 2 åring så gjør man vel det selv om det betyr å sitte oppe tidligere enn hva man har lyst til eller pleier?! Og sånn btw om man skulle sovne tungt på barnerommet mens barnet er våkent så klarer de fleste 2.5 åringer å komme seg ut døren og rundt i huset, det hjelper jo lite, skjønner ikke forskjellen???
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #28 Skrevet 27. februar 2012 Det må da være helt greit. Hvor farlig er det egentlig hjemme hos dere..?
Kamomille Skrevet 4. mars 2012 #29 Skrevet 4. mars 2012 Ikke aktuelt å starte dage kl 04 uansett om barnet har vondt eller ikke. Ved årebetennelse gir vi paracet og ibux, sitter på soverommet med barnet under dyne og hører på lydbok eller ser i en bok, sørger for dempet belysning og lar banet slappe av. Når det er natt, står vi ikke opp å begynner dagen uansett! Hvis barnet absolutt ikke lar seg legge is enga, hadde jeg lagt en madrass og sovet sammen med barnet på barnets rom. Da kunne barnet leke rundt og far/mor slappe av uten å være redd for at abrnet skulle vadre rundt med fare for å skade seg..... Herregud så regelrytter og firkantet det går an å bli! Jeg var selv plaget med hyppige ørebetennelser fram til jeg var 8 år og husker med GRU hvor innforjævlig vondt det var!!! Smertestillende fikk jeg men det ble jo ikke "bra" for det om! Det var intenst smertefullt og jeg syns det var god trøst å få sitte på sofaen sammen med mamma eller pappa med dynen rundt meg, varmeflaske mot øret og en film på tv uansett om klokken var fire, fem eller seks! Og om man kan unngå og kjøre på med både ibux og paracet til en 2 åring så gjør man vel det selv om det betyr å sitte oppe tidligere enn hva man har lyst til eller pleier?! Og sånn btw om man skulle sovne tungt på barnerommet mens barnet er våkent så klarer de fleste 2.5 åringer å komme seg ut døren og rundt i huset, det hjelper jo lite, skjønner ikke forskjellen??? Ikke aktuelt å starte dage kl 04 uansett om barnet har vondt eller ikke. Ved årebetennelse gir vi paracet og ibux, sitter på soverommet med barnet under dyne og hører på lydbok eller ser i en bok, sørger for dempet belysning og lar banet slappe av. Når det er natt, står vi ikke opp å begynner dagen uansett! Hvis barnet absolutt ikke lar seg legge is enga, hadde jeg lagt en madrass og sovet sammen med barnet på barnets rom. Da kunne barnet leke rundt og far/mor slappe av uten å være redd for at abrnet skulle vadre rundt med fare for å skade seg..... Herregud så regelrytter og firkantet det går an å bli! Jeg var selv plaget med hyppige ørebetennelser fram til jeg var 8 år og husker med GRU hvor innforjævlig vondt det var!!! Smertestillende fikk jeg men det ble jo ikke "bra" for det om! Det var intenst smertefullt og jeg syns det var god trøst å få sitte på sofaen sammen med mamma eller pappa med dynen rundt meg, varmeflaske mot øret og en film på tv uansett om klokken var fire, fem eller seks! Og om man kan unngå og kjøre på med både ibux og paracet til en 2 åring så gjør man vel det selv om det betyr å sitte oppe tidligere enn hva man har lyst til eller pleier?! Og sånn btw om man skulle sovne tungt på barnerommet mens barnet er våkent så klarer de fleste 2.5 åringer å komme seg ut døren og rundt i huset, det hjelper jo lite, skjønner ikke forskjellen??? Jepp, her er vi faktisk utrolig firkantet firkantet på at NATT er NATT! Jeg har også vært ørebarn da jeg var liten, og den gangen var det kun NRK og SVT som fantes, så noen film om natten var uaktuelt:). Dermed har film eller annen slik underholdning ikke vært noe savn ved sykdom. Og jeg som forelder ser ikke helt at det skal være så stor forskjell på trøst og komfort om vi sitter sammen med barnet på soverommet for å forsøke å få det til å slappe av og sove framfor om vi står opp med barnet for å se på TV og leke. Min mening er at søvn er svært viktig når man er syk og kroppen bekjemper en infeksjon. Derfor har jeg stor tro på trøst og kos i senga med sang, lavmælt prat eller lesing framfor TV og lek:) Og hos oss legger jeg madrassen slik at barnet evt hadde måtte krabbet over meg for å komme ut av døra, så vekket hadde jeg nok blitt uansett:)
Magia Skrevet 4. mars 2012 #30 Skrevet 4. mars 2012 Syns det er helt greit, og hadde tilgitt han lett. Sovner noen ganger selv på sofaen, så ser ikke helt det store problemet. Vi har ryddet unna farlige ting, og dørene i huset her er vanskelige å åpne (gammelt hus). Selvfølgelig ikke optimalt å sovne så tungt, men er man virkelig trøtt, er det ikke lett å stå imot. Syns ikke en toåring trenger å fotfølges konstant av foreldrene hjemme. Om jeg tar oppvasken på kjøkkenet f eks, så lar jeg toåringen vandre til stua og leke om han vil det, det blir jo litt det samme? Han kan kveles stille i en snor jeg ikke har tenkt over at var der, eller sette lekene i halsen, men den sjansen må man bare ta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå