Gå til innhold

Vært på ul eller skal (evt. når)


Hali

Anbefalte innlegg

jeg skal i uke 11 pga risikosvangerskap, men jeg vet ikke om jeg er så interessert i nakkefolder. Vil slippe å ta det valget. er det ikke liv laga er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babysyk: jeg tror du må velge den som ligger nermest deg. Det måtte jeg sist. Ringte først den jeg ønsket men måtte pent ringe den nermeste. Grunnen til at jeg ikkeville velge den i første omgang var fordi jeg da måtte byte buss og greier, i steder for å bare ta en...men så fant jeg ut at jeg likegreit skulle gå. Jeg holdt meg sprek og gikk til og fra alle konsultasjoner hos jordmor, og jordmora mi var super så jeg var bare glad til:) men glad jeg holdt meg sprek hele svangerskapet da.

Nå veger jeg jo privat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Jeg ringte bare den nærmeste helsestasjonen og bestilte der, fikk time når jeg er ca 15 uker på vei. Håper de er hyggelig for jeg har mest lyst til å gå hos jordmor. Men om de ikke er det får jeg heller bare gå til fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var først på ul 5 + 2. Var veldig engstelig på grunn av et tidligere svangerskap utenfor livmoren, så ville bare se at ikke noe satt fast i egglederen. fikk se en tom fosteresekk trygt plantet inne i livmoren. :-)

 

Legen mente jeg var litt mindre på vei enn jeg trodde, 4-5 dager. Skal på ny ul på tirsdag, for da mente hun at eventuelle hjerteslag vil være synlige. Er så spent!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til legen idag og bestile ul om 1- 2uker.. spørs når jeg får den da.. er 6 uker idag. (grunn: bekymra siden ma uke 19 ) håper inderlig at jeg får se hjerteslag!!! og så skal jeg den 08/03. ca. 12 uker, og da skal jeg på fostermedisinsk avd. for at avklare at der ikke er allvorlige feil på babyen. ( da mener jeg ikke downs )

 

gruer meg veldig til begge ul.. men mest til den i uke 12. og aller mest til ordinær! uff får heilt hjertebank og svette her jeg sitter.. får håpe angsten forsvinner etter jeg har vert der første gang..

 

( vi oppdaga på ordinær sist, at Mathilde hadde død 2 dager før :( )

 

Men denne gang skal det gå bra! :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i kommunen kan man velge hvilken helsestasjon man vil gå til. Gikk først til den jordmora som jeg hører til, men hun var en forferdelig gammel dame og jeg hørte etterpå at flere hadde slutta hos henne. Da fikk jeg anbefalt en annen på en annen helsestasjon bare et kvarter unna, og hun var helt nydelig. Skal bruke henne den gangen her også. Hun satt av nesten 3 kvarter til hver, og var kjempekos å snakke med. orker ikke fastlege, er bare stress. Går dit kun for blodprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ul på fredag. Da er jeg akkurat 6 uker på vei. Har ingen symptomer lenger, så derfor vil jeg se om alt står bra til! Kjenner jeg grugleder meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen på ultralyd onsdag, da er jeg 7+1 eller noe..

 

Skal dit kun for å se at det er liv, og å telle antall forsteranlegg. Mannen er livredd for at det er to *flire*

 

i forrige svangerskap var jeg til ultralyd utrolig mange ganger, ,,

 

Tror det var noe sånt som uke 7, 9,11,13,15,17,18,20 23 og 26 eller noe... Ganske stress, egentlig. Denne gangen satser jeg vel på at det ikke er behov for mer enn denne gangen og ordinær ultralyd... Håper jeg.

 

 

Jeg vet at legen min ofte sjekker nakkefold og slike ting, og joda, om de finner noe er det godt å vite. Men det vil ikke endre noe, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ul om 20dager. Det er lenge å vente det.. :P Ul legen har permisjon fra nå og til da, så var ikke ledig time før. Tiden går saaaaaaakte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul idag, og da så jeg et hjerte som slo :) Ble så utrolig glad, og nå går jeg bare rundt og smiler!!! Det hadde visst akkurat begynt å slå mente hun. Fikk også med meg to bilder :)

Utrolig lettet og glad nå!

 

Er 6 uker idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...