Gå til innhold

Er så glad vi har ei så ukrevende datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er snart 10 mnd. Hun har grini/skriki kun 3-4 ganger i løpet av denne perioden.

Hun er alltid blid. Våkner aldri og er sur og griner. Ligger å pludrer i senga si helt til vi er klare til å stå opp. Sover hele natta. Det har hun gjort siden hun var 2 uker gammel.

Sover fra 21 til 9-10 tiden hver eneste morgen.. deilig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja... min sønn med bl a kraftig ADHD var sånn en gang i tiden.....

Tok det igjen senere, kan man si........

Skrevet

Så deilig da:) håper det fortsetter slik:)

Skrevet

Good for you! Du er heldig. :) Kos deg med jenta di.

Skrevet

Ja, jeg nyter det mens jeg kan! Ikke umulig vi får det senere..

Skrevet

Så heldig har jeg vært å! Akkurat som å høre snuppa mi, bare at hun sov fra 19-10/11 De ligger på lading så søte små ;) Bare vent til hun blir 3!!

Skrevet

Ja, jeg nyter det mens jeg kan! Ikke umulig vi får det senere..

Det vet man uansett aldri, så det er det ikke nødvendig å fokusere på, synes nå jeg. Så lenge dere alle har det fint nå, så er jo det supert. :)

Skrevet

Grenet, skreket!!!!

Går det an å skrive norsk???

Gjest Heartbroken
Skrevet

Grenet, skreket!!!!

Skjønte du hva hun mente? Hvis ikke, har du nok større problemer med ordforståelse enn hi har med å uttrykke seg skriftlig :P

Slapp litt av på strikken, så skal du se hvor hyggelig det blir;)

Skrevet

Grenet, skreket!!!!

Grenet? Greit nok at det står i ordboka, men hvem i f*** bruker ordet grenet om å gråte? Da endrer du heller formen av setninga for å slippe å bruke verbet i en slik form, for det høres latterlig ut, så slutt å klag!! :)

Er ikke akkurat fan av grini/skriki, og irriterer meg å lese dårlig norsk, men fakta er at mange skriver med innslag av dialekten sin, så jeg henger meg ikke nevneverdig opp i det, da jeg godt skjønner hva HI mener.. :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Sånn har jeg det også, bare at min legger seg 18-18.30

Og sover til 9-10 da så

Får lang voksen kveld;) bare å nyte! Min er 11 mnd

Skrevet

Sånn har jeg det også, bare at min legger seg 18-18.30

Og sover til 9-10 da så

Får lang voksen kveld;) bare å nyte! Min er 11 mnd

Sov hun også hele natta fra hun var 2 uker gammel? ;)

Skjønner dere ikke at det bare er et tulleinnlegg som tilsvar til det sove-innlegget! :D

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

4 uker, men da fra kl 23. Så en pause på et par mnd så 18-09 som nå, nei jeg skjønte ikke dette var tulle innlegg siden jeg har det likt tenkte jeg vel at det ikke er så uvanlig..

Skrevet

Ikke noe som heter "ukrevende" heller.... Det heter lite krevende...

Skrevet

Dere er heldige og det er klokt å se at det ikke nødvendigvis er noe som kommer til å vare og at dere derfor nyter det.

Ikke alle klarer å se at de er heldige. De aller fleste i Norge har imidlertid noe de kan se de er heldige med. Flott!

Skrevet

åh sånn var min og da han var 10 måneder, sovnet etter 5 min på kvelden, sov hele natta...tok brått sluttt rundt da han fylte 1 år, da sleit vi i ett år før han begynte å sove hele natta igjen...nå er han 2,5 år og tilbake til å sove hele natta igjen...fantastisk deilig :)

Skrevet

Sånn er mitt lille gull også :)

Skrevet

Noen vi kjenner hadde også en veldig rolig baby, blid, sov og spiste. Hun ble senere diagnistisert å ha en alvorlig utviklingsforstyrrelse.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Noen vi kjenner hadde også en veldig rolig baby, blid, sov og spiste. Hun ble senere diagnistisert å ha en alvorlig utviklingsforstyrrelse.

Og dette syns du var viktig å dele fordi???

Syns du det er kjekt å gjøre folk bekymret? Er det misunnelsen som tok overhånd og du følte det var viktig at hi ikke skal være for fornøyd med tingenes tilstand?

Utrolig smålig av deg!

Skrevet

Har ei sånn snuppe selv :) ikke ei våkenatt, og hun er 6 mndr :)

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Babyen min på 4 mnd. er alltid blid, sover, spiser og er rolig. Det betyr da virkelig ikke at ho har en utviklingsforstyrrelse. Jeg var slik som liten og jeg har ikke utviklingsforstyrrelse!

Skrevet

Min gutt var også sånn. Men han sov hele natta fra den dagen vi kom hjem fra sykehuset. Han er seks år nå og er fortsatt ett englebarn :) Aldri vært i trassalderen. Ingen utviklingsforsyrrelse heller (som noen snakket om over her)

Skrevet
Grenet, skreket!!!! Går det an å skrive norsk???

Heter det ikke grått?

Skrevet

Så deilig det må være, og det er fint du setter pris på det!

Jeg lurer litt på hva du mener med å gråte 3-4 ganger i perioden.?..

Dersom babyen din har skreket kun 3-4 ganger så ville jeg kanskje prøvd å lete etter årsaken.

Gråt er en viktig kommunikasjonsform for babyen og er en grunnleggende måte å uttrykke ønsker og behov på.

Babyer som aldri gråter er bekymringsverdig, og vil ha problemer med å fortelle til foreldrene om deres behov og eventuelle plager som f. eks smerter, sykdom, sult eller kanskje bare en våt bleie.

Især dersom barnet blir klassifisert som et "apatisk barn" - da er det stor risiko for enten grov vanskjøtelse eller utviklingsforstyrrelse.

F.eks vil barn som sjeldent får dekket sine behov fra foreldre slutte å gråte, de kan ligge i sengen i timesvis og syntes dette er greit. Barnet har lært at de ikke kan forvente seg mer og dette fører til en alvorlig utviklingsforstyrrelse.

Missforstå meg rett:) Jeg mener IKKE at dette gjelder ditt barn, men jeg vil bare illustrere at gråt er en særdeles viktig kommunikasjonsform og egenskap hos barn, enn så frustrende det til tider kan være:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...