mamma'n til 2 :) Skrevet 15. februar 2012 #26 Skrevet 15. februar 2012 Hjelpes... Hva feiler det denne barnehagen? Blir litt oppgitt jeg, over at barnehager og barnevern skal fyre oppunder noe som ikke er noen ting, mens de barna som åpenlyst har det vondt, lider osv, de får ikke hjelp før det er alt for sent. En barnehage i nærheten her jeg bor melder ikke ifra om barn som virkelig burde blitt meldt inn (foreldrene som må meldes da, ikke barnet selvsagt)... Må si jeg GRUER meg til lillemor skal i barnehagen om dette er den nye standarden i barnehager rundt om.... :S Har ingen råd til deg, HI, men ville bare ønske dere lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #27 Skrevet 15. februar 2012 Reagere på at de bruker time-out. Det skal IKKE brukes på barn, time-out er for voksne.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #28 Skrevet 15. februar 2012 Samarbeid med barnevernet, men vær forsiktig med barnehagen. Vet ikke om jeg hadde vært komfortabel med å sende ungene mine dit engang! Tenker på gutten min som er 6 år nå, innimellom så har jeg tenkt at det har sett ut som om han har blitt slått med balltre på beina, men neeeida, han har ikke slått seg han! Han er aktiv, og merker ikke at han slår seg under lek. Verst var det rundt 4-årsalderen. Han har nok fått litt mer kontroll med alderen, er iallefall ikke så blå lengre Men han kunne jeg ha planta inn de sykeste minnene på om jeg hadde villet. Fantasi og virkelighet er ei veldig fin inje for barn. Men har du ingenting å skjule, så samarbeid for guds skyld godt med barnevernet!!! Og du... lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #29 Skrevet 16. februar 2012 Enhver som reagerere "negativt" på at noen bryr segom /er bekymret for barna sine, er jeg skeptisk til. Jeg tror at baran våre har det bra og at vi gjør det meste "riktig";- men hadde jeg blitt meldt til barnevern av venner/familie/barnehage,- så hadde jeg da vitterlig ikke reagert med sinne? Eller mistenksomhet om at de var "Ute etter meg"? Jeg hadde satt meg ned og tenkt over min hverdag og hva jeg gjør i forhold til ungene. Jeg hadde lett etter ting det kan hende jeg gjør feil og tatt imot barenvernet med åpne armer..Tenk om jeg gjør/sier noe som barna mine kan lide av eller ta skade av på lang sikt? Da vil jeg SELVSAGT vite om det,- og få hjelp til og komme ut av uvanene...Om ungene mine viser seg og være utagerende, slemme eller overaktive på barnehage/skole, selv om jeg ikke føler de er det hjemme,- så kommer jeg ikke til og nekte på det. JEG ser de jo ikke på skolen/barnehagen. JEG kan jo ikke si at jeg VET hvordan barna mine oppførere seg når de er der. Jeg ER jo ikke tilstede? Nei, jeg har lært, av erfaring, at alle som er redde for barenvern, sinte på barenvern og mener at de ALDRI skulle vært i kontakt med de,- som regel har en grunn til at barnevernet blir innblandet....Joda, det finnes "skrekkhistorier" media tar opp i tide og utide om hårreisende avgjørelser tatt av "overivrige" ansatte. Men det er STORT flertall av RIKTIG avjgørelser, og de fleste feil som blir gjort er at de gjør FOR lite, FOR sent..Ikke at det griper inn for fort for bagateller.. Og er du feilaktiv "mistenkeliggjort" så ordner det seg. Og er du ikke åpen for at du/dere KANSKJE gjør feil i forhold til oppfølging av deres barn, ja da tror jeg kanskej at dere har noe og gå på der. FOr INGEN forelder, ingen GOD forelder, går rundt og tror at man gjør ALT riktig når det kommer til barna sine.:Snarere tvert imot..VI går rund og tenker hver dag p om de avgjøresler vi skal ta eller har tatt ER de beste for de....
Gjest Husfrua Skrevet 16. februar 2012 #30 Skrevet 16. februar 2012 kjenner jeg er utrolig glad for at jeg har jenta mi i en familiebarnehage med fantastiske voksne som jeg har blitt veldig godt kjent med. Men vet om en stor privat bhg her i kommunen som har blitt anmeldt for omsorgssvikt. Ulempen med en stor bhg med mange ansatte er at det blir som i hvilken som helst annen stor bedrift. Mye slarving, bedrevitere og garantert baksnakking av foreldre man f.eks. ikke liker. Snakker av erfaring ettersom jeg selv eier en bhg, og har vært borti dette blandt ansatte. Men som sagt lenger opp her så er det alltid to sider av en sak og vanskelig for oss å bedømme noe som helst. Jeg vil likevel anbefale deg å bytte bhg. Klage kan du sende til barnehageseksjonen i din kommune. Vil anbefale å sende en kopi av dette brevet til fylkesmannen. Det er veldig viktig at du tar tak i dette slik at det ikke skjer andre. Dessverre skjer slike ting oftere enn vi tror og det er utrolig viktig å fjerne de råtne eplene fra barnehagene våre. Som foreldre skal man være kritisk og si i fra. Husk at dette er mennesker som ofte ser barna våre i flere timer i løpet av dagen enn oss. Da er det også viktig at vi stoler på at de faktisk gjør dette. Ingen ville vel satt barnet hos en nabo man ikke kjenner og stoler på?
Gjest MMJ Skrevet 16. februar 2012 #31 Skrevet 16. februar 2012 Barnehager og andre offentlige ansatte er pliktige til å melde i fra om det er grunn til bekymring. Det kan jo hende det ikke er noen "sak", men det skal undersøkes. Om du føler deg "trakasert" av personalet, bytt barnehage. Men tror likevel barnevernet vil følge opp saken, tror de har 3 mnd på seg til det. Det er lett for barna å "lære feil". Om personalet i barnehagen din spør: "Er det mamma som gjorde dette?" det er jo litt som å legge svar i munnen på en 2,5 åring, 50% sjans for at hun/han sier ja eller nei - DERFOR skal barnevernet inn i situasjonen, slik kan bekymringer håndteres på best mulig måte. Lykke til du, kjip situasjon du/dere har kommet i. Bare tenker, og mener ikke tråkke deg på føttene, men KAN det være noe som "skjer" med barna dine, tenker ikke på deg... eller mannen din, det kan være naboer, familiemedlemmer, til og med personal fra barnehagen... som gjør at barna dine har endret oppførsel den siste tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå