Gå til innhold

Fødsel. Far være med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta med deg en person du føler deg trygg på, som er støttende og hjelper deg uten å være "nervøs" selv. en rolig og avbalansert person :)

Fødselen blir lettere på en måte når du er rolig og føler trygghet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i såfall ting HI og mannen kan jobbe seg igjennom utenom fødestuen. En fødsel er ikke et fora for slike ting! Det skjønner sikkert du også.

Og så syns jeg at du kan moderere deg i dine antagelser og i din karakteristikk av HI. Verken du eller jeg kjenner henne eller mannen så la oss forholde oss til det hun skriver.

Vel, alle dømmer mannen nedenom og hjem uten å kjenne ham, kun utifra hva HI skriver. En sak har alltid to sider.

Det er ingen som dømmer mannen. Det vi skriver er at det er HI sin rett til å bestemme hvem hun vil ha med på en fødsel. Og det er hennes rett uansett om mannen er narkoman eller Kongen av Danmark.

Skrevet

En sak har vel 3 sider hans, hennes og en mellomting, men det er hennes valg om hun vil ha han med på fødselen, og siden han nå er en eks. så har han vel ikke så mye han skulle ha sagt.

Skrevet

Jeg støtter trådstarter i at det er hun som bør bestemme hvem som skal være med på fødselen. Ta heller med noen du vet vil være en støtte, en venninne, søster, mor eller andre. Mannen h ar på ingen måte krav på å være med på fødselen, og jeg ser ikke på dette som en straff av far!

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg fødte aleine med den første min, og syntes faktisk det var fint!

Jeg var akkurat like overlykkelig da han kom ut som andre mødre er.

Ei venninne var med i starten, men jeg fikk henne til å gå etter en stund, fordi jeg hadde mer enn nok med meg sjøl. Mamma var også på føden, men jeg ba dem begge vente i oppholdsstua. Jeg ville presse og herje på uten andre der enn jordmora.

HUsk: å føde er ikke et show som du skal glede andre med å "dele". De som skal være der, skal være der enten av medisinske årsaker, eller fordi fødekvinnen ønsker og trenger dem der. Kjenner du ingen du føler vil være en støtte, så få heller en god relasjon til stedet og de ansatte der du vet du skal føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...