Erill Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 alle i vår familie er helt hysterisk når det kommer til kjønn. De maser hele tiden om at alle burde vite hva vi får og at alle burde vite at jeg er gravid. jeg og min mann ble enig om og fortelle foreldrene våre og søskene våre at vi ventet barn da jeg var 17uker. vi sa klart i fra at ingen fikk fårtelle det vidre, siden vi bor i en liten bygd. De klarte og holde det hemmelig nøyakti 24t. etter det viste hele bygda det. så nå er det ikke bare familien som maser, men hele bygda. jeg er sliten og spyr mye og siden jeg har fått en fin gravid mage, tror alle at jeg er alle mans eie. så nå har jeg og min mann sakt til alle som spørr at vi ikke skal vite noe om kjønnet, selv om vi skal vite det. jeg føler virkeli ikke får å være alle mans eie og ønsker ikke ett slik press kombinert med tafsing på min mage. er bare så grusomt lei!! jeg er da en person som ikke liker at andre mennesker krysser min intimsone, med mindre jeg har gitt dem lov til det. (aller er jo fårskjellig sånn sett) og siden jeg akkurat har kommet hit til min manns bygd, kjenner jeg selvfølgeli ikke noen hær. så det er ekstra ubehageli at fremmede mennesker skal holde på slik. dette ble kanskje litt rotete, men gud det var godt å få det ut!
2 hjertegull :) Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Helt enig med deg! Med det samme folk kan se at du er gravid, så har de liksom en "rett" til å ta på deg? Det er ingen ellers som tar folk på magen, så hvorfor da plutselig?!
Erill Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2012 Helt enig med deg! Med det samme folk kan se at du er gravid, så har de liksom en "rett" til å ta på deg? Det er ingen ellers som tar folk på magen, så hvorfor da plutselig?! begynner og lure på om jeg skal ta og kjenne på alle di som tar på meg. tror di hadde fått seg en støkk da.
litekreativtbrukernavn Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 "...så fin magen din er også!" sier du, og "koser" de litt på magen... da pleier folk å rygge litt
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Sto i kø på matbutikken da jeg plutselig kjenner en hånd som klapper meg på magen. Snur meg og der bak meg står en bekjent som jeg ikke har snakket med på over et år. "Ser du skal ha, så gøy", sier hun. Nei, det skal jeg ikke, svarer jeg. Var jo ikke gravid. Vet ikke hvem som ble mest flau, meg, min bekjent eller den lattermilde kassadama. Min bekjent forsvant ihvertfall fryktelig fort Mange er så fryktelig frekke
Frenzia Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Jeg er også svært var på den intimsona. Hater at andre plutselig tar seg til rette. Det holder at elevene mine sitter og glor og ser etter endringer for hver dag, men det er egentlig bare hyggelig. Men ellers så tror jeg at jeg sender ut de rette signalene, altså: "Ikke rør". Men mannen min har ikke helt antennene plassert riktig bestandig, og etter en middag i familieselskap i jula sto han plutselig og strøk meg på magen foran alle, litt sånn åndsfraværende med et fårete blikk. Det føltes skikkelig 'kleint' ut siden han attpå til sto og strøk høyt oppe på en mage i uke 16 som bare var oppblåst. Så jeg spurte høyt hvorfor han sto og klappet på middagen min. Det tok litt tid før det sank inn hos han, men da det endelig gjorde det ble han flau. Håper han en gang for alle lærte leksa si: "Ikke rør", "Eventuelt bare når vi er alene og jeg oppfordrer til det!"
Fru.Antonsen Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 alle i vår familie er helt hysterisk når det kommer til kjønn. De maser hele tiden om at alle burde vite hva vi får og at alle burde vite at jeg er gravid. jeg og min mann ble enig om og fortelle foreldrene våre og søskene våre at vi ventet barn da jeg var 17uker. vi sa klart i fra at ingen fikk fårtelle det vidre, siden vi bor i en liten bygd. De klarte og holde det hemmelig nøyakti 24t. etter det viste hele bygda det. så nå er det ikke bare familien som maser, men hele bygda. jeg er sliten og spyr mye og siden jeg har fått en fin gravid mage, tror alle at jeg er alle mans eie. så nå har jeg og min mann sakt til alle som spørr at vi ikke skal vite noe om kjønnet, selv om vi skal vite det. jeg føler virkeli ikke får å være alle mans eie og ønsker ikke ett slik press kombinert med tafsing på min mage. er bare så grusomt lei!! jeg er da en person som ikke liker at andre mennesker krysser min intimsone, med mindre jeg har gitt dem lov til det. (aller er jo fårskjellig sånn sett) og siden jeg akkurat har kommet hit til min manns bygd, kjenner jeg selvfølgeli ikke noen hær. så det er ekstra ubehageli at fremmede mennesker skal holde på slik. dette ble kanskje litt rotete, men gud det var godt å få det ut! Haha neste gang det kommer en å stryker deg på magen og lurer på hvor langt du er på vei får du heller si "hva??? jeg er ikke gravid jeg..." hehe da skal du se de blir røde i fleisen gitt
Erill Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2012 hehe ja jeg skjønner at hær må man gå til drastiske tiltak får å få ha magen i fred.
Solskinnsbolle Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 Helt enig med deg! Med det samme folk kan se at du er gravid, så har de liksom en "rett" til å ta på deg? Det er ingen ellers som tar folk på magen, så hvorfor da plutselig?! Skjønner godt hva dere mener. Jeg er selv en person som har tatt på en gravid kollega uten å spørre om lov. Grunnen til at jeg gjorde det er at mora mi alltid skulle bort og kjenne på magene til de gravide damene hun kjente. Jeg trodde derfor at gravide ble fornærma om man ikke tok på magen deres, at det var noe man "måtte" gjøre. Jeg hadde ikke lyst til å ta på magen hennes en gang. Syntes faktisk det var ganske ekkelt. Men jeg gjorde det fordi jeg trodde hun kom til å bli sur om jeg lot være. Dessverre tror jeg hun ble overrasket, og syntes det var rart at jeg gjorde det, så da forsto jeg at det ikke er forventet. Og jeg har ikke gjort det igjen Synes dette er noe som må komme ut blant folk, særlig oss som er oppvokst på bygda, og faktisk ikke har lyst å gå rundt og klappe på magene til gravide
Frenzia Skrevet 24. januar 2012 #11 Skrevet 24. januar 2012 Synes dette er noe som må komme ut blant folk, særlig oss som er oppvokst på bygda, og faktisk ikke har lyst å gå rundt og klappe på magene til gravide Hahahaha, jeg dauer. Jeg sender sporenstreks ut en misjonær som kan ta seg frem til de inneklemte og bortgjemte bygdene her til lands for å opplyse bygdafolk om intimsoner og mageklapping. Burde kanskje innføres som eget fag på bygdaskolene også, når jeg tenker meg om. Sammen med opplæring i å handle klær andre steder enn på Blåkläder og Felleskjøpet.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #12 Skrevet 24. januar 2012 Jeg HATER folk som driver pg klapper ¨på fettet mitt... Nå ER jeg riktignok gravid da men.... Forrige gang var jeg illsint på alle som prøvde seg, så denne gangen har jeg skalffa meg en T-skjorte der det står "Bare se men ikke røre". Tror ikke jeg får bruk for den, for det er svært få som har prøvd å klappa på meg denne gangen.. (Er i uke 26)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 25. januar 2012 #13 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Jeg har "tatt på" 1 gravid mage, og det var på min beste venninne. Hun var også kommet veldig langt og magen var stram og fin. Og ikke minst: JEG SPURTE OM LOV FØRST!!!!!! Hvor er det blitt av folkeskikken til folk? Neste blir vel at mannfolk kommer og grafser på puppene våre: "Ser du er gravid, så store og faste pupper du har fått!" Og hvis det blir tilfellet, kan vi klappe mennene mellom beina og si "HØrer du skal bli far... Så godt at familiejuvelene virker" hehe. Det hadde faktisk vært ganske morsomt! Endret 25. januar 2012 av Rose -3. troll i 2012
Solskinnsbolle Skrevet 25. januar 2012 #14 Skrevet 25. januar 2012 Synes dette er noe som må komme ut blant folk, særlig oss som er oppvokst på bygda, og faktisk ikke har lyst å gå rundt og klappe på magene til gravide Hahahaha, jeg dauer. Jeg sender sporenstreks ut en misjonær som kan ta seg frem til de inneklemte og bortgjemte bygdene her til lands for å opplyse bygdafolk om intimsoner og mageklapping. Burde kanskje innføres som eget fag på bygdaskolene også, når jeg tenker meg om. Sammen med opplæring i å handle klær andre steder enn på Blåkläder og Felleskjøpet. Hvem vet, kanskje det er forskjell på by-og bygdekultur når det gjelder gravide mager og nærkontakt. Jeg bor i Oslo, så vi får se om byfolk også trenger misjonærer når jeg selv får stor mage.
Erill Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #15 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har "tatt på" 1 gravid mage, og det var på min beste venninne. Hun var også kommet veldig langt og magen var stram og fin. Og ikke minst: JEG SPURTE OM LOV FØRST!!!!!! Hvor er det blitt av folkeskikken til folk? Neste blir vel at mannfolk kommer og grafser på puppene våre: "Ser du er gravid, så store og faste pupper du har fått!" Og hvis det blir tilfellet, kan vi klappe mennene mellom beina og si "HØrer du skal bli far... Så godt at familiejuvelene virker" hehe. Det hadde faktisk vært ganske morsomt! denne likte jeg
***Curious*** Skrevet 29. januar 2012 #16 Skrevet 29. januar 2012 Så enig så enig! Må si jeg synes det er greit når nærmeste familie eller gode venner kjenner på magen min, og når sambo kommer og koser med magen er det kjempekoselig, men jeg fikk sjokk da en av pasientene til en av kollegaene mine kom bort og gratulerte meg med graviditeten med et par stryk på magen.... Vet ikke navnet på dama en gang!! Var bare 16 uker på vei, og hadde da virkelig ikke mye til mage enda heller. Ekkelt!!!
Fru.Vestavind Skrevet 31. januar 2012 #17 Skrevet 31. januar 2012 Enkelte folk berre er sånn...holdt nesten på å lappe til kjæresten til lillebroren min (ho er 22år, og burde kjenne meg såpass at ho veit eg ikkje likar unødig nærkontakt. Særleg med ho!). Her er det som hendte: Eg og min far stod og laga mat (heime hos mine foreldre) og dei kom på besøk, dette var første gong eg møtte dei etter at dei fekk vite at eg var gravid (var vel 4-5mnd på veg), ho kjem rett bort til meg (bakfrå, så såg ho ikkje eingong) stikker peikefinger godt inni magen på meg og seier: "he he he he!" WTF!?! For det første var det VONDT (har hatt mykje kynnerar og då vil eg definitivt IKKJE ha harde ting trykka inn i magen), og for det andre så flirte ho??:S Sære kvinnemennesket..! Eg vart så sint. Einaste som får ta på magen min uten å spørre er kjærasten og den komande storebroren! Andre kan pent spørre! Heldigvis er det ingen i området som har store behovet(anna enn overnemnte kvinnemenneske, som forventar full rapport,noko ho kan drite i) (og eg bur på bygda;P). Må vere travelt å ha slike "omgivelsar" som du har HI. Du får skaffe deg ei t-skjorte e.l. med tekstar som: "fuck/sodd off!", "bare se men ikke røre", "fingra av fatet!" eller noko anna i den dur. Og hold for all del kjønn og namneforslag hemmeleg, med mindre du vil at alle skal vite det før ungen er ute;)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #18 Skrevet 1. februar 2012 Hva i alle dager er dette med magetafsere fra bygda, da? Trodde seriøst ikke det sto så dårlig til med folkeskikken i utkant-Norge? Vel, burde kanskje ikke komme som et sjokk på meg siden det ikke er så lenge siden "moccamann"-flausa, og Torgeir og kjendisene fortsatt ruller rundt på norske landeveien..., men likevel.
Vårbarnet med to små Skrevet 3. februar 2012 #19 Skrevet 3. februar 2012 Må bygdefolk opplyses om at det ikke er normalt å gå rundt å ta på magene til folk? Nei, veit du hva! Jeg kommer fra bygda, født og oppvokst på bygda, kommer ikke til å flytta fra bygda - i tillegg er jeg bonde (noe som til stadighet blir likestilt med å være STOKKdum)... jeg vet da for pokker at man ikke flyr rundt å tar på andre i tid og utide. Det er bare normal folkeskikk å respektere folks private sone. Det handler ikke om man bor i by eller bygd! Jeg er helt enig med HI. Jeg er ikke gravid, men om jeg noen ganger kommer til å bli det så skal IKKE folk ta på meg! De trenger ikke å spørre om noen ting! En graviditet er en ting mellom vordende mor og vordende far. Ingen andre har noe med hva som skjer i magen, hvordan formen er, hvilket kjønn det er, hva navnet skal være, osv. Fungerer vel for så vidt andre veien også. Da en av mine beste venninner ble gravid var hun sååå stolt av magen sin. Og for all del, det må hun bare være selvfølgelig. Men helt ut av det blå så tok hun tak i hånda mi og pressa den mot magen sin - ganske så langt ned.. "kjenn så stram og hard den har blitt" Hun var kanskje 13 uker på vei? Om hun i det hele tatt var så langt på vei.. Det var ganske ubehagelig det også...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #20 Skrevet 3. februar 2012 Henger meg på... Er høygravid nå, og liker ikke engang at familie tar på magen uten å spørre først. For et par mnd siden tok en kollega av min mor seg til rette å hadde magemassasje på meg. Jeg hadde ikke engang møtt dama før... Ble jo stående å måpe... Ellers så har de fleste vett i huet å spørre først takk å lov. Men er ikke kun at folk tar seg frihet å tar på, men de skal jo faen meg bry seg med absolutt alt. Både gamle som unge henger jo over handlevongnen i butikken for å se hva jeg handler. Bryr seg med at jeg kjøper kylling og grønnsaker, og sier jeg må jo ha litt ris eller potet også, så bebisen får i seg all næring!! Eller at den cola zeroen er ikke bra for meg å drikke nå som jeg er gravid. Hva faen vet folk om min situasjon, eller hvorfor skal jeg henges ut av andres meninger fordi jeg er gravid... Jeg har forøvrig diabetes, så jeg må ha et sunt kosthold.. og passer godt på hva jeg dytter i meg. Det jeg skeier ut med er is... eneste som funker på halsbrann nå på slutten og slår ikke så ille ut på blodsukkeret. AH...... var så deilig å få ut.. selv om det er rotete....
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #21 Skrevet 9. februar 2012 Hm, jeg er en tilhenger av å se på urlivet i forhold til det moderne vestlige samfunn. Dersom en kvinne i en mindre stamme blir gravid, så er det stammens barn, og det er i stammens interesse at barnet blir behandlet og gitt riktig næring, både i magen og etterpå. Mennesker er et flokkdyr, det må være sånn, vi må bry oss, det er til det beste for samfunnet. Folk handler derfor mest på instinkt, ikke etter folkeskikk, eller mangel på dette. I det moderne samfunnet har dessverre(?) hver enkelt lille kjernefamilie blitt avsondret til å bli sitt eget lille samfunn. Og gud forby om det skulle komme noen å gripe inn utenfra, uansett hvilke tanker som måtte ligge bak.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #22 Skrevet 9. februar 2012 Hva i alle dager er dette med magetafsere fra bygda, da? Trodde seriøst ikke det sto så dårlig til med folkeskikken i utkant-Norge? Vel, burde kanskje ikke komme som et sjokk på meg siden det ikke er så lenge siden "moccamann"-flausa, og Torgeir og kjendisene fortsatt ruller rundt på norske landeveien..., men likevel. Tror ikke Torgeir og kjendisene har lyst på skylda for "moccamann" altså...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #23 Skrevet 9. februar 2012 Mente ikke å skylde på dem heller, det var ment som to separate eksempler på hva vi kan forvente fra bygdekulturen, men ser at det kan leses "feil" i forhold til hva jeg mente.
Gjest Miryks Skrevet 10. februar 2012 #24 Skrevet 10. februar 2012 Hm, jeg er en tilhenger av å se på urlivet i forhold til det moderne vestlige samfunn. Dersom en kvinne i en mindre stamme blir gravid, så er det stammens barn, og det er i stammens interesse at barnet blir behandlet og gitt riktig næring, både i magen og etterpå. Mennesker er et flokkdyr, det må være sånn, vi må bry oss, det er til det beste for samfunnet. Folk handler derfor mest på instinkt, ikke etter folkeskikk, eller mangel på dette. I det moderne samfunnet har dessverre(?) hver enkelt lille kjernefamilie blitt avsondret til å bli sitt eget lille samfunn. Og gud forby om det skulle komme noen å gripe inn utenfra, uansett hvilke tanker som måtte ligge bak. Hvordan kan det være instinkt å bryte gjennom andres intimsoner og grafse løs på kroppen til vedkommende? Det er fullt mulig nå og helt sikkert var det det da også å SPøRRE den vordende mor om hun hadde det bra. Ingen kan kjenne på magen og finne ut at AHA! Babyen vil ha appelsinjuice! Og det med at mennesket er et flokkdyr? Hva i all verden? Ja, alle har godt av sosial omgang, men jeg har flere i familien og vennekretsen som trives alene. Da enten ment som singel eller foretrekker eget selskap. Hvis vi er så jævla til flokkdyr og skal ta vare på alle, hvorfor er det ingen som tar uteliggere under vingen og hjelper de?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #25 Skrevet 12. februar 2012 Synes dere er litt vel hysteriske og til tider usaklige på denne sida. Tror dere virkelig at disse damene tar på magene deres for å være slemme mot dere? Jeg kommer ikke å ha noe imot at noen tar på min. Den er ikke stor ennå, men jeg kommer til å synes at det er koselig. Dette er noe som har foregått i generasjoner, så om dere har så mye imot det får dere heller si ifra til dem det gjelder heller enn å syte til andre gravide på denne nettsida. Det blir i alle fall ikke slutt på det om dere ikke sier ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå