Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #26 Skrevet 11. februar 2012 Hvorfor finne noe bedre i en annen mann? Du finner det beste i deg selv Tro ikke at du trenger en mann for å ha det bra Jeg har vært der du er, og har vært alene i mange år etter det forholdet der. Og vet du hva? Jeg virkelig trives alene Nei, blir du i forholdet, så vil du ikke dine barns beste. Da er du bare redd for hva som skjer med deg selv i fremtiden, fordi du ikke har en mann klar. Ikke alle trives alene da... Sånne som HI, jeg og mange andre gjør ikke det. å råde alle å være alene fordi det er såååå deilig, kult, fint osv, blir feil når du tydelig ser at HI er en familiekvinne. Til HI: Jeg hadde AKKURAT sånn mann. Han sa at jeg aldri kom til å finne noe bedre, jeg tok dog utdanning men kun for at jeg kunne jobbe og tjene penger til familien slik at han kunne jobbe mindre. Han var utro, og drev med psykisk mishandling. Det måtte faktisk utroskap fra min side til for å bryte ut - slik at jeg visste at noen andre faktisk syntes jeg var OK. De fleste av mine venninner og i omgangskretsen sa at jeg burde ikke finne noen ny mann, det er såååå fint å være alene (sitte i sofaen kveld etter kveld alene hele året, ja, kjeeempefint), og jeg burde ihvertfall vente til ungene er flyttet ut. Jeg dreit heldigvis i å høre på disse velmenende kjerringer, og heiv meg ut i markedet etterhvert. Etter å ha kysset noen frosker og opparbeidet meg erfaring i forhold til å gjennomskue bedrageriske, lyvende og slue menn, har jeg i dag ny samboer som tar barna mine imot som sine egne, respekterer og elsker meg, og vi har en funksjonell familie. Lykke til! Og første steg: gå til fastlegen og få hastehenvisning til psykolog. Jeg sier ikke hun må være alene, men at det faktisk går an, og at det er bedre enn det forholdet hun er i. å være i et forhold, koste hva det koste vil, er ikke bra om man blir trykket ned og ødelagt. Da er det bedre å være alene. Og hun kommer nok ikke til å gå alene resten av livet om hun går fra denne slubberten. Hun er jo bare i et destruktivt forhold i redsel for å bli alene. Hun har det ikke godt, og blir ødelagt av det. Så ødelagt blir man ikke av å være alene, altså. Ja, bra man har forskjellige meninger. Jeg ble så å si ganske så ødelagt av å være lenge alene uten noe som helst voksenkontakt, kos, meningsfulle samtaler, kjærlighet osv. Derfor folk blir gal av å sitte på isolat, nesten det samme opplever man av å sitte kveld etter kveld med TV eller data som eneste selskap etter ungene er lagt, hele året. Jeg synes likevel at det var nødvendig for meg å bryte ut, og at jeg ble mer ødelagt av å være i mitt tidligere forhold enn alene. Jeg er bare blitt drittlei av folk som sier at det er såååå fantastisk ¨å være alene og singel, for det er det faktisk ikke (folk som tror jeg snakker slik, er sånne som har en del avlastning, venninner, familie i nærheten og tilgang på sex i ny og ne. Ikke de som er helt alene uten avlastning eller omgangskrets).
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #27 Skrevet 11. februar 2012 hvorfor likte han ikke at du tok utdanning?????? du er gal hvis du fortsetter med han, du ødelegger livet og fremtiden din og til dine barn
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #28 Skrevet 11. februar 2012 Kan vel bare si at jeg har vært i dine sko, og jeg gikk!! ikke faen at jeg lar min datter vokse opp i et hus hvor mor var dypt ulykkelig. Droppet utdannelse grunnet han, kunne ikke dra på byen uten han, kunne ikke sminke meg for da var det for andre menn.. + en tusen andre ting ( Din sit. er kanskje annerledes da) poenget mitt er; Hvis HAN får deg til å føle deg liten, udugelig og typ"du har ikke noe du skulle sagt", da går du! Vet det er et vanskelig valg å ta, at man er redd for økonomi, hvordan det blir å være alene, barna, bosted, og ikke minst "finner jeg noensinne kjærligheten igjen"?, men guess what - ALT ordner seg. Livet mitt er kanskje litt mer fysisk slitsomt enn før siden jeg er alene om det meste, men livskvaliteten min er sååå mye bedre uten enn som tråkker meg ned i søla. Man klarer faktisk ikke å innse helt klart hvor mye dritt man faktisk har funnet seg i før man har gått ut av forholdet og kan se tilbake på fortiden. Og bare for å ha det sagt - jeg er forelska igjen i en som behandler meg som en dronning og datteren min som en prinsesse ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå