Gå til innhold

Vært på ul eller skal (evt. når)


Hali

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på ultralyd først i uke 9. Kunne da se en fosterklump og et hjerte som pumpet. Så var jeg på ultralyd igjen nå i uke 13. Det var en opplevelse. Fikk se ti fingre og ti tær. =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på ul i slutten av februar,begynnelsen av mars.

skal på den obligatorsike nakkefoldscanning.

for å sjekke om babyen er frisk og sjansen for down syndrom.

bor i danmark,å da blir man tilbudt en del scanninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 6 nå og tenkte å bestille ul i uke 9.

Greit å bli litt beroliget... har så mye menssmerter/magesmerter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4-5uker på vei nå, og tenkte å bestille ul til uke 10, eller rundt der. :) Vil vite nøyaktig termin og hvor langt jeg er på vei, og at alt er bra selvsagt. Har ikke bestilt enda, men tenkte å ringe neste uke, greit å være ute i god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på første ul uke 10+6, som er 1/3.... Vi gleder oss veldig og håper så klart alt er bra der inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul 6+2, pga blødninger og tIdligere sa og ex.u. Skal tilbake igjen 9+2 også :) gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ul 6+3, men det var bare en tilfeldighet og kun på gøy. Hadde en g.u.time til sjekk, og fant ut at jeg var gravid bare dager før, så jeg dro til timen og gynekologen mente vi like godt kunne bekrefte det siden jeg ikke hadde gjort det hos legen ennå :)

 

Neste time er første dag etter påske, da er jeg 18 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time 23 februar. Da er jeg 12+3. Dette for å sjekke om barnet er friskt. Beste tidspunkt for å sjekke nakkefold er fra uke 11-13.

Gleder meg til da, men det føles jo selvfølgelig som en eeeevvvviiiigheeeeet;-)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha UL. Aner ikke når og hvor, men tenker å bestille rundt uke 12 :) Vil gjerne vite om alt står bra til med lille spire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann var jeg på tidlig ul i uke 10 , denne gangen har jeg ikke fått før i uke 13 :/

 

Er 7+4 idag, så det er fortsatt en stund til. Men men.. Er ikke noen gynekolog med ultralyd i grenlandsområde? så da må jeg bare vente til timen på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er grensen for utvendig UL? Tror jeg helst vil på det. Men det er vel i uke 12 det er best å se på nakkefolden og sånn? Eller, er det ikke så viktig akkurat i hvilken uke man tar UL i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, Babysyk. Jeg vil bare tidlig ul for å se på hjertelyden og om utviklingen er som det skal - slik at jeg kan slappe av lttt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, skjønner det godt. Tenkte tanken om jeg skulle kjøpe meg billigtester og teste en gang i uka bare for å se at jeg fortsatt er gravid fram til UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dra på UL når jeg er en 7-8uker på vei.. også får jeg vurdere det siden om jeg også velger å gå rundt 12 uker.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk: Jeg har testet hele denne 3 ganger denne uken. 2 ganger med billigtester (stav) og 1 gang med CBD (igår faktisk, 5+2 på vei) og den visste 3+ - så det var på en måte en lettelse, og se at HcG stiger...

 

Man kan høre hjertelyden hos JM - kan man ikke det da? Gjorde iallefall det i min første svangerskap (over 3 år siden)

Tenkte hvis jeg skal på UL i uke 7, så kan jeg videre høre hjertelyden henne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ble litt lettet da Hali!

 

Jeg vet ikke om man kan høre hjertelyden hos jordmor. Håper det!!

 

Har dere tenkt å gå til lege, jordmor eller begge deler? Har liksom en følelse av at jormødre har mer erfaring i svangerskap enn enkelte leger... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til begge til å begynne med. 10.feb hos jm og 13.feb hos legen. Skal ta noe blodprøver og sånt hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bestiller man time hos jordmor og finner ut hvor man skal? Kan man velge den helsestasjonen man vil og bestille der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte nærmeste helsestasjon og bestilte time. Det er mulig å ringe kommunen, så kan de hjelpe deg med hvilket stasjon man tilhører - dersom man bor i en stor kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ________

Med første var jeg i uke 6+3 klomp, 11 + 4 klomp men litt tydeligere profil og bein som sprellet såvidt

 

Men så var vi i uke 13+4 største ultralyd opplevelsen, fikk se ti fingre og ti tær, se han svelge fostervann, se han tisse, se han sutte på tommeltotten, vi fikk også se at han var en gutt med tissefant :) så fikk vi mange fine bilder siden de fortsatt er så små i uke 13 er det lett å komme rundt i alle vinkler med ul - apparatet :)

 

Anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet 22 januar 2012 - 13:05#13

Med førstemann var jeg på tidlig ul i uke 10 , denne gangen har jeg ikke fått før i uke 13 :/

 

Er 7+4 idag, så det er fortsatt en stund til. Men men.. Er ikke noen gynekolog med ultralyd i grenlandsområde? så da må jeg bare vente til timen på sykehuset

 

Til Mamma09&12.. Det er gynekolog med ultralyd i porsgrunn iallefall. Heldaas er å anbefale! Veldig faglig flink

 

Skal på sykehuset selv, men måtte vente til jeg var i uke 7 så 1 1/2 uke igjen.. pga graviditet utenfor livmoren tidligere..

 

Noen erfaringer med jordmor her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spanande! Eg har vore p åfleire ultralyder sjølv. sist i veke 9. Skal igjen 11+3

 

Babysyk: Ingen hensikt med g tester. Dei vil slå ut uansett, så sant du ikkje har ein tydelig spontanabort. Ved ma stig hcg. Og ved sa og ma vil hcg vera i kroppen nokr eveker etterpå. Ultralyd er tingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...