Gå til innhold

Hvordan har dere det september-mammaer?


førskolelæreren

Anbefalte innlegg

Heisann! Her er formen, tja.. litt sånn opp og ned. I følge legen min er jeg 9+6 i dag- og termin 16 des. I følge meg selv er jeg 9+4- og termin 15 des, samt tidlig UL og alle andre terminkalkulatorer. Skjønner ikke helt den beregninga til legen, men det er helt greit =) I mitt forrige svangerskap hadde jeg vel nesten ingen symptomer, utenom ømme pupper og trøtt. Men dette, ja, her har kvalmen kommet og gått, har ikke kastet opp, men skikkelig uggen. Men, men er det liv laga så er det vel sånn det skal være =)

 

Synes synd på deg om du skal gå gravid til desember :P Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8+4 idag og formen er mildt sagt helt ræva!!

Er konstant kvalm :( Ingenting som hjelper! Og ikke minst trøtt!!

Jeg er helt ferdig om dagene. Håper formen blir bedre etterhvert.

 

"What doesn't kill you only makes you stronger"

 

Får bare holde ut!!!!

Endret av Hali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe gøy med såå mange svar, en kan kjenne seg igjenn i mange av dem.

 

Jeg er snart 12 uker og føler meg veldig mye bedre.

Det er deilig å ha litt mer energi og endelig føler seg som før :)

 

Men jeg sliter litt med treg mage. Har begynt med Biola, håper det kan hjelpe etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BabyNO1-Dette er også min første baby og jeg har også termin 5 september!! Det var morro!! :-)

 

Føler du symptomene begynner å ta av litt eller?

Jeg føler meg bedre for hver dag, men det kan jo være psykisk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, så moro Førskolelæreren!! Vi får slå følge:-) jeg har hatt lite symptomer, har egentlig kun vært trøtt og hatt litt dårlig matlyst! Jeg gleder meg veldig til tiden fremover, og til å se litt forandring. Trodde jeg hadde lagt på meg, men har foreløpig gått opp 0,3 kg, så det er ikke så mye å snakke om..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle rugemaskiner!

Jeg har hatt ømme bryster,trøtt som en ugle,vært svimmel og hatt en pipende hodepine fra uke 4. Men for 2-3 dager siden begynte alle symptomene å dabbe av. I dag har jeg absolutt INGEN symptomer - kvikk som en fole ;)

Var jo livredd for at den lille reka hadde dødd.Men var på 1.svangerskapskontroll i dag,og der fikk jeg høre den lille`s hjerte slå :) Er 11+4 uker i dag,og håper å komme meg til uke 40 ;););)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BabyNO1-vi får slå følge på den lange veien ja :)

Ikke lenge til vi kan flytte til 2. semester! Klarer ikke å skjønne det helt enda?

Men jeg merker at dagene blir bedre og bedre. Var litt fortivila i uke 7,8 og 9. Jeg var trøtt hele tiden og det gikk ut over min bedre halvdel. Nå er vi på bedringens vei og jeg begynner å føle meg som vanlig.

Har heller ikke hatt særlige symptomer, bare veldig trøtt og OPPBLåST. Kvalmen var til å leve med, hadde kun en lørdag jeg lå rett ut og var kjempe dårlig. Ellers håper jeg bebisen har det bra, har ikke vært på ultralyd og skal ikke før i uke 17-19.

Skal til 2. svangerskapskontroll på torsdag. Tiden flyr bare!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+3. Ble sykemeldt i går. Er ikke sånn sinnsykt dårlig at jeg skal klage, men det verste er humøret!! Er så sykt hormonell og det går veldig ut over folk på jobb og samboeren min. Ellers er jeg ganske trøtt og våkner med hodepine og kvalme.

 

Tror jeg må fortelle det på jobb når jeg kommer tilbake, ellers begynner de vel virkelig å lure.. Må bare fortelle det til foreldrene våre først ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er så og si over her, med untak av når jeg er veldig sulten eller brekker meg av lukter. Det som er skikkelig plagsomt nå er hvor lite matlyst jeg har. Jeg forsyner meg som før, men spiser bare halvparten. Og mye av det jeg pleide å like er ikke godt lengre. Jeg som pleide å ha ost på/i alt... Har ikke vekt så klarer ikke hode kontroll på vekta, men skal på kontroll i morra så håper det går rette veien i såfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i dag min bittelille venn inni magen! Aktiv, og med et hjerte som dunket!!Fantastisk!! Snart 10 uker på vei! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fremdeles kvalm og uggen, kronisk sulten. Men har litt lengre pauser og kan ha fine dager innimellom dårlige. Må sove midt på dagen da 1-2 timer. Og må selvsagt opp midt på natta for å tisse eller spise...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg bedre for hver dag :)

 

Var hos legen igår og fikk høre den lille hjertelyden-og det er det beste jeg har opplevd noen gang! :)

 

ønsker dere alle en slik opplevelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er omtrent borte! :D

 

Og jeg kjenner bekkenet mitt altfor godt! Håper jeg bare er sliten i ryggen eller noe og at disse smertene ikke har tenkt å bli noe verre. Krysser fingrene for det, for jeg kjente ikke at jeg hadde lyst å gå rett fra kvalme til bekkenløsning gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter...

 

Er 9+4 idag og trøtt som ei strøøøømpe... Har en liten tass på snart 2år som krevet sitt også.. =) Har fått bekkenlåsning så er sykemeldt ut denne mnd..

 

Ellers så går det greit syns noe jeg.. Kvalmen har gitt seg hos meg og har begynt å komme i den dumme fasen (syns no jeg) at jeg blir fort sulten og fort mett.. Til nå har jeg bare hatt lyst på sunne ting, og godteri har frista mindre.. kanskje økt litt på brus fronten men.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag og fortsatt kvalm. Spiser fordi jeg må, men har null matlyst. Kaster opp et par ganger om dagen, så håper det gir seg snart. På mandag skal jeg på UL. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag så jeg lille nurket på 11+4:) var en helt utrolig opplevelse, og gleder meg til neste ul da min kjære skal være med! :D

Har vært konstant små uggen og trøtt, men begynner å bli bedre nå. Sliter litt med magen, opplåst og treg..men håper det gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg ikke kvalm lengre, men null matlyst. Kan være kjempesulten, men blir likevel mett etter et halv stykke pizza. Kjedelig, for jeg er glad i mat:)

Ellers har jeg vært plaget med styrtblødninger, men har vært tre ganger (uke 7+0, 8+2, 10+2) på ul, og alt ser fint ut. Skal tilbake 12+3 og gleder meg til det:) Har begynt å fortelle det litt rundt og det er bare koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har ikke vært så aktiv her, men skal prøve. Men ikke alltid det blir brukt så mye tid på pc, i tillegg til jobb, hjem og to gutter (2,5 og 5 år). Hverdagen blir hektisk. Så derfor går egentlig tiden fort også. Er plutselig 10+4 (sier uke 11 når noen spør, føler det er litt mer, litt mer gravid da:). Formen er ok. Noe trøtt, men det kommer seg. Var småkvalm en periode, men det har gitt seg. Så lenge jeg spiser. Blir fort sjelven uten mat.

 

Ellers har jeg vært veldig plaga med bekkenløsning i forrige svangerskapene, og har kjent symptomer tidligere, men lite de siste dagene :)

Har nesten offentliggjort svangerskapet. Merker meg at interessen blant andre er MYE mindre enn første gang, og litt mindre enn andre gang, men sånn er det. For oss er det absolutt like interessant:)

 

Håper alle rugemaskiner får fine dager fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt opp og ned her nå. Kvalmen stikker innom en tur nå og da, bekkenet verker, og jeg har symptomer på svangerskapsdiabetes. Må levere ny urinprøve i morgen siden de fant spor av sukker i urinen, men ikke var helt sikre på verdiene eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går fort og plutselig er jeg 13+4. Synes ikke det var lenge siden jeg fikk positiv test... :) Kvalmen har gitt seg heldigvis, men er veeeldig trøtt! Puppene er fremdeles like ømme og vonde, men alle symptomer er velkomne! I morgen skal jeg på min tredje ul, spent på om alt står bra til denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle september mammer :)

 

Jeg føler meg endelig som før!! Guuri malla så deilig å slippe den kvalmen og trøttheten! Jeg var såå lei av å sove.

Nå føler jeg magen vokser litt og at jeg kan glede meg over å være gravid.

Har fått henvisning til ultralyd 4 april og jeg kjenner jeg er litt nervøs. Håper det er normalt å ha det sånn, selv om jeg gleder meg utrolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11+0 idag, og dette har hittil vært den beste dagen formmessig sålangt. Var omtrent på denne tiden at jeg sist ble bedre. :)

 

Men så var det denne sulten da...spise, spise, spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...