Gå til innhold

Noen med flere barn her?


Num.mer2

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr3. Opplevde at ingenting som fungerte på barn nr 1 funka med nr 2, da de er veldig forskjellige.... Det var en overraskelse. Nesten 4 år mellom gutta, helt ideelt. Ingen sjalusi, førstemann hadde" forsvunnet" fra fanget og hadde sin egen lille verden med venner osv. Jeg var syk og ingen løfta babyn i hodet, men ga smokken og underholdt i stedet:-) de har veldig glede av hverandre, leker og krangler og savner hverandre når en er borte. Nå blir det 6.5 år mellom baby og minstemann. Fint med perm når han begynner skolen. Begge elsker småbarn, så jeg kan nesten ikke vente å fortelle!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei tøtta på 4. Hun vil være 5 år og 3 mndr når mini blir født. Egentlig ille jeg ha to tette, men når jeg nå tenker på det synes jeg 5 år er perfekt. Da er liksom størstejenta litt mer "stabil" (hvis det er lov å kalle det for det da), hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi en på snart fire og en på to. Blir litt større til minstemann kommer selvfølgelig. Tror egentlig ikke det blir så stor forskjell fra to til tre, men overgangen fra en til to merket vi godt. Men de var jo så tette også da.Gikk ikke an å få storebror til å forstå at nå må mamma ta seg av lillebror som er sulten for eksempel ;-) Søskensjalusi har vi vært skånet for! Veldig deilig det og i dag er de bestevenner som storebror sier! Når minstemann ble 1 år syntes jeg alt ble mye lettere, men det første året krevde mye av meg og pappaen..... Men likevel... utrolig gøy er det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei snuppelupp som nesten blir tre år når hun blir storesøster.

Er til tider ganske krevende, men hun er smart og omsorgsfull så håper det går greit! Hehe, det Må jo gå på et vis:P

Hun blir veldig glad og stolt når hun får være stor jente og hjlpe til så håper på at det fortsetter så det blir litt hjelp å få :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har to barn!En gutt på7 å en jente på 2 venter neste 7 sept!!! blir spennende å koselig! !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg mange gode hjelpere når babyen kommer. Minstemann er 5,5 år på daværende tidspunkt. Har ellers en som blir 18 i år, tvillinger som fyller 15 i september, ei som fyller 12 i sommer og ei som snart fyller 7 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to her fra før. Og er det en ting jeg lærte da nr to kom, var at jeg ikke egentøig visste hva jeg gikk til pver hodet, de er jo helt forskjellige mennesker!

 

Er to år mellom de vi har, og så blir det tre år mellom mellomste og minste, tror det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt som vil være litt over 4 år når babyen kommer. Han er veldig mammadalt og til tider ganske krevende. Er blitt enda mer mammadalt i de siste. Han har tydeligvis skjønt at mamma har baby i magen..:P Skal sitte på fanget nesten hele tiden.

 

Men han er veldig glad i småbarn, så jeg håper og tror at han blir en stolt og flink storebror :)

 

Det blir veldig spennende for oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn som vil være 2 år og 9 mnd når babyen blir født. Tenker også endel på det med sjalusi. Men håper på det beste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

vi har en gutt som blir tre år ca to uker etter denne fødselen :) passende aldersforskjell. vi gleder oss masse men ser jo ikke frem til sjalusi og det å holde rutinene i sjakk ;) men det er jo noe man forbereder seg på da så det får bare gå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går nok kjempe bra . elste her var 2 år og 11 mnd når lillebror kom .

i dag er dem dem begynt å bli store . elsta er 15 , neste 12 , så 8 og minsten vill være 5 når siste kommer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter på 11 og 9, samboeren har 3 jenter under 4 år (storesøster+tvillinger) så her blir det mange annenhver helg og i ferier :)

Ville selv ha mine første tett, det har vært til stor glede for dem, men var rimelig hektisk innimellom. Nå er mine to så store at de hjelper masse med samoboerens barn allerede og da de fikk nyheten om nytt søsken i september, ble det gledestårer og hurra-stemning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann og jeg har en sønn fra før av, han fyller fire år 30. mars, og vil være det når babyen melder sin ankomst i september;-)

Det blir spennende å få et nytt familiemedlem, er spesielt spent på hvordan fireåringen vil reagere. Han har jo tross alt hatt fire år med full oppmerksomhet fra mamma og pappa, og det blir nok litt uvant for ham å måtte dele dette med et søsken. Jeg har likevel stor tro på at det går bra, han gleder seg sånn til å bli storebror. Tror det handler mye om hvordan foreldrene takler situasjonen, er viktig å gi fireåringen rom og alenetid sammen med både mamma og pappa når den nye babyen kommer. Sjalusi må være en tillatt følelse, det handler om hvordan man håndterer og snakker om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt som blir 2 år nå 21 mars.. =) Han vil være 2 1/2 når nr 2 kommer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Mangebarnsmamma *har født*

Her har jeg mange gode hjelpere når babyen kommer. Minstemann er 5,5 år på daværende tidspunkt. Har ellers en som blir 18 i år, tvillinger som fyller 15 i september, ei som fyller 12 i sommer og ei som snart fyller 7 <3

Hei. Har ikke logget meg på før nå; ikke vært her siden siste ble født. Så gøy at det er minst én til med mange barn her:) Jeg venter min nr fem i september, nr syv i søskenflokken. Gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei tulle som blir 1 år om 3 dager fra før! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...