Gå til innhold

Hvordan har dere det september-mammaer?


førskolelæreren

Anbefalte innlegg

:)

 

Jeg synes tiden bare flyr! Etter legens termin er jeg 12+0 idag, men etter meg selv er jeg 11+0.

For min syklus er rundt 32 dager og noe sene eggeløsninger.

Nå føler jeg meg plutselig som vanlig!! Det er en såå deilig følelse!

Har i de siste måneden bare gått rundt med så lite energi og noe kvalme.

 

Jeg lurer på hvordan det går med dere andre september mammaer?

Hvor langt er dere på vei, og kjenner dere noe forskjell i formen?

 

Har noen kjent noe "aktivitet" fra magen?? :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 9+6 idag med termin 12 september :)

 

Formen er så som så. Jeg er kvalm og ikke minst sliten..

Men kvalmen begynner å avta. HELDIGVIS :)

 

Ingen aktivitet fra magen. Bortsett fra tarmer som prøver å lure meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ifølge meg selv 7+3 uker, og ifølge legen er det 9+6uker.. :P Ul om 8dager.

 

Formen er litt opp og ned. Litt nattkvalm og veldig trøtt. Er i tillegg småsyk, men det går greit.

 

Ingen aktivitet, men det er jo ikke så rart, altfor tidlig.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveiser!

 

Jeg er 10+3 i dag, formen blir bedre og bedre. Er stadig litt trøtt og sliten, men kvalmen er borte og jeg føler meg bra. Litt tønnete om kvelden, men ellers ålreit. ;-)

 

God appetitt (!), jevn vektøkning og drithormonell. Nå er det full fest i hormonsalen, for å si det sånn. Blir sliten av meg sjæl til tider. Hehee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11+0 i dag i følge UL, 12+0 i følge legen, og et sted midt i mellom i følge megselv.... har det i grunn bra, kjenner at noe av energien begynner å komme tilbake, men at det er litt tøft å jobbe 100% fortsatt(er sykepleier). Lurer på om magen begynner å komme så smått...Men har lagt på meg bare 2 kg så er fornøyd med det!

Kan fortsatt bli litt uggen innimellom, men stort sett er jeg i grei form, har tilogmed trent litt i helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig tråd :)

 

Jeg er 10+2 i dag og har det egentlig ganske bra :) Er tidvis veldig trøtt og setter veldig pris på helgefri med max avslapping, men utover det er jeg heldig og har et veldig fint svangerskap :)

Magen begynner å vokse og det er hærlig å se, det blir liksom mer virkelig når man får mage... Ikke noe aktivitet utover treg mage som gjør meg veldig oppblåst på kveldene og lager litt rare lyder innimellom ;)

Endret av Frk.håpefull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at energien kanskje kommer tilbake igjen snart!! Jeg er 9 uker på vei, og har vært mye kvalmere og trøttere enn forrige gang jeg var gravid. Har vært så flink å trene og holde meg i form tidligere, har gledet meg til treningsøktene og klart å ha minst 3 ganger pr uke. Nå har dette dalt ganske mye pga kvalme og ekstrem trøtthet...i tillegg har det hjulpet å spise mot kvalmen...Så jeg føler meg på vei til å bli ganske dvask.. Får på meg de samme buksene som før, men er ganske ubehagelig rundt magen. Nå håper jeg at jeg ikke mister formen helt, og at jeg snart kan føle meg ovenpå igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+2 ifølge kalkulatoren her på BIM.

10+0 ifølge UL og meg selv + legen.

(samme termindato på alt, så det spiller ingen rolle) :P

 

Formen har forbedret seg drastisk. Men det er veldig opp og ned ennå, så jeg har ingen forhåpninger om å slippe unna kvalmen med det første. Men energien kommer tilbake sammen med lengre og lysere dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig gøy å se så mange komentarer :)

Gøy å se hvor langt alle er på vei og at de fleste heldigvis begynner å føle seg bedre :)

 

Idag har jeg spist som jeg normalt pleier, hatt masse energi og ikke vært sur på min bedre halvdel :) (Huff stakkars han de siste par månedene).

 

Også må jeg si at jeg ikke føler meg alene her hjemme når jeg leser deres innlegg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , har det bra og er 8 uker og ikke kvalm. Rart for jeg var kvalm med med mine 2 tidligere svangerskap. Jeg har 2 gutter så kanskje dette er en jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et flott svangerskap hittil... litt uggen og øm i puppene og veeeeeldig sliten og trøtt, men ellers alt bra... helt til rett før helgen, styrtblødning... fikk tatt UL der jeg trodde det hadde gått galt igjen, men nei, har en aktiv krabat i magen! er 11+3 nå. Men har foranliggende morkake så jeg skal ligge helt i ro i to uker pga litt åpen livmormunn! Så jeg gikk fra å ha det kjempefint til å være sengeliggende og bekymret... Når jeg reiser meg opp kjenner jeg nedpress og kynnere og har hatt noen dråper blod... Men håpet er der enda... Og jeg tror jeg har kjent noen bobler i magen, slik har jeg kjent det i uke 14 før... vet ikke.. er jo fjerdemann så kan godt hende at jeg kjenner ting før?

Ha en fin uke alle sammen! Jeg skal bare ligge under dyna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+2 uker på vei ifølge legen. Har vært dårlig i over en uke. Går med konstant sulte følelse, men blir bare veldig kvalm om jeg spiser. Også veldig trøtt og slapp.

Skal på ul i morgen, er spent på om jeg blir flytta tilbake noen uker eller ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 10+1 idag, har vært sååå sliten å trøtt å småkvalm siden uke 7. Å i det siste veldig var på lukt og mat, blir kvalm å uggen av den minste ting. Å hvilken lukter jeg blir kvalm av kan jeg fort finne ut mens feks maten blir lagd :P stakkars sambo har måttet ut med mye halvferdig mat å ta til takke med noe hurtigmat :P men så det er sagt, kan ikke få sagt hvor fantastisk det er å kjenne disse forandringene på kroppen, uansett hvor negativ dem kan være, er jo bare et tegn på at noe fantastisk å vindunderlig blir skapt! :)) gleder meg masse til magen og bevegelser kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 8+5 og formen er j*@£$g dårlig...Føler meg som en amøbe. Ligger stort sett på sofaen i ei kvalmetåke. Er det virkelig mulig å være så kvalm og uggen gjennom hele dagen?

 

Skal på ekstra sjekk i dag, pga hissige blødninger. Går på Albyl-E så har mistanke om at det er det som er årsaken. Og håper jo at alt ellers er bra....

 

Heldigvis skal mannen være med, eller så overlever jeg ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er.. Ikke meg selv...

 

Litt sånn tungsindig, kanskje? Bunner nok ut i at jeg er sp utrolig sliten, trøtt, svimmel,, og kvalm.

Kvalmen har avtatt kraftig de siste dagene da,en til gjengjeld har jeg en liten blødning på gang, og det gjør jo også noe med humøret.

 

Får dårlig samvittighet for absolutt ALT om dagen, og er helt irrasjonell. Har dårlig samvittighet for å være gravid, dårlig samvittighet for at set kanskje er noe galt, dårlig samvittighet fordi jeg ikke har gjort noenting på flere uker og følgelig ligger lang bak med både jobb og skole,,

 

Hah, dette er helt merkelig, og jeg håper de går over. Nå er mannen syk også, og jeg har dårlig samvittighet for ikke å ha det store overskuddet til å ta meg skikkelig av han ( men sånn realistisk sett, har han nå sovet i tre timer,og jeg har bare sittet apatisk i den andre enden av sofaen, ehh... Ja....)

 

Jeg er redd for at noe er galt med lille i magen, og jeg er redd for meg selv om dagen, håper vi alle snart er friske, at lille har det bra, og at jeg snart klarer... Være meg selv igjen...

 

 

Sutresutresutre, beklager det her, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gressenka: hvordan er det mulig at du er 10+6 og har termin 12sepr mens eg er 10+4 og har termin 8sept?? Eg er forvirra...

 

Eller har formen vore laber, sykt sliten og mye hodepine, men alt er greit viss den lille har det bra?

 

Ps! Dere som er 10 pluss noe sier dere at dere er i uke 10 eller 11??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Her er formen, tja.. litt sånn opp og ned. I følge legen min er jeg 9+6 i dag- og termin 16 des. I følge meg selv er jeg 9+4- og termin 15 des, samt tidlig UL og alle andre terminkalkulatorer. Skjønner ikke helt den beregninga til legen, men det er helt greit =)

I mitt forrige svangerskap hadde jeg vel nesten ingen symptomer, utenom ømme pupper og trøtt. Men dette, ja, her har kvalmen kommet og gått, har ikke kastet opp, men skikkelig uggen. Men, men er det liv laga så er det vel sånn det skal være =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det egentlig bra hadde ddet ik vært for at jeg er så sinnsykt trøtt!!!! Vanvittig slitsomt for det følger jo med en haug med småplager som en konsekvens av sønunderskudd. Er sur, utålmodig og hissig. Hodepina kommer og går... :-( syt syt syt!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette var en kjempefin tråd! Moro å se hvordan dere andre har det, og å se at det er mye jeg kjenner meg igjen i! Jeg er 11+0 i dag, gleder meg veldig til neste uke, med 12 uker passert og legetime! Lite symptomer på meg, ømme pupper og dårlig med fordøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...