Gå til innhold

Nå er jeg så lei alle som tror at alenemødre får nærmere 30000kr utbetalt FOR Å SITTE HJEMME PÅ RÆVVA!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke beløpene folk er forbanna på?

Det er vel heller det at alenemødre, frem til nå, har kunnet motta overgangsstønad i tre fuckings år uten at det er blitt tilt krav til dem om å ta seg jobb eller utdanning.

DET er helt meningsløst, og det har heldigvis gått opp for politikerne også.

 

Jo etter barnet er ett år så må man jobbe eller studere. Har 2 venninner som et alenemødre og de fikk begge innkallelse til NAV sa barnet var litt over året. De måtte begge gå på jobbsøkere kurs hos NAV, ellers ville de ikke fått overgangsstønad. Hun ene fikk jobb, mens hun andre har fremdeles ikke fått jobb enda men må gå på alle kurs NAV sier hun må gå på ellers så får hun ikke os. Man kan ikke bare sitte på ræven i 3 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er at folk som ikke har utdanning får som regel ikke 8-16 jobb. Er du alene, kan du ikke ta slike jobber og må gå arbeidsledig hvis det ikke finnes noe annet. Er du samboer/gift, så kan dere tilpasse hverandres arbeidstider slik at man kan jobbe skift osv. Og nei, ikke alle har ørten besteforeldre som verker etter å passe ungene mens du er på kveldsjobb.

 

Så jeg forstår hvorfor alenemødre får overgangsstønad - utgiftene økes siden man må står for alt alene, og muligheter til å ha jobb i butikk, bensinstasjon, gatekjøkken, hotell osv minker betraktelig.

 

Hilsen meg over som aldri har fått noe stønad siden jeg tjente for mye fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere i dag da?Ingen som jobber her inne ser det ut som.sitter foran dataen og argumenterer.burde dere ikke heller vært på jobb og skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere i dag da?Ingen som jobber her inne ser det ut som.sitter foran dataen og argumenterer.burde dere ikke heller vært på jobb og skole?

 

V I N T E R F E R I E :-)

 

Ungene er ute med naboungene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Du har jo misforstÅtt totalt!

Hva tror du hensikten med Å oppfordre aleneforeldre til utdanning er?? Skjønner du ikke at Å støtte denne alenemora i noen År imens hun utdanner seg, kommer staten til gode økonomisk i det lange løp?

 

Det er da ikke noen som krever at noen skal utdanne seg for Å fÅ betalt disse pengene!

 

 

Det stilles krav til aktivitet. Enten skole eller jobb.

Nei det stilles ikke krav til skole eller jobb de 3 Årene man kan fÅ OS. Men man kan fÅ utvidet OS til totalt 5 År hvis man fortsatt er under utdanning ved endte 3 År.

 

Nye regler, det stilles krav etter et År nÅ :)

(Jeg har den gamle regelen, men jeg har jobb og forhÅpentligvis skole)

Ja leste det nÅ. Men i praksis holder det jo da Å melde seg som arbeidssøker hos nav. Av erfaring vet jeg at det er fortsatt opp til deg Å finne en jobb selv. Hvor mange er det som faktisk fÅr en jobb plassert i hendene av nav lenger? Jeg meldte meg som arbeidssøker etter 3 mnd jobbjakt, uten fangst. Fikk bare ett brev der det sto det mente jeg ikke trengte hjelp til Å fÅ jobb, da jeg var egnet til Å gjøre dette selv.

 

SÅ i praksis vil det jo da holde Å melde seg arbeidsledig, hvis jeg forsto det som sto der korrekt?

 

Men kjempebra at de har gjort tiltak rundt dette, uansett.

 

 

Du har jo misforstÅtt totalt!

Hva tror du hensikten med Å oppfordre aleneforeldre til utdanning er?? Skjønner du ikke at Å støtte denne alenemora i noen År imens hun utdanner seg, kommer staten til gode økonomisk i det lange løp?

 

Det er da ikke noen som krever at noen skal utdanne seg for Å fÅ betalt disse pengene!

 

 

Det stilles krav til aktivitet. Enten skole eller jobb.

Nei det stilles ikke krav til skole eller jobb de 3 Årene man kan fÅ OS. Men man kan fÅ utvidet OS til totalt 5 År hvis man fortsatt er under utdanning ved endte 3 År.

 

Nye regler, det stilles krav etter et År nÅ :)

(Jeg har den gamle regelen, men jeg har jobb og forhÅpentligvis skole)

Ja leste det nÅ. Men i praksis holder det jo da Å melde seg som arbeidssøker hos nav. Av erfaring vet jeg at det er fortsatt opp til deg Å finne en jobb selv. Hvor mange er det som faktisk fÅr en jobb plassert i hendene av nav lenger? Jeg meldte meg som arbeidssøker etter 3 mnd jobbjakt, uten fangst. Fikk bare ett brev der det sto det mente jeg ikke trengte hjelp til Å fÅ jobb, da jeg var egnet til Å gjøre dette selv.

 

SÅ i praksis vil det jo da holde Å melde seg arbeidsledig, hvis jeg forsto det som sto der korrekt?

 

Men kjempebra at de har gjort tiltak rundt dette, uansett.

 

NAV har kursing og andre opplegg man er pliktig og møte pÅ som arbeidsledig, gjør du ikke det sÅ tar de alle stønadene man har fÅtt innvilget.

 

Har gÅtt arbeidsledig i et År (før jeg fikk barn), jeg slet med Å fÅ jobb her jeg bor pga vanskelig arbeidsmarked. SÅ det er ikke alltid "bare og melde seg arbeidsledig". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere i dag da?Ingen som jobber her inne ser det ut som.sitter foran dataen og argumenterer.burde dere ikke heller vært på jobb og skole?

 

Har perm jeg :P

Jentungen sitter og fikler med smykkene mens jeg skriver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke valgt å bli alenemor, jeg har høyere utdaning, men får ikke mer enn 21000 i mnden, og jeg jobber for de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet med "systemet" er at man opplever at man ville hatt en økonomisk gevinst hvis man gikk fra mannen sin. Da synes jeg systemet vårt fungerer dårlig.

 

Jeg kan ta mitt eget liv som eksempel. Jeg var student og han var lærling. Dette var før det ble full barnehagedekning i kommunen vår.

 

Hvis jeg hadde valgt å gå fra mannen min ville jeg alene hatt mer utbetalt enn hva vi hadde til sammen på det tidspunktet. Jeg ville også fått barnehageplass. Siden vi bodde sammen fikk vi ikke barnehageplass fordi de kun hadde plasser nok til å ta inn prioritert grupper, som barna til alene mødre. Det er ikke behovsprøvd, så det vil si at jeg som var student ikke fikk følge forelesningene fordi jeg ikke hadde rett på plass, mens ei bekjent av meg var sponset av nav for å sitte på cafe og drikke kaffe mens ungen var i nettopp denne barnehagen.Kanskje mest irriterende var jo at de to var sammen, men lurte nav. Så når alenelivet så gullkantet i forhold til å forbli sammen, synes jeg det gir dårlig effekt.

 

JA, det synes jeg er et idiotisk system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet med "systemet" er at man opplever at man ville hatt en økonomisk gevinst hvis man gikk fra mannen sin. Da synes jeg systemet vårt fungerer dårlig.

 

Jeg kan ta mitt eget liv som eksempel. Jeg var student og han var lærling. Dette var før det ble full barnehagedekning i kommunen vår.

 

Hvis jeg hadde valgt å gå fra mannen min ville jeg alene hatt mer utbetalt enn hva vi hadde til sammen på det tidspunktet. Jeg ville også fått barnehageplass. Siden vi bodde sammen fikk vi ikke barnehageplass fordi de kun hadde plasser nok til å ta inn prioritert grupper, som barna til alene mødre. Det er ikke behovsprøvd, så det vil si at jeg som var student ikke fikk følge forelesningene fordi jeg ikke hadde rett på plass, mens ei bekjent av meg var sponset av nav for å sitte på cafe og drikke kaffe mens ungen var i nettopp denne barnehagen.Kanskje mest irriterende var jo at de to var sammen, men lurte nav. Så når alenelivet så gullkantet i forhold til å forbli sammen, synes jeg det gir dårlig effekt.

 

JA, det synes jeg er et idiotisk system.

 

Nå drar du inn svindel og det syns jeg at man kan holde utenfor denne debatten.

 

Det er endel som er endret nå:

 

-Aktivitetskrav

-Barn av aleneforeldre blir ikke lengre pri. i barnehagekøen

-Man må vise til aktivitet for å kunne søke stønad til barnepass

og endel andre regler som har endret seg for å utjevne forskjellene.

 

Jeg tror at om du spør en vanlig, normal, alenemamma om hva hun ønsker mest: Penger eller en å dele alt med så tror jeg at flertallet ville svart det siste. Penger veier ikke opp for alt man har mistet, især ikke når far til barna er gått bort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet med "systemet" er at man opplever at man ville hatt en økonomisk gevinst hvis man gikk fra mannen sin. Da synes jeg systemet vårt fungerer dårlig.

 

Jeg kan ta mitt eget liv som eksempel. Jeg var student og han var lærling. Dette var før det ble full barnehagedekning i kommunen vår.

 

Hvis jeg hadde valgt å gå fra mannen min ville jeg alene hatt mer utbetalt enn hva vi hadde til sammen på det tidspunktet. Jeg ville også fått barnehageplass. Siden vi bodde sammen fikk vi ikke barnehageplass fordi de kun hadde plasser nok til å ta inn prioritert grupper, som barna til alene mødre. Det er ikke behovsprøvd, så det vil si at jeg som var student ikke fikk følge forelesningene fordi jeg ikke hadde rett på plass, mens ei bekjent av meg var sponset av nav for å sitte på cafe og drikke kaffe mens ungen var i nettopp denne barnehagen.Kanskje mest irriterende var jo at de to var sammen, men lurte nav. Så når alenelivet så gullkantet i forhold til å forbli sammen, synes jeg det gir dårlig effekt.

 

JA, det synes jeg er et idiotisk system.

 

Venninnen din var jo ikke alenemor! Eneste du viser til nå er, at om man skal generalisere, så er samboere noen store svindlere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det gjør dem nemlig ikke. Maks sum dem kan få er vel rundt 17000. Er dette urimelig, da mann mest sannsynlig har forlatt henne og ingen til å forsørge familien da hun akkurat har blitt mor.

 

De som får større summer JOBBER FOR DET.

 

Jeg er ikke uenig i at redusert os kunne vært mye mindre enn det den er, men det er den ikke. Skyld på staten, ikke alenemødrene.

 

For dem JOBBER faktisk for mestepartene av pengene.

 

Jeg er ikke alenemor, men var det i begynnelsen. Ikke noe jeg valgte selv, og gud så glad jeg er som fikk denne hjelpen da. Men ikke tro det var fett å leve på den summen.

Sier ikke at det er fett å leve på mange av lønningene til folk heller, men poenget her er at

 

ALENEMøDRE BLIR IKKE RIKE AV DET!!! Og de lever ikke fett som mange har inntrykk av, de bare prioriterer pengene feil.

 

Dagens utblåsning wink.png

 

Så om man er alenemor kan man altså få utbetalt 17000 for å sitte på ræva??? Fy faen, tjener mindre enn det i full jobb ja. ;-P Jaggu bra skattepengene mine går til å dekke noe nødvendig... Pfff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det gjør dem nemlig ikke. Maks sum dem kan få er vel rundt 17000. Er dette urimelig, da mann mest sannsynlig har forlatt henne og ingen til å forsørge familien da hun akkurat har blitt mor.

 

De som får større summer JOBBER FOR DET.

 

Jeg er ikke uenig i at redusert os kunne vært mye mindre enn det den er, men det er den ikke. Skyld på staten, ikke alenemødrene.

 

For dem JOBBER faktisk for mestepartene av pengene.

 

Jeg er ikke alenemor, men var det i begynnelsen. Ikke noe jeg valgte selv, og gud så glad jeg er som fikk denne hjelpen da. Men ikke tro det var fett å leve på den summen.

Sier ikke at det er fett å leve på mange av lønningene til folk heller, men poenget her er at

 

ALENEMøDRE BLIR IKKE RIKE AV DET!!! Og de lever ikke fett som mange har inntrykk av, de bare prioriterer pengene feil.

 

Dagens utblåsning ;)

 

Så om man er alenemor kan man altså få utbetalt 17000 for å sitte på ræva??? Fy faen, tjener mindre enn det i full jobb ja. ;-P Jaggu bra skattepengene mine går til å dekke noe nødvendig... Pfff

 

man har ca 13000 i overgangs stønad, så har man barnetrygd på ca 2000,. (er det jeg får) også har man barnebidrag som far skal normalt sett betale. Man lever ikke akkurat fett på det da, hvis ikke faren må betale noe enormt i bidrag.

 

De som får mye har jobb og får redusert OS, og redusert OS og lønn gir mer i inntekt enn bare OS.

 

Er det bedre at alenemødrene går på sosialen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det gjør dem nemlig ikke. Maks sum dem kan få er vel rundt 17000. Er dette urimelig, da mann mest sannsynlig har forlatt henne og ingen til å forsørge familien da hun akkurat har blitt mor.

 

De som får større summer JOBBER FOR DET.

 

Jeg er ikke uenig i at redusert os kunne vært mye mindre enn det den er, men det er den ikke. Skyld på staten, ikke alenemødrene.

 

For dem JOBBER faktisk for mestepartene av pengene.

 

Jeg er ikke alenemor, men var det i begynnelsen. Ikke noe jeg valgte selv, og gud så glad jeg er som fikk denne hjelpen da. Men ikke tro det var fett å leve på den summen.

Sier ikke at det er fett å leve på mange av lønningene til folk heller, men poenget her er at

 

ALENEMøDRE BLIR IKKE RIKE AV DET!!! Og de lever ikke fett som mange har inntrykk av, de bare prioriterer pengene feil.

 

Dagens utblåsning ;)

 

Så om man er alenemor kan man altså få utbetalt 17000 for å sitte på ræva??? Fy faen, tjener mindre enn det i full jobb ja. ;-P Jaggu bra skattepengene mine går til å dekke noe nødvendig... Pfff

 

Vi betaler alle skatt som går til enkelte ting vi ikke liker eller selv benytter oss av.

Jeg er sikker på at barnløse er pisselei av å betale for dine barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange dumme og ignorante svar gitt...

Jeg var gift i mange år, inntil mannen min plutselig dro fra meg, da jeg var gravid med nummer to. Jeg har arbeidet i helsevesenet i mange år, er høyskoleutdannet innen helse/sosial. Jeg jobbet som vikar fordi jeg ville ha barnet vårt i deltids barnehage fra hun var 14 mnd, og ikke fulltid. Det fungerte jo greit inntil han dro. Da stod jeg der uten fast jobb, barnehage 3 dager per uke og det ble umulig å jobbe turnus. Fordi jeg var gravid fikk jeg avslag på jobbsøknader (2 steder sa rett ut at de ikke kunne ansette meg fordi jeg var gravid). Jeg er utrolig glad for at overgangsstønad eksisterer. Jeg får litt os, litt dagpenger og litt lønn nå fram til fødsel.

 

Jeg forstår ikke de som irriterer seg slik over all støtten vi kan få i dette landet; det er jo nettopp dette som gjør at vi bor i verdens beste land, med en fungerende velferdsstat og økonomisk trygghet. Dere som misliker dette kan jo gladelig flytte til et annet land, der man er sin egen lykkes smed, også får vi jo håpe at dere aldri havner i en situasjon der dere ikke klarer å forsørge dere helt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så irritert av folk som sier at vi får penger for å sitte på ræven.

