Utinam Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Hei! Jeg er ny her, ble medlem i dag:) Jeg har et spørsmål til dere: Hva synes dere EGENTLIG om at unge kvinner er sammen med litt eldre menn? Jeg er 23, og min samboer er 36. Jeg har opplevd å få rare blikk fra folk på både min og hans alder. Kvinnene på jobben hans oppfører seg som om de er fornærmet:( Dette plager meg jo egentlig ikke Så mye, vi er begge veldig sikre på hverandre og så videre. Jeg bare lurer på om jeg bryter en eller annen norm (på tross av at det er vanlig med litt aldersforskjell). I tillegg er han veldig maskulin og "musklete", mens jeg er veldig feminin og myk (litt merkelig forklart, jeg vet) og det virker som om noen av hans kollegaer synes at det også er fornærmende, som om jeg er antifeministisk! Jeg er litt sånn vikingdame, er fra nordland, og er ganske sterk i viljen, men sammen med ham så trenger jeg ikke å være streng eller noe sånt, så jeg framstår som litt sånn pusete, hvis dere skjønner hva jeg mener? Er litt usikker på om jeg får fram poenget mitt Men hvis dere skulle se bort fra høflighet og virkelig si hva dere synes om en alderforskjell på 13 år, hva ville dere sagt?
julibebis12 Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Har ikke noe å si:) Dessuten er jo han jo ikke eldgammal lissom
5 søte små blir til 6 Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 pøsj, trenger ikke å la noe påvirke forholdet til deg og samboeren. jeg sier folk er misunnelige fordi vi har det så godt ilag her i huset er det 15år imellom. jeg 30 og han 45 og vi har vært ilag i 10år 4 barn og en i magen. overse dem totalt,det er det værste "kritiserende og dømmende" personer kan få )) lenge leve kjarleiken.
Utinam Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2012 Lenge leve kjærleiken ja! Det er jeg helt enig i! Det som også er et lite dilemma er at han er den alderen (jeg mener) det er best for oss å få barn, mens jeg er (i følge meg selv) for ung enda, da jeg ikke er ferdig med utdanningen min før om fem og et halvt år! Han vil ikke være 65 når ungene flytter ut, og jeg vil ikke være 35 når jeg er ferdig utdannet! Samtidig har vi såå lyst på barn begge to, men jeg er redd det er romantikken som lurer oss, sånn at vi ikke tenker praktisk! Huff
kattemamma Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Jeg traff mannen min når han var 36 og jeg 22, og jeg hadde også noen runder på om dette var riktig. Nå har vi vært gift i 3.5 år, fikk ei snupp da vi var 26/40 og venter en nå i august, nå er vi 28/42. Og er veeeeldig lykkelige:-) Så det er ikke noe problem med den aldersforskjellen! Det med barn er selvsagt et lite dilemma, da han ikke blir noe yngre. Men det går fint å få barn under utdanning også. Og om han tar mye permisjon trenger ikke du bli så veldig forsinket heller:-)
silje1989 Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 det er ikke noe å bry seg om her er jeg 22 og samboeren min 40, vi har vært sammen i snart 3 år, og planlegger barn sammen
Utinam Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2012 Oi, jeg ante ikke at det var såpass vanlig! Her er jo nok solskinnshistorier til å overbevise de fleste Vi er veldig gira på å få barn, men det er dette med timingen, da!
Blabb00 Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Høy aldersforskjell er jo ikke uvanlig. Men, bare skjelden man hører om det! :-D Selv er aldersforskjellen mellom meg og samboern min 11 år. Det går utrolig fint det. Barn nr 2 er på vei, og vi har vært sammen i 3 år.. Ikke noe problem her i huset såfall
mispire Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 27 og 40 her. Aldri hatt finere mann,,, MANN!!
Gjøkeredet③ Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Det er 10 år mellom meg og min mann.. Vi traff hverandre da jeg var 24 og han var 35. Aldersforskjellen har aldri vært noe tema her i huset. Nå 5 år etterpå er vi gift og har snart 3 barn, og kunne ikke vært lykkeligere
Gjest Prinsesse x 2 Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Jeg er 27, mannen min er 37. Vi har vært sammen i 10 år, gift og venter vårt 2. Barn. Kunne ikke hatt en bedre mann, sier om over her, en MANN, Hehe!
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 10 år mellom meg og mannen også, vært sammen i snart 6 år nå og venter nr 1. Jeg 28 og han 38... Har venner på min aldre som er sammen med menn over 40, så alder er bare et tall!!!! Kos dæ;-)
:) liris Skrevet 8. februar 2012 #13 Skrevet 8. februar 2012 Dersom dere har det bra sammen, betyr vel det mer enn hva andre måtte tenke å tro!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #14 Skrevet 8. februar 2012 Har to venniner med veldig mye eldre menn, ihvertfall hun ene. Det er 22 års aldersforskjell mellom dem, hun er 29 og han er 51. De har to unger på 3 og 1 år. Kjempefint par. Ellers har en annen vennine en samboer med 14 års aldersforskjell. Også kjempefint par. Og begge har funnet seg flotte menn synes nå jeg.
Rime Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Jeg er 37 om 2 mnd og samboeren min blei nettopp 27, 10 år mellom oss. Her er det jo omvendt, siden jeg er eldst, men det er ikke noe å bry seg om. Jeg mener at kjærlighet ikke har en aldersgrense så lenge det ikke er urimelig! 13 år er ikke urimelig så lenge du er 23! Du er jo tross alt en voksen kvinne! Og de damene på jobben hans er sikkert bare sjalu! vet om mange som er sjalu på meg! Hehehe! Nei, seriøst jeg synes store aldersforskjeller er heilt i orden så lenge det føles riktig for paret! Jeg og samboeren min har vært sammen i 4 år og vi prøver no å bli gravid sammen! Så nyt mannen din og ikke tenk på hva andre måtte mene eller syns!
Gjest Miryks Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Alderforskjell er vel greit det, så lenge det ikke er snakk om en 13-åring som er sammen med en på 30. DA blir de feil i mine øyne.
Utinam Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #17 Skrevet 9. februar 2012 Takk for mange fine svar! Jeg skjønner jo at aldersforskjell er vanligere enn jeg tror! Er som flere også har nevnt veldig fornøyd med å være sammen med en MANN og ikke en gutt (jeg synes de på min alder er gutter). Men ja, mannen blir definitivt nytt Hehe, vet du Rime, mine foreldre fikk meg da min mor var 37 og min far 27:) litt av et sammentreff!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #18 Skrevet 9. februar 2012 Forholde er mye tryggere med en eldre person (mann som dame) de har mere erfaring, er slutt på denne vinglingen, de vet hva de vil, det er mulig ha en normal vokesn samtala og livet er bare hærlig Det er 10 år imellom meg min mann. Giftet oss i fjor. JEg er glad for at jeg valget en eldre mann, framfor en jevngammel gutt.. Har prøvd de å de er ikke noe tess! JEG ville ha mann og jeg fikk en MANN
nurkisimaven Skrevet 9. februar 2012 #19 Skrevet 9. februar 2012 Samboern min er 10 år eldre enn meg og, ja de på hans alder ser dumt på oss, dem er da sure og bitre for at en såååå nydelig og kjekk mann har funnet seg ei som er 10 år yngre :D:D
RTprøver Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 Som de andre sier her, aldersforskjeller kan ha veldig lite å si! Jeg har alltid vært moden av meg, og aldri hatt noe sansen for "gutter" på min egen alder. Men samtidig var jeg også i mange år litt imot disse forholdene hvor eldre menn fant seg unge, spretne blondiner Dette forandret seg derimot veldig den dagen jeg traff min kjære. Det sa bang med en gang, og jeg har aldri opplevd makan til kjemi. Nå har vi vært sammen i 5 år, er forlovet og prøver å skape en familie sammen Jeg er 26 og han er 47. Og jeg kunne virkelig ikke hatt det bedre! Noen folk rundt oss reagerer selvsagt, men jeg merker at dette er hovedsakelig reaksjoner som bunner i misunnelse. Familiene våre og venner har ikke lettet på et øyebryn hittil (men nå er det en del aldersforskjell-forhold i begge våre familier). Nyt det du, ikke tenk på hva alle andre mener
Annwi Skrevet 9. februar 2012 #21 Skrevet 9. februar 2012 Her har vi det motsatt Jeg er 31 og samboeren min 22. Vi venter vårt første barn i lag. Har hvert sammen i to år og det er aldri problemer oss i mellom <3 Har nok forventet oss mer sjokkerende tilbake mld på aldersforskjellen vår både fra venner og familie. Men trur alle er like enige som oss selv på at vi er som skapt for hverandre. LYKKE TIL MED KJÆRLIGHETA <3 Alder er bare ett tall!!
LilleMy85*og veslejenta +1til? Skrevet 9. februar 2012 #22 Skrevet 9. februar 2012 her er jeg 26 og sambo snart 44...alder har ingenting og si:) personen det kommer ann på bare man er lykkelig:)
Aprilripsen Skrevet 9. februar 2012 #24 Skrevet 9. februar 2012 Lykkelige er vi og, med en aldersforskjell på 18 år Vært sammen i litt over 3 år nå, gift i overkant av 1,5 år og venter vårt andre barn sammen
Hubro :) Skrevet 9. februar 2012 #25 Skrevet 9. februar 2012 Godt å lese at det er flere med aldersforskjell. Akkurat 20 år mellom meg og samboer. Jeg er 24 og han 44 og vi har vært sammen i 6år allerede og nå prøver vi å bli en familie. Godt i gang med prøverør og håper det gir resultater XD Aldersforskjell har ingenting å si så lenge man har det bra sammen - det er det viktigste!! Nyt livet - vi har bare ett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå