Gå til innhold

Nå er jeg jammen glad for at vi ikke lot oss lure til å ta svineinfluensavaksinen!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler meg verken LURT og ikke LIDER jeg heller. Tok vaksinen og kunne gjerne gjort det igjen hvis norske helsemyndigheter hadde rådet meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men eh.. dere skulle ta vaksinen for å redde risikogrupper. Da var dere veldig engasjerte i deres beste. Og etterpå er dere helt uengasjerte på vegne av dem som ble skadet av vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Det var da voldsomt til hovering og undervurdering av oss som tok vaksinen. Alle jeg kjenner hadde et svært bevisst forhold til valget de tok, enten det var å vaksinere eller ikke.

 

Vi visste også at vaksinen var lite forsket på, og vi visste ikke hvilke bivirkninger som kunne oppstå. Vi visste også at influensaen var en mild influensa og før vaksinen kom, visste vi også at den så ut til å være mindre smittsom enn man i utgangspunktet hadde antatt.

 

Jeg vet forresten også at enhver medisinsk behandling, om det så er å ta en paracet kan ha uønskete følger. Vaksiner er ikke noe unntak.

 

Men vi visste også at rundt omkring i verden døde friske gravide, veltrente 20 åringer og andre som normalt ikke skulle dø av influensa.

 

Det er lett å sette seg på sin høye hest i etterpåklokskapens navn, men hvem som egentlig hadde rett eller feil får vi kanskje aldri vite. Kanskje var vaksineringen bortkastet, kanskje var den farlig, men kanskje hadde det vært enda farligere om flere hundretusener hadde fått influensaen. For vi vet ikke hvor mange som ville ha blitt smittet om man ikke hadde vaksinert.

 

Men tingen er at den gangen dette ble gjort, visste man ikke det man vet i dag. Og Gud bedre om dødsraten for sykdommen hadde fortsatt slik som det begynte fordi myndighetene ikke hadde gjort noenting. Da hadde det blitt bråk da.

 

Hva som er rett og galt, vet ikke jeg - og det vet helt sikkert ikke anoyme (med eller uten nick) BiM-medlemmer heller. Men det jeg vet er at jeg og mange andre med meg tok et selvstendig valg om vaksinering som var like veloverveid som at andre valgte å ikke vaksinere seg.

 

Og så er det sikkert folk på begge sider som lot seg rive med av skremselspropagandaen enten den kom fra vaksinemotstander eller tilhengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eh.. dere skulle ta vaksinen for å redde risikogrupper. Da var dere veldig engasjerte i deres beste. Og etterpå er dere helt uengasjerte på vegne av dem som ble skadet av vaksinen?

 

Hva får du det ifra? Er det noen her som har virket uengasjert i at noen fikk bivirkinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Men eh.. dere skulle ta vaksinen for å redde risikogrupper. Da var dere veldig engasjerte i deres beste. Og etterpå er dere helt uengasjerte på vegne av dem som ble skadet av vaksinen?

 

Det er selvfølgelig kjempetrist at noen har blitt skadet av vaksinen, det er vel ingen som har sagt noe annet.

 

Men det forandrer ingenting når det gjelder mitt syn på den avgjørelsen vi tok den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid, og jeg skal love deg HI, at jeg ikke ble "lurt" eller "hjernevasket" av noen til å ta den vaksinen. Det var slettes ikke ett lett valg jeg tok bare fordi noen sa jeg skulle ta den. Jeg tok den fordi gravide kvinner døde og ble skikkelig syke av svineinfluensa. Sykere enn andre.

 

Jeg vurderte det lenge og vel, for og imot. Alle visste at vaksinen ikke var skikkelig utforsket. Så sorry - du er ikke noe geni om du skjønte det.

 

Skrev under på at vi tok den på eget ansvar? Hehe...nei, det gjorde vi ikke. Las du det papiret? Nei - for du tok jo ikke vaksinen!

 

Vi skrev under så staten visste hvem som hadde tatt den. Når noen så ble syke av den - har man rett på erstatning. (Alle visste at "noen" ville få bivirkninger av vaksinen. Det finnest ikke vaksiner der ingen får bivirkninger)

 

Noen fikk også bivirkninger av svineinfluensaen. Men de hører man ikke om - og ikke har de rett på erstatning heller. Mange ble alvorlig syke også, om bare noen få døde. Unge, friske mennesker ble lagt i respirator.

 

Heldigvis var ikke svineinfluensaen så farlig som man trodde - men hvem vet hvilken sykdom det er neste gang? Jeg velger å ta mine valg med adskillig mer vekt på helsemyndighetenes råd enn råd fra husmødre som tror de er smartere enn andre. Også i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke tok vaksinen, har dere tenkt på at dere kan være smittekilden til de som faktisk døde av svineinfluensaen. Har du tenkt på at vi som vaksinerte med stor sansynlighet har spart mange liv også til de uvaksinert og kanskje til og med til noen av dine kjære. Vi som vaksinerte oss har faktisk vært med på noe stort. Vi har berget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her! smile.png

 

Jeg og noen andre her inne prøvde desperat og advare mot denne uutprøvde vaksinen som INGEN visste bivirkningene av...

OG det sier vel sitt at ALLE som tok vaksinen MÅTTE skrive under pÅ at dere tok vaksinen pÅ EGET ANSVAR....bare det sier jo sitt???....

NETTOPP fordi vi ikke ville være noen prøvekaniner og IKKE ønsket at dere andre skulle bli det heller og sitte med den usikkerheten som nok mange sitter med nÅ, prøvde vi Å advare andre!

Vi ble jo stemplet som bÅde det ene og det andre, men vi fikk jo rett tilslutt da! wink.png

 

Dette innlegget er direkte usmakelig!!!!

Jeg kjenner jeg blir lettere kvalm av folk som deg. Utrolig unødvendig!

NÅ ble ikke jeg vaksinert, da jeg ikke var i landet da dette herjet, men jeg kan love deg at jeg hadde tatt legens rÅd over ditt, du hoverende feige anonyme drittkjerring pÅ BiM/DiB anytime!

At du signerer med anonym sier meg bare at du ikke tør Å stÅ for det du sier og mener pÅ toppen av det hele!

Get a life!

Endret av Gjøkeredet3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Hvilke agenda mener du at helsemyndighetene hadde for å hjernevaske og lure oss til å ta vaksinen da? Ren ondskap?

 

Ingen i min familie lot seg vaksinert fordi vi ikke tilhørte noen risikogruppe, men jeg tok influensavaksine året etter fordi jeg var gravid.

 

Jeg syns du virker ganske paranoid og litt vel hissig, hvorfor er det så viktig for deg å presisere gang på gang hvor lur og smart du er og hvor 'slemme' myndighetene er? Tror du at det finnes mange der ute som vil deg vondt?

 

Det finnes hjelp å få for sånne tanker, vet du.

 

Og selv om du glemte anonymknappen (hehe) så trenger du ikke trekke deg fra hele diskusjonen-det er likevel ingen som vet hvem du er.

 

Eller er det det............. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelser viser dessverre at vaksinen var temmelig unødvendig. I Sverige antar man, på bakgrunn av undersøkelser, at den KAN ha reddet 6 liv.

Ved annen influensa dør det i snitt rundt 1000 personer ila et år. En viss prosent (ganske høy også mener jeg å ha lest) er faktisk yngre mennesker. Dette til tross for at mange vaksinerer seg mot sesonginfluensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke agenda mener du at helsemyndighetene hadde for å hjernevaske og lure oss til å ta vaksinen da? Ren ondskap?

 

Ingen i min familie lot seg vaksinert fordi vi ikke tilhørte noen risikogruppe, men jeg tok influensavaksine året etter fordi jeg var gravid.

 

Jeg syns du virker ganske paranoid og litt vel hissig, hvorfor er det så viktig for deg å presisere gang på gang hvor lur og smart du er og hvor 'slemme' myndighetene er? Tror du at det finnes mange der ute som vil deg vondt?

 

Det finnes hjelp å få for sånne tanker, vet du.

 

Og selv om du glemte anonymknappen (hehe) så trenger du ikke trekke deg fra hele diskusjonen-det er likevel ingen som vet hvem du er.

 

Eller er det det............. ;)

 

Ren ondskap? Nei, men du må da vel kjenne til de politiske og økonomiske bindingene i slike prosesser? Vet du i det hele tatt hva som skjedde på det planet - mellom WHO, legemiddelindustrien, samt FHI og GSK? Det har jo kommet fram i media for lengst, og det er en grunn til at selv en seriøs mann som lege og stortingspolitiker Ballo mener at det er på tide med granskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke agenda mener du at helsemyndighetene hadde for å hjernevaske og lure oss til å ta vaksinen da? Ren ondskap?

 

Ingen i min familie lot seg vaksinert fordi vi ikke tilhørte noen risikogruppe, men jeg tok influensavaksine året etter fordi jeg var gravid.

 

Jeg syns du virker ganske paranoid og litt vel hissig, hvorfor er det så viktig for deg å presisere gang på gang hvor lur og smart du er og hvor 'slemme' myndighetene er? Tror du at det finnes mange der ute som vil deg vondt?

 

Det finnes hjelp å få for sånne tanker, vet du.

 

Og selv om du glemte anonymknappen (hehe) så trenger du ikke trekke deg fra hele diskusjonen-det er likevel ingen som vet hvem du er.

 

Eller er det det............. wink.png

Syns virkelig synd i deg jeg....som må få ut frustrasjonen din over å ha blitt lurt til dette med å ta det ut på oss som ikke lot oss lure....det var jo også det som var mye av temaet den gang disse svineinfluensa diskusjonene gikk her inne den gang! ;)

At alle vi som IKKE ville ta denne nye og uutprøvde vaksinen var dumme og ikke stolte på myndigetene....

VI visste at dette ville komme den gangen også, det var jo myye som da allerede var omdiskutert. det var side opp pg ned på nett både fra inn og utland derfor ville vi IKKE være med på dette førsøket......

Noe som jo viser seg å være RETT....

Så sjønner ikke alle dere som skriver at vi som ikke tok den er paranoide og trenger hjelp??

DET er jo DERE som tok den som bøle lurt!!!

Desverre! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som er blitt lurt. Som det står i en annen tråd her. Hadde dette vært en ny vaksine som var i vaksinasjonsprogrammet, så er det ikke sikkert det en gang hadde blitt oppdaget dette med narkolepsi. Da hadde økningen blitt 0-1 tillfelle i året. Og resten av bivirkningene som er beskrevet er tilsvarende andre vaksiner. Men den store forskjell er at nå ble halve norges befolkning vaksinert, og da er det lettere å koble bivirkningene til vaksinen. Men for oss som ikke har fått narkolepsi, så var det en velykket vaksine. Men klart media hauser jo opp saken for alt den er verdt. sjansen for narkolepsi er 0,000016%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke lurt. Tok et valg ut fra hva en visste da. Det var ikke mye, og jeg syns det var som å velge mellom pest og kolera. Men jeg hadde nok angret på at vi ikke tok den om barna ble syke eller døde. Hadde de fått en alvorlig bivirkning hadde det vært tragisk, men hadde alikevel følt vi tok det riktige valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv FHI vurderer antallet narkolepsitilfeller som veldig høyt, og sammenhengen med vaksinen er påvist. Det sier litt når de nå fraråder barn å ta den.

Dette handler ikke om at media hauser det opp for det det er verdt, det handler om at media gjør jobben sin, men mange ser ikke ut til å skjønne helt hva den jobben går ut på, eller hva slags mandat media faktisk har.

 

"Hadde dette vært en ny vaksine som var i vaksinasjonsprogrammet, så er det ikke sikkert det en gang hadde blitt oppdaget dette med narkolepsi. Da hadde økningen blitt 0-1 tillfelle i året."

 

øh, forstår du hva du implisitt faktisk sier her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JenteOgGutterMamma!

 

Nysgjerrig: Er du like tøff i virkeligheten, eller er det mest på avstand?

 

Er du??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JenteOgGutterMamma!

 

Nysgjerrig: Er du like tøff i virkeligheten, eller er det mest på avstand?

 

Er du??? wink.png

 

Jeg er faktisk tøffere i virkeligheten. Og så oppdaget jeg i 12-årsalderen at måten man ordlegger seg på, uansett hva man mener, kan slå heldig eller uheldig ut... alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hetser meg nå inne på denne siden...bare gjør det...det gjør med ingenting! :)

DET som betyr noe nå, er at sannheten om denne vaksinen ENDELIG har begynt å komme frem! :)

 

Sjønner veldig godt at dere går på oss som ikke tok den... vi fikk jo rett!!

 

DET som er tragisk er at det er og kommer til å bli så ALTFOR MANGE som desverre har fått ødelagt sine liv på pga dette vaksinasjonsforsøket :(

Noe som ALDRI har skulle skjedd!!!

 

Men det er desverre FAKTA og det VISSTE dei som satt OVERBEVISTE den norske befolkningen å ta denne vaksinen at denne IKKE VAR TRYGG! :(

DERFOR HåPER jeg at dette får konsekvenser så det ikke kan skje flere ganger!

 

Da gidder jeg ikke skrive flere svar her inne... dere får tenke selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv FHI vurderer antallet narkolepsitilfeller som veldig høyt, og sammenhengen med vaksinen er påvist. Det sier litt når de nå fraråder barn å ta den.

Dette handler ikke om at media hauser det opp for det det er verdt, det handler om at media gjør jobben sin, men mange ser ikke ut til å skjønne helt hva den jobben går ut på, eller hva slags mandat media faktisk har.

 

"Hadde dette vært en ny vaksine som var i vaksinasjonsprogrammet, så er det ikke sikkert det en gang hadde blitt oppdaget dette med narkolepsi. Da hadde økningen blitt 0-1 tillfelle i året."

 

øh, forstår du hva du implisitt faktisk sier her?

 

Ja, jeg tror nok at om en vaksiner halve norge med hvilken som helst vaksine, så er det letter å linke eventuelle bivirkninger til selve vaksinen. Nå er de vaksinene vi har i barnevaksinasjonsprogrammet utprøvd i mange år. Men ennå får noen få alvorlige bivirkninger. Det er veldig vanskelig å linke disse tilfellene til vaksina. Her i dette tilfelle hvor alle aldersgrupper i halve norge ble vaksinert kommer bivirkningene bedre frem. Alle vet at det normalt er meget vanskelig å få medhold og erstatning om en blir en av de uheldige, men nå har en hvertfall større sjanse for å medhold i at det er vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Hvilke agenda mener du at helsemyndighetene hadde for å hjernevaske og lure oss til å ta vaksinen da? Ren ondskap?

 

Ingen i min familie lot seg vaksinert fordi vi ikke tilhørte noen risikogruppe, men jeg tok influensavaksine året etter fordi jeg var gravid.

 

Jeg syns du virker ganske paranoid og litt vel hissig, hvorfor er det så viktig for deg å presisere gang på gang hvor lur og smart du er og hvor 'slemme' myndighetene er? Tror du at det finnes mange der ute som vil deg vondt?

 

Det finnes hjelp å få for sånne tanker, vet du.

 

Og selv om du glemte anonymknappen (hehe) så trenger du ikke trekke deg fra hele diskusjonen-det er likevel ingen som vet hvem du er.

 

Eller er det det............. wink.png

Syns virkelig synd i deg jeg....som må få ut frustrasjonen din over å ha blitt lurt til dette med å ta det ut på oss som ikke lot oss lure....det var jo også det som var mye av temaet den gang disse svineinfluensa diskusjonene gikk her inne den gang! ;)

At alle vi som IKKE ville ta denne nye og uutprøvde vaksinen var dumme og ikke stolte på myndigetene....

VI visste at dette ville komme den gangen også, det var jo myye som da allerede var omdiskutert. det var side opp pg ned på nett både fra inn og utland derfor ville vi IKKE være med på dette førsøket......

Noe som jo viser seg å være RETT....

Så sjønner ikke alle dere som skriver at vi som ikke tok den er paranoide og trenger hjelp??

DET er jo DERE som tok den som bøle lurt!!!

Desverre! :(

 

Nei, men stakkars lille deg da! Klarer du ikke lese lenger heller? Hvis du får noen til å hjelpe deg, klarer du kanskje å se at jeg skriver at jeg IKKE tok svineinfluensavaksinen? Det gjorde heller ikke barna eller mannen min. Jeg tok VANLIG influensavaksine året etter pga at jeg ble anbefalt det av legen min da jeg var gravid.

 

Sånn, klarte jeg å forklare det på en lettfattelig måte nå?

 

Men til tross for at vi valgte å ikke følge myndighetenes anbefalinger denne ganger, betyr ikke det at vi var helt sikre på at vi valgte riktig, og en annen gang kommer vi kanskje til en annen konklusjon.

 

Det å nekte å følge anbefalinger uansett, fordi myndighetene er ute etter å lure og hjernevaske oss, syns jeg vitner på litt umoden tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...