Gå til innhold

***IKM UKE 12***


Mamma med spire

Anbefalte innlegg

Enig med dere!! Hater DPO land. Har sønnen hjemme denne uka pga sykdom. Han er bedre, så prøver å bruke dagene godt med å kose oss og bare ta det med ro... Det går helt greit helt til kvelden kommer og jeg sitter oppe alene og har tid til BIM og komme på at jeg venter og venter... Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om msn er gravid, når kan man da forvente å få symptomer? Er vel litt tidlig å få det 3-4 dpo?

 

Eneste jeg kjenner er stikk i puppene mine innimellom, men det hadde jeg også forrige mnd etter EL, så ser ikke på det som noe tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget fester seg veol ikke før det er gått 5-10 dager (veldig individuelt) og før det er festet, begynner ikke kroppen å produsere HCG, som forteller kroppen at noe er på gang. Så teoretisk kan man vel begynne å merke noe fra omlag ei uke etter el?

Mine DPO teng i tidligere svangerskap har vært

festeblødning rundt dag 8 i to av fire svangerskap. Spotting fra dag 8 i ett av svangerskapene .

Et par dager før IKM har selve brystvortene sett mørkere ut.

Stikninger og "mensenfølelse" (som jo er VEEEELDIG hjelpsomt, i og med at det like gjerne kan være mensen på vei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk! Var det jeg tenkte meg se.. Forrige gang jeg var gravid hadde jeg ingen symptomer (foruten at jeg ble bilsyk, men da visste jeg ikke at jeg var gravid) noe som også skjedde 1. gangen jeg ble gravid. Og at mensen uteble da!

 

Har litt stikkinger i den ene puppen, dessverre, noe jeg bruker å få etter EL når mensen skal komme :(

 

Jeg hadde et håp om å klare å vente med testingen til mandagen i uke 13, men kjenner jeg meg selv rett står jeg vel i køen på apoteket på tirsdag/onsdag neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde et håp om å klare å vente med testingen til mandagen i uke 13, men kjenner jeg meg selv rett står jeg vel i køen på apoteket på tirsdag/onsdag neste uke.

Huff, jeg tenker at jeg allerede kommer til å trippe på apotektrappa lørdag, jeg. Da er jeg omlag 9 dpo, og forrige gang jeg var gravid testet jeg positivt på 9 dpo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si sånt da. Jeg er 9 dpo på lørdag jeg også. Jeg må kommer meg over helgen! Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Nå er det en stund siden jeg har vært her inne! Vi har hatt hver vår runde med sykdom og feiret 4 årsdag så tankene har vært helt andre plasser enn å kikke innom her :)

 

Jeg merker ingenting av symptomer i det hele tatt, bortsett fra kvalme men den bruker å komme mellom el og mens så det tar jeg med en klype salt :P

Ellers så venter jeg enda på time til røntgen å frem til jeg får tatt den så står utredning på stede hvil :| kjedelig men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamio, må være deilig å kunne tenke på noe annet også :)

 

Kjedelig at du må vente på å få røntgen. Har du ventet lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er godt å tenke på litt andre ting :) iallefall når fokuset på å bli gravid har vært der en stund :)

Nå har jeg vel ventet i tre uker på røntgen. Legen sa jeg ville få time i løpet av 1-2 uker fordi han hadde skrevet på henvisningen at han ville at det skulle taes litt kjapt så når jeg ikke hadde fått noen timeinnkalling i løpet av en uke så ringte jeg til røntgen og fikk vite at de hadde motatt henvisningen og at jeg ville bli vurdert i løpet av 8 uker :( så ikke så kjapt med andre ord! Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet :)

 

Ser at noen begynner å teste allerede på lørdag ;) spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått mensmurring eller kramper som jeg vil forklare de. Startet på 5 DPO slik som forrige runde i januar da jeg mistet i uke 5. Håper på lykke og hell denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg slenger meg med her. Slutta på p-pille nettopp, og forventer første mens søndag denne uka. Men jeg vet jo ikke om kroppen er rett i normal syklus med en gang. Det er jo lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM UKE 12

**************************

Mandag 19.03

*

 

**************************

Tirsdag 20.03

* Mammamio* 19pp

* Cindy85

*

 

**************************

Onsdag 21.03

* Najaden 8 pp

*

 

**************************

Torsdag 22.03

* Ullsokken 4pp

* lillemille84

 

**************************

Fredag 23.03

* Renate

*

 

**************************

Lørdag 24.03

*

 

**************************

Søndag 25.03

*mei87

 

**************************

Gravid:

*

 

**************************

Inn i ny PP:

*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dag nærmere IKM. Snart er det bare 1 uke igjen for min del. Spennende dager nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når begynner dere å teste?

 

Jeg testa i stad! Fikk svaaak strek med billigstrimmel! Men er bare på 9dpo. Så kan fortsatt bare være kjemisk, men kroppen jobber hardt. Mye murring, festnings blødning, trøtt og sover sikkelig tungt om natta.

 

Håper den blir sterkere i løpet av et par dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM UKE 12

**************************

Mandag 19.03

*Arie

 

**************************

Tirsdag 20.03

* Mammamio* 19pp

* Cindy85

*

 

**************************

Onsdag 21.03

* Najaden 8 pp

*

 

**************************

Torsdag 22.03

* Ullsokken 4pp

*

 

**************************

Fredag 23.03

* Renate

*

 

**************************

Lørdag 24.03

*

 

**************************

Søndag 25.03

*

 

**************************

Gravid:

*

 

**************************

Inn i ny PP:

*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guuud! Jeg hadde store problemer med Å kjøpe meg tester da jeg var innom apoteket idag for Å hente øyedrÅper til meg..... Men jeg vet at om jeg kjøper tester idag, er den allerede tatt i morgen, selvom jeg vet det er ALT for tidlig. Er bare 5 DPO. Tenkte Å vente til mandagen, helst etter det ogsÅ, men jeg tviler pÅ at jeg klarer. SÅ blir vel en test da, og er den neagtiv, sÅ venter jeg til fredagen som er IKM dagen.

 

Jupp, jeg er en testoman. Enn med deg selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på 7DPO tror jeg skal begynne å teste i morgen:-) bedre så jeg slipper innbilninger og symptomer. Jeg har som første gang begynt med mensmurring med tilhørende ryggvondt. Håper det fører noe godt med seg denne gangen. Vanligvis har jeg ryggvondt en dag før mens og ikke mer.

:-) spennende å teste fremover da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det ei uke siden jeg tror jeg hadde EL - og i morges var papiret rosa, da jeg tørka meg... På den ene siden gjør det meg håpefull - i og med at jeg har hatt festeblødninger tidligere jeg har vært gravid - men i det siste halve året har jeg av og til hatt veldig korte sykluser, så det kan like gjerne være tanta som kommer uvelkommet på besøk... Bare å smøre seg med tålmodighet og håpe, håpe...

 

ARIE - Så spennende! Krysser fingrene for stadig sterkere prøver! Forrige gang jeg var gravid, testa jeg svaaaaaaakt positivt på 9dpo QuickRespons-test. Den var så svak at jeg først avskrev den. La testen bort, spiste frokost og kom på badet en halvtime senere - og den var tydelig positivt - noe jeg igjen avskrev siden det var over fristen. Men i løpet av arbeidsdagen kom jeg på at jeg aldri hadde opplevd så sterk falsk positiv, og i alle fall ikke på en test med rosa linjer - så jeg kjøpte ny QR og CB digital, og testet etter jobb - QR var sterkere rosa enn på morningen - og CBen viste Gravid 0-1 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken, da har vi IKM på samme dag da! :) Jeg har hatt litt stikkinger i puppene, men da hadde jeg også forrige mnd også, og da var jeg ikke gravid. Men synes plutselig at puppene mine var mer faste idag, men er redd det er innbildning etter at jeg sjekket tappen igår, og jeg trooor jeg innbiller meg at den er myk og hard innvendig... Blir gaaaal av dette her! Si ifra her når du har testet da.. Jeg frister til å gjøre det samme, men skal vente til mandagen! :) SKAL KLARE DET! Hehe :)

 

Men najade, om du har testet for EL og er sikker på at den var for en uke siden kommer ikke mens før om enda en uke. Er vel en regel om at EL kommer 2 uker før mens, men det er ingen regel om at mens kommer 2 uker før EL, det er der det er ustabilt.. Hos meg f.eks som har en syklus på 5-7 uker. Den mnd det er 5 uker, har jeg EL på dag 21. Har jeg syklus på 7 uker har jeg EL på dag 35. Uansett, så spennende med den lille blødningen, håper virkelig det er en festeblødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men najade, om du har testet for EL og er sikker på at den var for en uke siden kommer ikke mens før om enda en uke. Er vel en regel om at EL kommer 2 uker før mens, men det er ingen regel om at mens kommer 2 uker før EL, det er der det er ustabilt.. Hos meg f.eks som har en syklus på 5-7 uker. Den mnd det er 5 uker, har jeg EL på dag 21. Har jeg syklus på 7 uker har jeg EL på dag 35. Uansett, så spennende med den lille blødningen, håper virkelig det er en festeblødning.

Nei, jeg har ikke testet for EL, så jeg kan ikke si det med sikkerhet - men alle tegn tydet på det (El-slim, tappen etc). I den tiden jeg dreiv og testa etter EL viste det seg at lutealfasen (fasen mellom el og IKM) i den perioden hos meg varierte fra 9 til 13 dager, så selv om "skolebok"-lutealfasen er 14 dager, er det individuelle forskjeller der (som ved det meste annet :-) ) Krysser fingrene for at det var en festeblødning, og ikke sånn irriterende "spotting i fem dager før mensen"-blødning, slik jeg hadde i forrige syklus :-(. Er ikke overvettes optimistisk i denne perioden, men hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gaaaal!! Føler jeg har symptomer hele tiden..Går å kjenner etter dem HELE tiden. Haha! Og heldigvis hadde jeg glemt lommaboka mi da jeg dro og trente idag, for da fikk jeg ikke gått innom apoteket og kjøpt meg en test. Huff!!! Bare en uke igjen til IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...