Gå til innhold

Kysser dere barna deres på munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange gjør det og min mor gjorde det på meg og broren min. Men jeg gjør det ikke på sønnen min på 6 mnd..kysser han på kinnene, på nesen, i panna, i halsgropa og sånt, men ikke på munnen. Jeg føler det blir litt feil.. Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke munnen. For meg er det feil. Og reagerer når farmor til barnet gjør det og er røyker. Usj.

Men om andre vil kysse sine barn på munnen så forstår jeg vi er ulike. Ikke verre enn det.

Skrevet

Ikke munnen. For meg er det feil. Og reagerer når farmor til barnet gjør det og er røyker. Usj.

Men om andre vil kysse sine barn på munnen så forstår jeg vi er ulike. Ikke verre enn det.

Skrevet

I utgangspunktet ikke, jeg synes også det føles feil. Men dersom en av de minste ungene ungene kysser meg på munnen snur jeg jo meg ikke bort heller. Vesla på 2,5 år kan gjøre det med meg av og til, men kan ikke huske at guttene har gjort det på veldig lenge nå, i hvertfall ikke de eldste. Koser, klemmer osv på dem, og kysser dem på nesetipp, panne, kinn osv, så de får mer enn nok kos men munnen er mer kjæresteting for meg.

Skrevet

Ser mange gjør det og min mor gjorde det på meg og broren min. Men jeg gjør det ikke på sønnen min på 6 mnd..kysser han på kinnene, på nesen, i panna, i halsgropa og sånt, men ikke på munnen. Jeg føler det blir litt feil.. Hva med dere?

Jepp, men jg er halvt britisk, og der er det mye mer vanlig å kysse barn på munnen. Regner med at jeg skal kysse mindre på munnen etterhvert som barna blir eldre, gradvis kysse mer på kinnet, men nå som de er 2mnd og 3 år så føles det fortsatt veldig naturlig for meg.

Skrevet

Det er ikke naturlig for meg. Da jeg jobbet i en barnehage var det en gang en jente som kysset meg farvel, midt på truten. Foreldrene sto bare der og smilte. Jeg fikk sjokk og sa tydelig til jenta at jeg ikke liker å få kyss på munnen, men er veldig glad i å få det på kinnet. Foreldrene sa da at hun måtte ha blitt glad i meg, for alle hun er glad i får sånn kyss. Det har jeg bært med meg siden, og har alltid tenkt at det med kyssing på munnen er en uting med mindre det er mellom kjærester. Kunne ikke falle meg inn å kysse barnet mitt på munnen, enda så glad som jeg er i han.

En annen ting er at enda så høyt som jeg elsker mitt barn, sier jeg ikke det i dagligtale, men sier heller jeg er glad i deg. Det med å si jeg elsker deg tilhører bare min mann.

Skrevet

Ja, jeg kysser datteren min på munnen. Hun bare ett år gammel enda, men har ikke tenkt å slutte med det med det første.

Skrevet

Jeg kysser jenta mi på 2.5år på munnen (halvt britisk jeg også, kanskje det faller seg mer naturlig som #5 sier). Men det er jo mer et kjapt suss enn et langt kyss (som er forbeholdt mannen min.)

Hun har dog begynt å ville bli kysset mer på kinnet når jeg sier hadet i barnehagen og det respekterer jeg. Sussing på munnen begynner å bli mer og mer forbeholdt når vi er hjemme, så det slutter nok naturlig nok av seg selv snart.

Jeg sier også at jeg elsker henne flere ganger om dagen. Vi sier "I love you" da vi snakker engelsk som førstespråk og norsk som andre. Syns "jeg elsker deg" høres litt mer voldsomt ut enn å si det på engelsk - men det er kanskje fordi det høres mer naturlig ut for meg å si det på engelsk.

Skrevet

Ja, jeg susser barnet mitt på munnen (noen ganger) og jeg sier "jeg elsker deg" fler ganger om dagen. For oss er det helt naturlig, men ser vel ikke for meg at vi susser når hun fyller 6-7 år....

Skrevet

Nei, men har holdt på å gjøre det et par ganger, når jeg har drevet og susset på ham og følt på den uendelige kjærligheten, så har det vært like før, men har stoppet meg selv fordi jeg synes det blir helt feil. Også vil jeg ikke gjøre det til en vane som kanskje sitter i når han begynner å skjønne mer også, fordi jeg syntes det var så flaut selv da jeg var liten. Har bare holdt på å skje automatisk fordi det for meg er den ultimate måten å uttrykke kjærlighet på.

Skrevet

Jeg tenkte som mange av dere at jeg ikke ville gjøre det.. Men så ville gutten ha suss og ga seg ikke påtross av forklaringer.. Nå er det fast rutine med en klem på hvert kinn og en liten suss på munnen ved avskjeder eller legging.... Jeg ber aldri om å få suss, jeg spør om å få en kos også blir det opp til han om han vil gi en klem eller en suss...

Skrevet

Våre barn er 4 og 6 1/2 år og vi gjør det. Det er helt naturlig for oss. Lager ikke akkurat til en skikkelig trutmunn som jeg gjør til faren deres, men en liten suss er helt greit.

Skrevet

Jeg gjør det, faller naturlig nå som de er så små. Har selv vokst opp med en mor som ikke viser kjærlighet fysisk, som å gi klem, klapp på skuldren eller holde rundt noen man er glad i, kile i håret osv. Det er en av de få tingene jeg ønsker å gjøre annerledes, synes veninnekvelder med fotmassasje eller det å gi klemmer er en utrolig koselig handling. Jeg har selv brukt tid på å venne meg av denne "stivheten" og ønsker at mine barn skal føle det naturlig å ha nærhet med andre på den måten.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Bare koselig så lenge ungene selv synes det er ok, og jeg regner med at plutselig en dag er det slutt og mer enn flaut nok at mor vil ha en klem ;-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg kysser henne aldri på munnen, men hun kan kysse meg på munnen og da snur jeg meg ikke bort. Vil forresten ikke kalle det å kysse, men mer en nuss ;)

Skrevet

Lilleknott på 3,5 nusser på munnen. Helt greit syns jeg, men blir mest på kinnet da :)

Jentene på 8 og 9 blir det mest kos fra. Går naturlig over til å bli mer "forsiktige" når de blir eldre..

Skjønner at barnehageansatte ikke vil nusse sønnen vår på munnen, men syns det blir noe annet med oss foreldre.

Skrevet

Jeg kysser ikke guttungen på munnen nei, og det ville jeg ikke latt noen andre gjøre heller. Det hører ikke hjemme noe sted synes jeg...

Skrevet

Herregud så pripne dere er. Ja, jeg kysser min datter på munnen rett som det er. For det meste på kinnet, men ble overrasket over hvor mange som synes "det ikke passer seg"...

Skrevet

Herregud så pripne dere er. Ja, jeg kysser min datter på munnen rett som det er. For det meste på kinnet, men ble overrasket over hvor mange som synes "det ikke passer seg"...

Det har da ingenting med å være prippen å gjøre.

Skrevet

enig med anonym 19:11

hva har det med å gjøre da? hvorfor passer ikke det seg??

Skrevet

Ikke de eldste (13 og 15 år) men gutten min på 5 år og vesla på 3 år kommer selv og kysser på munnen. Minste jenta kysser meg på kinnet:-)

Skrevet

enig med anonym 19:11

hva har det med å gjøre da? hvorfor passer ikke det seg??

For meg så er det en ting forbeholdt mannen min, for jeg synes det er en seksuelt ladet handling.

Hva andre gjør med sine barn er røskende likegyldig for min del, men for meg så blir det helt feil.

Skrevet

vel, tror ikke det er slike kyss de andre snakker om her da

Skrevet

Jeg kysser ungene og ungene kysser meg.

Det har kommet som en naturlig del når de har sett meg og pappan nusse fordi vi er glade i hverandre.

Ser hverken noe upassende eller ekkelt med det.

Eldstemann er snart 6, og hender fremdeles han bytter ut hadet-ksen med et nuss.....eller begge deler.

Skrevet

Det er stor forskjell på hvordan jeg og gubben susser på vesla og hvordan vi kysser hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...