Gå til innhold

Nå er jeg jammen glad for at vi ikke lot oss lure til å ta svineinfluensavaksinen!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså... det at vi ble vettaskremt av en stor og unødvendig kampanje, blir av enkelte gjort til at det var en bevegelse med solidaritets- og fellesskapsfølelse. Denne greia var en stor belastning under mitt svangerskap.

Det er kanskje bedre å synes synd på dem som tok vaksinen, enn å triumfere over dem. Men man vet ikke helt hva HI tenker. Kanskje det er en tråd for å si til dem som tok vaksinen; "Vi føler med dere"?

 

For det første: man visste ikke på det tidspunktet at det var en "unødvendig kampanje". Vi kan med sikkerhet ikke si det i dag heller, da vi ikke vet hva som ville vært konsekvensene om flertallet IKKE hadde latt seg vaksinere.

 

Og ja, uansett om "kampanjen" var nødvendig eller ikke, så forandrer vel ikke det på det faktum at mange lot seg vaksinere først og fremst for å hindre smitte, og for å skåne de som var mest sårbare?

 

Synd at denne "greia" var en belastning for deg. Den var vel en belastning for de fleste med ansvar for andres liv. Ingen tok nok lett på dette valget, og alle gjorde det de trodde var tryggest.

 

Og nei, dette er nok ikke en sympatitråd. Da ville ordlyden vært en helt annen. Man sympatiserer ikke med en som har mistet jobben med "åh, jeg er SÅ glad for at jeg jobber der jeg gjør, så jeg ikke risikerer å bli arbeidsledig altså, jeg er SÅ fornøyd med valget mitt!"

 

Og helt ærlig: jeg tror ikke de som tok vaksinen føler behov for sympati heller. Tror de sover godt om natten, og skulle de bekymre seg, så er det nok for noe helt annet enn bivirkninger etter vaksinen som rammer noen ytterst få.

På meg virker det som om det er de som ikke vaksinerte seg som er sykelig opptatt av disse bivirkningene, ikke de som lot seg vaksinere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner egentlig å bli litt lei disse trådene, hvor debatten tydeligvis ikke når lengre enn "hovere eller ikke hovere".

Kan vi kanskje spørre oss selv om vi har lært noe av dette, og i så tilfelle hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner egentlig å bli litt lei disse trådene, hvor debatten tydeligvis ikke når lengre enn "hovere eller ikke hovere".

Kan vi kanskje spørre oss selv om vi har lært noe av dette, og i så tilfelle hva?

 

Jeg er så enig med deg! X-antall tråder om nøyaktig det samme! Det går jo ann å gå litt dypere i det.. Men det kommer ikke til å skje på dette forumet hvertfall.. Da bør man diskutere med "likesinnede".. Vet ikke helt hvilket ord jeg skal bruke, men jeg tenker ikke nødvendigvis på de som er enig med deg, men de som befinner seg på et noenlunde samme intellektuelle stadie som deg selv, så det går ann å få en grei diskusjon av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til en fornuftig innfallsvinkel, så tror jeg det stod i en annen tråd at diskusjonen burde handle om politikerne, media og Folkehelseinstituttet, og ikke "folket". Dette er jeg enig i.

 

Både politikere, media, Folkehelseinstituttet, leger og helsestasjoner burde be ydmykt om unnskyldning, noen av dem burde gå av. Det er ikke nok å si at "de ikke visste nok om vaksinen", for allerede dengang visste man at vaksinen ikke var utprøvd.

Man kan jo si at når "de ikke visste nok om vaksinen", burde de ikke ha presset befolkningen til å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... hvor mange døde igjen av svineinfluensa i Norge? Var det 30?
Det var 16, men det viste seg at 2 av dem døde av andre årsaker så da var det 14 som døde. Altså laaaaaangt færre enn en vanlig influensa, som er rundt 1000-1500

 

Forskjellen var at svineinfluensan ikke bare slo ut gamle og mennesker med nedsatt immunforsvar, men den rammet også unge, barn og helt friske mennesker som egentlig burde vært godt rustet til å tåle en slik influensa.

 

Jeg tenkte så absolutt selv, veide for og imot, veide innformasjon frem og tilbake ,men jeg lyttet også på de som visste bedre en meg, og det var dem som behandlet og hjulpet vår datter helt siden hun var nyfødt og de kunne fortelle meg at HVIS sykdommen slo til HARDT mot akkurat henne, ville hun nok ikke greie det. Hun har /hadde risikofaktoirer imot seg fra starten av, og når til og med friske barn strøk med av denne influensaen, hadde ihvertfall hun mindre skuts å slå tilbake med en de fleste andre. Jeg VALGTE å gå for risikoen med bivirkinger FORAN risikoen av sykdommen jeg heller ikke visste ville bli for henne, og for oss var det HELT riktig. De som tok vaksinen og dermed utviklet narkoleps, eller andre ubehagelige bivirkinger de mener stammer fra vaksinen, vil selvsagt mene dette var det dummeste dem kunne gjort.jeg skjønner jo det?? Dem som også fikk sykdommen men som IKKE bla hardt rammet av den, eller kjenner dem som heller ikke ble alvorlig syke. Klart dem også mener dette var unødvendig hysteri, og jeg skjønner dem, respekterer det og synes ikke det er rart dem tenker slik da.

 

men jeg vet også de som ble skikkelig kritisk syke og lå i respirator under lengre tid, og jeg vet også om et par som mistet det kjæreste dem hadde. Og dem angrer kanskje enda mer at dem IKKE vaksinerte , eller ikke RAKK å vaksinere ( i deres tilfelle), for dem har kun en grav igjenn. Og jeg trur faktisk dem hadde foretrukket narkolepsi for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje bedre å synes synd på dem som tok vaksinen, enn å triumfere over dem. Men man vet ikke helt hva HI tenker. Kanskje det er en tråd for å si til dem som tok vaksinen; "Vi føler med dere"?

 

Jeg tok vaksinen, min mann tok vaksinen og våre barn tok vaksinen. Du trenger ikke å stynes synd på noen av oss. Vi har det helt fint allemann,og angrer ikke på valget vi tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye vi kan dø av, men å tilføre oss selv noe som vi ikke vet hva er og ikke vet bivirkningene av, aldri i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her! :)

 

Jeg og noen andre her inne prøvde desperat og advare mot denne uutprøvde vaksinen som INGEN visste bivirkningene av...

OG det sier vel sitt at ALLE som tok vaksinen MÅTTE skrive under pÅ at dere tok vaksinen pÅ EGET ANSVAR....bare det sier jo sitt???....

NETTOPP fordi vi ikke ville være noen prøvekaniner og IKKE ønsket at dere andre skulle bli det heller og sitte med den usikkerheten som nok mange sitter med nÅ, prøvde vi Å advare andre!

Vi ble jo stemplet som bÅde det ene og det andre, men vi fikk jo rett tilslutt da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble jo stemplet som bÅde det ene og det andre, men vi fikk jo rett tilslutt da! wink.png

 

Og det føles godt for deg at noen sliter nÅ da? slik at du kan gÅ helt opp under nesen deres Å si "ÆDDA BÆDDA DEG" ungen deres fikk Narkolepsi!!!!!

 

Sjarmerende...... not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen visste, og jeg forstår svært godt at mange vaksinerte seg selv og sine barn. Jeg klandrer ingen av mine venner for å ha valgt annerledes enn meg selv.

 

Som skeptiker som valgte å avstå fra vaksinen nettopp av frykt for bivirkninger man umulig kunne kjenne til før vaksinen var utprøvd over tid, så fikk jeg høre:

 

1) At det ikke VAR noe som het bivirkninger man fikk kjennskap til mye senere.

2 At jeg var arrogant som trodde at jeg visste bedre enn legestanden

3) At jeg var en konspirasjonstilhenger som trodde myndighetene vill oss vondt

4) At jeg var egoistisk og usolidarisk

 

Det kan aldri falle meg inn å hovere, men jeg undres over hvor mange vaksinetilhengere som har måttet ta sin beslutning under så massivt press og med så mye hets knyttet til valget sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her! :)

 

Ibsenfrue: Var nettopp dette vi også fikk høre!

 

OG jeg synes VIRKELIG SYND i dem som har fått disse bivirkningene vi antok ville komme! :(

DERFOR PRøVDE VI DESPERAT og OVERBEVISE dere andre til å IKKE la dere presse til å ta den! :(

VI ble STEMPLET som DåRLIGE foreldre EGOISTISKE osv. fordi vi IKKE ville risikere helsa til barna våre og oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her! :)

 

Jeg og noen andre her inne prøvde desperat og advare mot denne uutprøvde vaksinen som INGEN visste bivirkningene av...

OG det sier vel sitt at ALLE som tok vaksinen MÅTTE skrive under pÅ at dere tok vaksinen pÅ EGET ANSVAR....bare det sier jo sitt???....

NETTOPP fordi vi ikke ville være noen prøvekaniner og IKKE ønsket at dere andre skulle bli det heller og sitte med den usikkerheten som nok mange sitter med nÅ, prøvde vi Å advare andre!

Vi ble jo stemplet som bÅde det ene og det andre, men vi fikk jo rett tilslutt da! ;)

 

Mener du helt seriøst, på generell basis, at folk skal høre på DEG, en anonym på et nettforum vi ikke vet noen ting om, fremfor legestanden og helsemyndighetene?

Synes du selv det høres lurt ut?

 

Prøv å forstå dette en gang for alle: folk lyttet til de som var skeptiske. Folk lyttet til fagfolk. Folk veide for og imot. Noen havnet på avgjørelsen om å ta vaksinen, andre ikke. Felles for oss alle er at vi tok det valget vi syntes var tryggest, basert på rådene man fikk.

 

DU kunne ikke vite hvordan dette ville gå. INGEN kunne vite dette. Så ikke oppnevn deg selv til et slags unikum her. Du visste NADA mer enn alle oss andre.

 

Og tross alt: vi vet faktisk ikke hva konsekvensene ville vært om ikke flertallet hadde vaksinert seg. Kanskje ville konsekvensene vært mer fatale enn noen få tilfeller av narkolepsi. Kanskje slapp vi billig unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig retter jeg skytsen min mot helsevesenet. De visste en hel del:

 

- At vaksinen var lite forsket på.

- At det var brukt lite kjente substanser (som helsedirektøren bekrefter har bekreftet på nyhetene i dag).

- At de på bakgrunn av dette ikke visste hvilke bivirkninger som kunne oppstå.

- Da vaksinen kom sammen med oppfordring om massevaksinasjon, visste de allerede at influensaen var av en svært mild type, med atskillig færre dødsfall enn ved vanlig influensa. De visste med andre ord at konsekvensene dersom flertallet ikke vaksinerte seg ikke var store.

 

Så helsevesenet visste en god del. Som bruker visste jeg også om det ovennevnte. Derfor valgte jeg å takke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt skrevet Loglady! :)

 

Vi prøvde å få folk til å tenke selv....la ut linker osv. også fra andre land om hva dei anbefalte sine landmenn, og i tillegg ble det skrevet mange advarselsinnlegg fra både leger og andre som visste endel om dette influensaførsøket som vi viste til....

 

HI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene da, var det noe mer? Voldsomt behov for Å hedre seg selv oppi det her! Hva er det neste? Skrive brev til alle de som har barn med narkolepsi og signere "ædabæda"? HÅper ikke noen av foreldrene til de som har opplevd det sitter her inne, for dette forumet finnes ikke støttende eller fint i det hele tatt. Bare en gjeng suppehuer som bruker enhver mulighet til Å fÅ andre til Å føle seg enda mer dritt en de om mulig gjorde før de stakk nesa innom her. Uspiselige drittkjærringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skrevet Loglady! :)

 

Vi prøvde å få folk til å tenke selv....la ut linker osv. også fra andre land om hva dei anbefalte sine landmenn, og i tillegg ble det skrevet mange advarselsinnlegg fra både leger og andre som visste endel om dette influensaførsøket som vi viste til....

 

HI :)

 

Et par flere smileys i innleggene dine nå hi, så klarer du kanskje å fremstå som ENDA mer hånlig!

 

Jeeees, du må ha et fattig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skrevet Loglady! smile.png

 

Vi prøvde å få folk til å tenke selv....la ut linker osv. også fra andre land om hva dei anbefalte sine landmenn, og i tillegg ble det skrevet mange advarselsinnlegg fra både leger og andre som visste endel om dette influensaførsøket som vi viste til....

 

HI smile.png

 

Så hva skulle vi med risikobarn gjort da mener du? Da tenker jeg på de som faktisk er nødt til å ta vanlig influensa vaksiner også. Kunne ikke vi heller tenke selv? Og hvorfor er det MER godtatt at disse tok vaksinen som Du ADVARTE så voldsomt mot. Gjør ikke noe med mulige bivirkinger for dem kanskje? . men vi burde kanskje ha suttet på sidelinjen og risikert våre barns liv, fordi ei anonym tispe på dib sa vi burde la være, til tross for at vi så at denne influensan faktisk tok små barns liv, UTEN risikofaktorer til og med. Slutt å vær så jævla selvgod hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI :)

Tror IKKE du har fått med deg poenget her....

VI synes VIRKELIG synd i alle dei som ble lurt til dette experimentet som jo dette var!!

Og det som er mest sjukt at alle som tok denne vaksinen måtte skrive under på at dei tok vaksinen på EGET ANSVAR!!!

SJUKT av NORSK HELSEVESEN og leke med folks liv og helse på den måten! :(

VI som IKKE tok den ble hetset og sett på som dårlige foreldre og egoistiske....

VI ville dere bare vel, slik at INGEN skulle få oppleve dette som flere nå gjør....det at man blir brukt som prøvekaniner og i tillegg må skrive under på at dei ikke an saksøke noen mht. bivirkninger er bare helt SJUKT!!!

Så all støtte til alle dei som må lide for dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI smile.png

Tror IKKE du har fått med deg poenget her....

VI synes VIRKELIG synd i alle dei som ble lurt til dette experimentet som jo dette var!!

Og det som er mest sjukt at alle som tok denne vaksinen måtte skrive under på at dei tok vaksinen på EGET ANSVAR!!!

SJUKT av NORSK HELSEVESEN og leke med folks liv og helse på den måten! sad.png

VI som IKKE tok den ble hetset og sett på som dårlige foreldre og egoistiske....

VI ville dere bare vel, slik at INGEN skulle få oppleve dette som flere nå gjør....det at man blir brukt som prøvekaniner og i tillegg må skrive under på at dei ikke an saksøke noen mht. bivirkninger er bare helt SJUKT!!!

Så all støtte til alle dei som må lide for dette!

 

Ikke snakk for meg er du snill. Jeg ble ikke det minste lurt. Jeg skjønnte helt av meg selv at det fantes muligheter for at der ville dukke opp bivirkinger, og at vaksinen ikke var godt nok utprøvd.

 

Men jeg visste også at sykdommen kunne komme å ta livet av ungen min fordi hun hører til risikogrupper. Jeg endte derimot med at jeg var mindre redd alternative bivirkinger, en hva jeg var redd konsekvender av sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å hovere i det stille jeg, over sjefen min.

 

Av 16 ansatte var det bare jeg og en til som sa nei takk til å vaksinere oss selv og familien. VI var EGOISTER sa sjefen høylytt foran andre. " Dere setter andre liv i livsfare".

Det var svært ubehagelig, og knakk selvtilliten noen hakk. Jeg følte jeg var voksen(31) nok til å ta et slik valg, men ble latterliggjort.

 

Haha din drittsjef!

jeg tok visst det rette valget for meg og min familie likevel. "Peke nese"

 

Ellers vil jeg gi en klem til alle som opplever ettervirkninger, det er bare grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI :)

Tror IKKE du har fått med deg poenget her....

VI synes VIRKELIG synd i alle dei som ble lurt til dette experimentet som jo dette var!!

Og det som er mest sjukt at alle som tok denne vaksinen måtte skrive under på at dei tok vaksinen på EGET ANSVAR!!!

SJUKT av NORSK HELSEVESEN og leke med folks liv og helse på den måten! :(

VI som IKKE tok den ble hetset og sett på som dårlige foreldre og egoistiske....

VI ville dere bare vel, slik at INGEN skulle få oppleve dette som flere nå gjør....det at man blir brukt som prøvekaniner og i tillegg må skrive under på at dei ikke an saksøke noen mht. bivirkninger er bare helt SJUKT!!!

Så all støtte til alle dei som må lide for dette!

 

Oh, bullshit. Hvor dumme tror du vi er?

Hvis du virkelig synes synd på noen, pleier du da vanligvis å gjøre dette ved å gni inn hvor heldig DU er?

Det burde bli oppfunnet en vaksine mot idioti og usympatiskhet, og DU burde ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig ikke an å heve denne debatte snart, i hvert fall OPP til rennesteinsnivå?

Det er helsemyndighetene som sitter med ansvaret og skylden her. Jeg støtter meg til politikere som nå mener at hele affæren bør granskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI :)

 

Uansett så ble jo hele den norske befolkning LURT av det helsevesenet....

Dere som tok vaksinen ble jo hjernevasket til å gjøre nettopp det dere TRODDE var best, men som helsevesenet visste var et experiment i seg selv stort nok til at dei sa fra seg ALT ansvar om ettervikninger! :(

Så derfor føler vi med alle dere som har fått og får lide for dette, for at dere ble brukt i et sjukt exsperiment der alt dreide seg om penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI :)

 

Uansett så ble jo hele den norske befolkning LURT av det helsevesenet....

Dere som tok vaksinen ble jo hjernevasket til å gjøre nettopp det dere TRODDE var best, men som helsevesenet visste var et experiment i seg selv stort nok til at dei sa fra seg ALT ansvar om ettervikninger! :(

Så derfor føler vi med alle dere som har fått og får lide for dette, for at dere ble brukt i et sjukt exsperiment der alt dreide seg om penger!

 

Lurt? Hjernevasket? Eksperiment? Lide?

 

Finnes det vaksiner mot paranoia tro? Tar glatt både svineinfluensa og narkolepsi fremfor den diagnosen du åpenbart sliter med.

Begynner å tro du er et troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI smile.png

 

Uansett så ble jo hele den norske befolkning LURT av det helsevesenet....

Dere som tok vaksinen ble jo hjernevasket til å gjøre nettopp det dere TRODDE var best, men som helsevesenet visste var et experiment i seg selv stort nok til at dei sa fra seg ALT ansvar om ettervikninger! sad.png

Så derfor føler vi med alle dere som har fått og får lide for dette, for at dere ble brukt i et sjukt exsperiment der alt dreide seg om penger!

 

Glemte du anonymknappen nå, JenteOgGutterMamma!

hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...