Gå til innhold

Opplever dere forskjell på gutte- og jentesvangerskapene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For meg har svangerskapene vært som dag og natt!

 

Med gutten var jeg kjempekvalm lenge, hadde lyst på kraftig kjøttmat og junkfood og fikk halsbrann. Jeg gikk derimot ikke særlig ofte på do, hadde ikke magetrøbbel eller hodepine og ingen bekkenløsning.

 

Med jenta var jeg nesten ikke kvalm, hadde kjempehodepine og lyst på lyst kjøtt og frukt. Jeg går på do konstant, og har masse bekkenløsning.

 

Lavt blodtrykk og lav blodprosent har jeg hatt med begge.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Har ikke peiling på hva jeg får nå, men det stemmer nesten 100% som med jenta di. Og jeg har en gutt fra før, og det stemme også nøyaktig med gutten din!! Haha, så morsomt. Blir spennende å se da;) jeg er uke 13 nå, men vil ikke vite kjønn på ul. Men kjenner jeg er super nyskjerrig!! Blir glad uansett kjønn :) :)

Lenke til kommentar

Jeg har 1 jente og med henne var jeg ikke kvalm en eneste dag...men med alle gutta var jeg kvalm fra uke 6 opptil uke 19....

 

Så her har det vært motsatt av det folk flest tror! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har tre gutter, og var bare litt kvalm på kveldene. Nå ser det ut som om jeg får jente (var på ultralyd i uke 19), og jeg har vært kjempekvalm hver dag frem til uke 14. Jeg har dilla på mye frukt, spesielt appelsiner og epler. I tillegg har jeg en "typisk jentemage" denne gangen, altså helt forskjellig fra den magen jeg hadde med gutta. Så på meg stemte alle "mytene" om kjønn! Veldig rart dette her!

Endret av Gullunger
Lenke til kommentar

Annonse

Har en gutt fra før og har visst ei jente denne gang.

Med gutten kasta jeg opp i alle månedene jeg gikk gravid, var innlagt pga væsketap (hadde hyperemesis).

Denne gang har jeg kastet opp litt nå og litt da :P bærer magen litt annerledes.. :) spennende :)

Lenke til kommentar

jeg har to jenter.. og i begge svangerskap hadde jeg mye kvalme og var veldig trøtt i begynnelsen.

er gravid igjen.. har ingen kvalme og er ikke trøtt.

så blir spennende å se om det blir en gutt denne gang.

Lenke til kommentar

Har en gutt fra før og venter gutt nå. Veldig forskjellige svangerskap! Nesten ikke halsbrann denne gangen, men mye mer kvalm. Myyye mer trøtt og sliten denne gang, og alt har egentlig vært mye tyngre.

Lenke til kommentar

Jeg hadde lite kvalme i begge mine svangerskap og fikk gutt første gangen og jente andre gangen.

 

Den gangen jeg mistet derimot var jeg mye kvalm, så derfor så trodde jeg at det sikkert var en jente som bodde der da, fordi jeg ble jo ikke noe særlig kvalm i svangerskapet etterpå som var gutt.....så forrige gang trodde jeg at det ble en gutt, siden det var ett likt svangerskap som det før....men det ble jente

 

Så mine svangerskap har vært like i forhold til kvalme iallefall, og det ble en av hver:-)

Lenke til kommentar

jeg har to gutter, var frisk som en fisk, ingen kvalme, ingen blødning, ingen bekkenløsning, god matlyst og alt vel.....dette svarngerskapet er jeg kvalm, matlei, trøtt og uggen, og en del medisinske vanskligheter......spennende da om det blir ei jente.....er nå 13+6 på vei....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har to gutter fra før og venter jente nå. Svangerskapet er ikke veldig annerledes enn de to forrige, men litt ulikt er det. Men de to svangerskapene var også litt ulike. Jeg har altså hatt tre svangerskapet som har hatt en del til felles, men også vært ulike på noen områder. Det at svangerskapene har vært litt forskjellige fra gang til gang ser altså ikke ut til å ha noe som helst med kjønn på barnet å gjøre.

 

Syns det er litt vanskelig å sammenligne siden det har gått noen år i mellom, men jeg tror kvalmen har vært omentrent lik uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er gravid for første gang. Men jeg får gutt, og har ikke kjent noen graviditetssymtomer at all, bortsett fra uteblitt mens

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

Har to gutter og som flere her var jeg kvalm frem til uke 20. Nr 3 var ei jente og var ikke kvalm i det hele tatt:-)

 

 

Sånn har det vært med mine venninner også,kvalme med gutta og ingen kvalme med jentene:-)

Lenke til kommentar

har to jenter fra før og med disse 2 var jeg i toppform bortsett fra halsbrann.Nå er jeg gravid med nr 3 og har vært kvalm fra morgen til kveld fra uke 6.Har en stor følelse av at det er gutt denne gangen:)

Lenke til kommentar

Hadde forskjellige svangerskap med gutten (1mann) og jentene (nr.2 og 3). Nå er jeg gravid med nr.4 og har samme symptomer som med jentene, magefølelsen sier jente så det blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Med gutten min var jeg kvalm, men det hjalp å spise lite,men ofte. Mens med jenta mi var jeg så kvalm at jeg ikke hadde matlyst i det hele tatt. Veldig spent nå, har ingen følelse enda på hva nr 3 blir. Er bare 5-6uker på vei:)

Lenke til kommentar

Med guttene kastet jeg opp ca 5 ganger daglig hele svangerskapet... gikk ned i vekt de første 6 mnd, å måtte nesten legges inn pga det. Nå er jeg gravid med ei jente, å har nesten ikke vært dårlig i det hele tatt- alt er mye enklere enn de to andre svangerskapene! Hadde egentlig ikke tenkt å få flere barn, pga formen i svangerskapet (hvem har vell tid til å ha oppkastsyken i 9 mnd?!?)- men det her har gått over all forventning! Har ca 5 uker igjen nå, å kan gått si jeg vil ha ett barn til ættehvert- når jeg vet muligheten for ett greit svangerskap er der! :)

Lenke til kommentar

Svangerskapene var ikke så veldig ulike, men guttemagen var høy og spiss, mens begge jentemagene var bredere og lavere...

Mulig det var forde gutten kom først og skinnet skulle "tøyes" , han satt også i sete og var ca ett kilo større enn søstrene sine;-)

 

Håper egentlig på en "guttemage" nå.. hehe

Lenke til kommentar

jeg fikk jente først og henne var jeg mye kvalm med, fikk bekkenløsning ca halvveis,

 

nå er jeg 14 uker, vært kvalm frem til nå og bekkenløsningen er godt på vei allerede :(

 

nettopp vært på ul og venter muligens ei jente til ;) så ganske like svangerskap hittil

Lenke til kommentar

Har jente fra før, venter gutt nå. Var i mye dårligere form sist, hadde høyt blodtrykk gjennom hele graviditeten, var slapp og sliten, og brakk meg gjennom 4 første mnd. Nå er blodtrykket fint, jeg har mye energi og føler meg bra . Men var en del kvalm i begynnelsen, men har ikke kastet opp :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg hadde så og si to identiske svangerskap, ene jente og andre gutt. Ene forskjellen var at sitruslysten var enda sterkere da jeg gikk med jenta. Det var ikke bra nok med appelsin, det måtte være sitron. Med gutten drakk jeg mye appelsinjuice. Var også helt på tuppa etter sure grønne epler da jeg gikk med jenta. Husker ikke om jeg hadde det med gutten. Tror det med lyster og cravings ikke har noe sammenheng med kjønn. Mer hva kropoen har behov for ;-)

 

Lenke til kommentar

Jeg hadde så og si to identiske svangerskap, ene jente og andre gutt. Ene forskjellen var at sitruslysten var enda sterkere da jeg gikk med jenta. Det var ikke bra nok med appelsin, det måtte være sitron. Med gutten drakk jeg mye appelsinjuice. Var også helt på tuppa etter sure grønne epler da jeg gikk med jenta. Husker ikke om jeg hadde det med gutten. Tror det med lyster og cravings ikke har noe sammenheng med kjønn. Mer hva kropoen har behov for ;-)

 

Lenke til kommentar

Med gutten hadde jeg svangerskapskvalme fra dag 1 til han kom ut:-/ hadde bekkenløsning fra uke ca.25, hadde mye halsbrann og spesielle (mat)lyster:) la ikke noe særlig på meg gjennom sv.sk. (5-6 kg.).

 

Nå som vi venter jente (mest sannsynlig da;) ), så var jeg kvalm og kastet opp de første ukene, fikk bekkenløsning på ny ganske tidlig, og er svimmel omtrent hele tida:) ..har så vidt begynt å få halsbrann, men ikke noe i sammenligning med sv.sk. Nr.1:)

Har også en enorm matlyst, og kan spise hele tiden!! Uff, skummelt å tenke på hvor mye jeg har spist f.eks. I dag:-p

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...