Gå til innhold

Er det mulig å abortere ett foster hvis man bærer tvillinger?.. jeg mener ved provosert abort...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff, blir trist og provosert på en gang av å lese innlegget ditt HI.

Kunne du noengang evt båret frem det ene barnet, vel vitende om at barnet ditt skulle hatt en tvilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullt mulig.

(Lang) artikkel om det fra New York Times her:

http://www.nytimes.com/2011/08/14/magazine/the-two-minus-one-pregnancy.html?_r=1&scp=1&sq=abortion%20twins&st=cse

 

De fjerner ikke fosteret fysisk, som ved en vanlig abort, men gir det en sprøyte sånn at det dør. Vet ikke om det sånn det gjøres i Norge, men jeg antar det.

 

Bortsett fra at det vil være en økt risiko for det andre forsteret, kan jeg ikke helt se hvorfor det skulle være verre, rent etisk sett, å fjerne et tvillingfoster enn en vanlig provosert abort. Kjenner ikke til retningslinjene her, men en skulle jo tro at reglene om selvbestemt abort gjaldt selv om man ønsker å beholde et foster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sykeste innlegget jeg har lest.

Sorry dama. Men denne var drøy, det passe ikke å få tvillinger. og du skal ta bort den ene.

Kjenner ei som hadde 5 barn fra før. Så vart hun gravid med tvillinger. Tror ikke det var noe hun så på som en god plan akkurat. (hun hadde fått beskjed om at hun ikke kunne bli gravid mer) Men det umulige ble mulig, gravid og med to små.

 

Hun tok i mot de, og det er hun glad for. De er ei stor og hyggelig familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...