Gå til innhold

Er skikkelig redd for 21.12.2012 =/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor, men vil ikke det skal skje noe! Vil vokse opp å se mine barn, få barnebarn osv!

 

Hva trur dere skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tenkte selv at det er litt ekkelt, men velger å tro at mayafolkene bare ikke gidda å "skrive" kalenderen lengre :)

kos deg med barna dine, og vakre barnebarn vil du nåkk få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor, men vil ikke det skal skje noe! Vil vokse opp å se mine barn, få barnebarn osv!

 

Hva trur dere skjer?

 

Vanskelig å si. Skal jeg gjette, så tror jeg kråkebollene begynner å tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt noe spesielt om denne datoen... er det noe som er "spådd" at skal skje da, skal jorda gå under igjen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste nyttårsaften er jeg livredd. Kalenderen tar slutt; det må jo bety at verden går under?

 

Jeg også. Liker ikke nyttårsaften i det hele tatt. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt noe spesielt om denne datoen... er det noe som er "spådd" at skal skje da, skal jorda gå under igjen? ;)

 

Det er endedato for mayaenes kalender, og det kan jo ikke bety annet enn at verden går under. De gamle mayaene visste selvfølgelig mye mer om universet enn moderne astrofysikere.

 

At man når siste dagen i en kalender kan jo ikke bety annet enn at verden slutter. Skulle man liksom begynne om igjen på en ny kalender når den gamle var ferdig? Det skulle tatt seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ? Da satser jeg på at jeg er ferdig til jul jeg i hvertfall smile.png

 

Jeg er så innmari treg. Tenker hvert år at neste år SKAL jeg vÆre ferdig, men så går dagene og julepynten kommer sakte, men sikkert opp.

Setter opp juletreet den 21 så det er klart til pynting, noen ganger peiser vi på å pynter det i samme slengen.

 

Ofte står jeg å baker da også :P I siste liten med alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sug lut

Skjønner ikke hvorfor, men vil ikke det skal skje noe! Vil vokse opp å se mine barn, få barnebarn osv!

 

Hva trur dere skjer?

Noen koker smultringer, noen kommer på en julegave de absolutt burde ha sendt i posten for lengst, noen klemmer på pakker og noen stakkars forvirra nek venter på undergangen. Så kommer 22.12 og det hele gjentar seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ? Da satser jeg på at jeg er ferdig til jul jeg i hvertfall smile.png

 

Jeg er så innmari treg. Tenker hvert år at neste år SKAL jeg vÆre ferdig, men så går dagene og julepynten kommer sakte, men sikkert opp.

Setter opp juletreet den 21 så det er klart til pynting, noen ganger peiser vi på å pynter det i samme slengen.

 

Ofte står jeg å baker da også :P I siste liten med alt....

 

I siste liten med alt? Er det ikke veldig TIDLIG å sette opp juletre den 21. desember? Vi pynter treet på kvelden lille julaften. I familien til samboeren min pynter de juletreet på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ? Da satser jeg på at jeg er ferdig til jul jeg i hvertfall smile.png

 

Jeg er så innmari treg. Tenker hvert år at neste år SKAL jeg vÆre ferdig, men så går dagene og julepynten kommer sakte, men sikkert opp.

Setter opp juletreet den 21 så det er klart til pynting, noen ganger peiser vi på å pynter det i samme slengen.

 

Ofte står jeg å baker da også :P I siste liten med alt....

 

I siste liten med alt? Er det ikke veldig TIDLIG å sette opp juletre den 21. desember? Vi pynter treet på kvelden lille julaften. I familien til samboeren min pynter de juletreet på julaften.

 

Vi bruker å sette det på fot da siden det som regel da vi stresser avgårde å kjøper et juletre, står ensomt nede i boden å drikker vann :) , men av og til har vi slått til og bÆrt det rett inn på stua og da har barna vÆrt snar med å sette i gang pyntinga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ? Da satser jeg på at jeg er ferdig til jul jeg i hvertfall :)

 

Jeg er så innmari treg. Tenker hvert år at neste år SKAL jeg vÆre ferdig, men så går dagene og julepynten kommer sakte, men sikkert opp.

Setter opp juletreet den 21 så det er klart til pynting, noen ganger peiser vi på å pynter det i samme slengen.

 

Ofte står jeg å baker da også tongue.png I siste liten med alt....

 

 

Denne jula som var klarte jeg det skjønner du! :) Har allerede et par julegaver i box ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter mest sannsynlig og banner over julegaver det er umulig å pakke pent inn. Mangler muligens 10 cm gavebånd og et par til-fra kort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart, skal også begynne å handle julegaver. Det tenker jeg også vært år. Men ender opp på samme viset med de også som med pyntinga, julevasken, julebaksten osv.

 

Men i åR skal jeg være ferdig med ALT til den 21.12.12 i tilfelle det er jordas undergang. For da skal vi i det minste gå under med julestemninga i boks og pepperkakene.

 

Kanskje vi må åpne pakkene den 20 for å være sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart, skal også begynne å handle julegaver. Det tenker jeg også vært år. Men ender opp på samme viset med de også som med pyntinga, julevasken, julebaksten osv.

 

Men i åR skal jeg være ferdig med ALT til den 21.12.12 i tilfelle det er jordas undergang. For da skal vi i det minste gå under med julestemninga i boks og pepperkakene.

 

Kanskje vi må åpne pakkene den 20 for å være sikker?

 

Neida, du trenger ikke å kjøpe pakker i det hele tatt!! ;)

Bruk penga på tull og fjas før jordas undergang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ingen av dommedagsprofetene sier er at mayaene hadde mange kalendere, noen varer til år langutihuttiheiti. :P Bare tull, alt sammen!

 

Men jeg gleder meg til jul da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden skulle jo gå under ved millenniumsskiftet, fordi alle datamaskinene ikke var kapable til å gå fra å skrive 1999 til 2000. Well...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange tror i det alternative miljøet er at vi går inn i en ny epoke, et bevisthetsskifte. Der vi vil bli mer "åndelige" :) Kort fortalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange tror i det alternative miljøet er at vi går inn i en ny epoke, et bevisthetsskifte. Der vi vil bli mer "åndelige" :) Kort fortalt

 

Omtrent som hippienes inngang til vannmannens tidsalder eller Jehovas vitners innsettelse av Jesus som konge i himmelen, med andre ord. Begge disse er hendelser som tilhengerne ventet på på 1900-tallet og som skulle markere nye, bedre og mer åndelige epoker. Uten at det egentlig skjedde noen særlig endring i det hele tatt.

 

Synes ikke det virker særlig mindre vrøvlete enn verdens undergang, akkurat. Hvorfor tror de egentlig at de gamle mayaene visste slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...