Gå til innhold

Huff, jeg gruer meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen skal på overnatting i februar for første gang. Gruer meg skikkelig :P Aldri vært så lenge borte fra babyen. Hun er da 4 mnd. så er jo ikke noe problem igrunn. Blir bare rart :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du ha barnevakt over natten såpass tidlig da?

Ingen av mine fire barn har overnattet borte så tidlig, har vi trengt barnevakt har noen sittet et par timer her hjemme hos oss også har jeg kommet hjem og tatt over utpå kvelden og tatt natten selv.

Men har ikke hatt barnevakt på kvelden første halvåret til noen av dem, du Må ikke det om du ikke er klar for det vet du...

Skrevet

Det går helt fint HI. Det er vanlig å grue seg til at barna drar på overnatting 1. gang. Så lenge du vet at hun er et sted og har mennesker rundt seg som du stoler på, så kommer det til å gå helt fin.

Første gangen sønnen min skulle overnatte hos faren sin, så ble jeg også veldig nervøs. Men det gikk kjempe fint. Han hadde pappa'n sin og besteforeldrene sine som tok veldig godt vare på han, og jeg fikk en veldig fornøyd gutt hjem dagen etter.

Uansett, lykke til :)

Skrevet

Barnet skal sove hos mormor og bestefar for jeg har bursdag og mannen og jeg skal på konsert og det blir såpass sent at da er det bedre at barnet sover hos besteforeldrene :)

Skrevet

4 timer sier de (ekspertene) at man kan være borte fra en på 4 mnd.

Jeg skjønner at det er fint å gå på konsert altså, og mormor og morfar er sikkert flinke med den lille...men det er altså ikke å anbefale.

Det er en grunn til at du gruer deg og det er fordi morsinstinktene dine sier deg at det ikke er riktig.

Skrevet

Hadde det vært meg ville jeg utsatt den bursdagsfeiringen til sommeren og heller gått på en konsert da...

Jeg ville ikke levert en unge på 4 mnd på overnatting for å gå på konsert.

Du må nesten kjenne på hva som er greit for deg og ditt barn, men siden du gruer deg er det kanskje ikke så greit for deg heller?

Skrevet

Skjønner godt at du gruer deg.

Jeg hadde også gruet meg for å være så lenge borte fra en 4 mnd gammel baby. Heldigvis har jeg aldri måttet være det.

Skrevet

Skjønner godt at du gruer deg.

Jeg hadde også gruet meg for å være så lenge borte fra en 4 mnd gammel baby. Heldigvis har jeg aldri måttet være det.

Godt svar!

Jeg har heldigvis heller ikke måttet det, en bursdagsfeiring hadde ikke vært god nok grunn for meg..

Skrevet

Kan de ikke passe babyen hjemme hos dere, og når dere kommer hjem fra konserten så drar barnepasserne hjem til seg selv? På den måten blir det bare noen timer:) Kanskje lettere for mamma-hjertet...?

Skrevet

Det går helt fint!

Hadde barnevakt selv over natten av og til fra barna to-3 mnd. Det har de fleste av veninnene mine også hatt.

Tror nok den 4 timers regelen er en tommelfingerregel. Regner med barnet ikke har fire våkne timer en gang. Løpet av kveld/ natt/ morgen.

Lykke til og kos dere!

Skrevet

Absolutt ikke. Om babyen er vrang sovner hun ikke før 11 og hun har kun en oppvåkning om natta for å spise så det er ikke akkurat noe problem.

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg gleder meg til å være kjæreste med mannen min igjen jeg og jeg tror ikke babyen lider noe som helst nød av å være hos besteforeldrene en natt

Gjest irismor
Skrevet

Dette går så bra :) Senk skuldrene, slapp av og kos deg på konsert. :)

Skrevet

Absolutt ikke. Om babyen er vrang sovner hun ikke før 11 og hun har kun en oppvåkning om natta for å spise så det er ikke akkurat noe problem.

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg gleder meg til å være kjæreste med mannen min igjen jeg og jeg tror ikke babyen lider noe som helst nød av å være hos besteforeldrene en natt

Det er jo du som sier at du gruer deg da!

Skrevet

Det er jo du som sier at du gruer deg da!

Hun var sikkert ute etter litt oppmuntring, ikke enda mer grunn til å bekymre seg.

Men som de siste her har svart HI, det kommer til å gå helt fint. Hun kommer ikke til å få varig men av det. Kos dere mye på konserten. Så er det bare å ringe hvis du blir bekymret eller noe. Det er ikke verre enn det :)

Skrevet

Vel, jeg vil ikke gi noen oppmuntring når hun selv har valgt å gjøre noe som ikke er nødvendig og går utover babyen. Kan dere ikke være kjærester selv om dere har en baby? Vi er kjærester selv om vi har 3 barn under 5 år og aldri har hatt barnevakt til alle samtidig.

Skrevet

Synes det er alt for tidlig for min egen del, men det betyr ikke at det er galt gjort å gjøre av den grunn ;)

Du må velge dette selv bare vær så snill og kjenn etter hva morsinstinktet ditt forteller deg.

Skrevet

Hvilke eksperter? Har du en link til dette?

Skrevet

Da brøt jeg forresten den 4-timers regelen allerede første dagen for vi lå på hver vår avdeling. Og jeg er heller ikke en mor som følger alt etter boka

HI

Skrevet

Da brøt jeg forresten den 4-timers regelen allerede første dagen for vi lå på hver vår avdeling. Og jeg er heller ikke en mor som følger alt etter boka

HI

Hvorfor gruer du deg egentlig? Det virker jo veldig som om du er superklar for å la spedbarnet ditt sove borte. Hvorfor lage ett innlegg om det liksom?

Skrevet

Hvilke eksperter? Har du en link til dette?

nei, har ingen link, men om du kan google litt selv så finner du nok en.

Hva var egentlig poenget ditt med å skrive dette?

Hvorfor skriver du at du gruer deg?

Skrevet

Jeg har ihvertfall vært en forferdelig mor, de tre første ukene i hans liv lå vi faktisk på hver vår avdeling (i ulike bygg også tilogmed) og han hadde det vi velger å kaller verdens beste barnevakter også utover 4 timersregelen. Det går sikkert helt fint, han har nok utbytte av en glad og opplagt mor også.

Skrevet

Selvom jeg er klar for å la babyen sove borte betyr ikke det at jeg gleder meg helt vilt!

HI

Skrevet

Jeg har ihvertfall vært en forferdelig mor, de tre første ukene i hans liv lå vi faktisk på hver vår avdeling (i ulike bygg også tilogmed) og han hadde det vi velger å kaller verdens beste barnevakter også utover 4 timersregelen. Det går sikkert helt fint, han har nok utbytte av en glad og opplagt mor også.

jeg regner med at dere sov i ulik bygg fordi en eller begge to var syke og fordi dere ikke hadde noe valg. Da stiller det seg litt annerledes og om du ikke forstår det så er du ikke så smart.

Skrevet

Du henviser altså til ekspert uttalelser du ikke har, men henviser andre å lete dem opp på google?

Betyr det at du har lest dette et sted?, eller noe du har hørt et sted i pereferin og adoptert det som en sannhet?

Et snabbt søk på google forøvrig ga meg ikke annet en dette

http://www.babyverde...og-adskillelse/

Skrevet

Du henviser altså til ekspert uttalelser du ikke har, men henviser andre å lete dem opp på google?

Betyr det at du har lest dette et sted?, eller noe du har hørt et sted i pereferin og adoptert det som en sannhet?

Et snabbt søk på google forøvrig ga meg ikke annet en dette

http://www.babyverde...og-adskillelse/

regner med at besteforeldrene hverken er fremmede eller befinner seg i et fremmed miljø for babyen. anonym #24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...