Patetica fåkksi Skrevet 14. februar 2012 #26 Skrevet 14. februar 2012 Penispaprika er like festlig hvert år, og de kan plantes i dag. Er det tomatfrø du har kjøpt deg? Du planter dem rett i sånne husker-ikke-hva-de-heter-men-de-kommer-som-sammetrykte-briketter-og-vokser-når-du-vanner-dem, de blir tilslutt seendes ut som avkappede bæsjeklumper og frøene går oppi der. Med rikelig med sol (eller direkte lys i mangel på sol) og varme, samt vann og plast over og voilaaaa du har en spire på en uke.
Patetica fåkksi Skrevet 14. februar 2012 #27 Skrevet 14. februar 2012 -og når spiren er stor nok, tja f.eks 5-10 cm. høy, planter du den avkappede Mister Hankey i en vanlig potte med jord rundt.
Gjest Siklerotte Skrevet 14. februar 2012 #28 Skrevet 14. februar 2012 Jeg har kjøpt meg masse rart, ikke penispaprika vel å merke, for det var så mye som så morsomt ut, men jeg får vel begrense meg litt. Tenkte å satse på tomater i første omgang. Men bør jeg ha flere typer, som jeg planter om hverandre? Det leste jeg nemlig at var bra, fordi det sikrer en "steady harvest". Så jeg må gå og kjøpe en slags jord som er kompakt og som vokser når jeg vanner dem? Og så stapper jeg bare frøene der? Og så skal jeg bare løfte hele saken og plante i en vanlig potte med jord?
Patetica fåkksi Skrevet 15. februar 2012 #29 Skrevet 15. februar 2012 Det er ikke en kompakt jord, de kommer i en liten eske og er sammenpressede jordbriketter med et lite hull i toppen, det hullet et ca. like stort som hullet i mandelen min if you see what I mean.
Gjest Siklerotte Skrevet 15. februar 2012 #30 Skrevet 15. februar 2012 Har du bilde å dele? Av mandelen med hull, altså. Skal gå på leting etter kompakt jord med hull på størrelse med hullet i mandelen din.
Gjest sug lut Skrevet 15. februar 2012 #31 Skrevet 15. februar 2012 Har du bilde å dele? Av mandelen med hull, altså. Skal gå på leting etter kompakt jord med hull på størrelse med hullet i mandelen din. Det heter torvbrikett. Jeg har nemlig handla i dag. Fire pakker med 20 i hver. Det ser jo ut som jeg har hage, orket ikke opplyse den hyggelige hagemannen om at jeg ikke har ni mål hageanlegg, men ni kvadrat balkong. Ja, Siklis, vi starter herved Folkeaksjonen For Framvising av Mandel med Hull
Gjest Siklerotte Skrevet 15. februar 2012 #32 Skrevet 15. februar 2012 Du vet ikke hva det heter på engelsk? Det nærmeste jeg finner når jeg googler det og tomatplanting er charcoal briquettes, men det er jo ikke det samme, for her skal du slå med hammer for å knuse og så ta inn i jorden. Kanskje det ikke fins? Greit å være litt overivrig, du skulle hatt drivhus.
Gjest sug lut Skrevet 15. februar 2012 #33 Skrevet 15. februar 2012 Du vet ikke hva det heter på engelsk? Det nærmeste jeg finner når jeg googler det og tomatplanting er charcoal briquettes, men det er jo ikke det samme, for her skal du slå med hammer for å knuse og så ta inn i jorden. Kanskje det ikke fins? Greit å være litt overivrig, du skulle hatt drivhus. Bestill her, de leverer kjapt:http://www.solfang.no/produkt/torvbriketter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå