Gå til innhold

Får dere noe oppmerksomhet på morsdagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke at det betyr all verden, men kjenner at jeg blir litt lei meg når gubben aldri gjør noe litt ekstra for meg.

Jeg blir ikke husket på, på morsdag eller valentine, selv om jeg alltid gjøre noe for han. Vært sammen i 9 år snart...

Ikke alltid husket noe til jul eller bursdag heller.

Overveide å kjøpe med meg ei kake selv i går, men syntes det var litt stusselig også. Håpet vel i det lengste at han husket det, og fikk 4 åringen til å tegne, eller gi meg en kopp kaffe e.l

Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke at det betyr all verden, men kjenner at jeg blir litt lei meg når gubben aldri gjør noe litt ekstra for meg.

Jeg blir ikke husket på, på morsdag eller valentine, selv om jeg alltid gjøre noe for han. Vært sammen i 9 år snart...

Ikke alltid husket noe til jul eller bursdag heller.

Overveide å kjøpe med meg ei kake selv i går, men syntes det var litt stusselig også. Håpet vel i det lengste at han husket det, og fikk 4 åringen til å tegne, eller gi meg en kopp kaffe e.l

Sukk!

 

Kunne skrevet dette sjøl;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, samboeren visste ikke engang at det er morsdag idag. Jeg får heller ikke alltid noe sånne dager, eller Valentinsdager og ikke engang alltid på bursdager. Men for meg er det viktigste hverdagene. At jeg vet at han setter pris på meg og at han viser det ved nærhet og vennlige ord. En gang iblant får jeg en overraskende blomst eller gave, men det betyr ærlig talt ikke så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med oppmerksomhet her også.

 

Skal jeg ha noe ekstra en slik dag må jeg ordne det selv. Valentines er greit, det bryr jeg meg ikke om jeg heller. Men morsdag er jo en gammel tradisjonsdag, så den hadde det vært kjekt å få litt ekstra oppmerksomhet på. Og siste tiden har jeg hatt det litt tøft i mammarollen, så akkurat i år føler jeg at jeg har fortjent litt ekstra omtanke.

 

Men men,Jeg handlet med mannens visakort i går og da ble det både kake og blomster, så dagen går ikke helt upåaktet hen :) . Og så fikk jeg koselig kort som guttungen hadde laget i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg et kort med et stort rødt hjerte på av sønnen min som han har laget på skolen. Også har han skrevet: Glad i deg.

 

Holder rikelig for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fikk jeg for første gang på våre 11 år som foreldre et kort av gubben, han hadde kjøpt et slikt ferdig morsdagskort på butikken hvor det sto at: Få ting er sikkert, men en ting er sant. Verden ville hatt mange lykkelige barn og alle hadde hatt en mamma som deg (eller omtrent det), også hadde han selv skrevet: Husk at jeg alltid elsker deg, hilser gubben.

 

Ble skikkelig overrasket, han gir aldri kort til hverken den ene eller andre anledningen :)

 

Men jeg får alltid tegninger av ungene og enten en liten gave eller en blomst, i dag fikk jeg blomster og kort, pluss fire tegninger.

 

Helt umulig for mannen min å glemme at det er morsdag da, i går fortalte jeg jo at jeg skulle til blomsterbutikken og kjøpe en morsdagsblomst til mammaen min og lurte på om jeg skulle kjøpe med en til hans også ;)

Du må hinte litt vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her.

Er for så vidt enig med deg 11:54, men ikke er det overraskende blomster eller gaver helller.

Vet han er glad i meg og barna, vi har et godt forhold, men begynner å få følelsen av at jeg ikke er spesiell eller at han setter pris på meg.

Litt sårt å alltid glede meg til å gjøre noe for han. Små gaver, kort, dikt, overraskelser, ting fra barna, bilder...og så driter han i alle "merkedager"?

Han har avlastet meg hele to morgener med han minste på over 7 mnd.... Kunne fått meg en kopp kaffe etter våkenatt etter våkenatt..? (Og han vet at det er morsdag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, her ble jeg vekket til ferdig frokost, gaver fra mann og barn, de skal lage middag seinere i dag og har kjøpt kake og makroner. Skulle bare mangle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sove lenge, så ble jeg vekt kl 10 med kaffe på sengen, gave og tegning fra seksåringen. Lå og dro meg litt mer mens jeg leste avisa, før jeg stod opp til ferdig dekket frokostbord med kokte egg, te og ristet brød. Tok en dusj mens mannen ryddet og vasket opp etter frokosten. Nå tar mannen med seg guttungen ut på skøyter, mens jeg skal slange meg på sofaen med en bok.

 

I ettermiddag tar mannen min oss med til middag på restaurant, og etterpå drar vi hjem og spiser morsdagskake til barne-tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Jeg har fått kort av junior som han har laget i barnehagen :) Kjempekoselig :) Og så skulle jeg få sove lenge i dag, men siden jeg var oppe på do i 8-tia trodde mannen jeg var våken, og kom inn og gratulerte meg med dagen og ga meg en kos. Holdt akkurat på å sovne igjen, men da våknet jeg selvsagt skikkelig, så det var bare å stå opp :P Jaja, det var da godt ment iallefall ;) Kom ned til dekket frokostbord, og det var kos :) Og så har han tatt begge fjøsene for meg og er nå ute og måker snø. Så jeg føler absolutt at jeg har blitt gjort stas på i dag :) For meg betyr ikke presanger så mye, men hjelp og kos, det betyr alt!

 

God morsdag til dere alle! Håper mennene deres får med seg at det er kos med litt ekstra på dagen, selv om de kanskje ikke synes morsdag er noe å feire. Det handler jo om å gjøre noe koselig for andre, ikke fordi man synes det er så fryktelig stas selv nødvendigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det pleier jeg å få :) De eldste ungen har laget noen adeles nydelige kort til meg, og mannen har kjøpt en eske med hjerteformende belgiske sjokolader. Skjønningen :) Nå har han tatt dem med på tur slik at jeg kan slappe av og kose meg med nevnte sjokolade. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har samboeren min jobbet hele helgen så jeg har ikke sett han så når mini våknet hadde samboeren min nettopp våknet så den som var nødt til å stå opp var meg, men når jeg kommer ned i stua står det en bukett med blomster og et kort på bordet. Det gjorde meg glad! Jeg gjør mye for alle andre på deres dager men får sjelden noe igjen så det varmet veldig!!

 

Så nå ligger samboeren min å sover og jeg holder på å gjøre meg ferdig med kaken til min mor og svigermor. Strålende fornøyd med blomstene og kortet jeg fikk fra samboeren min og mini:)

 

Gratulerer med morsdagen alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, skamkjeft for at jeg og jentungen ikke kom inn til ham i dag morges. Fra jeg stod opp har jeg rydda og vaska huset, bakt og lekt med jenta. Han stod opp klokken 12.15..

 

Så nå skal jeg kle oss og gå en tur ut i det fine været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt rart man skal forvente både kake, blomster, mann som lager middag og det å få sove lenge kun fordi det er morsdag! Jeg er singel, så nei jeg forventer såklart ikke en dritt ;-) men selv i et forhold med bf til jentungen fikk jeg heller aldri noe. Ikke kake, ikke ekstra søvn, ikke blomster eller kort..

Men i gjengjeld lot jeg bare være å bry meg når farsdagen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Jøss, her var det mange sjarmtroll av noen menn! Jeg hadde blitt skikkelig lei meg om eg aldri fikk avlastning eller positiv oppmerksomhet!

 

Vi har store barn, så det å sove lenge er en luksus jeg har hver helg, men jeg har fått en nydelig rosebukett og mange gode klemmer, så jeg er strålende fornøyd:)

 

Det er viktig med oppmerksomhet og hjelp i hverdagen også, men jeg hadde nok gitt klar beskjed hvis jeg ikke hadde fått noe ekstra på morsdag og bursdag - det skal ikke så mye til for å få en fornøyd kone:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Litt rart man skal forvente både kake, blomster, mann som lager middag og det å få sove lenge kun fordi det er morsdag! Jeg er singel, så nei jeg forventer såklart ikke en dritt ;-) men selv i et forhold med bf til jentungen fikk jeg heller aldri noe. Ikke kake, ikke ekstra søvn, ikke blomster eller kort..

Men i gjengjeld lot jeg bare være å bry meg når farsdagen kom.

 

Det har ikke så med hva man kan forvente, men når man bor sammen med noen er det da hyggelig å vise at man setter pris på hverandre? Enten det er en vanlig onsdag eller morsdag?

 

Man kommer langt med litt godvilje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart man skal forvente både kake, blomster, mann som lager middag og det å få sove lenge kun fordi det er morsdag! Jeg er singel, så nei jeg forventer såklart ikke en dritt ;-) men selv i et forhold med bf til jentungen fikk jeg heller aldri noe. Ikke kake, ikke ekstra søvn, ikke blomster eller kort..

Men i gjengjeld lot jeg bare være å bry meg når farsdagen kom.

 

Du er enslig mor - og det kan du da ikke sammenligne med oss som bor sammen med fedrene til våre barn?!? Du forventer såklart ingenting, du HAR jo ikke mann som kan ordne dette!! Det er klart at mange av oss som er i normale forhold med fedrene til barna våre forventer en liten oppmerksomhet all den tid vi sørger for det samme på farsdag, bursdag, jul osv. Og at du fikk barn med en idiot skal da ikke vi svi for???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen særlig oppmerksomhet fra mannen nei. Morsdag er for meg en dag hvor barna skal vise sin mor at de setter pris på henne :) Så en nydelig tegning fra de holder i massevis! Også har vi en stående avtale om at på morsdag og farsdag får mor eller far sove lenge... Jeg forventer ikke noe fra mannen min i dag, og han får ikke noe fra meg på farsdag. Det eneste jeg forventer er at han legger til rette for at barna skal få gi meg en oppmerksomhet hvis de ønsker (som å tegne en tegning, lage et kort etc).

 

Valentine syns jeg forøvrig er noe tull, så da vet jeg at mannen ikke kommer med noe :)

 

Og tross denne holdningen, så er vi lykkellig gift og viser hverandre ofte i hverdagen at vi elsker hverandre. I tilfelle noen skulle lure på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blomster i går, mannen sto opp først i dag, så ble jeg etter hvert vekket av to småjenter som kom hoppende opp i senga med tidenes skjønneste kort: "Jegergladideg";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer egentlig ikke så mye, selv om jeg er oppvokst med kaker og gaver til min egen mor på morsdagen. Vet at forloveden ikke er oppvokst i en familie med de samme tradisjonene, så da er det ikke så rart at han ikke bryr seg.

Han har vært borte i natt, og i går kveld sendte jeg en sms og sa at jeg vil spise ute i dag. Da svarte han at det kunne vi godt.

Ringte ham for en halv time siden og spurte når han kom hjem, og da sa han faktisk gratulerer med dagen! Det var egentlig nok for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk roser i går, men de var jo i anledning i dag og Valentinsdagen, han lagde frokost til meg i dag og i tillegg hadde han skrevet et kort til meg <3 Hadde ikke forventet mye fra han, men jammen dro han frem litt av den romantiske siden sin <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite med oppmerksomhet her ja.. Når vesla våknet idag tidlig så spurte jeg pent om han kunne stå opp med hu så jeg kunne få sove en time lengere, siden han har fått sove til langt utpå dagen de siste dagene, men fikk et surt grynt tilbake så det var bare å dra seg opp og starte dagen. Det skal sies at han sover enda. Ingen kopp kaffe å få servert, ingen blomster eller kort eller noe. Fikk kjeft fordi vaskemaskina bråka og at han ikke fikk sove av det litt tidligere. Har fått vaska rundt og rydda en del og hatt rolig søndagsmorgen med vesla i fanget og sett film før vi nå kler på oss og skal ut en tur.

Er ganske skuffa siden samboeren mener sånne dager er viktige, spesielt valentine. Da skal man visst øse på med blomster og gaver og alt mulig, ikke at jeg ser poenget i det, bedre med sånne småting, som å servere en kopp kaffe når man står opp, lage frokosten eller rydde etter den osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mannen glemt hele morsdagen.

Men heldigvis husket jeg den selv da huset våknet og sparket han ut av senga og sa at idag har jeg tenkt å sove litt ekstra, he he.

 

Men det går nok opp et flaut lys for han når jeg baker min egen kake etterpå.

 

Forventer ikke mye, forventer bare at han skal huske dagen, hjelpe ungene med å la litt frokost og bake kake.

For vi lar ikke en anledning til å spise kake gå ifra oss :)

 

På den måten kommer han også på det tidsnok til å ringe sin egen mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom mannen hjem fra nattevakt, men likevel disket han opp med frokost, kaffe, gave og kort sammen med jentene mens jeg fikk slumre en time ekstra. Kjenner jeg elsker han litt høyere idag enn andre dager ;)

 

Nå sover han og jeg koser meg med jentene mine og kakebaking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...