Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #26 Skrevet 17. april 2013 Når folk jeg ikke kjenner godt prater til meg begynner jeg å svette intenst, hjernen går på høygir, ørene hører ikke etter lengre, konsentrasjonen er helt borte og jeg husker ikke hva folk prater/spørr meg om. Etter en stund blir jeg kvalm og føler jeg ikke får puste... Da må jeg bort/ut/vekk på en eller anna måte, om jeg ikke gjør det pleier jeg å svime av.. Dette er ikke kjekt, har gått til behandling/psykolog i flere år og ingenting har hjulpet på, så har finni ut at jeg bare må leve med det... Anonym poster: 621f7148346268ada086b5065b510c06
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #27 Skrevet 17. april 2013 Angst er gjerne irrasjonelt, men de som har det er helt klar over at de faktisk ikke kommer til å dø når de snakker med noen, bli angrepet eller liknende. Men kroppen nekter å høre på fornuften. Angst kan ha et opprinnelig rasjonelt utgangspunkt også, f.eks. voldelig ektemann, dødsfall hos noen en sto nær, mobbing osv. Da er dette det som har utløst angsten. Anonym poster: 827ab5ab915987f87d67ec8d46e818eb
Virginia. Skrevet 17. april 2013 #28 Skrevet 17. april 2013 Angst er gjerne irrasjonelt, men de som har det er helt klar over at de faktisk ikke kommer til å dø når de snakker med noen, bli angrepet eller liknende. Men kroppen nekter å høre på fornuften. Angst kan ha et opprinnelig rasjonelt utgangspunkt også, f.eks. voldelig ektemann, dødsfall hos noen en sto nær, mobbing osv. Da er dette det som har utløst angsten. Anonym poster: 827ab5ab915987f87d67ec8d46e818eb Skulle ikke være anonym
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #29 Skrevet 17. april 2013 Å kalle det for sosial angst er for Å ha en fellesbetegnelse. Den er like fullt ut helt unik i sin utfoldelse hos de som har det. Selv har jeg det i perioder, og jeg blir veldig sliten av det. Personlig kan det faktisk ha noe med hørselen min Å gjøre ogsÅ, fordi jeg faktisk hører FOR godt. Jeg er sÅ sensitiv for lyd at jeg fÅr vondt i hodet av Å snakke for høyt, og jeg snakker derfor svært lavt. Folk hører ikke hva jeg sier, og jeg mÅ derfor snakke høyere, og jeg forbinder det Å snakke med folk med anspenthet og hodepine. NÅr jeg i tillegg mÅ snakke sÅ mye høyere, blir jeg sÅ mye mer bevisst pÅ hva jeg sier, og særlig det jeg sier feil. Det blir sÅ innmari mye mer feil nÅ det blir "ropt ut" pÅ en mÅte. SÅ jeg trives bedre i mitt eget selvskap, med volumet pÅ tv og annet som passer meg, og ikke Åpne omrÅder med masse folk og ukontrollerte lyder og brÅk. Blir helt svett jeg. Der satte du nøyaktig ord på hvordan jeg føler det! Anonym poster: 7c8d9913b845d4d6cddda85faffd42ee
Containern Skrevet 18. april 2013 #30 Skrevet 18. april 2013 (endret) hva er det egentlig dere er redde for? helt spesifikt? dere sier dere er redde for mennesker, men dere vet da at mennesker ikke er farlige? de gjør dere ikke noe? Hva er det dere tror vi skal gjøre dere? si hei til dere? gi dere et smil? snakke bak ryggen din? slå deg? jeg skjønner ikke! dere er redd for å gå ut blant folk.. hva er det dere innbiller dere at folk skal gjøre mot dere ? For et dumt innlegg!! Mye av problemet er vel at mange ikke VET helt hvorfor de er redde og HVA de er redde for at skal skje. det jeg mener da mongo kos deg Er du 12 år?? Å kalle noen mongo går langt over grensen for hva jeg finner meg i! Heldigvis sier det mer om deg en meg! tror du jeg føler når du kaller det dumt innlegg? ikke start noe du ikke kan fortsette på. javel jeg kom inn igjen ), vist noen googler moclobemide eller aurorix et ellerannet kan dem se hva jeg fikk ut av dem hvertfall, dem redda meg, javell verdt nok å skrive det, skrev det så fort jeg kunne det er rotete og mye tull, jeg svinger som faen, hadde aldri skrevet det nå f.eks, ikke pga deg, men min mood tilstand, uansewtt jeg hr det topp, send meg privat meld om det er no mer meningsløst du vil diskutere, kanskje det blir til det posiitive :DDDDDDDDD nuss, syntest faktisk mye av det er dumt selv når jeg leser det i ettterkant, men uans, bryr meg i rævva, nokk om dette Endret 18. april 2013 av Containern
Gjest Trulte med to små Skrevet 18. april 2013 #31 Skrevet 18. april 2013 hva er det egentlig dere er redde for? helt spesifikt? dere sier dere er redde for mennesker, men dere vet da at mennesker ikke er farlige? de gjør dere ikke noe? Hva er det dere tror vi skal gjøre dere? si hei til dere? gi dere et smil? snakke bak ryggen din? slå deg? jeg skjønner ikke! dere er redd for å gå ut blant folk.. hva er det dere innbiller dere at folk skal gjøre mot dere ? For et dumt innlegg!! Mye av problemet er vel at mange ikke VET helt hvorfor de er redde og HVA de er redde for at skal skje. det jeg mener da mongo kos deg Er du 12 år?? Å kalle noen mongo går langt over grensen for hva jeg finner meg i! Heldigvis sier det mer om deg en meg! tror du jeg føler når du kaller det dumt innlegg? ikke start noe du ikke kan fortsette på. javel jeg kom inn igjen ), vist noen googler moclobemide eller aurorix et ellerannet kan dem se hva jeg fikk ut av dem hvertfall, dem redda meg, javell verdt nok å skrive det, skrev det så fort jeg kunne det er rotete og mye tull, jeg svinger som faen, hadde aldri skrevet det nå f.eks, ikke pga deg, men min mood tilstand, uansewtt jeg hr det topp, send meg privat meld om det er no mer meningsløst du vil diskutere, kanskje det blir til det posiitive :DDDDDDDDD nuss, syntest faktisk mye av det er dumt selv når jeg leser det i ettterkant, men uans, bryr meg i rævva, nokk om dette Jeg burde ha ordlagt meg litt annerledes en å beskrive innlegget som dumt, den er grei, jeg ble bare så provosert over at det virket så nedlatende den tonen du skrev det i. Folk som sliter med dette har det nok veldig vondt, mer en hva jeg kan forstå og trenger dermed respekt. Mente bare at om du hadde ordlagt deg litt annerledes så hadde det kunnet bli et veldig interessant innlegg. Jeg liker ikke meningsløse diskusjoner, så ellers takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå