Gå til innhold

Hva synes dere om amming i offentligheten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er jo babyens måte å få mat på, så jeg synes ikke man skal måtte gjemme seg bort i et hjørne e.l for å amme. Synes derimot at det kan være greit å være litt diskret, og kanskje ha klær som gjør at man ikke trenger å vise frem for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det er ubehagelig å amme i offentlighet.

Men det betyr jo ikke at jeg ikke gjør det, men har som regel alltid dobbelt med singlet på meg, så jeg kan dra opp den ene og ned den andre uten å vise for mye hud. Og har alltid gulpefilla overskulderen og dekker hodet/ansiktet til babyen, så vi får litt privacy ;)

Jeg vet amming er verdens mest naturlige ting, men syntes også det er en veldig intim ting som jeg ikke har lyst til å dele med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å amme i offentligheten. Jeg kommer heller ikke til å amme med foreldre på besøk. Da går jeg heller inn i et annet rom.

Synes heller ikke det er spesielt stas å gå med gubben på et kjøpesenter der det sitter ei dame som bretter puppene ut for alle som går forbi midt i hele greia.

Det er da fullt mulig å være mer diskre, og sette seg litt vekk fra folk.

For meg er pupper ment for å være tildekket, og kun vises til den spesielle utvalgte. Baby eller ei!

Men det er nå min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å amme i offentligheten. Jeg kommer heller ikke til å amme med foreldre på besøk. Da går jeg heller inn i et annet rom.

Synes heller ikke det er spesielt stas å gå med gubben på et kjøpesenter der det sitter ei dame som bretter puppene ut for alle som går forbi midt i hele greia.

Det er da fullt mulig å være mer diskre, og sette seg litt vekk fra folk.

For meg er pupper ment for å være tildekket, og kun vises til den spesielle utvalgte. Baby eller ei!

Men det er nå min mening..

 

Spesielt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler denne diskusjonen om aa amme i offentligheten, i seg selv, eller handler det om det er greit aa vise brystene (ved amming ;)) eller ei?

 

Synes ikke amming i seg selv er noe ekkelt eller stötende, nesten uansett hvor det skjer, men synes saa absolutt en bör dekke seg litt til i offentligheten. Det er vel ingen som nekter for at det er naturlig, eller at ungen skal ha rett til mat, men synes en bör fölge normale sosiale regler allikevel.

 

Kan ikke skjönne at noen finner det "krenkende" aa skulle maatte dekke seg til litt. For aa si det slik: jeg er ogsaa "feministisk anlagt", men det vil ikke si at jeg skriker opp om jeg ikke faar sjans til aa utfolde "all min kvinnelighet" i det offentlige. Ser at noen trekker paraleller mellom burka (for noen ensbetydende med kvinneundertrykkelse - men det er en annen diskusjon) og ammesjal. Skjönner tegninga, men blir likevel for dumt. Diskresjon rundt nakenhet har med vanlig anstand og höflighet aa gjöre, og for min egen del har jeg heller ikke behov for aa vise meg frem til hele verden.

 

Naar jeg faar min egen lille baby i april, saa kommer jeg nok til aa bruke ammesjal i offentligheten, og hjemme (eller hos foreldre/svigerforeldre etc.) kommer jeg nok enkelte ganger til aa trekke meg litt unna. Ikke fordi det er KRISE om familien ser puppen liksom (tenker da helst paa brödre, sviger/-fedre etc.), men pleier ikke vise puppen til dem ellers heller, saa hvorfor skulle jeg önske aa gjöre det naa? Vi faar se hvordan det gaar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En slik skal jeg kjøpe og så kan folk bare stirre!! :D

post-600987-0-42228500-1328776758_thumb.jpg

Endret av Vilikke+1&Julibarn!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvsagt enig i at det er naturlignmed amming, og skjønner at barnet trenger mat når det skriker,, men blir likevel brydd av en pupp i trynet når jeg f.eks. er på café. Jeg blir også brydd av noen som råkliner rett ved meg, og synes dette kan sammenlignes. Mange kjøpesentre, også Ikea, har benk utenfor toalettet. Dette ser jeg på som et fint ammested. Fortsatt i offentligheten, du slipper å gjemme deg bort, men likevel litt utenfor 'alle andre', slik at man kan velge om man vil se eller ikke. Jeg vil nok ikke dra fram puppen ved cafébordet, men gå litt bort. Har vi besøk, vil jeg da gå i et annet rom, ikke la vennene mine bli brydd. Jeg synes dette er noe ganske privat, og kan ikke sammenlignes med å gå i bikini på stranden, synes jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også navne mannen min sin erfraring, der en mor ammet barnet under foreldresamtalen. Han ble mildt sagt satt ut. Man kan vel heller be om 5-10 min pause? Det handler jo om respekt for andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...