Gå til innhold

"Bare" 2 barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er to for lite. Det er fordi jeg selv bare hadde en bror og han døde i en tragisk ulykke da vi var i begynnelsen av tjueårene.... Så nå sitter jeg igjen helt alene. Så jeg vil ha tre (har to nå).

Men hvis jeg ser bort ifra mine personlige erfaringer ville jeg sagt at to er mer enn nok ;-) Er jo enklere med to i forhold til bil, ferieturer og slikt også.

Det er akkurat like grusomt å miste et barn eller et søsken, uansett hvor mange man har. Tror du virkelig at foreldre sørger mindre over å miste et barn i f eks kreft, dersom de har ti barn i steden for to? Nei; det er akkurat like vondt...

Jeg sier jo ikke at det hadde gjort mindre vondt å miste broren min om jeg hadde hatt flere søsken, men jeg hadde sluppet å stå alene igjen i sorgen min. Innbiller meg at det hadde vært lettere å bære med en søster eller bror ved min side. Det er derfor jeg selv velger å få flere barn, ikke fordi sorgen vil bli mindre men det at de kan være flere som kan dele hvis noe skulle skje. Men som jeg presiserte er jeg jo litt over gjennomsnittet personlig merket på akkurat dette valget da ;-) Hilsen anonym 08.17

Videoannonse
Annonse
Gjest thricane
Skrevet

Man kan jo snu på det også da, og si at jo flere barn, jo flere man kan miste.

Redsel for at det værste kan skje er vel det som har vært mest vanskelig å takle for min del når det kommer til å være mor, den er der uansett om det er 1,2 eller 3.

Selv om jeg selvfølgelig skjønner tanken til anonym 08.17, trist å høre at du mistet broren din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...