Gå til innhold

Hvor lenge hadde du pressrier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De tok vannet  03.15 og da kom pressriene med engang og han lille var ute 03.05, så 20minutter ca tenker jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 10 cm åpning til ungen var ute tok det 4 timer og 20 min. Men det kom aldri en eneste pressrie, uvisst av hvilken årsak. Når jordmor fant ut at jeg skulle presse på egenhånd tok det ca en time, men med litt klipping på slutten for å få ungen raskt ut.

Skrevet

Modningsrien begynte 5 om morran på lørdag, pressrien kom kl 23.30 på søndag. Jeg ventet med å presse til 23.45 og etter halvtime var hun ute. Fantatisk opplevelse :-)

Skrevet

at du ikke skal presse mer enn en time- vil vel si at etter det vil det bli satt inn tiltak for å hjelpe- eks sugekopp. det ble detpå meg etter å ha presset i 50 minn uten at noe skjdde innså de at jeg trengte hjelp- og gutten min var en stjernekikker så han tok seg god plass...

Skrevet (endret)

Hadde pressrier i ca 1 time på begge mine. Har ikke tall på hvor mange press... Det var en befrielse når jeg fikk pressa hull på fostervannshina, og syns jeg hadde enkle fødsler. Ikke vondere enn jeg fint klarte med ;) Lykke til, jeg skule gjææææærne vært i dine sko :D

Endret av tante-ku
Skrevet

Fra riene begynte til frøkna var ute så gikk det 47,5 time.. Legen tok vannet kl 11, og pressriene begynte kl 12 og vesla var ute kl 14:30. Hun satt dønn fast og ble tatt med tang.. Og fra legen satte på tanga så brukte je 1 time å presse..

Men første fødselen så hadde je et press..

Skrevet

Jeg vet ikke hekt hva som er det normale, men rundt halvtime-4

min kanskje?

Jeg vet fødselslege blir tilkalt som en sikkerhet hvis pressriene varer over 1 time.

Jeg har stryrtfødsler, så mine pressrier er få.

Med min første hadde jeg vel 6min, min andre var det 3 min.

Skrevet

Hadde aldri pressrier, men hadde full åpning i 3 1/2 time. Fikk drypp en halv time etter full åpning da jeg ikke hadde pressrier, fortsatt null trykketrang.. så presset selv i 3 timer før fødsellege ble tilkalt å fikk hun ut i hui å hast med vacum å klipping.. det ble en dramatisk fødsel som endte med 10 dager på intensiven... Ingen har noen gang forklart meg hvorfor di ventet så lenge før di bestemte seg for å ta henne ut... Da jeg hadde to ultralyder under åpningsfasen å konstant ctg på meg pga hun ikke hadde bevegelse seg.. å jeg hadde ikke kjent henne på over 2 døgn..... Rart det ikke ble hastekeisersnitt....

Skrevet

Jeg presset aktivt i to timer, uten **noen som helst fremgang** (ja, jeg har sett partogrammet)... Så ble det endelig ks. Fullstendig utslitt, infeksjon på gang, og barnet var også ganske stressa (men var fin da han kom ut, heldigvis). Jeg hadde heldigvis epidural, uten den hadde jeg umulig kunnet holde på så lenge. Skjønner ikke helt at de ikke avbrøt før, siden barnet lå langt oppe på tross av full åpning og lang tids aktiv pressing. De må jo ha skjønt hvor landet lå... Så det ble til slutt ks, etter å ha hatt full åpning i fire timer. FUN.

Skrevet

jeg hadde pressrier i ca 25 min, selve fødselen varte i 5,5 timer, spent på hvordan denne fødselen blir...:) godt jeg har godt tid til å forberede meg:)

Skrevet

De sier vel at man får presse i 1time før man tar i bruk hjelpemidler. Keisersnitt er som regel siste utvei så før det så prøver man drypp, klipp, vakuum og tang samt press fra utsiden.

Skrevet

4 min hadde jeg pressrier ;-) Ca 2-3 press med andre ord:p

Så det er nok veeeldig forskjellig ja!

Men da jeg jobbet på føden mener jeg att de ikke fikk ligge lenger enn ca 1 time å presse. Da ble lege kontaktet for vurdering.

Skrevet

Kraftige maserier fra tirsdag-mandag morgen, 17timers rier og hall time med pressing ;)

I følge de på føden da sa de at 3cm er fødselen igang, jeg hadde 3cm hele uken med maserier..

Skrevet

jeg har hatt konstante pressrier ved begge mine fødsler, første var ute på ca 10 min da med konstant pressing, litt rifter utvendig, men ikke noe mer enn pyntesting her og der..

nr to gikk det 15 min fra 5 cm til hun var ute, da også med pressrier uten pause, tok vel ca tre minutter fra pressetrangen kom til det var over.. ingen rifter i det heletatt selv om det gikk veldig fort!

Skrevet

De sier vel at man får presse i 1time før man tar i bruk hjelpemidler. Keisersnitt er som regel siste utvei så før det så prøver man drypp, klipp, vakuum og tang samt press fra utsiden.

Ja, men det er helt avgjørende hvor langt oppe i bekkenet barnet ligger. Er det for langt oppe, står man igjen med drypp, og keisersnitt etterpå. De bruker ikke tang hvis barnets hode er langt oppe i bekkenet lenger...

Skrevet

Det er jo forskjellig fra person til person..

nr.1: 20 minutt, måtte presses på mage o.l pga hun ikke fikk oksygen

nr.2 ute på andre press;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...