Gå til innhold

Klarer vi oss med dette i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter husleie,mat,bensin og ALT av utgifter (håper jeg ikke har glemt noe)har vi 8500 kr igjen, pluss overtid (mannen får ofte 1000-5000 i overtid) og forskjellige tillegg fra min jobb. Vi er 2 voksne og 3 barn. Har også lyst til å spare til en ferie til neste vinter.

Dette er om vi flytter til en dyrere og større leilighet enn vi har nå. Alle har lyst til det, da denne er ganske slitt, liten og langt fra sentrum, jobber, bhg og skole. Er en grunn til at den er billig... blir vi her, har vi 15000 igjen pluss overtid men ingen trivesså godt her...

Hva har dere etter ALT er betalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter husleie,mat,bensin og ALT av utgifter (håper jeg ikke har glemt noe)har vi 8500 kr igjen, pluss overtid (mannen får ofte 1000-5000 i overtid) og forskjellige tillegg fra min jobb. Vi er 2 voksne og 3 barn. Har også lyst til å spare til en ferie til neste vinter.

Dette er om vi flytter til en dyrere og større leilighet enn vi har nå. Alle har lyst til det, da denne er ganske slitt, liten og langt fra sentrum, jobber, bhg og skole. Er en grunn til at den er billig... blir vi her, har vi 15000 igjen pluss overtid men ingen trivesså godt her...

Hva har dere etter ALT er betalt?

Om dere klarer dere på hva? De 8500,- dere har igjen etter at ALT er betalt?

Er dette et tulleinnlegg eller hva er greia???

Skrevet

Har dere igjen 8500 til mat da eller er det etter mat, klær osv også?

Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn, har igjen ca 4000,- hver mnd når alt er betalt!

Dette må jo være tulleinnlegg?!?

Skrevet

Hva i alle dager bruker dere 15000 på i måneden etter at alt er betalt?

Kan ha rikelig med moro og kjøp av klær for "bare" 8500 kr i mnd.

Vi har ca. 12000 i mnd som skal dekke mat, klær, bensin og fritid. Går greit det.

Skrevet

Skjønte dere ikke det? Vi har 8500 igjen i mnd etter rekninger og mat er betalt. Dette skal gå til fritid, klær og utstyr til 3 barn og 2 vokse. Og helst feriesparing.

hi

Skrevet

Vel, hos oss er det 0 igjen etter at alt er betalt, så da bør det holde greit for dere...

Skrevet

Du sier jo at alt er betalt, til og med mat, det netyr jo at dere har 8500 kr til overs...!?

Skrevet

Altså grunnen til at jeg spør er at jeg er redd for å gå på en smell, det har vi gjort før! Vi har levd ganske trangt lenge, gått i 0 hver mnd, hvis vi var heldig. Sånn vil vi ikke ha det igjen.

Skjønner ikke hvorfortror det er tulleinnlegg?? Er jo bare et spm! Men glem at jeg spurte.

Skrevet

Skjønte dere ikke det? Vi har 8500 igjen i mnd etter rekninger og mat er betalt. Dette skal gå til fritid, klær og utstyr til 3 barn og 2 vokse. Og helst feriesparing.

hi

Hvis dere ikke er noen skikkelige luksusdyr, holder det i massevis.

Skrevet

Altså grunnen til at jeg spør er at jeg er redd for å gå på en smell, det har vi gjort før! Vi har levd ganske trangt lenge, gått i 0 hver mnd, hvis vi var heldig. Sånn vil vi ikke ha det igjen.

Skjønner ikke hvorfortror det er tulleinnlegg?? Er jo bare et spm! Men glem at jeg spurte.

Det blir vel oppfattet som tull, for fåtallet har slike mengder med penger å rutte med etter at ALT er betalt,

Skrevet

hi

Skriver du dette for å erge på deg småbarnsmødre??

Vi har som sagt 4000,- igjen, FøR vi har handlet mat, klær osv.

Så da kan du tenke deg til hvor heldig dere er.

Skrevet

8500 kr i mnd etter alt hadde vært himmelen spør du meg! Vi går alltid i null... Så dere har jo masse penger dere kan spare til ferietur!

Skrevet

Har ikke sagt et ord om BARE 8500kr!!! Herregud da! Det koster å ha 3 barn!

Skrevet

Hæ?? Bare 8500,-?! Helvete, RING NAV!!!

Haha, dagen lattis :D

Skrevet

Med mindre dere konkurrerer i tiara og diamanter så vil jeg tro at 8500,- skulle holde til fritidsaktiviteter og slikt

Skrevet

Jeg vil si at dere har det helt greit, og burde klare å få til en ok ferie, men kanskje ikke blue village i thailand midt i høysesong. 8500 kr til overs er ikke veldig mye syns jeg, et par kinoturer =1000 kr, nye sko til ungene = 1000 kr, kafeturer = 300 kr, en dag i slalombakken = 1000 kr +++, det forsvinner fort nok. En ferietur koster fort 20-30 000 kr, som jo blir rundt 2000 kr mnd.

Skrevet

Selvfølgelig koster det å ha 3 bar. Vi har 3 barn og har på langt nær 8500 etter at ALT er betalt, snarere 1000-2000 kr. Vi klarer oss fint på det, så dere må ha et voldsomt forbruk som har svidd av 15.000 i mnd. til nå.

Skrevet

Okey prøver igjen, for det er vissst noen som trenger å få ting inn med teskjei!

Vi har hatt det enormt trangt i årevis. Ingen har fått seg noe nytt på årevis. har knapt nok hatt råd til sokker! Nå når vi har bedre jobber, vil vi leve normalt og ikke snu på hver eneste krone. Så dere "normale" folk, hvor mye bruker dere i mnd på klær, utstyr og fritid?

Og jeg syns ikke 8500 er lite! Jeg er bare redd vi fortsatt må snu på hver eneste krone og ikke ha en eneste jævla sokk uten hull fordi vi ikke har råd til å kjøpe nye!!!

Omg...

Skrevet

Selvfølgelig koster det å ha 3 bar. Vi har 3 barn og har på langt nær 8500 etter at ALT er betalt, snarere 1000-2000 kr. Vi klarer oss fint på det, så dere må ha et voldsomt forbruk som har svidd av 15.000 i mnd. til nå.

Nei, vi har ikke svidd av 15000 i mnd! Hvor fikk du det fra? Vi har nettopp fått nye jobber begge to, med høyere stillingsprosent og høyere lønn.

Alt utenom fritid, klær og utstyr er betalt.

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn. Klær, utstyr og fritid bruker vi max 2000kr på hver mnd i gjennomsnitt. Noen mnd har vi ikke råd til noe fritidsakt pga at vi kjøper klær f.eks. Så jeg synes dere kan få det veldig fint på 85oo kr i mnd. Tror det er ganske mange som har mye mindre enn det i mnd ja..

Skrevet

Jeg vil si at dere har det helt greit, og burde klare å få til en ok ferie, men kanskje ikke blue village i thailand midt i høysesong. 8500 kr til overs er ikke veldig mye syns jeg, et par kinoturer =1000 kr, nye sko til ungene = 1000 kr, kafeturer = 300 kr, en dag i slalombakken = 1000 kr +++, det forsvinner fort nok. En ferietur koster fort 20-30 000 kr, som jo blir rundt 2000 kr mnd.

TUSEN TAKK!!!! En som skjønte hva jeg snkket om. Har jeg formulert meg helt feil eller? Jaja...

Ja så lenge vi har det greit er jeg fornøyd! :)

Skrevet

TUSEN TAKK!!!! En som skjønte hva jeg snkket om. Har jeg formulert meg helt feil eller? Jaja...

Ja så lenge vi har det greit er jeg fornøyd! :)

De fleste skjønner utmerket godt hva du spør om, men de fleste synes også 8500 kr er MER ENN NOK - og mer enn de fleste faktisk har til det formålet de er tiltenkt.

Skrevet

Hæ?? Bare 8500,-?! Helvete, RING NAV!!!

Haha, dagen lattis :D

Hohoho, ler så jeg griner :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...