Gå til innhold

Er skikkelig redd for 21.12.2012 =/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor gadd de å skrive 21.12.2012???

Mye tøffere med 20.12.2012....

 

Og hvis verden går under så trenger man ikke bekymre seg for å ikke se barna sine vokse opp, for da forsvinner både du og dem.

Så da kan du se dem vokse opp med englevinger... ;-P

 

Neida, man skal ikke kødde med folks angst.

Men detta her er BARE TULL å tenke på HI.

Tror jeg villa ha tatt en prat med noen før disse tankene får utvikle seg til seriøs angst! DET går utover barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Mayaene, kunne de se inn i framtida, de da? Hvorfor ikke spørre Märtha Louise om hva som vil skje den dagen. Eller Snåsamannen. Sikkert mange ulike meninger her. Jeg er like synsk som enhver maya, og velger derfor å avstå fra å si noe om 21.desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange tror i det alternative miljøet er at vi går inn i en ny epoke, et bevisthetsskifte. Der vi vil bli mer "åndelige" :) Kort fortalt

 

Omtrent som hippienes inngang til vannmannens tidsalder eller Jehovas vitners innsettelse av Jesus som konge i himmelen, med andre ord. Begge disse er hendelser som tilhengerne ventet på på 1900-tallet og som skulle markere nye, bedre og mer åndelige epoker. Uten at det egentlig skjedde noen særlig endring i det hele tatt.

 

Synes ikke det virker særlig mindre vrøvlete enn verdens undergang, akkurat. Hvorfor tror de egentlig at de gamle mayaene visste slike ting?

 

 

Jeg synes det har skjedd masse, jeg, siden nittitallet. Folk har blitt mer opptatt av miljøvern, vitenskapen har gjort store framskritt (det er jo også et tegn på at vi er i utvikling,) vi blir mer bevisst på sunn, lokalprodusert mat, folk begynner å tenke over hvorfor vi er her osv.. Det med åndelig utvikling er jo ikke noe som skjer poff over natta er vi alle yoga-mester, men en utvikling som vi alle tar del i, over tid. Og det er en frivillig prosess. Tror ikke det kommer noen engler og sier "nå skal dere være åndelige folkens!" Dette er noe vi velger selv.

 

Samtidig har det blitt en større polarisering, vi har blitt flere folk og kriger finnes her og der. Ja, vi mennesker har noen utfordringer her på jorden, men det er ting vi kan klare! Vi har et fantastisk utgangspunkt.

Og jeg tror IKKE jorden kommer til å gå under. Jeg tror det bare er skremsels-propaganda som av en eller annen grunn har spredd seg.

Jeg tror vi vil fortsette å utvikle oss i dette århundret, som vi har gjort alle andre århundrer, og spesielt det forrige.

Så slapp av HI, kos deg og nyt dette året og alle de kommende år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, om det kan være noen trøst: om noen fastsetter en konkret dato for verdens undergang, er det iallefall ifølge kristendommen et veldig godt tegn på at den IKKE vil gjøre det akkurat da, siden Bibelen presiserer at ingen kjenner dag eller time for dette (selv om (en udefinert lang) endetid i seg selv har noen karakteristiske kjennetegn)...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gadd de å skrive 21.12.2012???

Mye tøffere med 20.12.2012....

 

Og hvis verden går under så trenger man ikke bekymre seg for å ikke se barna sine vokse opp, for da forsvinner både du og dem.

Så da kan du se dem vokse opp med englevinger... ;-P

 

Neida, man skal ikke kødde med folks angst.

Men detta her er BARE TULL å tenke på HI.

Tror jeg villa ha tatt en prat med noen før disse tankene får utvikle seg til seriøs angst! DET går utover barna dine.

 

 

Jeg er så enig med deg ;)

 

Men om det stemmer at vi ikke har mer enn et år igjen, da gidder jeg ikke stresse med å betale flere regninger. Da skal jeg bare leve livets glade dager det neste året. For om verden går under, da får man jo ikke inkasso :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at noe skjer den dagen er vel svært liten.

 

Teori nr 1. En planet skal passere jorden, også kalt for nibiru og planet x.

Vel, da kunne du allerede ha sett planeten.

 

Teori nr 2. Polene bytter plass. Da hadde vel en slik prosses begynt nå?

 

Og når maya-kallenderen tar slutt er diskuterbart. Noen mener den slutter 21.12.2012, mens andre mener at den datoen egentlig var for noen år siden.

 

Jeg tror du har ingenting å være redd for, tror du kan slappe helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er det med kalenderen som plager deg, så kan du jo tenke på at på et eller annet tidspunkt måtte den jo ta slutt.

Jorden vil nok trolig gå under en gang, men jeg vil anta at vi merker det veldig godt en stund i forveien, og at mennesket er utdødd lenge før den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker faktisk enkelte kristne/religiøse folk for å "håpe" litt på dommedag. Hvorfor? Jo for da skal jo DE i følge boken få evig frelse og møte sin gud, mens de "slemme og vantro" får straff.

Vi kan ikke basere livet vårt på hva en gammel kalender kanskje har sagt, eller ei gammel bok, eller rykter på internett eller en hollywood-film! Vi må leve her vi er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...