Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 det ble meldt inn en bekjymringsmeld. til barnevernet før jul, pga at ungen de tre siste ukene hadde endret atferd. gutten tøyde grenser mye mer, og jenta hadde veldig kort lunte. (i denne tre-ukers perioden øvet barna på et skuespill som skulle holdes i starten av Des. og reiste frem og tilbake til dette lokalet hver dag for å øve) de var rett og slett sliten. -dette avfeide barnehagen som et grunnlag, for de mente det var hjemmet som var problemet. barnevernet kom, og fant ikke noe galt. Vi var deretter i samtale med barnevern og barnehage- der barnehagen hadde tilføyet i et nytt brev at jenta hadde kloremerke på ryggen. vi fikk oppklart dette. Ved neste møte kom det i et nytt brev fram at jenta mi + nr. 3(som begynte litt seinere) hadde blåmerke, og mente at var påført av meg. idag hadde jentungen et bitemerke på brystet med 4 tannmerker,og jeg spurte hvordan hun hadde fått det. da sa hun; mamma gjorde det, og jeg begynte å skrike. (jenta er2,5år) Så spurte jeg om en liten prikk hun hadde på armen, bare for å se hva hun svarte- og fikk til svar; mamma gjorde det, og jeg begynte å skrike. Dette for meg virker ut som at personalet i barnehagen har lagt ordene i munnen på jenta mi. jeg vet fra før av at vi ikke er den første familien som får dette hengende over skuldrene av nettopp denne bhg. hva kan vi gjøre? jeg vil ha slutt på dette tullet fra Deres side, og det nytter ikke å snakke med barnehagen, for det har vi prøvd. I brevet hadde de også bl.a. skrevet at guttungen hadde veldig dårlig finmotorikk, men de har også sagt at han er veldig flink til å perle kjede?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 ehh... du begynte å skrike? Kanskje greit at barnevernet holder litt oppsikt med deg...
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Du får samarbeide med barnevernet så godt du kan - du har jo alt på det tørre. Så ville i hvert fall jeg funnet en annen barnehage. Det går da ikke an å holde på sånn?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 ehh... du begynte å skrike? Kanskje greit at barnevernet holder litt oppsikt med deg... Må du lære deg å lese! "Da sa hun; mamma gjorde det, og jeg begynte å skrike." Altså, for å gi det inn med t-skje: Det er barnet som sier dette!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 enig med nr 2, man skriker da ikke til en 2åring!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Skrike kan også betyr grine....... Gjør det her jeg bor.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Kjempeskummelt. Noen i barnehagen burde kanskje ikke jobbe med barn? At en med lite peiling, som mener det godt, legger ord i munnen på barna kan føre til store problemer. Tenk på Bjugnsaken, for eksempel. Huff! Jeg forsto med en gang at du ikke skriker til barna dine, HI. Det du mener er lett å forstå om man er fra nordnorge. Vet ikke hvor du kommer fra, men du skriver på en måte der setningsoppbyggingen tydeligvis er inspirert av dialekten du snakker. Håper dette ordner seg for deg. Kanskje kan du ta et møte med bhg og barnevernet samtidig?
~~Cenicienta~~ Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 takk, vi samarbeider med barnevernet- og jeg har fortalt dem at jeg heller vil snakke med dem, fremfor barnehagen. Men jeg vil få meldt inn barnehagen, for som jeg skrev, dette er ikke første gang dette skjer. to familier har måtte flyttet barna fra bhg. pga dette plageriet. guttungen min nekter å dra i barnehagen, og han har flere ganger prøvd å stikke av, og faktisk klart å kom seg ut av porten der. han har blitt satt i bøylestol en rekke ganger, som de bruker som time-out. I og med at barnevernet i samarbeid med oss, skulle finne ut hvordan VI kunne hjelpe barnehagen med håndteringen av disse to, ble bestyreren litt engstelig. Var etter dette det nye brevet kom. Hun er vandt med å få det som hun vil. -Og nei, deter ikke JEG som skrek til jenta. dette var noe hun sa.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Uff, lese ordentlig da, damer.. Barnet som sier "mamma gjorde det, og jeg begynte å skrike". Ikke HI som skriker. Og mest sannsynlig er det snakk om gråting, ikke roping. Til HI: Byttt bhg! Det er ikke verdt å ta bråket med bhg, selv om du har alt ditt på det tørre. Jeg ville iallefall aldri følt meg trygg på bhg igjen etter sånn behandling. Men for all del, fortsett et godt samarbeid med barnevernet, så du har de på din side. Lykke til!
~~Cenicienta~~ Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 takk skal du ha:) ser jeg plutselig ikke ble anonym lenger, men pytt-pytt:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #11 Skrevet 15. februar 2012 Oioi, her kommer gutten min hjem med både blåmerker og "riper" i huden fra barnehagen.. skal jeg anta at de mishandler ham, eller er det kanskje bare snakk om lek blandt barn? EDr da helt normalt at unger har riper og blåmerker. Tror ikke det fins et eneste bilde av meg som barn uten plaster på knærne feks
maxim Skrevet 15. februar 2012 #12 Skrevet 15. februar 2012 for noen idioter, er ikke mulig... legge ord i barna sin munn er jo ikke på noen måte greit, barna vil jo til slutt tro på det selv... jeg hadde byttet barnehage
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #13 Skrevet 15. februar 2012 veldig enkelt, du spør din mann. Husk at det alltid er to sider av samme sak. Her er det kun en part som uttaler seg og jeg syns det er fryktelig vanskelig å skal mene noe...... Tenk på det dere andre som uttaler dere....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #14 Skrevet 15. februar 2012 enig med nr 2, man skriker da ikke til en 2åring! Går det an å være så dum? Her snakker Hi om at jentungen sier at hun skriker, ikke HI. Du må lære deg å lese.
~~Cenicienta~~ Skrevet 15. februar 2012 #15 Skrevet 15. februar 2012 De hadde lekt i romjula sammen med søsken og søskenbarn. de er alle i 2-3års alderen, og det ble mye sytting, der jenta mi begynte å gråte to ganger. så ikke kloremerket før vi kom hjem, men glemte å varsle om det i bhg. på første møtet fikk vi jo avklart dette, mens på neste møte hadde visst jeg og svigermorsjan ulik forklaring. (hun ble med på møtet) Noe vi ikke hadde. Jeg skal ivertfall varsle barnevernet om dette, og muligens sendte inn klage til fylkesmannen, for jeg blir nokk ikke siste tilfelle i denne barnehagen. Håper det slutter med meg. HI
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #17 Skrevet 15. februar 2012 Oioi, her kommer gutten min hjem med både blåmerker og "riper" i huden fra barnehagen.. skal jeg anta at de mishandler ham, eller er det kanskje bare snakk om lek blandt barn? EDr da helt normalt at unger har riper og blåmerker. Tror ikke det fins et eneste bilde av meg som barn uten plaster på knærne feks Samme her. Gutten min kommer stadig hjem med blåmerker her og der, eller skrubbsår etter at han har falt ute. Og hvis jeg gir han en dytt ved et uhell, så sier han at jeg dytter han eller slår han.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #18 Skrevet 15. februar 2012 Jeg ville byttet barnehage om jeg var deg, rett og slett fordi jeg ikke ville stolt på at dem tok godt nok vare på barna mine. Men jeg ville forsatt å klage til kommunen eller hvem det nå er man klager til ang en barnehage, for de kan jo ikke få holde på slik!
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 15. februar 2012 #19 Skrevet 15. februar 2012 Reagerer på den time out greia i bøylestol jeg..er det virkelig greit av barnehagen?!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #20 Skrevet 15. februar 2012 Å, for en kjedelig situasjon! Jeg har en datter som alltid har blÅmerker og kuler, og bhg spurte faktisk pÅ en foreldresamtale hvor hun hadde fÅtt den og den kulen fra. Men jeg visste jammen ikke. NÅr hun slÅr seg hele tida sÅ har jeg ikke oversikt over eksakt hvor hun har fÅtt kulene og blÅmerkene fra. Heldigvis lot de det være med det, men jeg skjønner at det lett kan bli en ubehagelig situasjon der bhg ser tegn som ikke er reelle..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #21 Skrevet 15. februar 2012 Det samme har skjedd i en barnehage her i byen og (sto i avisa om det). Barnehagen hadde i dette tilfelle meldt inn skader skjedd i barnehagen (sklidd på snøen med plastovertrekk på skoen i barnehagen, og fått en kjetting i ansiktet i barnehagen i lek i ødelagt desse). Ene ungen var også under utredning av en blodsykdom (fikk påvist dette, og den gav bla blåmerker uten grunn), og den andre som brukte bleie hadde atopsik hud. Barnehagen var informert. De meldingene de la inn gav konsekvenser av at ungene havnet i beredskapshjem i 14 dager. Det er bare sykt at de kan holde på slikt... Klag i vei, jeg nærmest gruer meg til å ha ungen i barnehage pga alle disse historiene
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #22 Skrevet 15. februar 2012 Hvor i landet er denne barnehagen da? jeg hadde lingnene opplevelser fra en barnehagen vesla mi gikk i da hun var 2 Er det kommunal el privat barnehage?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #23 Skrevet 15. februar 2012 Det samme har skjedd i en barnehage her i byen og (sto i avisa om det). Barnehagen hadde i dette tilfelle meldt inn skader skjedd i barnehagen (sklidd på snøen med plastovertrekk på skoen i barnehagen, og fått en kjetting i ansiktet i barnehagen i lek i ødelagt desse). Ene ungen var også under utredning av en blodsykdom (fikk påvist dette, og den gav bla blåmerker uten grunn), og den andre som brukte bleie hadde atopsik hud. Barnehagen var informert. De meldingene de la inn gav konsekvenser av at ungene havnet i beredskapshjem i 14 dager. Det er bare sykt at de kan holde på slikt... Klag i vei, jeg nærmest gruer meg til å ha ungen i barnehage pga alle disse historiene Jøss, er glad jeg er ferdig med barnehagetiden.
~~Cenicienta~~ Skrevet 15. februar 2012 #24 Skrevet 15. februar 2012 er en barnehage i sør-trønderlag dette her. kommunal bhg. huff, kan ikke fatte at det går an heller. Ser ut som at barnevernet her er mer åpen for at det ikke alltid er barnehagen som har rett. var ivertfall det dem sa. skal i vertfall gjøre det klinkende klart for dem at vi ikke slår noen av ungene våres! har aldri lagt en hånd på dem! holdt på å miste minstemann under fødsel, og er livredd for at noe vondt skal skje dem. De er velkommen til å få undersøkt ungene hos lege o.l.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #25 Skrevet 15. februar 2012 Så utrolig kjedelig at dere skal gå gjennom så mye. Ikke minst hvor stressende det er for barna. Håper det ordner seg for dere HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå