Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #26 Skrevet 9. januar 2015 Gammel tråd, men er det flere med erfaringer? sønnen min skal på konsultasjon. Han har slitt med overvekt størsteparten av livet og ser på operasjon som den siste utvei. Bmi fra 36-40. Anonymous poster hash: e10de...24a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #27 Skrevet 9. januar 2015 Gammel tråd, men er det flere med erfaringer? sønnen min skal på konsultasjon. Han har slitt med overvekt størsteparten av livet og ser på operasjon som den siste utvei. Bmi fra 36-40. Anonymous poster hash: e10de...24a Husk at narkose er en risiko på disse pasientene også. Det er faktisk en operasjon som har dødelig utfall for noen. Enten akutt eller av bivirkninger. Anonymous poster hash: dd011...be0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #28 Skrevet 9. januar 2015 Gammel tråd, men er det flere med erfaringer? sønnen min skal på konsultasjon. Han har slitt med overvekt størsteparten av livet og ser på operasjon som den siste utvei. Bmi fra 36-40.Anonymous poster hash: e10de...24a Husk at narkose er en risiko på disse pasientene også. Det er faktisk en operasjon som har dødelig utfall for noen. Enten akutt eller av bivirkninger. Anonymous poster hash: dd011...be0 ALLE operasjoner, d være seg keisersnitt eller benbrudd, har dødelig utgang for enkelte... Dessverre!! D må man ta i betraktning uansett. Klart at veldig overvektige er ekstra utsatt, men på sikt vil jo overvekten ta livet av dem... Tok selv sleeve for nesten et år siden. Veide da 100kg, og diabetes 2 var i emning... Hjertetrøbbel i ganske tidlig alder ligger jo selvsagt i kortene når man er overvektig også. I dag er jeg 63 kg og frisk som en fisk! Enkelt? NEI!! Men vel verdt d! Anonymous poster hash: 128ef...04f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #29 Skrevet 9. januar 2015 Jeg er ble sleeve operert mai 2014, og er gått ned 34 kg. Veide 101 på operasjonsdagen. Ingen bivirkninger, spiser alt, men i mye mindre mengder. Elsker mitt nye liv, er en stor glede å kunne gå i vanlige butikker og finne klær. Lykke til Anonymous poster hash: 1868e...fa2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #30 Skrevet 9. januar 2015 Hei. Jeg hører alle sier at det ikke er "enkelt", "inget som kommer gratis" etter operasjon. Men jeg trudde det var akkurat det det gjorde..... Hva er det dere gjør for å gå med i vekt etter operasjon? Det går vel av seg selv? Har hørt noen si st de har sittet o sofaen og gått ned 30 kg. Hva er egentlig sant? Anonymous poster hash: 82652...7b2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #31 Skrevet 9. januar 2015 Hei. Jeg hører alle sier at det ikke er "enkelt", "inget som kommer gratis" etter operasjon. Men jeg trudde det var akkurat det det gjorde..... Hva er det dere gjør for å gå med i vekt etter operasjon? Det går vel av seg selv? Har hørt noen si st de har sittet o sofaen og gått ned 30 kg. Hva er egentlig sant? Anonymous poster hash: 82652...7b2 En venninne av min mor gikk ned 30 kg på 3 mnd etter en slik operasjon. Trente ikke eller noe. Men hun klarte ikke å spise noe særlig med mat, frokost var 1 knekkebrød med pålegg så var hun mett. Til middag spiser hun f.eks 1/2 potet, en kjøttkake og pittelitt grønnsaker også er hun stappmett. Vi var på middagsbesøk hos henne og hun spiste mindre enn hva min 5 åring gjør til middag. Så ikke rart man raser ned i vekt Anonymous poster hash: c06fe...466
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #32 Skrevet 9. januar 2015 Hei. Jeg hører alle sier at det ikke er "enkelt", "inget som kommer gratis" etter operasjon. Men jeg trudde det var akkurat det det gjorde..... Hva er det dere gjør for å gå med i vekt etter operasjon? Det går vel av seg selv? Har hørt noen si st de har sittet o sofaen og gått ned 30 kg. Hva er egentlig sant? Anonymous poster hash: 82652...7b2 En venninne av min mor gikk ned 30 kg på 3 mnd etter en slik operasjon. Trente ikke eller noe. Men hun klarte ikke å spise noe særlig med mat, frokost var 1 knekkebrød med pålegg så var hun mett. Til middag spiser hun f.eks 1/2 potet, en kjøttkake og pittelitt grønnsaker også er hun stappmett. Vi var på middagsbesøk hos henne og hun spiste mindre enn hva min 5 åring gjør til middag. Så ikke rart man raser ned i vekt Anonymous poster hash: c06fe...466 Ja det var det jeg mente. De vill/kan ikke spise mer så selvsagt raser vekta men er det det man mener med at "ikke noe kommer gratis"..... Er det innsatsen? I tilfelle er det jo verdens enkleste slankekur. Anonymous poster hash: 82652...7b2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #33 Skrevet 9. januar 2015 Hei. Jeg hører alle sier at det ikke er "enkelt", "inget som kommer gratis" etter operasjon. Men jeg trudde det var akkurat det det gjorde..... Hva er det dere gjør for å gå med i vekt etter operasjon? Det går vel av seg selv? Har hørt noen si st de har sittet o sofaen og gått ned 30 kg. Hva er egentlig sant? Anonymous poster hash: 82652...7b2 En venninne av min mor gikk ned 30 kg på 3 mnd etter en slik operasjon. Trente ikke eller noe. Men hun klarte ikke å spise noe særlig med mat, frokost var 1 knekkebrød med pålegg så var hun mett. Til middag spiser hun f.eks 1/2 potet, en kjøttkake og pittelitt grønnsaker også er hun stappmett.Vi var på middagsbesøk hos henne og hun spiste mindre enn hva min 5 åring gjør til middag. Så ikke rart man raser ned i vekt Anonymous poster hash: c06fe...466 Ja det var det jeg mente. De vill/kan ikke spise mer så selvsagt raser vekta men er det det man mener med at "ikke noe kommer gratis"..... Er det innsatsen? I tilfelle er det jo verdens enkleste slankekur. Anonymous poster hash: 82652...7b2 Det kommer ikke gratis, altså det har en pris, men du trenger ikke aktivt gjøre en innsats for å betale den prisen, den kommer enten du vil eller ikke. Som f.eks. at man kan få veldig vondt om man feilberegner og spiser litt for mye eller litt for fort. Noen tåler ikke en del matvarer etter operasjonen, noen tåler ikke et gram for mye mat, begge deler kan føre til daglig oppkast. Og noen får diverse komplikasjoner. I tillegg kommer jo det at man må leve på bare flytende kost en stund etter operasjonen, og deretter most, det er også en del av prisen, selv om det blir en liten pris i den store sammenhengen. Selv har jeg vært heldig og tåler alt, kaster ikke opp og har ingen komplikasjoner. Men jeg har aldri vært noe flink til å begrense meg (er jo en grunn til at jeg trengte operasjon), så jeg har hatt en del smerter. Har blitt flinkere med tiden da. Men sammenlignet med den innsatsen jeg måtte gjøre før operasjonen så er jo den nedgangen jeg har nå omtrent gratis. Anonymous poster hash: ca857...d46
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #34 Skrevet 9. januar 2015 Hei. Jeg hører alle sier at det ikke er "enkelt", "inget som kommer gratis" etter operasjon. Men jeg trudde det var akkurat det det gjorde..... Hva er det dere gjør for å gå med i vekt etter operasjon? Det går vel av seg selv? Har hørt noen si st de har sittet o sofaen og gått ned 30 kg. Hva er egentlig sant? Anonymous poster hash: 82652...7b2 En venninne av min mor gikk ned 30 kg på 3 mnd etter en slik operasjon. Trente ikke eller noe. Men hun klarte ikke å spise noe særlig med mat, frokost var 1 knekkebrød med pålegg så var hun mett. Til middag spiser hun f.eks 1/2 potet, en kjøttkake og pittelitt grønnsaker også er hun stappmett.Vi var på middagsbesøk hos henne og hun spiste mindre enn hva min 5 åring gjør til middag. Så ikke rart man raser ned i vekt Anonymous poster hash: c06fe...466 Ja det var det jeg mente. De vill/kan ikke spise mer så selvsagt raser vekta men er det det man mener med at "ikke noe kommer gratis"..... Er det innsatsen? I tilfelle er det jo verdens enkleste slankekur. Anonymous poster hash: 82652...7b2 Det kommer ikke gratis, altså det har en pris, men du trenger ikke aktivt gjøre en innsats for å betale den prisen, den kommer enten du vil eller ikke. Som f.eks. at man kan få veldig vondt om man feilberegner og spiser litt for mye eller litt for fort. Noen tåler ikke en del matvarer etter operasjonen, noen tåler ikke et gram for mye mat, begge deler kan føre til daglig oppkast. Og noen får diverse komplikasjoner. I tillegg kommer jo det at man må leve på bare flytende kost en stund etter operasjonen, og deretter most, det er også en del av prisen, selv om det blir en liten pris i den store sammenhengen. Selv har jeg vært heldig og tåler alt, kaster ikke opp og har ingen komplikasjoner. Men jeg har aldri vært noe flink til å begrense meg (er jo en grunn til at jeg trengte operasjon), så jeg har hatt en del smerter. Har blitt flinkere med tiden da. Men sammenlignet med den innsatsen jeg måtte gjøre før operasjonen så er jo den nedgangen jeg har nå omtrent gratis. Anonymous poster hash: ca857...d46 Ok, skjønner. Hvor lenge er man såpass småspist? For alltid ? Har man livslang effekt av en fedmeoperasjon? Jeg veier 82 kg og er 167 høy. Kan jeg ta en operasjon? Anonymous poster hash: 82652...7b2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #35 Skrevet 9. januar 2015 Hei. Jeg hører alle sier at det ikke er "enkelt", "inget som kommer gratis" etter operasjon. Men jeg trudde det var akkurat det det gjorde..... Hva er det dere gjør for å gå med i vekt etter operasjon? Det går vel av seg selv? Har hørt noen si st de har sittet o sofaen og gått ned 30 kg. Hva er egentlig sant? Anonymous poster hash: 82652...7b2 En venninne av min mor gikk ned 30 kg på 3 mnd etter en slik operasjon. Trente ikke eller noe. Men hun klarte ikke å spise noe særlig med mat, frokost var 1 knekkebrød med pålegg så var hun mett. Til middag spiser hun f.eks 1/2 potet, en kjøttkake og pittelitt grønnsaker også er hun stappmett.Vi var på middagsbesøk hos henne og hun spiste mindre enn hva min 5 åring gjør til middag. Så ikke rart man raser ned i vekt Anonymous poster hash: c06fe...466 Ja det var det jeg mente. De vill/kan ikke spise mer så selvsagt raser vekta men er det det man mener med at "ikke noe kommer gratis"..... Er det innsatsen? I tilfelle er det jo verdens enkleste slankekur. Anonymous poster hash: 82652...7b2 Det kommer ikke gratis, altså det har en pris, men du trenger ikke aktivt gjøre en innsats for å betale den prisen, den kommer enten du vil eller ikke. Som f.eks. at man kan få veldig vondt om man feilberegner og spiser litt for mye eller litt for fort. Noen tåler ikke en del matvarer etter operasjonen, noen tåler ikke et gram for mye mat, begge deler kan føre til daglig oppkast. Og noen får diverse komplikasjoner. I tillegg kommer jo det at man må leve på bare flytende kost en stund etter operasjonen, og deretter most, det er også en del av prisen, selv om det blir en liten pris i den store sammenhengen. Selv har jeg vært heldig og tåler alt, kaster ikke opp og har ingen komplikasjoner. Men jeg har aldri vært noe flink til å begrense meg (er jo en grunn til at jeg trengte operasjon), så jeg har hatt en del smerter. Har blitt flinkere med tiden da. Men sammenlignet med den innsatsen jeg måtte gjøre før operasjonen så er jo den nedgangen jeg har nå omtrent gratis. Anonymous poster hash: ca857...d46 Ok, skjønner. Hvor lenge er man såpass småspist? For alltid ? Har man livslang effekt av en fedmeoperasjon? Jeg veier 82 kg og er 167 høy. Kan jeg ta en operasjon? Anonymous poster hash: 82652...7b2 Nei. Veldig veldig mange faller tilbake til gamle (u)vaner og blir like fete igjen dessverre. Det meste sitter i hodet ( sier gastrokirurgen som opererer hos oss). Anonymous poster hash: dd011...be0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #36 Skrevet 9. januar 2015 Jeg ble sleeve-operert i fjor sommer. Har gått ned ca 40 kilo. Det er for min del ikke bivirkningsfritt. Jeg strever med å få i meg tilstrekkelig næring, og kaster opp mange ganger for dag. Det er likevel verdt det i forhold til effekten, og forhåpentligvis vil dette roe seg ned etter hvert. Anonymous poster hash: 7a935...343
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå