Gå til innhold

Hva er det med dere som sender syke barn i bhg????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er så egoistiskt at jeg rett og slett spyr av sånne foreldre!!! Har selv jobbet i bhg, og har barn som går i bhg så jeg vet godt! Og nå er jeg så lei av at det støtt og stadig går sykdommer der, fordi (selvfølgelig ikke eneste grunnen) foreldre ikke gidder å holde barnet hjemme/lenge nok hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eeeh... Det kommer uansett til å være sykdom som florerer i barnehagen. Det er en BARNEHAGE.

 

Og hva i all verden er "egoistiskt"? Det skal da ikke være en t på slutten der....

Endret av Miryks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vil IKKE være så mye sykdom/langvarig sykdom hvis folk holder syke ungen hjemme!

 

Blir så jævla provosert hver gang jeg leverer jenta mi og en eller annen forelder sier " Han hadde feber i går, men virker OK i dag... Han spydde i natt, men er visst bra nå... Han er ikke helt i form, men vi prøver!"

 

ARGH DRIT I å SMITTE JENTA MI får jeg lyst til å rope. Eller ta henne med meg å gå. Syke folk skal være hjemme!

 

Jenta mi er hjemme i dag, Ikke fordi hun nødvendigvis er så syk, men hun er forkjøla og tett, snørrete og har sovet dårlig. Hoster og nyser, og er i det hele tatt ganske smittefarlig i all sin slimethet... (Hun er 2 år.) Voksne går da ikke på jobb når de er potte tette, tunge i hodet og i det hele tatt utilpass??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh... Det kommer uansett til å være sykdom som florerer i barnehagen. Det er en BARNEHAGE.

 

Og hva i all verden er "egoistiskt"? Det skal da ikke være en t på slutten der....

 

 

JA JEG FORSTåR! Herregud, jeg skrev at det selvfølgelig ikke var eneste grunnen, MEN sykdom kunne nok vært redusert ganske mye om foreldre hadde holdt barna hjemme istedenfor å sende de i bhg halvpjusk.

 

Men du skjønte vel hva jeg skrev vel? Hjelpes, hva folk skal henge seg opp i.. Du følte deg vel kanskje truffet, siden du måtte gå rett til anngrep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Jeg blir sur når jeg sitter i garderoben, og en forelder sier til en ansatt "Han spydde ved frokostbordet, men det var bare fordi han drakk litt fort". Særlig når den ungen hentes etter to timer fordi han har spydd igjen ved lunchbordet. ærlig talt, jeg har tre barn og ikke uendelig sykt barn-dager, men jeg vet hvor jævlig det er å få omgangssyken i hus. Særlig med tre stykker. Hold ungene hjemme om de spyr på morgenen. Vær så snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Eeeh... Det kommer uansett til å være sykdom som florerer i barnehagen. Det er en BARNEHAGE.

 

Og hva i all verden er "egoistiskt"? Det skal da ikke være en t på slutten der....

 

 

JA JEG FORSTåR! Herregud, jeg skrev at det selvfølgelig ikke var eneste grunnen, MEN sykdom kunne nok vært redusert ganske mye om foreldre hadde holdt barna hjemme istedenfor å sende de i bhg halvpjusk.

 

Men du skjønte vel hva jeg skrev vel? Hjelpes, hva folk skal henge seg opp i.. Du følte deg vel kanskje truffet, siden du måtte gå rett til anngrep!

 

Hehe.. Ja, sånn er det her inne. Folk kan skrive, men tydeligvis ikke lese. Eller så må de bare kverulere på alt. Det er litt søtt :-) Jeg forstår deg HI.

 

Såklart man ikke kan holde unger hjemme ved hvert eneste host men det var jo ikke det du sa heller =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HERREGUD SÅ JÆVLA SINT FOLK SKULLE VÆRE I DENNE TRÅDEN! NÅ SKRIVER JEG MED STORE BOKSTAVER KUN FOR Å IRRITERE, OG FÅ FREM ET POENG!

 

Det er mulig Å si hva en mener uten Å rope og bruke caps lock.

Uansett sÅ har unger godt av Å vÆre litt syke. Om de pakkes inn i bobleplast vil jo halve kloden daue nÅr de møter en bakterie de ikke er vant med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD SÅ JÆVLA SINT FOLK SKULLE VÆRE I DENNE TRÅDEN! NÅ SKRIVER JEG MED STORE BOKSTAVER KUN FOR Å IRRITERE, OG FÅ FREM ET POENG!

 

Det er mulig Å si hva en mener uten Å rope og bruke caps lock.

Uansett sÅ har unger godt av Å vÆre litt syke. Om de pakkes inn i bobleplast vil jo halve kloden daue nÅr de møter en bakterie de ikke er vant med.

 

Sint? Hvem er sint? Jeg er ikke sint. Er du sint?

Om jeg ikke leser feil, sÅ var det jo du som startet Capslock bruken, sÅ, du vil fram til?

 

Bobbleplast? ingen som sier at man skal pakke ungene inn? selvfølgelig har de godt av litt bakterier. Men nÅr det stadig kommer syke barn i bhg, sÅ mÅ jo man fÅ lov Å bli irritert vel! Jeg synes ikke det er gøy Å vÆre syk, gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

HERREGUD SÅ JÆVLA SINT FOLK SKULLE VÆRE I DENNE TRÅDEN! NÅ SKRIVER JEG MED STORE BOKSTAVER KUN FOR Å IRRITERE, OG FÅ FREM ET POENG!

 

Det er mulig Å si hva en mener uten Å rope og bruke caps lock.

Uansett sÅ har unger godt av Å vÆre litt syke. Om de pakkes inn i bobleplast vil jo halve kloden daue nÅr de møter en bakterie de ikke er vant med.

 

Ja, for det er jo problemet med barnehagebarn generelt, de er ikke ofte nok syke!

 

Mener du at det er ok Å sende smittefarlige barn i barnehagen sÅnn at de kan smitte de andre barna og pÅ den mÅten herde dem?

 

Hallepalle-og-hjelpemegvel............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vil IKKE være så mye sykdom/langvarig sykdom hvis folk holder syke ungen hjemme!

 

Blir så jævla provosert hver gang jeg leverer jenta mi og en eller annen forelder sier " Han hadde feber i går, men virker OK i dag... Han spydde i natt, men er visst bra nå... Han er ikke helt i form, men vi prøver!"

 

ARGH DRIT I å SMITTE JENTA MI får jeg lyst til å rope. Eller ta henne med meg å gå. Syke folk skal være hjemme!

 

Jenta mi er hjemme i dag, Ikke fordi hun nødvendigvis er så syk, men hun er forkjøla og tett, snørrete og har sovet dårlig. Hoster og nyser, og er i det hele tatt ganske smittefarlig i all sin slimethet... (Hun er 2 år.) Voksne går da ikke på jobb når de er potte tette, tunge i hodet og i det hele tatt utilpass??

 

Vel, jeg holder ikke hjemme barn som er forkjøla/tett/hoster o.l. Dersom barnet har feber, kaster opp, eller generelt virker syk (dårlig almenntilstand) holder jeg de hjemme. Dersom jeg skulle holdt hjemme barn som er forkjøla, måtte jeg sagt opp jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med omgangsyke og ting som er ekstremt smittsomme. Det må respekteres.

Men host, snørr og nys kan man ikke unngå på denne årstiden.

Jr hadde masse feber i går og halsbetennelse. I dag er han mye bedre, og feberfri.

I morgen skal han i bhg om han fortsatt er feberfri.

 

Litt snørr er det jo, men om vi skulle holdt han hjemme helt til han var selt symptomfri måtte en av oss a sluttet i jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tulle har ikke startet i bhg enda, men slik jeg forstår det så er ofte de barnehageansatte veldig strenge ang sykdom? Hører om folk som må hente barna fordi de har 37,2 i "feber"(??) og må da holde barnet hjemme i minst to døgn feberfri før barnet kan komme tilbake i barnhehage...

 

"litt slapp", hoster litt, nyser en gang osv-- det er rett og slett svik mot foreldre og deres arbeidsplass om de skal holdes hjemme av den grunn, spesielt for foreldrene hvis det er 2 timer før arbeidsdagen er over og de likevel kommer og henter, og må bruke syk-barn-dag. Arbeidsplassen må betale for sykt barn dager, skaffe vikarer der det er behov for dette, og foreldrene har et begrenset uttak av slike dager... litt hensyn må alle ta til hverandre slik samfunnet er bygget opp.

 

Er barna syke så bør de selvsagt holdes hjemme, men så er definisjonen av syk ganske varierende. Selv går jeg på jobb om feberen er under 38, om jeg er forkjølet og pottetett i nese, bihuler og hode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD SÅ JÆVLA SINT FOLK SKULLE VÆRE I DENNE TRÅDEN! NÅ SKRIVER JEG MED STORE BOKSTAVER KUN FOR Å IRRITERE, OG FÅ FREM ET POENG!

 

Det er mulig Å si hva en mener uten Å rope og bruke caps lock.

Uansett sÅ har unger godt av Å vÆre litt syke. Om de pakkes inn i bobleplast vil jo halve kloden daue nÅr de møter en bakterie de ikke er vant med.

 

Ja, for det er jo problemet med barnehagebarn generelt, de er ikke ofte nok syke!

 

Mener du at det er ok Å sende smittefarlige barn i barnehagen sÅnn at de kan smitte de andre barna og pÅ den mÅten herde dem?

 

Hallepalle-og-hjelpemegvel............

 

Fullstendig off-topic, men hvorfor er alle Å'ene dine store?

 

 

For det andre, nei, smittefarlige barn. Men som ei her over sier, Å holde snørrete, og lettere forkjøla barn hjemme gÅr ikke, da kan en ikke ha jobb.

 

Synes det er litt feil Å si at det er kun i barnehagen unger blir syke. Foreldre blir da vitterlig smittet de ogsÅ pÅ jobb.

Hvis dere er sÅ jÆvla redd for at ungene skal bli syke, og er lei, sÅ hold dem hjemme og slutt Å bitche.

 

Hjelp, nÅ er alle mine Å'er ogsÅ store!! :o Hva skjer?? :S

Endret av Miryks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amen! Har 3 barn med omgangsyke hjemme nå. Nå kunne de for all del kanskje blitt smittet uansett, men vet om 3 barn som var sendt for tidlig i bhg. + en mamma på foreldrekaffe som spydde.

Blir så forbannet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tulle har ikke startet i bhg enda, men slik jeg forstår det så er ofte de barnehageansatte veldig strenge ang sykdom? Hører om folk som må hente barna fordi de har 37,2 i "feber"(??) og må da holde barnet hjemme i minst to døgn feberfri før barnet kan komme tilbake i barnhehage...

 

"litt slapp", hoster litt, nyser en gang osv-- det er rett og slett svik mot foreldre og deres arbeidsplass om de skal holdes hjemme av den grunn, spesielt for foreldrene hvis det er 2 timer før arbeidsdagen er over og de likevel kommer og henter, og må bruke syk-barn-dag. Arbeidsplassen må betale for sykt barn dager, skaffe vikarer der det er behov for dette, og foreldrene har et begrenset uttak av slike dager... litt hensyn må alle ta til hverandre slik samfunnet er bygget opp.

 

Er barna syke så bør de selvsagt holdes hjemme, men så er definisjonen av syk ganske varierende. Selv går jeg på jobb om feberen er under 38, om jeg er forkjølet og pottetett i nese, bihuler og hode...

 

Men nå er det jo ikke slik at alle barnehager står klar med tempmåleren i døren når ungene kommer. Og om noen er slapp, så kan det jo sevlfølgelig være flere grunner, men også at ungen brygger på noe, og bør være hjemme og slappe av. Det er hektiske dager i barnehage, og unger har godt av å slappe av. Selvfølgelig sier jeg ikke at unger skal holdes hjemme for hver grunn, men det er desverre mange som sender barna avgårde når de skulle vært hjemme.

 

Og om det går utover arbeidsplassen, så får det så være. Barna kommer i første rekke, og har man ikke tid til å ta seg av de godt nok, så bør man heller la være/vente med å få barn ( JA bare skyt meg ).

 

Men hovedpoenget mitt var, at det er forbaska irriterendes å se andre som sender barna i bhg når de burde vært hjemme, når du selv velger å holde ditt eget barn hjemme en ekstra dag for å unngå smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD SÅ JÆVLA SINT FOLK SKULLE VÆRE I DENNE TRÅDEN! NÅ SKRIVER JEG MED STORE BOKSTAVER KUN FOR Å IRRITERE, OG FÅ FREM ET POENG!

 

Det er mulig Å si hva en mener uten Å rope og bruke caps lock.

Uansett sÅ har unger godt av Å vÆre litt syke. Om de pakkes inn i bobleplast vil jo halve kloden daue nÅr de møter en bakterie de ikke er vant med.

 

Ja, for det er jo problemet med barnehagebarn generelt, de er ikke ofte nok syke!

 

Mener du at det er ok Å sende smittefarlige barn i barnehagen sÅnn at de kan smitte de andre barna og pÅ den mÅten herde dem?

 

Hallepalle-og-hjelpemegvel............

 

Fullstendig off-topic, men hvorfor er alle Å'ene dine store?

 

 

For det andre, nei, smittefarlige barn. Men som ei her over sier, Å holde snørrete, og lettere forkjøla barn hjemme gÅr ikke, da kan en ikke ha jobb.

 

Synes det er litt feil Å si at det er kun i barnehagen unger blir syke. Foreldre blir da vitterlig smittet de ogsÅ pÅ jobb.

Hvis dere er sÅ jÆvla redd for at ungene skal bli syke, og er lei, sÅ hold dem hjemme og slutt Å bitche.

 

Hjelp, nÅ er alle mine Å'er ogsÅ store!! :o Hva skjer?? :S

 

Herregud sÅ du kverrulerer damen!!! Les hva jeg skriver!!!! Jeg er ikke redd for at ungen skal bli syk, MEN jeg er lei av at folk sender unger syke i bhg i hytt og pine!!!!! Skal da ikke vÆre jeg som skal holde ungen min hjemme fordi X kom i barnehagen syk vel?? jiiiiiiiiises!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 12 her igjen...

 

Skjønner godt frustrasjonen av at folk ikke holder syke barn hjemme. Jeg ville heller ikke send en febersyk/oppkastsyk/veldigs-slapp-jente i barnehagen.

 

Men jeg vet altså om barn i barnehager der det virker som de finkjemmer etter sykdomstegn og sender de så fort noe dukker opp. Andre prøver å drøye det for å se det an, og heller lar ungen slappe av litt sammen med de voksne osv. Kjenner de som jobber i barnehage som synes dette å sende hjem "syke" barn går nesten over i det ekstreme, og virkelig har prøvd å holde igjen litt. Kunne i så fall virke som de ringe foreldrene av prinsippsak for at det virkelig skal være en regel uten unntak ved sykdomstegn, eller for å få mindre jobb selv med færre barn i barnehagen... ("jenta di har 37,5 og feber så kom å hent henne umiddelbart, hun nøs også en gang i stad, så hun er virkelig syk....")

 

Kommentarer om at: ditt og datt og bla bla bla så burde man ikke hatt barn... det synes jeg er så meningsløse kommentarer. Vi gjør vel alle ting som vi kan bli beskyldt for at "da burde vi ikke hatt barn", men altså det toget er kjørt for her sitter man med ett, to eller kanskje tre barn. Gjort er gjort, man vet ikke hva man gjør før det er for sent. De fleste gjør sitt beste. Og ingen er perfekte. Men vi lever, har barn, har jobb, har barnehageplass... alle prøver vi å gjøre noe ut av et liv som er fylt med utfordringer og press fra alle kanter. Folk som sier slik bør virkelig tenke igjennom så ikke de skyter seg selv i foten her. Forsøk å si ting litt mer konstruktivt kanskje? Og ikke så høye på hesten sin? Er lettere å se bjelken i andres øyne enn splinten i sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! Har 3 barn med omgangsyke hjemme nå. Nå kunne de for all del kanskje blitt smittet uansett, men vet om 3 barn som var sendt for tidlig i bhg. + en mamma på foreldrekaffe som spydde.

Blir så forbannet!!

 

Ehh... en MOR som spydde? Altså, skal man la være å sende unga i barnehagen fordi man er syk selv, I TILFELLE de er smittefarlige? Si meg en ting, jobber du i det hele tatt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tulle har ikke startet i bhg enda, men slik jeg forstår det så er ofte de barnehageansatte veldig strenge ang sykdom? Hører om folk som må hente barna fordi de har 37,2 i "feber"(??) og må da holde barnet hjemme i minst to døgn feberfri før barnet kan komme tilbake i barnhehage...

 

"litt slapp", hoster litt, nyser en gang osv-- det er rett og slett svik mot foreldre og deres arbeidsplass om de skal holdes hjemme av den grunn, spesielt for foreldrene hvis det er 2 timer før arbeidsdagen er over og de likevel kommer og henter, og må bruke syk-barn-dag. Arbeidsplassen må betale for sykt barn dager, skaffe vikarer der det er behov for dette, og foreldrene har et begrenset uttak av slike dager... litt hensyn må alle ta til hverandre slik samfunnet er bygget opp.

 

Er barna syke så bør de selvsagt holdes hjemme, men så er definisjonen av syk ganske varierende. Selv går jeg på jobb om feberen er under 38, om jeg er forkjølet og pottetett i nese, bihuler og hode...

 

Men nå er det jo ikke slik at alle barnehager står klar med tempmåleren i døren når ungene kommer. Og om noen er slapp, så kan det jo sevlfølgelig være flere grunner, men også at ungen brygger på noe, og bør være hjemme og slappe av. Det er hektiske dager i barnehage, og unger har godt av å slappe av. Selvfølgelig sier jeg ikke at unger skal holdes hjemme for hver grunn, men det er desverre mange som sender barna avgårde når de skulle vært hjemme.

 

Og om det går utover arbeidsplassen, så får det så være. Barna kommer i første rekke, og har man ikke tid til å ta seg av de godt nok, så bør man heller la være/vente med å få barn ( JA bare skyt meg ).

 

Men hovedpoenget mitt var, at det er forbaska irriterendes å se andre som sender barna i bhg når de burde vært hjemme, når du selv velger å holde ditt eget barn hjemme en ekstra dag for å unngå smitte.

 

Om det går utover arbeidsplassen for mye, så kan man miste jobben sin. Hvem skal forsørge barna da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! Har 3 barn med omgangsyke hjemme nå. Nå kunne de for all del kanskje blitt smittet uansett, men vet om 3 barn som var sendt for tidlig i bhg. + en mamma på foreldrekaffe som spydde.

Blir så forbannet!!

 

Ehh... en MOR som spydde? Altså, skal man la være å sende unga i barnehagen fordi man er syk selv, I TILFELLE de er smittefarlige? Si meg en ting, jobber du i det hele tatt eller?

 

Om du leste hva hun skrev, så krev hun en mamma på FORELDREKAFFE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! Har 3 barn med omgangsyke hjemme nå. Nå kunne de for all del kanskje blitt smittet uansett, men vet om 3 barn som var sendt for tidlig i bhg. + en mamma på foreldrekaffe som spydde.

Blir så forbannet!!

 

Ehh... en MOR som spydde? Altså, skal man la være å sende unga i barnehagen fordi man er syk selv, I TILFELLE de er smittefarlige? Si meg en ting, jobber du i det hele tatt eller?

 

Om du leste hva hun skrev, så krev hun en mamma på FORELDREKAFFE!

 

Ja... en mor kom på foreldrekaffe og ble syk. Ikke sikkert hun spydde hjemme da? Alt man skal henge seg oppi... Har selv vært på foreldremøte etter en middag på restaurant der jeg ble matforgiftet... Men symptomene kom ikke før 2 timer etterpå, nettopp da jeg satt på foreldremøte... Slemme meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tulle har ikke startet i bhg enda, men slik jeg forstår det så er ofte de barnehageansatte veldig strenge ang sykdom? Hører om folk som må hente barna fordi de har 37,2 i "feber"(??) og må da holde barnet hjemme i minst to døgn feberfri før barnet kan komme tilbake i barnhehage...

 

"litt slapp", hoster litt, nyser en gang osv-- det er rett og slett svik mot foreldre og deres arbeidsplass om de skal holdes hjemme av den grunn, spesielt for foreldrene hvis det er 2 timer før arbeidsdagen er over og de likevel kommer og henter, og må bruke syk-barn-dag. Arbeidsplassen må betale for sykt barn dager, skaffe vikarer der det er behov for dette, og foreldrene har et begrenset uttak av slike dager... litt hensyn må alle ta til hverandre slik samfunnet er bygget opp.

 

Er barna syke så bør de selvsagt holdes hjemme, men så er definisjonen av syk ganske varierende. Selv går jeg på jobb om feberen er under 38, om jeg er forkjølet og pottetett i nese, bihuler og hode...

 

Men nå er det jo ikke slik at alle barnehager står klar med tempmåleren i døren når ungene kommer. Og om noen er slapp, så kan det jo sevlfølgelig være flere grunner, men også at ungen brygger på noe, og bør være hjemme og slappe av. Det er hektiske dager i barnehage, og unger har godt av å slappe av. Selvfølgelig sier jeg ikke at unger skal holdes hjemme for hver grunn, men det er desverre mange som sender barna avgårde når de skulle vært hjemme.

 

Og om det går utover arbeidsplassen, så får det så være. Barna kommer i første rekke, og har man ikke tid til å ta seg av de godt nok, så bør man heller la være/vente med å få barn ( JA bare skyt meg ).

 

Men hovedpoenget mitt var, at det er forbaska irriterendes å se andre som sender barna i bhg når de burde vært hjemme, når du selv velger å holde ditt eget barn hjemme en ekstra dag for å unngå smitte.

 

Om det går utover arbeidsplassen for mye, så kan man miste jobben sin. Hvem skal forsørge barna da?

 

Nå har vi jo sykedager barn, far har sykedager, egne sykedager du kan ta av, og så har vel ( Selvfølgelig ikke alle), mange familiemedlemmer som kan stille opp en gang i blandt?

Det skal jo litt til for å bruke opp alle dagene! Men i værste fall om ungen er mye syk, så skal man ikke miste jobben sin av den grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med omgangssyke har irritert meg mange ganger også. Barn som blir sendt hjem fra skole/barnehage én dag, og er tilbake den neste. Fint at foreldrene har høy arbeidsmoral, men hvor sikker er du på at det du skal gjøre på jobb den dagen er så himla mye viktigere enn det alle andre foreldre på avdelingen skal. Er det verdt å potensielt smitte alle de andre barna (med søsken, foreldre, omgangskrets etc) for å være på jobb disse to dagene? Og ikke minst: hva med de stakkars barna som tilsynelatende er friske, men som kaster opp etter den første matbiten i barnehagen?

Jeg har tvunget meg selv til å se på slike dager som bonusdager med ungene, i stedet for å gå rundt med dårlig samvittighet for jobben. Uansett bedre å ha dårlig samvittighet overfor jobben enn barna. Er de i superform etter en dag hjemme, så koser vi oss på dag nr to. Reglene er ikke laget for å skape trøbbel for oss voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig.

Man kan jo ikke holde ungene hjemme hver gang de er snørrete eller hoster, da hadde de måttet vært hjemme minst halve året.

Men barn som spyr, har feber, eller har åpenbart dårlig allmenntilstand, de bør man absolutt holde hjemme.

 

Og da ikke bare pga smittefaren, men for ungens egen del. Jeg unner hvertfall ikke ungen min å sitte i bhg med 20 andre unger løpende og hylende rundt mens hun er kvalm, har høy feber eller føler seg kjempedårlig.

 

Heldigvis har vi besteforeldre som også kan stille opp, slik at vi foreldre ikke bruker opp alle sykt-barn-dagene på et par uker.. Idag sitter feks jentungen hjemme hos mormor og morfar og (visstnok) spiser pannekaker mens hun ser på tegnefilmer på tv, siden hun slet med feber og hoste inatt. Og etter hva jeg kunne høre på telefonen isted, storkoser hun seg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 12 her igjen...

 

Skjønner godt frustrasjonen av at folk ikke holder syke barn hjemme. Jeg ville heller ikke send en febersyk/oppkastsyk/veldigs-slapp-jente i barnehagen.

 

Men jeg vet altså om barn i barnehager der det virker som de finkjemmer etter sykdomstegn og sender de så fort noe dukker opp. Andre prøver å drøye det for å se det an, og heller lar ungen slappe av litt sammen med de voksne osv. Kjenner de som jobber i barnehage som synes dette å sende hjem "syke" barn går nesten over i det ekstreme, og virkelig har prøvd å holde igjen litt. Kunne i så fall virke som de ringe foreldrene av prinsippsak for at det virkelig skal være en regel uten unntak ved sykdomstegn, eller for å få mindre jobb selv med færre barn i barnehagen... ("jenta di har 37,5 og feber så kom å hent henne umiddelbart, hun nøs også en gang i stad, så hun er virkelig syk....")

 

Kommentarer om at: ditt og datt og bla bla bla så burde man ikke hatt barn... det synes jeg er så meningsløse kommentarer. Vi gjør vel alle ting som vi kan bli beskyldt for at "da burde vi ikke hatt barn", men altså det toget er kjørt for her sitter man med ett, to eller kanskje tre barn. Gjort er gjort, man vet ikke hva man gjør før det er for sent. De fleste gjør sitt beste. Og ingen er perfekte. Men vi lever, har barn, har jobb, har barnehageplass... alle prøver vi å gjøre noe ut av et liv som er fylt med utfordringer og press fra alle kanter. Folk som sier slik bør virkelig tenke igjennom så ikke de skyter seg selv i foten her. Forsøk å si ting litt mer konstruktivt kanskje? Og ikke så høye på hesten sin? Er lettere å se bjelken i andres øyne enn splinten i sitt eget.

 

Jeg er langt ifra perfekt. Men jeg mener at man skal ha tid til at barna er syk. Og jeg tror vi alle vet at det er mange som skulle ventet med å få barn, fordi de rett og slett førsteprioriterer jobben. Og det er vel ikke å skyte meg selv i foten, er det vel? Så ja, sjefen min har vært sur fordi jeg plutselig ikke kan stille på jobb/må gå fra jobb, men det får så være. Jeg har tatt valget om å bli mor, og da får jeg ta alle konsekvenser som følger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...