Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #26 Skrevet 14. februar 2012 Dømmende er folk som sier at ei jente som har blitt gravid to ganger, er løs på tråden. Man er ikke løs på tråden når man er 16 år og har sex med samboeren sin. Fikk også masse kommentarer da jeg selv var alene (og voksen, heldigvis), at jeg var "løs" siden jeg ikke hadde samboer men (uffameg da!) hadde sex i ny og ne. Verdens ende!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #27 Skrevet 14. februar 2012 Dømmende er folk som sier at ei jente som har blitt gravid to ganger, er løs på tråden. Man er ikke løs på tråden når man er 16 år og har sex med samboeren sin. Fikk også masse kommentarer da jeg selv var alene (og voksen, heldigvis), at jeg var "løs" siden jeg ikke hadde samboer men (uffameg da!) hadde sex i ny og ne. Verdens ende! Jeg synes man er "løs" når man har startet den seksuelle karrieren 12-13 år gammel (siden barnet ble født da hun var 13, er sjansen stor for at det ble unnfanget da hn var 12!), og har barn med to menn når man er 16. Synes det er greit at 16-åringer har sex dersom de er modne nok til det (noe som innebærer å ta ansvar for prevensjon!), men dette blir noe helt, helt annet. En helt annen ting er at 16-åringer ikke bør være samboere (hvor gammel var hun forresten da barn nr. to ble unnfanget?), her har foreldrene sviktet. Men dersom hun allerede var gravid tenkte de kanskje at det ikke var mer å gjøre? Synes synd på foreldrene, jentungen og på barna hennes.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #28 Skrevet 14. februar 2012 Dømmende er folk som sier at ei jente som har blitt gravid to ganger, er løs på tråden. Man er ikke løs på tråden når man er 16 år og har sex med samboeren sin. Fikk også masse kommentarer da jeg selv var alene (og voksen, heldigvis), at jeg var "løs" siden jeg ikke hadde samboer men (uffameg da!) hadde sex i ny og ne. Verdens ende! Jeg synes man er "løs" når man har startet den seksuelle karrieren 12-13 år gammel (siden barnet ble født da hun var 13, er sjansen stor for at det ble unnfanget da hn var 12!), og har barn med to menn når man er 16. Synes det er greit at 16-åringer har sex dersom de er modne nok til det (noe som innebærer å ta ansvar for prevensjon!), men dette blir noe helt, helt annet. En helt annen ting er at 16-åringer ikke bør være samboere (hvor gammel var hun forresten da barn nr. to ble unnfanget?), her har foreldrene sviktet. Men dersom hun allerede var gravid tenkte de kanskje at det ikke var mer å gjøre? Synes synd på foreldrene, jentungen og på barna hennes. Så man er løs hvis man har hatt sex 2 ganger (mer skal det ikke til for å bli gravid), bare fordi man er et barn? Er det ikke slik at barn har mye mindre utviklet dømmekraft enn voksne? Ikke noe rart jenter har store problemer med seg selv og får depresjoner, når voksne kvinnfolk mener jenter i begynnelsen av tenårene er horete kun fordi de har utforsket sexlivet... Seriøst?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #29 Skrevet 14. februar 2012 Dømmende er folk som sier at ei jente som har blitt gravid to ganger, er løs på tråden. Man er ikke løs på tråden når man er 16 år og har sex med samboeren sin. Fikk også masse kommentarer da jeg selv var alene (og voksen, heldigvis), at jeg var "løs" siden jeg ikke hadde samboer men (uffameg da!) hadde sex i ny og ne. Verdens ende! Jeg synes man er "løs" når man har startet den seksuelle karrieren 12-13 år gammel (siden barnet ble født da hun var 13, er sjansen stor for at det ble unnfanget da hn var 12!), og har barn med to menn når man er 16. Synes det er greit at 16-åringer har sex dersom de er modne nok til det (noe som innebærer å ta ansvar for prevensjon!), men dette blir noe helt, helt annet. En helt annen ting er at 16-åringer ikke bør være samboere (hvor gammel var hun forresten da barn nr. to ble unnfanget?), her har foreldrene sviktet. Men dersom hun allerede var gravid tenkte de kanskje at det ikke var mer å gjøre? Synes synd på foreldrene, jentungen og på barna hennes. Så man er løs hvis man har hatt sex 2 ganger (mer skal det ikke til for å bli gravid), bare fordi man er et barn? Er det ikke slik at barn har mye mindre utviklet dømmekraft enn voksne? Ikke noe rart jenter har store problemer med seg selv og får depresjoner, når voksne kvinnfolk mener jenter i begynnelsen av tenårene er horete kun fordi de har utforsket sexlivet... Seriøst? Jo, og man må ha en eksepsjonelt dårlig utviklet dømmekraft dersom man får barn som 13-åring, og så klarer å gjenta samme kunststykke tre år etterpå! Det tyder helt klart på at denne jenta er mindre moden enn en gjennomsnittlig 16-åring, og følgelig ikke burde hatt sex i det hele tatt. Foreldrene burde ha krevd at hun gikk på p-sprøyter fra første barn ble født!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #30 Skrevet 14. februar 2012 Synes rett og slett synd på barn som får barn jeg. Førstemann bor jo hos moren hennes og tror at det er mormoren som er moren. Hvis det er det de lar ungen tro, så er det kanskje ikke så lurt å si sannheten til resten av verden på en blogg...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #31 Skrevet 14. februar 2012 Dømmende er folk som sier at ei jente som har blitt gravid to ganger, er løs på tråden. Man er ikke løs på tråden når man er 16 år og har sex med samboeren sin. Fikk også masse kommentarer da jeg selv var alene (og voksen, heldigvis), at jeg var "løs" siden jeg ikke hadde samboer men (uffameg da!) hadde sex i ny og ne. Verdens ende! Jeg synes man er "løs" når man har startet den seksuelle karrieren 12-13 år gammel (siden barnet ble født da hun var 13, er sjansen stor for at det ble unnfanget da hn var 12!), og har barn med to menn når man er 16. Synes det er greit at 16-åringer har sex dersom de er modne nok til det (noe som innebærer å ta ansvar for prevensjon!), men dette blir noe helt, helt annet. En helt annen ting er at 16-åringer ikke bør være samboere (hvor gammel var hun forresten da barn nr. to ble unnfanget?), her har foreldrene sviktet. Men dersom hun allerede var gravid tenkte de kanskje at det ikke var mer å gjøre? Synes synd på foreldrene, jentungen og på barna hennes. Så man er løs hvis man har hatt sex 2 ganger (mer skal det ikke til for å bli gravid), bare fordi man er et barn? Er det ikke slik at barn har mye mindre utviklet dømmekraft enn voksne? Ikke noe rart jenter har store problemer med seg selv og får depresjoner, når voksne kvinnfolk mener jenter i begynnelsen av tenårene er horete kun fordi de har utforsket sexlivet... Seriøst? Dette handler ikke om moral, men om å være i stand til å ta vare på seg selv. Og det er denne jenta tydeligvis ikke. Javisst, det kan være ting her som vi ikke vet om, men nå skrev hun faktisk ganske utfyllende på den bloggen, og hun virket stolt av å være "voksen" - gravid og samboer. Jeg synes det var trist å se. Hun har gjort livet veldig, veldig vanskelig for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #32 Skrevet 14. februar 2012 Synes rett og slett synd på barn som får barn jeg. Førstemann bor jo hos moren hennes og tror at det er mormoren som er moren. Hvis det er det de lar ungen tro, så er det kanskje ikke så lurt å si sannheten til resten av verden på en blogg... Sto vel ikke at det er det de lar ungen tro, men at han kaller mormoren for mamma, siden det er hun som har tatt seg av ham siden fødselen. Betyr jo ikke at de skjuler hvordan det etentlig henger sammen, men barnet er vel foreløpig i minste laget til å forstå forskjellen på "mamma" og mamma...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #33 Skrevet 14. februar 2012 De det er mest synd på i denne saken er barna hennes. Selvfølgelig er det synd på jenta også, hun moden så det holder og vet tydeligvis ikke sitt eget beste. Er ikke bv innvolvert, så regner jeg med at de blir det..,noe annet ville jo vært særdeles merkelig..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #34 Skrevet 14. februar 2012 Nå fikk jeg ikke sett bloggen, og har ellers ikke lest alle kommentarene, men trenger vi virkelig å mobbe hver eneste ung mor som viker litt fra det vi ser på som et gjennomsnittlig liv? Betyr det at unge jenter har en blogg, at de er fritt vilt for oss eldre og "bedre" damer, som lever livet riktig og er perfekte på alle måter? Virkelig?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #35 Skrevet 14. februar 2012 Nå fikk jeg ikke sett bloggen, og har ellers ikke lest alle kommentarene, men trenger vi virkelig å mobbe hver eneste ung mor som viker litt fra det vi ser på som et gjennomsnittlig liv? Betyr det at unge jenter har en blogg, at de er fritt vilt for oss eldre og "bedre" damer, som lever livet riktig og er perfekte på alle måter? Virkelig? Ingen her som mobber, men derimot har vi ulike meninger, så du får snakke for deg selv.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #36 Skrevet 15. februar 2012 Hun vokser nok opp en dag hun også og da tipper jeg hun skammer seg over hvor idiot hun var..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #37 Skrevet 15. februar 2012 Dømmende er folk som sier at ei jente som har blitt gravid to ganger, er løs på tråden. Man er ikke løs på tråden når man er 16 år og har sex med samboeren sin. Fikk også masse kommentarer da jeg selv var alene (og voksen, heldigvis), at jeg var "løs" siden jeg ikke hadde samboer men (uffameg da!) hadde sex i ny og ne. Verdens ende! Finn én feil i dette innlegget.......... "Man er ikke løs på tråden når man er 16 år og har sex med samboeren sin." 16 år og samboer, bare HER skurrer det..
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 15. februar 2012 #38 Skrevet 15. februar 2012 Det hjelper helt sikkert at så mange prater dritt om henne også da.......not.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #39 Skrevet 15. februar 2012 Dette handler om veldig mye mer alvorlige ting enn seksualmoral. Synes det blir helt feil å trekke det inn i sammenhengen. Det er ikke det at hun har hatt sex som er problemet, men at det blir barn av det. Fortsetter hun sånn, er hun trebarnsmor når hun er 18. Jeg kjenner jeg blir alvorlig redd for konsekvensene for både henne og barna hennes. Jeg kan bare si som andre før meg har sagt, jeg håper barnevernet følger godt med på dette.
Camillok Skrevet 15. februar 2012 #40 Skrevet 15. februar 2012 Bare for å skyte inn en ting: sex når man er 14-15-16 år er forholdsvis vanlig og de fleste er i stand til å skaffe seg prevensjon (skjønt, det er jo nok av voksne som er i mot det også). Sex når man er 12-13 år derimot er IKKE vanlig og veldig ofte forbundet med svært vanskelige oppvekstforhold eller at noe har skjedd når det gjelder seksualitet som har gitt barnet/jenta et skrudd forhold til det hele... Jeg prøver bare å si; det er dessverre mye her i verden som handler om helt andre ting enn å være horete eller løs på tråden, kanskje den unge mor ser på det å bli voksen som en utvei ut av en svært vanskelig barndom? Kjære unge mor, oppfordrer deg til å ta kontakt med psykiatrien der du bor. Det er barne og ungdomspsykiatrien som du hører til frem til du fyller 18 år. Jo tidligere man får hjelp, jo større sjanse er det for å lykkes, du kan jo se det som en investering i ditt ufødte barns liv. Ønsker deg lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå