Gå til innhold

Narsissme på byen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kampen om å være den som får mest oppmerksomhet fra menn på byen. Noen klarer ikke av å kose seg med venninner for de er så opptatt av å bli sjekka opp. De legger utrolig mye energi på å bli lagt merke til.Selv om de har mann og barn hjemme. Kjenner faktisk et par damer som stikker skuffet hjem om de ikke får den oppmerksomheten de ønsker på byen en kveld.

Jeg synes det er bra å pynte seg. Men det skal mye til å overgå mange jenter som går i skyhøye heler, falske vipper og løshår, hold inn undertøy og minimale kjoler i minusgrader.

Nå er heldigvis ikke alle slik. Takk og lov. Men synes det stadig popper opp damer som er litt vel desperate etter bekreftelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ja :) Jeg ser det også midtvinters, damer med kort-kort og nylonstrømper i 15 minus. Det ER ikke varmt, altså. Så står de å hutrer i taxikø etterpå. Mens jeg står der med ullsokker i støvlettene mine, langbukse og god genser :) Hah, suckers!

Skrevet

Nylonstrømper er visst for pyser. Mange hår uten. Må si jeg er imponert over disse jentene. Hadde ikke greid det om jeg prøvde.

Skrevet

Oij, går de uten? Jaja, det spiller vel ingen rolle. Det er ikke akkurat som om de er varme i utgangspunktet.

Det som provoserer meg aller mest er dørvaktene som lar seg lure, og slipper inn disse dåjedamene som ikke er gamle nok til å komme inn engang, bare fordi de sprader rundt der lett på tå med puppene omtrent på utsiden av kjolen.

Skrevet

Nei, når 90% på dette forumet sier at det er SUNT å flørte med andre, føle seg attraktiv på byen, "levende" (wtf??), så er det vel mange damer som følger denne oppfordringer som hodeløse høner?

Kjenner også et par slike damer som er godt gift, sprader fulle rundt på byen og hiiiger etter oppmerksomhet der de står i miniskjørt og oversminka og henger over mannebeinene på puben. Samtidig som hjemme enser de nesten ikke mannen, pynter seg aldri for ham og bruker "hodepineunnskyldningen" for å ikke ha sex. Stakkars menn sier jeg bare... Særlig synd på den ene som er a4-familiefar, og eneste utflukter han har er håndballtrening med klubben. Dama er ute minst annenhver helg med venninner, driita full og hele bygda vet at hun har høvla over 10-15 stk mens hun var i forhold med mannen.

Skrevet

Synes det er morro og pynte seg når man skal ut, men ikke se ut som om det eneste man vil er og få seg noe :P

Samboeren min er dørvakt i helgene, og han blir stadig prøvd og sjekket opp av mange underlige damer, og mange pene. Men han slipper aldri inn jenter som ikke er gamle nok da han tar jobben veldig seriøst. Og dette er en veldig populær nattklubb på det *lille* stedet vi bor.

Skrevet

Hva er problemet?

Å ville gjøre seg attraktiv for det motsatte kjønn er et nedfelt ønske hos bÅde menn og kvinner. Disse ønskene/behovene opphører ikke Å eksistere fordi man er i et forplitende forhold, men noen tar det mer seriøst enn andre.

At noen kvinner gÅr lettkledte og oversminkede pÅ byen og søker oppmerksomhet hos menn bryr meg i ryggen, da det ikke angÅr meg og mitt liv overhode. Hva er det Å bli sÅ provosert over?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hva er problemet?

Å ville gjøre seg attraktiv for det motsatte kjønn er et nedfelt ønske hos bÅde menn og kvinner. Disse ønskene/behovene opphører ikke Å eksistere fordi man er i et forplitende forhold, men noen tar det mer seriøst enn andre.

At noen kvinner gÅr lettkledte og oversminkede pÅ byen og søker oppmerksomhet hos menn bryr meg i ryggen, da det ikke angÅr meg og mitt liv overhode. Hva er det Å bli sÅ provosert over?

Moralen vel? At man byr seg frem for mannfolk selv om man er gift? I mine øyne er det ikke normalt. At man pynter seg, flørter litt osv er for sÅ vidt greit, men ikke løpe etter single gutter med sex i blikket og miniskjørtet pÅ snei.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Forskjellen er bare at mange, inkludert meg, har selvtillit nok til å pynte seg FOR SEG SELV, ikke for mannfolk, og drite i hva andre synes om antrekket osv så lenge JEG føler meg vel i det.

Skrevet

Hva er problemet?

å ville gjøre seg attraktiv for det motsatte kjønn er et nedfelt ønske hos både menn og kvinner. Disse ønskene/behovene opphører ikke å eksistere fordi man er i et forplitende forhold, men noen tar det mer seriøst enn andre.

At noen kvinner går lettkledte og oversminkede på byen og søker oppmerksomhet hos menn bryr meg i ryggen, da det ikke angår meg og mitt liv overhode. Hva er det å bli så provosert over?

Moralen vel? At man byr seg frem for mannfolk selv om man er gift? I mine øyne er det ikke normalt. At man pynter seg, flørter litt osv er for så vidt greit, men ikke løpe etter single gutter med sex i blikket og miniskjørtet på snei.

Hvis det er moralen du er opptatt av, hvorfor angriper du bare kvinner? Er det bedre å by seg frem for kvinner når man er gift? Tror du kvinner er noe verre enn menn i så måte?

Nei, du får heller angripet konseptet utroskap. At man pynter seg på byen og liker oppmerksomhet fra det motsatte kjønn er ikke ensbetydende med at man er utro.

Skrevet

Jeg pynter meg når jeg går på byen jeg- men det betyr ikke at jeg er ute etter å få meg noe på si. Jeg bare ønsker å se presentabel ut, det gjør vel de fleste?

Får jeg oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, blir jeg selvsagt smigret, men det er også alt. Og det er ikke graden av det som avgjør om jeg har en bra kveld eller ikke.

Skrevet

Ja fysj og føy.

Mannen min pleier å legge ekstra flid i utseendet sitt hvis han skal ut. Barberer seg, fikser håret og tar på seg fine klær.

Jeg får forlange at han enten går ut i joggedress eller jobbklær, og hvis ikke han vil dette, så får han pokker ta meg pynte seg i like stor grad når han slapper av på sofaen her hjemme eller driver med husarbeid.

Skal bare ikke HA NOE AV at gubben pynter seg for å gå ut altså! Han er sikkert utro også, eneste grunnen til å pynte seg er jo for å ha sex med andre enn partneren sin!

Skrevet

Ikke nødvendigvis provosert. Men det forteller heller om at en del kvinner mangler noe. Man kan vel få lov å stille seg spørsmål om en væremåte som kanskje ikke er helt normal?

For eksempel at noen med familie drar hjem i skuffelse fordi de ikke ble sjekket opp??

Vet om flere kvinner som drømmer om at menn skal sloss om de. Så derfor går de med snøret ut når de er på byen med mannen sin i håp om at det skal bli et skalusidrama.

Jeg synes det er litt sjukt.

Temaet her er ikke å ta på litt sminke før byen. Men behovet for å være et sexobjekt for enhver pris.

Skrevet
Hva er problemet? å ville gjøre seg attraktiv for det motsatte kjønn er et nedfelt ønske hos både menn og kvinner. Disse ønskene/behovene opphører ikke å eksistere fordi man er i et forplitende forhold, men noen tar det mer seriøst enn andre. At noen kvinner går lettkledte og oversminkede på byen og søker oppmerksomhet hos menn bryr meg i ryggen, da det ikke angår meg og mitt liv overhode. Hva er det å bli så provosert over?
Moralen vel? At man byr seg frem for mannfolk selv om man er gift? I mine øyne er det ikke normalt. At man pynter seg, flørter litt osv er for så vidt greit, men ikke løpe etter single gutter med sex i blikket og miniskjørtet på snei.
Hvis det er moralen du er opptatt av, hvorfor angriper du bare kvinner? Er det bedre å by seg frem for kvinner når man er gift? Tror du kvinner er noe verre enn menn i så måte? Nei, du får heller angripet konseptet utroskap. At man pynter seg på byen og liker oppmerksomhet fra det motsatte kjønn er ikke ensbetydende med at man er utro.

Det lurer jeg på også. Er det så mye bedre med mannfolka som takker ja til disse damene?

Skrevet
Ja fysj og føy. Mannen min pleier å legge ekstra flid i utseendet sitt hvis han skal ut. Barberer seg, fikser håret og tar på seg fine klær. Jeg får forlange at han enten går ut i joggedress eller jobbklær, og hvis ikke han vil dette, så får han pokker ta meg pynte seg i like stor grad når han slapper av på sofaen her hjemme eller driver med husarbeid. Skal bare ikke HA NOE AV at gubben pynter seg for å gå ut altså! Han er sikkert utro også, eneste grunnen til å pynte seg er jo for å ha sex med andre enn partneren sin!

Ja, du får kreve at han enten har på seg hullete joggebukse på byen, eller evt at han har på seg findressen mens han sløver foran tvn en tirsdagskveld. Noe annet vil jo være umoralsk.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hva er problemet?

å ville gjøre seg attraktiv for det motsatte kjønn er et nedfelt ønske hos både menn og kvinner. Disse ønskene/behovene opphører ikke å eksistere fordi man er i et forplitende forhold, men noen tar det mer seriøst enn andre.

At noen kvinner går lettkledte og oversminkede på byen og søker oppmerksomhet hos menn bryr meg i ryggen, da det ikke angår meg og mitt liv overhode. Hva er det å bli så provosert over?

Hvis det er moralen du er opptatt av, hvorfor angriper du bare kvinner? Er det bedre å by seg frem for kvinner når man er gift? Tror du kvinner er noe verre enn menn i så måte?

Nei, du får heller angripet konseptet utroskap. At man pynter seg på byen og liker oppmerksomhet fra det motsatte kjønn er ikke ensbetydende med at man er utro.

Jeg synes heller ingenting om menn som dynker seg i 1 liter parfyme og henger seg på/tafser alt som er ungt og pent på byen, drita fulle, når dama sitter hjemme med unger.

Men akkurat denne tråden handlet om damer som pyntet seg og bydde seg frem.

Skrevet
Ja fysj og føy. Mannen min pleier å legge ekstra flid i utseendet sitt hvis han skal ut. Barberer seg, fikser håret og tar på seg fine klær. Jeg får forlange at han enten går ut i joggedress eller jobbklær, og hvis ikke han vil dette, så får han pokker ta meg pynte seg i like stor grad når han slapper av på sofaen her hjemme eller driver med husarbeid. Skal bare ikke HA NOE AV at gubben pynter seg for å gå ut altså! Han er sikkert utro også, eneste grunnen til å pynte seg er jo for å ha sex med andre enn partneren sin!

Ja, du får kreve at han enten har på seg hullete joggebukse på byen, eller evt at han har på seg findressen mens han sløver foran tvn en tirsdagskveld. Noe annet vil jo være umoralsk.

Men hvorfor pynter han seg aldri hjemme for deg da? Er ikke du god nok, eller tar han deg for gitt?

Skrevet

Jeg pynter meg når jeg går på byen jeg- men det betyr ikke at jeg er ute etter å få meg noe på si. Jeg bare ønsker å se presentabel ut, det gjør vel de fleste?

Får jeg oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, blir jeg selvsagt smigret, men det er også alt. Og det er ikke graden av det som avgjør om jeg har en bra kveld eller ikke.

Tror HI snakker om disse desperate individene som tafser mannfolka på byen i skrittet og byr seg frem...

Skrevet

Ikke nødvendigvis provosert. Men det forteller heller om at en del kvinner mangler noe. Man kan vel få lov å stille seg spørsmål om en væremåte som kanskje ikke er helt normal?

For eksempel at noen med familie drar hjem i skuffelse fordi de ikke ble sjekket opp??

Vet om flere kvinner som drømmer om at menn skal sloss om de. Så derfor går de med snøret ut når de er på byen med mannen sin i håp om at det skal bli et skalusidrama.

Temaet her er ikke å ta på litt sminke før byen. Men behovet for å være et sexobjekt for enhver pris.

Men jeg lurer fremdeles på hvorfor det bare er kvinnene du "angriper"? Du er klar over at gifte menn også sjekker opp damer ute på byen?

I en tid der mange kvinner allerede fra barnsben har lagt mye av selvtilliten sin i utseendet, så kan jeg faktisk forstå at noen blir litt "ekstreme". Dette har ikke med ondskap å gjøre: det har å gjøre med usikkerhet, og å søke bekreftelse på det ene området i livet der man kanskje føler man har noe å fare med.

Min erfaring er likevel at de aller fleste gifte/samboende kvinner og menn oppfører seg respektabelt ute på byen. For noen går det litt over stokk og stein etterhvert som promillen stiger, man slipper seg løs og tør å være mer flørtende enn ellers. Så lenge man holder seg innen for forholdets rammer så ser jeg ikke problemet med dette heller jeg da men.

å få bekreftelse fra andre på at man fremdeles er attraktiv tror jeg bare er positivt og sunt for ens selvbilde. Og det er helt menneskelig å søke dette.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Men jeg lurer fremdeles på hvorfor det bare er kvinnene du "angriper"? Du er klar over at gifte menn også sjekker opp damer ute på byen?

I en tid der mange kvinner allerede fra barnsben har lagt mye av selvtilliten sin i utseendet, så kan jeg faktisk forstå at noen blir litt "ekstreme". Dette har ikke med ondskap å gjøre: det har å gjøre med usikkerhet, og å søke bekreftelse på det ene området i livet der man kanskje føler man har noe å fare med.

Min erfaring er likevel at de aller fleste gifte/samboende kvinner og menn oppfører seg respektabelt ute på byen. For noen går det litt over stokk og stein etterhvert som promillen stiger, man slipper seg løs og tør å være mer flørtende enn ellers. Så lenge man holder seg innen for forholdets rammer så ser jeg ikke problemet med dette heller jeg da men.

å få bekreftelse fra andre på at man fremdeles er attraktiv tror jeg bare er positivt og sunt for ens selvbilde. Og det er helt menneskelig å søke dette.

Neida, å søke det er menneskelig, men å bli skuffet over at mannfolk ikke sjekket deg opp? Er det det som er "formålet" med uteturen, så skjønner jeg partneren er skeptisk, om det er mann eller kvinne som oppfører seg sånn. Er du på byen med venninner/kompiser, så er det for å tilbringe kvalitetstid med dem vel? Jeg hadde ihvertfall mislikt om mine venninner eller kompiser gikk ut med meg på byen og eneste de var opptatt av, var å glane på "kjøttmarkedet" og prøve å bli sjekket opp eller tafset på, istedet for å prate, le og ha det hyggelig med meg.

Og ja, jeg vet alt om gifte og samboende menn på byen, nett osv. Like forkastelig det.

Skrevet

Men hvorfor pynter han seg aldri hjemme for deg da? Er ikke du god nok, eller tar han deg for gitt?

Fordi han ikke trenger det. Akkurat som meg, så liker han å kunne slappe av hjemme uten å måtte pynte seg. Går vi ut sammen, så pynter vi oss selvsagt.

Klart jeg er god nok for ham. Det er meg han har valgt å leve livet sitt sammen med og få barn med. Det sier vel tusen ganger mer enn å pynte seg.

Dette med å kle seg representabelt i offentligheten er jo noe vi har gjort til alle tider. Har sett gamle bilder av mine besteforeldre; der var penstakken og penjakka på når de skulle på søndagsbesøk til naboene. Er da ikke noe unormalt ved å ville fremstå som velstelt ute i verden.

Heldigvis føler jeg ikke at jeg blir tatt for gitt bare fordi mannen min prioriterer å leke med barna, jobbe på huset eller lage mat fremfor å dolle seg på badet hver dag. Og mannen min synes jeg er dritheit i joggebukse ;)

Skrevet

Hva er problemet?

Jeg synes heller ingenting om menn som dynker seg i 1 liter parfyme og henger seg på/tafser alt som er ungt og pent på byen, drita fulle, når dama sitter hjemme med unger.

Men akkurat denne tråden handlet om damer som pyntet seg og bydde seg frem.

Ok, og her er min mening om tema for tråden:

1: Damer som pynter seg på byen: null problem

2: Damer/menn i forhold som byr seg frem (og her forutsetter jeg at "byr seg frem" betyr å søke å være utro): ikkje brrraaaaaa.

Skrevet

Min mann går i normale klær- en ok jeans og skjorte/genser til hverdags han. Jeg synes han er bra nok som han er jeg, han trenger ikke gjøre seg til.

Og han foretrekker meg uten sminke, fordi "da er du bare min", som han sier.

Må være slitsomt å føle at man alltid må være perfekt for den man er sammen med..

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Narsisime, kanskje, ikke narsisme....

Gjest sug lut
Skrevet (endret)

Narsisime, kanskje, ikke narsisme....

Takk. Du slo meg med to minutter. Og så en ekstra s, takk. Narsissisme. Endret av sug lut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...