Gå til innhold

Er så ufattelig møkka lei!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vet vel hva du må gjøre Hi. Søk hjelp og ta tak. Du er verdt det!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

For all del, ikke pakk tingene hans og sett dem på trappa. Bruk heller uka han er borte til å planlegg og jobbe for et bedre liv for deg og ungene. Begynn så fort han drar.

Du har fått mange råd her om hvem du kan ta kontakt med, så det burde du absolutt gjøre. Blir du ikke klar til å flytte den første uka, så klarer du deg gjennom en helg til med ham hjemme, og så fortsetter du jobben når han drar igjen.

Ved hjelp av helsestasjon, krisesenteret, barnevernet eller hva som helst kommer du til å klare å bygge deg opp og komme deg vekk og starte et nytt og bedre liv for deg og ungene. Det kan bli tøffe tak, mye som skal ordnes opp i - men du klarer det! Og du kommer til å vokse på det! Og du skaper et nytt og godt liv for ungene dine!

Skrevet

Du får ut av dette forholdet:

Økonomiske utgifter

å bli behandlet dårlig, verbalt og fysisk

å få lov å vaske for han

Du får lov å lage mat til han

Du blir forlangt sex av

Han får ut av dette forholdet.

Han trenger ikke gjØre noe for barnet sitt

Han trenger ikke gjØre noe husarbeid eller annet

Han får bo gratis med alt av utgifter det ellers koster

Han får vasket klærne sine

Han får lov å hevde seg og behandle deg som en dritt

Han får forlange at du har sex med han

Han får gi omverden utrykk for at han er den flotte familiemann.

Hvis du går ut av forholdet:

Vil du ikke ha han til å behandle deg dårlig i ditt eget hjem (selv om han sikkert prØver å komme med dritt på tlf også videre.)

Du vil få barnebidrag og ikke ha utgifter på han så du sitter bedre i det Økonomisk.

Du slipper alt av merarbeid han medfØrer og alt av irritasjon som han skaper i hjemmet.

Du vil ha mulighet til å finne en flott mann som vil være der for deg og barna på riktig måte.

Du kan ha sex når du Ønsker det med hvem du Ønsker det, og om du ikke vil så kan du la være uten noen til å mase.

Hvis han blir singel

Må han finne et sted å være i helger når han ikke jobber og betale for dette.

Han må vaske og lage mat mm til seg selv

Han må betale barnebidrag

Han har ingen å behandle som en dritt for å selv fØle seg som en konge.

Han har ingen han kan forlange sex av noe som gjØr at det krever mer av han for å få det.

Og han må belage seg at sannheten om hans oppfØrsel kan komme ut.

Og har han samvær må han plutselig faktisk gjØre noe i forhold til barnet.

Selvsagt truer han deg for å få deg til å bli. Han har det som plommen i egget han. Økonomisk alene blir det et stort slag for han om det blir slutt.

Du derimot vil vinne på det og det er jeg ganske sikker på at barna vil også.

Gutter som vokser opp med slike menn som rollemodeller, har stØrre sjanse til å behandle sin framtidige kjæreste på samme måte.

En del av de tror nemlig at det skal være slik. I tillegg har du det faktum at din sØnn har fØrst blitt forlatt av sin far nå har han en annen mann i livet som behandler han likegyldig eller verre. Hva tror du det gjØr med barnets syn på seg selv og sin verdi her i livet?

Jenter som vokser opp i slike hjem hvor far behandler mor dårlig, slår snakker stygt til, ikke gjØr en dritt. Har mye stØrre sjanse til å havne i mors situasjon. Og om de gjØr det er det vanskeligere for de å gå da de er oppvokst til at slik skal det være.

Sjansen for at en mann som behandler deg som en dritt og psyker ned og slår deg ikke kommer til å la samme behandling gå utover stesØnn og sin datter etter som de vokser opp er svært liten.

Hvor langt skal det gå fØr du tØrr å si stopp. Skal du gjØre det når barna er små og har en mulighet til å lære bedre verdier.

Eller når du hØrer han si nedlatende og stygge ting til et eller begge barn.

Eller må han slå en eller begge.

Eller kommer den dagen aldri er det aldri en grense som sier kom deg ut beskytt deg og barna?

Barna er små de kan ikke si hva de Ønsker og det er din jobb å beskytte de slik det er din jobb å beskytte deg selv.

Om han ikke står på leiekontrakten få skifta låser, få levert tingene hans hos foreldrene eller en kamerat slik at han kan hente de der.

Fortell helsestasjon om truslene, fortell krisesentret, fortell politiet, så om han gjØr alvor av de så vet de om dem.

Ikke tillat at han er i leiligheten etter bruddet. Om han må hente tingene der så se til at det er noen andre der også. har du ikke venninne/kamerat eller familie som kan så snakk med politiet (Min sØster hadde de tilstede).

Slik at det blir vanskelig for han å lage bråk eller gjØre noe med truslene.

Men vær også klar over at sjansen for at han skulle finne på å gjØre ting som å plante dop er minimal, mest sannsynlig bruker han alt han kan finne på for å skulle tvinge deg til å bli i forholdet.

og om han velger bort samvær skal du være glad til for kontakt med far er ikke alltid det beste for barnet (eller i andre situasjoner mor.)

Jeg har to barn som ikke har kontakt med deres far, på ene siden tenker man at det er så trist for de ikke får bli kjent med andre siden av slekta. De får ikke ha pappa. Og jeg ville så gjerne at mine barn skulle få fØle hvordan det er å være pappa sin lille skatt. Noe jeg ikke fikk.

Og min stØrste savner pappa, men jeg har innsett at hun savner ikke han som biologisk er pappaen hennes. Men en pappa slik hun ser venner har. Og den pappaen vil hennes far aldri kunne være. Sa det ville bare end med skuffelse og skuffelse og en jente som får fortalt hun ikke er verdt noe i hans oppfØrsel og ord.

Derfor er det bedre at han har valgt å trekke seg helt ut av bildet.

Ingen far er faktisk bedre en en dårlig far.

Skrevet

hvem skal hjelpe da?? jeg har ikke noe familie og veldig få venner!

vi bor på et lite sted.

han har også sagt han skal plante dop i huset om jeg gjør det slutt, så skal han ringe politiet så dem kommer og tar fra meg ungene.....

vet at han kommer til å sette helvete på jord om jeg går fra han.....

hi

Vet du.. Jeg ville kommet han i forkjøpet!! Ta kontakt med politiet,det du går gjennom er psykisk terror og det er såvidt jeg vet ulovlig!!

Hvor bor du egentlig?? Har du vurdert å ta noe videre utdanning kanskje?? Sjekk ut mulighetene dine og velg deg en by,pakk sakene og dra!! I forkant kan du ta kontakt med det nav-kontoret du da blir tilhørende og det du hører til per idag slik at alt av papirer blir oversendt så flyttingen går smertefritt!!

En person som det der kommer nok desverre ikk til å forandre seg og om du ikke har noe særlig med familie og venner der du bor vil nok heller ikke det endre seg om du blir boende..

Og husk,DU er verdt noe,DU er en god mamma,DU vil det beste for deg og barna dine og bare DU kan gjøre noe med det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...