Gå til innhold

Opplever dere forskjell på gutte- og jentesvangerskapene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Med gutten var jeg litt kvalm, mye sexlyst, bekkenløsning, halsbrann, ikke humørsvingninger, kviser og følte meg vakker. La kun på meg på magen. Nå har jeg vært mye kvalm helt til uke 18, null kviser, ikke sexlyst, bekkenløsning og føler meg utvasket og fæl. Gråter for ingenting og hormonene raser. Magen er bred og rar og har lagt på meg i bena og rumpa å. UL på onsdag, er spent på om så ulike svangerskap kan gi samme kjønn :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Har bare vært gravid en gang (jente) og med henne hadde jeg:

-God form, ingen kvalme.

-Halsbrann fra uke 20 cirka

-Håret på leggene sluttet å vokse mens jeg var gravid

-Rund mage som ikke syntes bakfra

-Ingen spesielle fyser eller diller annet enn p gulrøtter. Var helt vill etter gulrøtter hele svangerskapet.

 

Spent på evt forskjeller og kjønn når/hvis jeg blir gravid igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har 3 gutter og alle sv.skap har vert like, litt kvalm, men ikke mye.

Vet ikke hva jeg får nå, men har det likt som med de andre 3 :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trodde kvalme var mest vanlig med jenter? Er førstegangs så har ikke noe å sammenligne med, men nå er jeg uke 39+2 med en jente, og jeg var kvalm fra morgen til kveld i to måneder (mnd 2 og 3). Sengeliggende og gikk ned 6 kg.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har bare en gutt og jeg mista matlysta og ville ikke ha godteri og brus heller..

Var kvalm hele svangerskapet og spydde stortsett hver dag. Var også veldig svimmel fra ca uke 15 og frem til fødsel.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Annonse

To ganske forskjellige svangerskap (hittil), men jente begge ganger. Første gang var jeg aldri kvalm og ikke så veldig trøtt og sliten. Hadde mye hodepine og ekstremt mye halsbrann.

Denne gangen har jeg vært utrolig trøtt, en del kvalm og ikke noe halsbrann.

Forskjellen på hvor trøtt jeg er denne gangen tror jeg kommer av at sist var jeg gravid utover vår og sommer, hadde kort reisevei til jobb og ingen barn hjemme.

Denne gang ble jeg gravid på høsten og ble mye trøttere av å gå mørketiden i møte med kul på magen samtidig som jeg har fått mye lengre reisevei og har ei aktiv skravlepapegøye hjemme.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Med jentene som var 1. og 2.svangerskap var alt likt. Startet med kvalme som varte den første tiden, og mye trøtt å mye tissing osv.

Med gutten som var 3.svangerskap var jeg dårlig å brakk meg og spudde i 9 mnd.

Og jeg følte alt var anderledes.

Denne gang undres jeg på om det er jente pga jeg startet som med jentene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...