 

Jeg er ung, og jeg har ikke utdannelse. (tok ett friår fra vidergående grunnet epilepsi, de nye medisinene hadde så mye bivirkninger at jeg ikke klarte å henge med, vi prøver fremdeles å finne medisiner som kan hjelpe meg uten så mye bivirkninger) Tenkte det var greit å si siden jeg vil understreke at jeg ikke sitter hjemme og er lat, det er medisinske grunner som gjør at jeg ikke kan jobbe eller gå på skole dette året. De jeg går på nå har så masse bivirkninger at jeg ikke kan søke jobb.

 

Men jeg syns det er helt greit at alenemødre får penger. Er så feil når/hvis folk sier vi bare sitter på ræven og gjør ingenting. Mange folk her i landet er veldig flink til å dømme, og dra alle under en kam. Og det er helt feil.

 

Så mitt spørsmål er. (Til dere som sier at det er feil vi får penger)

 

Hva forventer dere? At man skal gi en nyfødt unge til besteforeldre som gjerne ikke vil eller kan passe på barnet hele tiden? Putte en nyfødt i barnehage sånn at man kan jobbe eller å gå på skole?

 

Og når man er alenemamma så sitter man ikke på rumpen hele dagen, man tar jo seg av ungen! Og det er ikke alle som har de samme mulighetene som alle andre.

 

Så neste gang dere som er så negative til mødre som får penger for å være alene, tenk på hvordan dere har det.

Hvis dere har det bra hjemme, har nok penger og rett og slett har det bra. Hva hjelper det dere å sitte på nettet og klage på alle andre?

 

å, stakkers mennesker som syns det er så fælt at skattepengene går til folk som ikke klarer seg selv.

Vi har det bra i landet! Så i stedet for å bruke tid på å klage så kan dere (hold dere fast nå!) SMILE og sette pris på det dere har!

Tenk på deres egne barn, hvis dere ikke hadde hatt nok penger til å forsørge barnet og gi det ett godt liv, hadde ikke dere ville hatt penger til å gi det det beste dere kan gi?

 

Så slutt å klag sånn. SMIL OG VæR GLAD FOR LIVET DU HAR :) Du lever bare en gang, så vær positiv, ikke negativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt så mye utbetalt som da jeg var alenemor. Overgangsstønad, dobbel barnetrygd,farsbidrag, bostøtte, lønna fra jobben.

 

MEN jeg ville heller vært FORUTEN disse pengene og heller vært TO foreldre som levde sammen.

 

Jeg hadde ungen min 100 % alene, vi dro på ferier alene, feiret jul og bursdager, avsluttninger i barnehage osv, alt dette gjorde jeg alene. Ingen pappa som så de første skrittene, hørte de første ordene osv.

 

Så pengene som alenemor veier ikke opp mot det å faktisk være en familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FULL OVERGANGSSTØNAD er på 13 000 fØr skatt!

Jeg har hØy utdanning, og en god jobb. Er alenemor. Jeg får også noen hundre pr mnd i overgangsstØnad.

 

Legg forresten merke til begrepet OVERGANGSSTØNAD. Det er hjelp i en OVERGANGSPERIODE. Da mannen min flyttet bort fra oss, mistet denne husstanden 30 000 i inntekt i mnd. De hundrelappene vi får i OS, dekker ikke opp dette tapet.. Det skal være sikkert. Men vi greier oss vi. Og jeg er ikke det minste misunnelig på de som lever på full OS. Det kan ikke være lett.

Ja glemte å påpeke dette med full/redusert. Og summen på 17000 er da inkludert småbarnstillegg og dobbel barnetrygd. Det burde stått, men glemte å påpeke dette i rasianfallet mitt;P Takk skal du ha. Kanskje folk skjØnner det enda bedre nå wink.png

 

HI

 

Hva med bostØtte da?

Barnehage? SFO?

Kan være at du har 17 000 kr i mnd, men du trenger ikke å betale 3000 av de til barnehage? Skatter ikke heler-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

Så mange unger tror jeg ikke du rekker å få på 3 år. Da er det isåfall barnebidrag som er utfallet, noe som ville vært veldig rart, hvis ikke alle barna har forskjellige fedre da. Og da er det kanskje lov å begynne å se litt rart på mor.

 

Hæ?? Du vet at også gifte kvinner med flere barn, med samme mann, kan bli skilt og ende opp som alenemødre og om far tjener godt så kan de selvsagt få mye i bidrag.

 

En alenemor er ikke en homogen gruppe som består av smårips som puler på seg unger på ONS og som lever på staten.

Os utgjør fortsatt bare 13000 kr. Uansett hvor mange barn. Og si hvis dama har 3 barn alene, vil hun få barnetrygd for 4. Er fortsatt langt unna 30000 fordet!

Har hun 3 barn vil hun da motta barnetrygd for 6, ikke 4. Da har hun sikkert kommet opp til 30 000 kr med alt annet.

 

Hallo kan dere ikke forstå at dere betaler ikke en dritt av de pengene dere får. Dere får alle utgiftene redusert pluss bostøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

Så mange unger tror jeg ikke du rekker å få på 3 år. Da er det isåfall barnebidrag som er utfallet, noe som ville vært veldig rart, hvis ikke alle barna har forskjellige fedre da. Og da er det kanskje lov å begynne å se litt rart på mor.

 

Hæ?? Du vet at også gifte kvinner med flere barn, med samme mann, kan bli skilt og ende opp som alenemødre og om far tjener godt så kan de selvsagt få mye i bidrag.

 

En alenemor er ikke en homogen gruppe som består av smårips som puler på seg unger på ONS og som lever på staten.

Os utgjør fortsatt bare 13000 kr. Uansett hvor mange barn. Og si hvis dama har 3 barn alene, vil hun få barnetrygd for 4. Er fortsatt langt unna 30000 fordet!

Har hun 3 barn vil hun da motta barnetrygd for 6, ikke 4. Da har hun sikkert kommet opp til 30 000 kr med alt annet.

 

Hallo kan dere ikke forstå at dere betaler ikke en dritt av de pengene dere får. Dere får alle utgiftene redusert pluss bostøtte.

 

Haha, tror du VIRKELIG det? Hvor i faen har du det fra? Hvis du leser på NAV sine sider pluss lovverket, så står det at man får et barnetrygd mer enn antall barn man har. Altså, har man 3 barn, så får man FIRE barnetrygd, ikke 6. Det vil si hun mottar kr. 960 mer i måneden enn en familie med to inntekter og samme antall barn.

 

Sjekk lovverket før du slenger med leppa, du driter jo deg bare ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FULL OVERGANGSSTØNAD er på 13 000 fØr skatt!

Jeg har hØy utdanning, og en god jobb. Er alenemor. Jeg får også noen hundre pr mnd i overgangsstØnad.

 

Legg forresten merke til begrepet OVERGANGSSTØNAD. Det er hjelp i en OVERGANGSPERIODE. Da mannen min flyttet bort fra oss, mistet denne husstanden 30 000 i inntekt i mnd. De hundrelappene vi får i OS, dekker ikke opp dette tapet.. Det skal være sikkert. Men vi greier oss vi. Og jeg er ikke det minste misunnelig på de som lever på full OS. Det kan ikke være lett.

Ja glemte å påpeke dette med full/redusert. Og summen på 17000 er da inkludert småbarnstillegg og dobbel barnetrygd. Det burde stått, men glemte å påpeke dette i rasianfallet mitt;P Takk skal du ha. Kanskje folk skjØnner det enda bedre nå ;)

 

HI

 

Hva med bostØtte da?

Barnehage? SFO?

Kan være at du har 17 000 kr i mnd, men du trenger ikke å betale 3000 av de til barnehage? Skatter ikke heler-?

BØstØtte kan alle få, det er avhengig av inntekten din. Kan fint være sambo og få bostØtte. Utgifter for barnehage regnes også utifra inntekten din. En mor som har både lØnn og OS kan måtte betale full barnehageplass, akkurat som en familie på 3 som klarer seg på en inntekt under 300000 kan få redusert barnehagesats. Så dette er likt for alle, uansett.

 

Sfo vet jeg ikke hvordan fungerer, da jeg ikke har så store barn at jeg har trengt å sette meg inn i det.

 

Full OS i seg selv er ikke på mer enn 13000 ca. Pluss dobbel barnetrygd blir rundt 15000. Også kan du eventuelt plusse på småbarnstillegg hvis det fortsatt fins, og barnebidrag som egentlig er en privat avtale mellom mor og far, så har du 17000.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

Så mange unger tror jeg ikke du rekker å få på 3 år. Da er det isåfall barnebidrag som er utfallet, noe som ville vært veldig rart, hvis ikke alle barna har forskjellige fedre da. Og da er det kanskje lov å begynne å se litt rart på mor.

 

Hæ?? Du vet at også gifte kvinner med flere barn, med samme mann, kan bli skilt og ende opp som alenemødre og om far tjener godt så kan de selvsagt få mye i bidrag.

 

En alenemor er ikke en homogen gruppe som består av smårips som puler på seg unger på ONS og som lever på staten.

Os utgjør fortsatt bare 13000 kr. Uansett hvor mange barn. Og si hvis dama har 3 barn alene, vil hun få barnetrygd for 4. Er fortsatt langt unna 30000 fordet!

Har hun 3 barn vil hun da motta barnetrygd for 6, ikke 4. Da har hun sikkert kommet opp til 30 000 kr med alt annet.

 

Hallo kan dere ikke forstå at dere betaler ikke en dritt av de pengene dere får. Dere får alle utgiftene redusert pluss bostøtte.

Signerer hun som ba deg sjekke lovverket før du uttaler. Trenger vel ikke si noe mer enn det.

 

Når et gjelder reduserte utgifter er dette noe alle kan få, avhengig av inntekt. Bostøtte er også noe alle kan søke om. Så de argumentene der kommer du vel ikke så langt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

FULL OVERGANGSSTØNAD er på 13 000 fØr skatt!

Jeg har hØy utdanning, og en god jobb. Er alenemor. Jeg får også noen hundre pr mnd i overgangsstØnad.

 

Legg forresten merke til begrepet OVERGANGSSTØNAD. Det er hjelp i en OVERGANGSPERIODE. Da mannen min flyttet bort fra oss, mistet denne husstanden 30 000 i inntekt i mnd. De hundrelappene vi får i OS, dekker ikke opp dette tapet.. Det skal være sikkert. Men vi greier oss vi. Og jeg er ikke det minste misunnelig på de som lever på full OS. Det kan ikke være lett.

Ja glemte å påpeke dette med full/redusert. Og summen på 17000 er da inkludert småbarnstillegg og dobbel barnetrygd. Det burde stått, men glemte å påpeke dette i rasianfallet mitt;P Takk skal du ha. Kanskje folk skjØnner det enda bedre nå ;)

 

HI

 

Hva med bostØtte da?

Barnehage? SFO?

Kan være at du har 17 000 kr i mnd, men du trenger ikke å betale 3000 av de til barnehage? Skatter ikke heler-?

BØstØtte kan alle få, det er avhengig av inntekten din. Kan fint være sambo og få bostØtte. Utgifter for barnehage regnes også utifra inntekten din. En mor som har både lØnn og OS kan måtte betale full barnehageplass, akkurat som en familie på 3 som klarer seg på en inntekt under 300000 kan få redusert barnehagesats. Så dette er likt for alle, uansett.

 

Sfo vet jeg ikke hvordan fungerer, da jeg ikke har så store barn at jeg har trengt å sette meg inn i det.

 

Full OS i seg selv er ikke på mer enn 13000 ca. Pluss dobbel barnetrygd blir rundt 15000. Også kan du eventuelt plusse på småbarnstillegg hvis det fortsatt fins, og barnebidrag som egentlig er en privat avtale mellom mor og far, så har du 17000.

 

HI

 

Jeg tjener for mye til å få barnehagedekning, bostØtte, OS eller annet enn dobbel barnetrygd. Så det avhenger av lØnn ja. bostØtte gis til par på lik linje med single, det avhenger kun av felles inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, noe sier meg at jeg har havnet på feil hylle... Er utdannet jurist og økonom og jobber 100% og utbetalt 17000 etter skatt.

 

Skulle valgt alenemor og fått utbetalt det samme og slippet å jobbet fra 08 - 1700....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...