Gå til innhold

Dette har jeg lurt på lenge:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kranglesiden for de litt mer intelligente, avantgarde og sofistikerte husmødrene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bare "litt" mer intelligente ska jeg siræ!

Skrevet

Du forveksler Mensa med mensen. Fort gjort, men takk for komplimentet.

Skrevet

Kranglesiden er for dem som trives her.

Skrevet

Ettersom jeg har skjønt er den åpen for alle ;)

Skrevet

Ettersom jeg har skjønt er den åpen for alle ;)

Joda, siden er bokstavelig talt åpen, men klubben har polstrede dører. Men vi har en ledelse med 8-9 medlemmer som vurderer nye kandidater og ser på alle med argusøyne. De som viser tegn på modenhet til medlemskap vil avlevere flere eksamener som må godkjennes av hele juryen og dersom samtlige punkter blir bestått får man medlemskap.

Gjest amandine
Skrevet (endret)

Polstrede dører og god takhøyde. Samt egen pmsfarm.

Endret av amandine
Skrevet

-og jævelig stor og frodig hage.

Skrevet

-apropos: jeg har fire tomatspirer! To vanlige og to nye som er en slags tomatbusk. De er hvertall 10 cm. tilsammen.

Gjest sug lut
Skrevet

-apropos: jeg har fire tomatspirer! To vanlige og to nye som er en slags tomatbusk. De er hvertall 10 cm. tilsammen.

Misunnelsen lyser av meg (ut av de små griseøynene inne i de store foldene og pløsene). Jeg har ennå ikke starta.

Husker du forresten ifjor (?) da du greide å få dibbere til å tro at det var barna dine og du vurderte å tynne dem ut? Fnis.

Skrevet

Ja de tilta jo i vinkel inne på Skravle.

Jeg skrev jo ikke noe som ikke var sant; jeg hadde fått fem spirer men kunne ikke ta vare på mer enn to - maks tre. Og jeg ba om tips til hvordan jeg kunne velge ut hvilke to som måtte røskes ut for å la de andre vokse seg sterke.

Skrevet

Men Gluteo, du har statens kuleste vinduskarmer - et perfekt sted for spiretiden, og med plass til førti stykker. Du kan dyrke tomathekk om du vil.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg vet det, er ikke de bra? Mykji lys og mykji varme. Et plantebord har jeg også stående ute, til det lir utpå våren. Og frø kom jo rundt jul :) Så det eneste jeg trenger er å komme meg avsted for å få tak i noe å dyrke dem i, jiffypotter til folket! Men det lokale hagesenteret har ikke fått inn ennå og jeg har ikke fått kommet meg til Plantasjen.

Gjest amandine
Skrevet

Kan du ikke lage selv av avispapir? Så da det her en gang i fjor???

Skrevet

Bæjb, skal jeg sende deg noen i posten??

Gjest sug lut
Skrevet

Fnis, nå føler jeg meg ekstremt tafatt. Neida, skal nok få det til, med en clever manipulering av søvn, tenner, bestikkelse og bæsj.
Skrevet

Fnis, nå føler jeg meg ekstremt tafatt. Neida, skal nok få det til, med en clever manipulering av søvn, tenner, bestikkelse og bæsj.

hvrofor ble dette en plantetråd?!
Skrevet

]Fnis, nå føler jeg meg ekstremt tafatt. Neida, skal nok få det til, med en clever manipulering av søvn, tenner, bestikkelse og bæsj.

Jeg leste "testikler".

Hallo i luken, heng med i timen'a.

Gjest sug lut
Skrevet

When in Rome...
Gjest Siklerotte
Skrevet

Hvis jeg planter tomater og kanskje annet, krever det at jeg kan pleie hver dag, eller overlever det på kjærlighet nå og da?

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis jeg planter tomater og kanskje annet, krever det at jeg kan pleie hver dag, eller overlever det på kjærlighet nå og da?

De krever ikke så mye annet enn lys og litt vann og oppbinding ettersom de blir store - men det er ofte greit å velge en busk-type som ikke blir grovstor, hvis du ikke har diger hage og greier, da. Jeg har en balkong som har sol kun til tolv, men satser på at det skal bli nok likevel.
Gjest Siklerotte
Skrevet

Stor hage har jeg ikke, men jeg har en stor og rimelig solrik balkong som kanskje kan duge. Men skal man virkelig plante så tidlig som nå? Og hvilke planter holder seg best, altså, hvilke planter betyr minst arbeid? Og da aller helst spiselige ting. Blomster er ikke like stas.

Gjest sug lut
Skrevet

Tomater. Og chili om du liker det. De er de eneste du trenger å så så tidlig også.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, elsker begge deler. Jeg fant alle slags frø, bær, urter, grønnsaker - fikk lyst til å prøve litt av hvert, men det blir for krevende. Men jeg skjønte ikke helt, skal man la jorden stå en stund før man putter frøene i? Det stod det på posen, men jeg ser ikke noe om det på nettet? Og bør man blande forskjellig type tomater, fordi man da får en bedre harvest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...