Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #26 Skrevet 10. februar 2012 Det tragiske i diskusjoner som denne, er at det alltid blir snakk om hva vi kan lære jentene våre for at de ikke skal bli voldtatt. Det er ingen som prater om hvordan vi kan oppdra gutta våre for at de ikke skal voldta.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #27 Skrevet 10. februar 2012 Jeg synes denne saken er helt tragisk, selvfølgelig! Det jeg stusser mest over er at det blir slått stort opp i alle aviser, på forsider med navn og bilde av voldtektsmannen, før han i det hele tatt er avhørt og før etterforskningen nesten er igangsatt. Høyst sannsynlig har han voldtatt henne og forhåpentligvis får han i så fall en streng straff. MEN, for det er et stort men her, hva hvis han ikke har voldtatt henne, hva hvis de hadde sex som han sier, og så har hun angret skikkelig, blitt kjemperedd og så sier at det var voldtekt - men i øyeblikket det skjedde hadde hun lyst og var med på det. Jeg sier uansett ikke at det er greit av en nestleder i et parti og ligge med en 17 åring - en som er mindre enn halvparten så gammel som han. Det er fullstendig idioti, forkastelig og umoralsk. MEN, hva hvis han ikke er skyldig i voldtekt? Hva hvis politiet kommer fram til at han ikke voldtok henne? Da er han likevel dømt for all framtid. Kona forlater han selvsagt, barna vil kanskje ikke vite av han, venner vil sikkert holde seg unna for alltid. Han er dømt for alltid uansett om han har voldtatt eller ikke. Det reagerer jeg kraftig på. Hadde han blitt funnet skyldig i voldtekt og dømt for det, kunne de gjerne henge han ut så mye de ville for min del, men å henge ut en etter at han har blitt anklaget for voldtekt, før undersøkelser var gjort og før avhør er gjennomført, det er bare ikke greit i min verden.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #28 Skrevet 10. februar 2012 Det blir slått stort opp i avisene de faktiske forhold han har erkjent, samt at han er ANMELDT for voldtekt. Er da ingen i media som har påstått at han er skyldig? Som politiker må man akseptere at slike nyheter om seg selv faktisk får stor oppmerksomhet. Nettopp fordi man som politiker har et spesielt ansvar. Dette er jeg helt sikker på er noe Venstre-lederen har akseptert som en del av sin rolle. Han kunne jo bare latt være å skjenke og ha sex med, eventuelt voldta, denne jenta, så hadde han ikke sitti i den saksa han sitter i nå.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #29 Skrevet 10. februar 2012 Enig med 12.23!! Og herregud, hva er vits med å begynne å sammenligne damer som blir utsatt for voldtekt under krigen osv osv??? Jeg kommer allefall til å lære mine barn at de skal kle godt på seg, ikke følge med fremmede hjem sånn uten videre, alt slikt. Selv om menn ikke har noen rett til å begå en voldtekt, så betyr det ikke at unge jenter trenger å kle seg i miniskjørt, korte topper, drikke seg sanseløse på ukjente steder osv..det er viktig å ta litt ansvar selv for hvordan man oppfører seg!!! Ingenting skal unskylde en voldtekt, men om du kler deg som en hore så sender du ut visse signaler mener jeg!!!!! Og selv om han er anklaget for voldtekt, er han dømt? Er det kommer frem bevis? Kan det være slik at denne jenta ble lurt trill rundt, drakk seg så full, var med på leken, angret og følte seg voldtatt etterpå??? HI
Gjest ronja røverdatter Skrevet 10. februar 2012 #30 Skrevet 10. februar 2012 Denne mannen er en voksen politikker med tillitsverv som gjør at han burde vite hva som kom til å skje om han voldtok denne jenta, eller andre. Eller hva han risikerte ved å "bare" ha sex med henne, om hun ville det aldri så mye. Eller om han så kun hadde skjenket henne. Jeg synes faktisk at frivillig sex i dette tilfelle, ville vært nesten like galt som voldtekt. Jeg synes ikke synd på ham uansett, men jeg synes veldig synd på familien hans. Forresten, det var veldig godt sagt at man blir ikke voldtatt, man voldtar. Kvinner er kvinne verst - hvordan i alle dager kan andre kvinner ikke hundre prosent støtte opp om denne jentungen som har blitt voldtatt av denne voksne drittsekken uten å stille henne i tvil på noen som helst måte eller prøve å overføre en del av skylda på henne? Jeg vil i alle fall i ettertid heller leve med å ha tatt feil i å tro på henne enn å ikke tro på henne nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå