Himmel og hav Skrevet 30. januar 2012 #26 Skrevet 30. januar 2012 Å fy søren sÅ sur jeg hadde blitt om mannen min skulle bestemt hva jeg skulle gjøre pÅ noen fÅ, deilige timer med barnefri før jobben! Jeg jobbet i en periode seinvakt en dag i uka, og da sto selvfølgelig mannen opp med barna og fikk dem avgÅrde slik at jeg kunne sove litt ekstra nÅr jeg trengte det. Å gi vÅre unger "late morgener" fungerte dÅrlig, i og med at de var oppe kl 6 og klare for litt action! Det hjalp derimot enormt pÅ mitt humør og overskudd Å fÅ ha noen timer for meg selv der jeg kunne sove, sløve, trene, lese, vaske eller hva jeg nÅ følte for før jeg dro pÅ jobb kl 10.30. Du kan selvfølgelig hinte til mannen din om at det hadde vært supert om han feide over gulvene, men om han gjør det nÅr han er hjemme en formiddag eller en kveld kan da ikke spille sÅ stor rolle. Du sier at du er misunnelig pÅ hans friformiddager. Hva ville du ha brukt de timene til? Løpe rundt med støvkosten for Å stresse sliten til jobb?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #27 Skrevet 30. januar 2012 Herlighet, jeg hadde aldri giddi å stå opp kvart over syv hvis jeg begynte på jobb klokka tolv altså, og jeg hadde nok heller ikke gjort noe husarbeid før jeg dro. Noe av det som er deilig med å begynne sent er jo at man kan legge seg litt senere kvelden i forveien og, syns jeg da! Da hadde mannen tatt seg av levering den gangen i uka.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #28 Skrevet 30. januar 2012 Joda, det er sikkert supert for mannen å ha alle disse timene helt for seg selv, uten at han trenger å gjøre noe verken med barna (som du tar både morgen og kveld) eller husarbeid. Og det samme hadde sikkert vært supert for deg. Så derfor foreslår du for ham at du også får en dag i uka der du har mange timer for deg selv. Han står opp med barna, og du gjør hva du vil hele morgenen og formiddagen. Og han tar selvsagt ungen på kvelden. Sånn sett får du deg også en "fridag". Mannen min jobber 4 kvelder i uka hver tredje uke. Disse ukene blir det selvsagt mer på meg på kveldene, da jeg må hente, lage middag til, underholde og legge alle ungene alene. Skulle tatt seg ut om ikke mannen hadde gjort unna litt på dagtid, som å handle og rydde, for å lette arbeidet for meg på kvelden. Heldigvis trenger jeg ikke å BE ham om dette, han er en voksen og ansvarsbevisst mann som skjønner såpass selv.,
lille sprelle Skrevet 30. januar 2012 #29 Skrevet 30. januar 2012 Han kan vel gå barna til barnehagen vel?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #30 Skrevet 1. februar 2012 Kommer vel an på hvor de bor det? Er ikke alle som har barnehagen i gåavstand.
3småtroll♥ Skrevet 1. februar 2012 #31 Skrevet 1. februar 2012 Mannen min jobber ettermidag annenhver uke han. De dagene jeg er på jobb står jeg opp først, steller meg og har litt alenetid før jeg vekker de eldste som skal på skolen. Når lilleknott våkner blir pappa vekt så han kan overta styringen når jeg drar på jobb. Han smører da også nister til alle 3. På den måten får jeg litt rolig morgen samtidig mannen min får sovet litt lenger. Han leverer minste i barnehagen et par timer etterpå så da får de litt kosetid sammen også Hva han gjør de resterende timene før han drar på jobb bryr jeg meg ikke stort om! Jeg regner med at han er voksen nok til å finne ut av det uten at jeg skal måtte sette opp en arbeidsliste for han Når jeg har fri og han skal på ettermidagen så står jeg gjerne opp med barna så han får sovet litt Det er jo bare snakk om å samarbeide litt- man må gi og ta!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #32 Skrevet 2. februar 2012 Mannen min har senvakt på jobb en dag i uka. Da begynner han i tolvtida og jobber til sjutida på kvelden. Denne dagen har han altså fri hele formiddagen, mens jeg er alene om henting, barnepass, middagslaging osv. om ettermiddagen. Jeg leverer også i barnhagen om morgenen, siden han ikke kjører. Det hender han gjør noen ting som å sette på en vask, støvsuge e.l. mens han går hjemme, men stort sett slapper han bare av. Noen ganger er han også veldig treg med å komme seg ut av senga om morgenen på disse dagene. I dag f.eks. stod han ikke opp før kvart over sju, så jeg måtte ta alt av smøring av matpakker, pakking av sekk osv. i tillegg til mitt eget morgenstell. Merker at jeg misunner ham for denne tiden; jeg har aldri tid for meg selv uten barn eller jobb på denne måten. Er det smålig av meg, eller har jeg lov til å forvente at han bruker denne tiden til noe nyttigere enn å bare sitte der med kaffekoppen, boka eller dataen? Jeg skjønner ikke helt hva som tar så mye tid om morgenen? Det eneste jeg gjør med mine barn og meg selv, er pusse tennene, bytte bleie på bleiebarnet, kle på oss å gå ut døren. Maten smøres kvelden før. Klærne legges fram kvelden før. Sekken pakkes kvelden før. Barna og jeg dusjer/vasker oss kvelden før. Kan ikke du også gjøre det samme? Hvis du Må stelle deg/dusje, ta med deg barnet inn på badet hvis det er lite, eller sett barnet i lekegrind. Er barnet større, kan det kanskje se litt på barnetv mens du gjør deg ferdig på badet? Bare et forslag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå