Gå til innhold

Barn som lukter vondt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nr 24:

 

Jeg avviser slettes ikke forslagene. Jeg tar dem til meg, vurderer dem, og tenker etter om det er noe som kan passe oss. Jeg gjør selvsagt ikke ukritisk det som blir foreslått her, jeg må jo få tenke selv også?

 

Det jeg har tatt til meg av forslag som jeg vil prøve, er først og fremst å rengjøre hals og hudfolder rundt ansiktet skikkelig, det skal vi gjøre i morgen. Jeg skal være ekstra nøye når jeg tørker. Samme skal jeg opplyse om til mannen så sikker på at han også gjør det. Så går vi til innkjøp av potetmel og prøver å strø det i foldene. Jeg skal også tenke over om det kan komme av skurv i hodet, eller sikkel, evt gulp. Takker for alle forslag, disse er de jeg tar til meg og ønsker å bruke :) Uten at dere hadde svart hadde jeg nok ikke tenkt på disse tingene.

 

Det jeg hører men som jeg ikke ønsker å benytte meg av forslag, er å droppe badingen hver dag (det er forresten uansett ikke det jeg spør om her, selv om flere kommenterer det). Jeg har ikke lagt ut om problemhud her fordi det ikke var temaet, men vurderer det slik at det ikke er verdt å gi opp det vi har ang bading, har prøvd begge deler, merket ikke forskjellen. Men tar hensyn på andre måter uten at jeg legger ut det her. Huden har også blitt veldig fin, var mest i de første levemnd hun hadde behov for fuktighetskrem osv. Men jeg er likevel forsiktig med såper osv. Det nevnes også at jeg bør bruke olje i vannet, og det er et godt forslag som sikkert passer for mange. Men er det ingen som er klar over at det også kan ha negativ effekt med olje? Det kan bl.a. tette porer, legge seg som lag utepå huden, og er aldeles ikke bare positivt. Vann er det mest naturlige slik sett. Så dette i sammenheng med også at jeg da må vaske badekar og badematte for olje så ikke vi andre sklir i dusjen (som er i badekaret), i tillegg til at jeg da faktisk må bruke sjampo som er såpe i hodet på jenta pga at jeg ikke vil at hun skal ha oljete hår, så vurderer jeg det slik at dette dropper vi. Men takker for forslaget.

 

Skjønner ikke helt hva du ble så overrasket over?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UndrendeUllteppe: takk for tips, visste ikke at dusjing på hud tæret mindre på huden enn karbad, trodde det var motsatt faktisk.

 

Her er det hyling og herjing så fort jeg nærmer meg ansikt/munn/hals, så ikke lett å bruke klut for vasking, men må man så må man :) Selv om jeg synes det er fælt å bruke makt på henne for å få det gjort. Har aldri sett en så sint unge før jeg fikk det selv hehe.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Prøv å gjøre det til en lek, tull med henne, og tørk et og et «sveip» når du slipper til, i stedet for å holde henne fast lenge, det kan nok bare gjøre det verre. Hun venner seg nok til det etterhvert, spesielt om det ikke blir for voldsomt og tvangspreget ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gjøre det til en lek, tull med henne, og tørk et og et «sveip» når du slipper til, i stedet for å holde henne fast lenge, det kan nok bare gjøre det verre. Hun venner seg nok til det etterhvert, spesielt om det ikke blir for voldsomt og tvangspreget ;-)

 

Hehe ja skal prøve på det, jeg gir det et forsøk iallfall! :) Når jeg føler jeg er voldsom mot henne, er hun nesten mer voldsom tilbake, har noen kloremerker for å si det slik, så vi får se om vi klarer å leke oss til å vaske både hals og det som er! Men hun har vel mine gener, sint som en hissig lemen som barn, og rolig som et esel som voksen :P Heldigvis snur humøret fort tilbake. Men med det hyyyyylet hun lager skulle man tro man kunne sprenge både glass og trommehinner! Vi trenger ikke leker som skader sart barnehørsel for det klarer hun fint selv... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting til... ang klutvasking. Ser at det er der vi bruker klut hun oftest er rødlig og sår i huden, i ansiktet. Men det er vel kanskje like så mye at det er ansiktet som er utsatt for kulde (ja, bruker kuldekrem, som får hvile på huden i 20 min før vi går ut), og fordi ansiktet er utsatt for mat, hyppigere vask osv.

 

Men på meg virker nesten klutvask mer "skadelig" mot huden enn vask med rennende vann/ vann i kar (selv om klutene vi bruker er beregnet på baby). Fordi man drar mer langs med huden, og vannet er i berøring med huden uansett om det er i form av klut/dusj/bad. Men dette stemmer altså ikke da går jeg utifra?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett bak ørene? ;) Vi oppdaget på vår lille kar da han var 3-4 måneder at han har små hudfolder der øret "sitter fast" på hodet, hvor det aldri kommer luft til. Det lukta helt grusomt... Han har nå rundet året, men har fortsatt disse små hudfoldene som vi må vakse jevnlig, ellers kommer den fæle lukta fort...

Endret av <3 SAE <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips SAE, jeg sjekket bak ørene men så ingen ekstra hudfolder, men vasket ørene skikkelig både bak og i foldene på resten av øret (bare ikke øregangen)

 

Ser det var noen som skrev om det var noe som var puttet og satt fast i nesa, er det bare tull eller er det mulig? Skjønner ikke hvordan det ville vært mulig i så fall. Da ville hun vel enten vært tett og plaget, eller det ville ha gått ned gjennom til hals/svelg?? Tror ikke det er det da.

 

Har vasket skikkelig i hudfolder i dag. Ble litt rød med klutvasking, og trykket tørt med håndkle. Men ikke kjent lukten i dag, annet enn akkurat etter hun hadde sovet. Har en tendens til å komme da faktisk. Lurer på om det kan være som noen sier her, at det kommer fra sikkel/spytt, kanskje hun har spytt på hendene som hun smører i ansiktet (sikler ikke spesielt mye). For luktet som sagt etter søving i ansiktet (direkte på kinnet når jeg snuste meg frem) og kjente en lukt fra munnen som minnet litt om lukten i ansiktet. Siden det blir nevnt her så går jeg utifra at det er helt vanlig og ikke noe sykdomstegn eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...