Gå til innhold

Noen med flere barn her?


Num.mer2

Anbefalte innlegg

Noen flergangsfødene her?

 

Hvor gamle er de andre? :) Hvordan var det å gå fra et barn til 2 for dere som har flere?

 

 

 

Jeg har en sønn fra før, og det blir nesten 2,5år mellom dem. Noe jeg syns er passende for oss, for da blir det ikke for tett, men de kan fortsatt ha glede av hverandre opp igjennom.

Men gruer meg litt til 2 små som ikke sover og vil ha oppmerksomhet. Her så sover han utrolig dårlig om nettene. Våkner 2-10ganger med hvertfall 2 raserianfall, så det blir fint.. :P Håper jo at det ordner seg før fødsel da.

Så er jeg redd for at alle rutinene skal fly avgårde når babyen kommer.. Hehe, mange tanker og bekymringer hvertfall. Og masse jeg gleder meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det er 2 år og 7 mnd mellom mine to gutter.

Eldstemann var ikke enkel i sovingen og leggingen før nr 2 kom, men det snudde heldigvis tidsnok. Jeg var mye alene med guttene etter fødselen, men det gikk utrolig greit. Tror det er en fin aldersforskjell i fht sjalusi osv. Det du må tenke over, er at du selv har forandret deg etter du fikk barn, og den erfaringen du har med deg fra første gang, bidrar til at alt går bedre denne gangen. I allefall gjorde det det hos meg. Barnet var roligere, jeg var roligere og vi alle sov bedre.

 

Overgangen var egentlig ikke så stor. Men med to barn, merker jeg hvor voldsomt god tid jeg får med bare ett barn hjemme :) Og klesvask og sokker som skal parres vil jeg si er den største overgangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, nå venter jeg nr 3, og er egentlig i gang i gjen med tankerekka... hva er den største overgangen her, blir det sjalusi, hvordan blir søvn og rutiner osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Vet jo virkelig hva jeg gr til nå, det gjorde jeg ikke forrige gang. Håper jo at vi har gjort noe riktig med han, og at ikke alt er ren flaks. :P

 

Så bra at det ikke var så mye sjalusi da. :)

 

Syns jeg vasker nok klær allerede jeg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) Man venner seg fort til å vaske klær og. Nå som mine gutter er så store, er sokkene det verste. Det er nesten ikke forskjell mellom str, men de får jo ulike str osv. Så nå er alt i evig rot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har to jenter på 5 og 8 år.

å de klarer jo en del ting selv.

så syns det er godt å ikke ha 3 tette :)

men blir nok litt vanskelig å stå opp flere ganger om natten med en baby.. er jo vant til å få nattesøvnen min .

 

jeg tror overgangen til 2 barn er værre enn overgangen til 3 eller flere..

det vill jeg gjerne innbille meg selv om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, godt det er gler her inne som er spente i forhold til å få nr to, eller tre for den saks skyld. Jeg har termin i september og da vil det være 2 år og 3 mnd mellom den lille og jenta vi har fra før! Hun sover heldigvis stortsett bra, så det er jeg ikke redd for. Jeg er heller mer bekymret for sjalusi, hun er veldig egen og vant til å ha mamma mye alene....dessverre fordi sambo jobber mye borte. Regner med vi skal takle det også! Men er veldig spent på reaksjonen hennes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Venter nr 3 her;-). Har jente på snart 7 år og gutt på 2,5 år fra før. Jeg grubler også mye over hvordan det blir med tre barn!!! Gleder meg jo veldig, men er også fryktelig spent ,puuuuh;-))

Formen min er foreløpig upåklagelig, bare to spenstige pupper. Men tenker den forferdelig trøttheten kommer over meg om en ukes tid eller noe... Jeg er 7+1 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Har ei på 4 år og venter baby nå i januar. Er også veldig spent på reaksjonene til eldste datter..

Hun er vant med full oppmerksomhet fra meg og plutselig må hun dele.. På sikt er det nok veldig sunt at hun får søsken. Mye å glede seg til fremover.

:)

 

Lykke til, kan være nyttig å dele tips og råd for oss i samme situasjon.

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er flere flergangs her da. :) Her er formen litt opp og ned. Veldig kvalm og ekstremt trøtt, det kan jo ha noe med at jeg ikke har sovet noe de siste nettene pga at han ikke vil sove da.. :P

 

 

Jeg tenker og litt på sjalusi, men tenker og at han har så godt av å få søsken og dele oppmerksomheten litt. Spennende dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ettåring, og nr to kommer i september :) så han vil vel være litt over 1 1/2 år da :) ganske tett, men det jeg ønsket meg, selv om mange sier det er veldig hektisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese om litt om bakgrunnen deres, og at flere har barn fra før. Jeg her helt ny her. Har termin i slutten av september, og da kommer storesøster til å være 2 år og 7 mnd.

Er veldig spent på reaksjonen til jenta vi har fra før, hun er litt mammadalt, og jeg bekymrer meg for at jeg vet at jeg ikke vil få like mye tid til henne som nå. Spesielt den første tiden pga. amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 3 års alderforskjell... gruer meg med tanke på at jeg får mindre tid til henne. Får nesten dårlig samvittighet av og tenke på det. Hun er så god og kosete.. tenk hvist hun snur helt om å jeg "mister" kose jenta min. Uff... synest dette er skummelt,men samtidig vil jeg tro at de får glede av hverandre når de kommer opp i årene. Jeg har også tenkt tanken noen kvelder når jeg ligger og beundrer lillesnupp som sover... tenk om jeg blir mere glad i den ene enn den andre? synest dette er skikkelig skummel tanke.... Er jeg rar eller?! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 13 måneder, så det blir 1 år og knappe 10 måneder mellom dem. Det blir tett og hektisk. Gruer meg. Var ikke planlagt å få så tett. Merkelig å være gravid før barnet vi har fra før av har lært seg å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: Tror det er helt normalt å tenke slik, og du er nok ikke den eneste som tenker slik. :) Er jo ikke rart at man tenker slik da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 2 år og 11 mnd mellom mine to jenter.

å jeg var jo bekymret om det ville bli sjalusi osv osv..

men jeg oplevet at den eldste jenta mi,begynte å oppføre seg som en baby... hun gikk mye med smokken sin og ville sove med søstern sin.

 

de første nettene sov hele familien i samme seng.

og vi koste oss alle sammen.

ja det var litt stress å omstille seg til 2 barn..men adrenaliet pumper jo en stund etter fødselen..så man har energi til nesten det hele.

 

men sjalusien kom senere.....

nå har jeg to jenter som kan krangle og erte hverandre om alt..hehe

 

så nyt dem mens de er små og har lidt sjalusi..

før dere vet ordet av det står du å teller M & M's,fordi du vet at hvis den ene får mere enn den andre,så bryter helvete løs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er godt vi ikke vet helt hva vi går til:) planen her er uansett og involvere størstejenta så mye vi kan i babyen, og gi henne oppgaver sånn at hun blir stolt storesøster og føler seg stor. Men så er det jo midt i trassalderen og da...ser for meg en baby som skriker og en to åring som ligger på gulvet å vræler..hehehe! Tror akkurat sånne øyeblikk kan bli litt vel intense, men så kommer man gjennom det også... Og unger er jo så søte at alt det veier opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...