Gå til innhold

HVA VILLE DERE GJORT I DETTE TILFELLE?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Moren til kjæresten min og stefaren hans er skilt, men de bor sammen, gjør alt sammen og stefaren har adressa si hos Kjæresten min! Noe ikke kjæresten min har fortalt meg, jeg har fått vite det av flere andre idag ang det at han har adr si der..

De gjør det KUN for å få mer penger.

 

Burde jeg drite i det eller burde jeg tipse nav om dette?

 

Se bortifra uvenskap fra min side, for jeg tåler ikke den kjerringa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvordan kan de få mer penger på den måten? Går hun på os?

 

Jeg ville sagt noe.. Trygdesvindel er trygdesvindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at han har adressa til leiligheten til samboeren min men jeg og sønnen vår bor jo også der.. :S

 

Men gjør jeg det kommer hun til å melde meg uten grunn til barneverne, men finne på en grunn..

 

De får mere pga begge går på nav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva?

Vil ikke tro at de får mer støtte for å være alene.. to kan bo i sammen å få trygd, alle har krav på penger.

 

det er bare enselige med små barn som får ekstra penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvaa de har fra nav, men helt sikker på at han har adressa til oss for at de skal få mer penger... De har to jenter sammen som er under 18..

Hvorfor skulle de ellers hatt den ene adressa til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvaa de har fra nav, men helt sikker på at han har adressa til oss for at de skal få mer penger... De har to jenter sammen som er under 18..

Hvorfor skulle de ellers hatt den ene adressa til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer til å skjønne at det er jeg som sier ifra da jeg har spurt samboeren om hvorfor han skal ha adressa si til oss og sagt jeg skjønner det er fordi moren hans vil ha mere penger og at vis jeg hadde sagt ifra til nav så må de betale tilbake alt og i hverstefall få straff..

 

Men samtidig om noen finner ut at jeg vet det kan vel jeg også få problemer for å ikke sagt ifra? Men hva skjer vis jeg sier ifra når han har adressa si ned til oss? Går det utover oss da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dreier seg vel om at hun får mer penger dersom hun er registrert som alenemor enn hvis hun har en samboer og medforsørger. Men dette er straffbart, trygdesvindel og den type oppførsel som ødelegger for alle andre som av ulike grunner mottar støtte fra Nav. Det kan også være straffbart for deg dersom du har kjennskap til et ulovlig forhold og ikke sier fra. Personlig ville jeg varslet fra, jeg har null sympati med folk som prøver å utnytte velferdsstaten og dermed bidrar til å lage et dårligere system for oss alle. Ikke minst fordi det også er straffbart å tie stille om det. Du kan ikke lastes så lenge du varsler fra i det du finner det ut, men hvis Nav finner det ut av seg selv (de har kontroller på slike ting og har blitt mye strengere enn før), kan du regne med trøbbel - det er din adresse han har oppgitt, og du kan ikke forvente å bli trodd på dersom du sier at du ikke kjente til det.

 

Varsle fra med god samvittighet, du. Ikke tenk på ord som sladrehank eller andre lite gjennomtenkte tilbakemeldinger; her er det snakk om svindel og et alvorlig lovbrudd, som i verste konsekvens kan slå tilbake på deg, siden det er din adresse som blir brukt. Da blir du delaktig. Det hadde jeg aldri tillatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg vel om at hun får mer penger dersom hun er registrert som alenemor enn hvis hun har en samboer og medforsørger. Men dette er straffbart, trygdesvindel og den type oppførsel som ødelegger for alle andre som av ulike grunner mottar støtte fra Nav. Det kan også være straffbart for deg dersom du har kjennskap til et ulovlig forhold og ikke sier fra. Personlig ville jeg varslet fra, jeg har null sympati med folk som prøver å utnytte velferdsstaten og dermed bidrar til å lage et dårligere system for oss alle. Ikke minst fordi det også er straffbart å tie stille om det. Du kan ikke lastes så lenge du varsler fra i det du finner det ut, men hvis Nav finner det ut av seg selv (de har kontroller på slike ting og har blitt mye strengere enn før), kan du regne med trøbbel - det er din adresse han har oppgitt, og du kan ikke forvente å bli trodd på dersom du sier at du ikke kjente til det.

 

Varsle fra med god samvittighet, du. Ikke tenk på ord som sladrehank eller andre lite gjennomtenkte tilbakemeldinger; her er det snakk om svindel og et alvorlig lovbrudd, som i verste konsekvens kan slå tilbake på deg, siden det er din adresse som blir brukt. Da blir du delaktig. Det hadde jeg aldri tillatt!

 

Takk for svar til deg og dere andre :)

 

Ja eller jeg har adresse om at jeg bor der, men co adresse til mamma og de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sladre egentlig? Kan du ikke løse dette på en mer voksen måte, f.eks. snakke med din samboer og/eller samboeren til hans mor og si at du ikke ønsker at han skal ha adresse der? Virker jo helt tragisk at du heller går bak ryggen på alle og oppfører deg som en liten sladrehank. Vær voksen og snakk om problemene med de det gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sladre egentlig? Kan du ikke løse dette på en mer voksen måte, f.eks. snakke med din samboer og/eller samboeren til hans mor og si at du ikke ønsker at han skal ha adresse der? Virker jo helt tragisk at du heller går bak ryggen på alle og oppfører deg som en liten sladrehank. Vær voksen og snakk om problemene med de det gjelder!

 

Det går nok ikke for moren hans liker meg ikke og samboeren min sier jeg ikke har noe med det å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sladre egentlig? Kan du ikke løse dette på en mer voksen måte, f.eks. snakke med din samboer og/eller samboeren til hans mor og si at du ikke ønsker at han skal ha adresse der? Virker jo helt tragisk at du heller går bak ryggen på alle og oppfører deg som en liten sladrehank. Vær voksen og snakk om problemene med de det gjelder!

 

Det går nok ikke for moren hans liker meg ikke og samboeren min sier jeg ikke har noe med det å gjøre..

 

Og hvorfor gidder du da å være en del av en sånn familie og sammen med en fyr som ikke tar deg på alvor?

For en røre... Har aldri forstått meg på damer som gidder å være i et forhold der kommunikasjon ikke er et tema. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du skal skrive et anonymt brev og si ifra, det er det eneste rette å gjøre :)

syns det er unødvendig av div over her å dømme uten å vite all bakgrunn til hvordan ting ligger ann... DET er tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du skal skrive et anonymt brev og si ifra, det er det eneste rette å gjøre :)

syns det er unødvendig av div over her å dømme uten å vite all bakgrunn til hvordan ting ligger ann... DET er tragisk!

 

Men kan ikke det gå utover meg også da? For jeg og sønnen vår bor også der hvor han har satt adressa si :S

Jeg prøver å snakke med samboeren min om dette, men han blir bare sur for at jeg blander meg og sier jeg ikke har noe med det å gjøre og sier vi ikke bli innblanda om nav finner det ut.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig situasjon det der... men uansett om du og sønnen din bor der eller ikke, så kan ikke du bli tatt eller straffet for det. er jo ikke du som driver med trygdesvindel kjære deg ;) håper det ordner seg :) du harjo noe du skulle sagt så lenge du også bor der, det syns jeg er bare på sin plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig situasjon det der... men uansett om du og sønnen din bor der eller ikke, så kan ikke du bli tatt eller straffet for det. er jo ikke du som driver med trygdesvindel kjære deg ;) håper det ordner seg :) du harjo noe du skulle sagt så lenge du også bor der, det syns jeg er bare på sin plass :)

 

Okei. Hmm. Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg. Ting er ikke så bra mellom meg og samboer/forloveden min for tiden heller, mye krangling og nesten gått fra hverandre nå, så om han finner ut jeg gjør det så ordner nok moren hans det sånn at det blir slutt, men det som er mest plagsomt er at han blir sur nor jeg nevner det, som du sier så har jeg jo noe med det så lenge jeg bor her, men det vil ikke han innse. Hva ville DU personelig gjort om du var i denne sitasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg er en ganske sterk personlighet som sier ifra om jeg syns noe er galt :P satt og diskuterte dilemmaet ditt med min sambo, og han påpekte at om du betaler selv for der du bor har du ihvertfall noe du skulle sagt :) så sa jeg at om situasjonen hadde vært sånn her hos oss, hadde jeg sagt ifra uansett ;) men, så sier jeg avogtil ifra veldig kvasst og kjapt noen ganger :) er veldig opptatt av rett og galt :P

syns du skal kjenne på det selv og gjøre det som passer deg, og ikke hva alle andre sier og synser :) om du vil beholde forholdet med forloveden din og beholde "roen" i huset, kan det jo virke som det er lurest å ikke si noe :) du må ikke angre på det du gjør uansett hva du bestemmer deg for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg er en ganske sterk personlighet som sier ifra om jeg syns noe er galt :P satt og diskuterte dilemmaet ditt med min sambo, og han påpekte at om du betaler selv for der du bor har du ihvertfall noe du skulle sagt :) så sa jeg at om situasjonen hadde vært sånn her hos oss, hadde jeg sagt ifra uansett ;) men, så sier jeg avogtil ifra veldig kvasst og kjapt noen ganger :) er veldig opptatt av rett og galt :P

syns du skal kjenne på det selv og gjøre det som passer deg, og ikke hva alle andre sier og synser :) om du vil beholde forholdet med forloveden din og beholde "roen" i huset, kan det jo virke som det er lurest å ikke si noe :) du må ikke angre på det du gjør uansett hva du bestemmer deg for :D

 

Er samboeren min sin leilighet og han som betaler da jeg ikke får inntekt når jeg bor sammen med han.

Jeg vet liksom ikke. Jeg vil gjerne si ifra, men tenker også på at om det skulle skjære seg mellom oss og moren hans truer meg med noe (noe hun fint kan) så har jeg dette å true tilbake med.. Kanskje en barsnlig tanke, men alt for at hun ikke skal klare å ta fra meg sønnen min vis det skulle skjære seg.

Men har som sagt veldig lyst til å si ifra også siden samboer ikke vil snakke med meg om dette engang og da moren hans har gjort mye stygt mot meg og min familie blant annet fordi jeg ikke lar henne styre over livet mitt som hun har/gjør med sønnen sin og har gjort med noen av de andre kjærestene han har hatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...