Gå til innhold

er jeg kravstor mot barnefaren?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Takk for alle svar!

For det første, så vil jeg påpeke at jeg ikke forlangte at han skulle kjøpe dress, men jeg spurte om han kunne tenkt seg det. og det kunne han ikke gjøre sa han.

Jeg skjønner at han ikke gidder å handle inn truser, sokker, strømpebukser, bukser, genser, t-skjorte osv.. derfor spurte jeg om EN ting - en dress. det andre får jeg oppi bagen :-)

Men det kunne han ikke, og det er greit. jeg skal ikke lage mer styr av det, men jeg bare spurte..

Jeg har ikke så høy inntekt nei. Barnefaren steg kraftig i inntekt i fjor, fordi han gikk opp en stilling. Jeg har ikke spurt NAV om å gjøre en ny beregning, fordi jeg ikke er ute etter pengene hans. Jeg vet jeg kan få mer, men vi klarer oss - men da hadde det også vært fint om BF kunne kjøpt litt han også. (Til å ha hos seg selv...)

Og ja, jeg leverer og henter. BF har ikke bil og ikke lappen.. vi bor 2 mil fra hverandre, og jeg prøver å være grei. men det er ikke alltid så moro når jeg føler at han ikke gir så mye tilbake.

HI

Han kan hente dem i drosje, det er ikke noen "unnskyldning" at han ikke har bil. I så fall får han begynne å betale deg for kjøringa (50% av den) for det er slike utgifter foreldrene skal dele på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for alle svar!

For det første, så vil jeg påpeke at jeg ikke forlangte at han skulle kjøpe dress, men jeg spurte om han kunne tenkt seg det. og det kunne han ikke gjøre sa han.

Jeg skjønner at han ikke gidder å handle inn truser, sokker, strømpebukser, bukser, genser, t-skjorte osv.. derfor spurte jeg om EN ting - en dress. det andre får jeg oppi bagen :-)

Men det kunne han ikke, og det er greit. jeg skal ikke lage mer styr av det, men jeg bare spurte..

Jeg har ikke så høy inntekt nei. Barnefaren steg kraftig i inntekt i fjor, fordi han gikk opp en stilling. Jeg har ikke spurt NAV om å gjøre en ny beregning, fordi jeg ikke er ute etter pengene hans. Jeg vet jeg kan få mer, men vi klarer oss - men da hadde det også vært fint om BF kunne kjøpt litt han også. (Til å ha hos seg selv...)

Og ja, jeg leverer og henter. BF har ikke bil og ikke lappen.. vi bor 2 mil fra hverandre, og jeg prøver å være grei. men det er ikke alltid så moro når jeg føler at han ikke gir så mye tilbake.

HI

Altså... at han ikke har bil og lappen, er vel ikke hinder for å ta buss eller taxi? Eller gå ene veien? Det er faktisk ikke alle som har bil, selv i dag. Det ER en luksus. Og det er faktisk samværsforelders PLIKT å hente og bringe, selv om kostnadene ved dette skal deles etter inntekt(ikke 50/50, som noen nevner). Og har han ikke venner med bil? Det der er totalt hans problem, og har ikke med deg å gjøre, HI.

Og du.... ikke vær så forbanna grei at du røver penger fra ditt barn ved å ikke få det bidraget han SKAL betale. Det er å være grei med far, og ugrei med barnet. Bidraget er ikke til deg, må du huske. Det er BARNEBIDRAG, ikke eksbidrag. Og far gidder jo ikke noen ekstrautgifter med barnet, som du ser.

Og blir far greiere av at du legger deg langflat? Nei..... han ser det funker å trasse, for da får han det som han vil, og han får det enklest mulig. For du gjør jo alt han ber om..... Så hvorfor tror du han plutselig skal bli greiere? Mye krever mer, er det vel noe som heter?

Skal man først pirke på regler og lover, så får man jammen meg ta alle lover og regler opp til pirk(til dere som mener HI er vrien, og lager det vanskeligere enn det er, "LIZM").

Hilsen meg som hadde noen spørsmål lenger oppe her :)

Skrevet

Hvorfor ikke ta dressen på barnet?

Synes foreldre som holder regnskap på hva de kjøper til sine egne barn er undelige.

Synes du gjør mer enn nok allerede, men tenker at du må det, om han i det hele tatt skal orke å ta del i barnets liv...?

Her gir barnefaren meg penger til å fylle opp barnas garderobeskap hos han. Helt grei ordning, da han ikke takler å shoppe :)

Om jeg var deg, ville jeg kjøpt en rimelig dress, og tatt med litt klær som barnet kunne ha hos far.

Forresten, skjønner ikke hvorfor barn trenger utedresser til 1200-1300. Mine har gode dresser til 500,- og her vi bor er det KALDT.

Skrevet

Har du fått bidragsberegning fra nav?

2500 kr i mnd,med den inntekten høres lite ut.

Jeg får 3500 av barnefar,og han har vel ca halve inntekt av det din eks har.ikke send med utedress og bag med kles skift,det bør han jaggu kunne holde selv.han har faktisk vært med på å lage ungen,og da følger ansvar med også,og er han ikke interresert i det...så få han vel siifra seg hele ansvaret da.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Har du fått bidragsberegning fra nav?

2500 kr i mnd,med den inntekten høres lite ut.

Jeg får 3500 av barnefar,og han har vel ca halve inntekt av det din eks har.ikke send med utedress og bag med kles skift,detør han jaggu kunne holde selv.han har faktisk vært med på å lage ungen,og da følger ansvar med også,og er han ikke interresert i det...så få han vel siifra seg hele ansvaret da.

Med den løsningen er det jo barnet du straffer, og ikke far?

Jeg syns HI strekker seg langt for å få til et bra samvær, og signerer de som sier at du ikke tjener på å være grei med bf. Kontakt NAV for å få det dere har krav på, og fortsett å jobb for at samværet skal fungere.

Skrevet

Hvordan har du tenkt å løse det logistisk når babyen i magen kommer da? Kan jo ikke bare være i situasjonen når ungen din skal på samvær at du ikke har "nok hender". Hva gjør du da?

Skrevet

Faren til babyen tar seg vel av den mens hun følger de to store. Synes du strekker deg vel langt for barnefaren.

Skrevet

hehe...

jeg må le av dere som lurer på hvordan jeg skal fikse logistikken når det kommer enda en baby...

vel, det er svært enkelt. da er jeg ikke gravid noe mer, så da kan jeg løpe opp og ned trapper til jeg blir blå :-) Slik det er nå, så skal jeg helst ikke gå i trapper overhodet, men det er jo umulig når vi bor slik vi bor...

Så når det kommer et barn til, så får jeg heller gå to ganger.. ikke verre enn det :-)

Ellers takk for alle svar.

HI

Skrevet

Jeg er enig med deg HI at far virker litt gnien her. Høres rart ut at far ikke kan bidra med litt mer når han tjener så mye som han gjør.

Men når han nå er sånn, så må du gjøre det beste ut av det. Jeg har et ypperlig forslag. (Har ikke lest tråden så vet ikke om forslaget allerede er nevnt..). Jeg synes du kan kjøpe inn en billig dress, de har gode billige på f.eks OBS, og når du leverer barnet neste gang med denne, så sier du fra at den skal være igjen der.

Problem solved ;)

Skrevet

Leste litt av innleggene her nå, og må også si meg enig i at du virkelig burde kreve mer i bidrag!

Du trenger ikke "være grei", for 2500,- er ikke akkurat så mye ;)

Skrevet

Neida, 2500 kr er ikke så mye, men allikevel... jeg og samboeren min tjener nok til at vi går i pluss hver måned, og da ser jeg vitterlig ikke noe behov for å kreve enda mer penger av BF. Noen mener at jeg da tar fra barnet penger, men hallo, de 2500 som jeg får nå, de får jo ikke barna uansett. de går inn på min konto og jeg bruker dem til det vi trenger. Sparer uansett 1500 kr i mnd. på hver konto til de, så det er ikke slik at de møter voksenlivet med null oppsparte midler..

Både barna, samboeren min og jeg har så vi klarer oss. hvorfor da kreve enda mer av BF? Tenker folk bare på hvor mye de kan få ut av lomma på barnefaren? Her har vi mer enn nok, så jeg kommer ikke til å be om mer, nei...

Når det kommer til dette med å kjøpe dress eller ei, så er det ikke pengene det går på... det går på det at jeg føler vi er greie med han, så da følte jeg at han var litt vanskelig når han ikke ville kjøpe en egen dress til å ha hjemme hos seg selv..

HI

Skrevet

Tror ikke han skjønner hvor heldig han har vært med barnemor. Kunne vært ei som laget skikkelig h...... for han!

Skrevet

Tror ikke han skjønner hvor heldig han har vært med barnemor. Kunne vært ei som laget skikkelig h...... for han!

vel, vel... takk for det. jeg har hørt mange ganger om hvor snill jeg er mot BF, og at jeg gidder osv... men jeg skal si dere en ting.

Om man lager bråk med barnefar, hva gjør det godt for? Det er jo til syvende og sist BARNET/BARNA det går utover. Hadde det kun vært for barnefaren, så hadde jeg gitt en lang F*** i han, men jeg ønsker et greit forhold, slik at det er greit for barna.

Det er ikke værre enn som så :-) Man må svelge noen kameler for at hverdagen skal fungere for alle sammen.

Jeg er ikke dumsnill, bare så det er sagt. er det noe som jeg synes er HELT urimelig e.l. så har jeg mot nok til å si ifra om det.

HI

Skrevet

Om han tjener 55 000 kr i mnd så syns jeg at han betalte latterlig lite bidrag, har dere privat avtale eller er det leneg siden nav fastsatte bidraget? Hadde bet nav om ny utregning for det kan umulig stemme med 2500 kr i mnd når far tjener så pass mye.

Og ivertfall når han viser så liten velvilje til og bidra med utstyr til barnet..

Skrevet

Litt nysgjerrig bare, men hvordan er han når du leverer? Kommer han ut og tar i mot dere, eller sitter han i sofaen mens du bærer inn barn og utstyr?

Skrevet

Hvordan har du tenkt å løse det logistisk når babyen i magen kommer da? Kan jo ikke bare være i situasjonen når ungen din skal på samvær at du ikke har "nok hender". Hva gjør du da?

for et utrolig teit svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...