Gå til innhold

Jeg trenger HJELP!!! Søvn - Baby 7 mnd...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Synes det er litt dømmende å gå ut i fra at foreldrene BARE tenker på sitt eget velbefinnende. Barna har like mye behov for søvn, men kan ikke resonnere seg frem til det selv når de er så små og ikke finner roen. Da må de ha hjelp til dette, og ikke alle roer seg når det er full oppmerksomhet. Og det er også vanskelig å være god mor når man er totalt utslitt. Leste linken det ble henvist til, og som jeg forstod hadde forsøket gått ut på å gå fra en ettåring over en lengre periode. "skrikekuren/metoden" går jo ikke ut på å forlate barna, man går jo inn ofte - de vet at vi er der, og det er jo tross alt hele poenget! Derfor mener jeg sammenlikningen kan være misvisende. Som jaaada skriver, gikk de inn etter ett min. Vi valgte fem. Jeg gråt nesten mere enn barnet, og ville aller helst gå inn og ta hn opp, men visste vi måtte gå for det vi hadde bestemt oss for - og det fungerte!! Barnet hadde ikke hatt det bra dersom hn ikke hadde fått søvnen hn trengte heller, så jeg/vi gjorde det IKKE av pur egoisme!

Så det er sagt, så samsov jeg med mitt barn lenge, da hn hadde kolikk la jeg hn aldri fra meg, jeg fikk hn gradvis til å sove for seg selv om natten uten tvang osv osv. Ikke kom med "nåtidens foreldre" greiene - ikke alle som bruker skrikemetoden gjør dette av pur egoisme! Tror den konklusjonen kommer fra mange fordi man ikke kjenner til bakgrunnen for at noen velger det ene eller det andre. Jeg er nemlig heller så naiv at jeg velger å tro at de fleste foreldre ønsker å gjøre det aller beste for sitt barn...

 

Kunne ikke vært mer enig. Jeg gjorde ingen skrikekur av egoisme tvert imot hun fant ikke søvnen selv, ble overtrett og ingenting hjalp ingenting hjalp skrikekur var ikke det første jeg prøvde for å si det sånn, MEN det eneste som funket.

 

Mamma sa til meg første baby blir gjerne bysset i søvn, nr 2 og 3 finner lettere søvnen selv fordi moren kan lett være opptatt med et av de andre barna mens barnet gråter og når hun skal inn å se til det etter noen minutter sover det.. Er det også egoistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apropos de omtalte "skrikekurene" så er det vel kanskje lurt å ha i minne at det er forskjell på skrik/gråt og sutring. Babyene bruker begge deler, til hvert sitt bruk. Og som foreldre lærer man seg fort å høre forskjell på de to.

 

Skrik/gråt skal man jo alltid være litt oppmerksom på. Men god gammaldags sutring går fint an å ignorere, til babyen skjønner at det faktisk er mor og far som bestemmer. Også når det gjelder soverutinene.

 

Og lykke til til trådstarter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...