Gå til innhold

Kan det og være steril være arvelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå fikk både mannen min og jeg oss en god latter. Jeg underviser i biologi og det å arve sterilitet av sin adoptivmor ble litt for mye for meg.

 

Men om du sliter har jeg ei god venninne som forsker på fertilitet og om du går inn på fertil.no kan det være du får hjelp!

 

Kjempe lykke til med å få baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo... har dere hørt om å være adoptert eller?

hehe. ja men om ho er adoptert og det da er adoptivmora som er steril så har jo ikke de samme gener. eller hva tror du? :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.. forstår dere ingenting? Jomfru maria var jomfru. Hennes mann, Josef, Jesus sin adoptivfar, var steril. Kom ikke her og si at sterilitet ikke er arvelig gjennom adopsjon. Jesus fikk heller ikke barn, og han lignet faktisk veldig på Josef.

Det beviser jo bare hvor lite seriøs bibelen er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arv eller miljø? Det er riktig nok noe som heter sosial arv og det er betydningsfullt, men med mindre din mors sterilitet skyldes miljøet dere bor i er det neppe noe å bekymre seg for.

 

Lykke til med babylagingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk morsomt med alle seriøse svarene. Noen har visst ikke vært her inne lenge nok til å forstå dib/bim humor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er steril. Hun steriliserte seg etter at jeg ble født. Sannsynligvis ville hun vært steril uansett nå, siden hun fyller 72 i år. Jeg venter nr fire, så jeg har i alle fall ikke blitt steril ennå (men regner med at jeg blir det etter overgangsalderen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som overrasker lenger.

Har ei venninne, (over 30 år) som mener bestemt at Spania er ei øy utafor amerika ;)

 

Overrasker meg ikke. Har hatt en lignende inteligent samtale der jeg sa at jeg kunne tenke meg å besøke alle kanariøyene. Jeg har så langt vært bare på Gran Canaria og Mallorca, men drømmer om å se den lille vulkanske øya El Hierro. Da sier "glupingen" jeg snakker med: Ja også den som heter Spania, for den har jeg hørt er veldig fin.....

 

:o

 

Ja...

.. og du mener at Mallorca er en av kanariøyene?!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som overrasker lenger.

Har ei venninne, (over 30 år) som mener bestemt at Spania er ei øy utafor amerika wink.png

 

Overrasker meg ikke. Har hatt en lignende inteligent samtale der jeg sa at jeg kunne tenke meg å besøke alle kanariøyene. Jeg har så langt vært bare på Gran Canaria og Mallorca, men drømmer om å se den lille vulkanske øya El Hierro. Da sier "glupingen" jeg snakker med: Ja også den som heter Spania, for den har jeg hørt er veldig fin.....

 

ohmy.png

 

Ja...

.. og du mener at Mallorca er en av kanariøyene?!

 

Nei, men at de to stedene er de eneste jeg har vært i mitt liv, bortsett fra min egen landsdel i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...