mamma_til_gutt Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Nærmer seg fødsel for min del, og lurer litt på hvor lenge man har pressrier sånn normalt..? Hvor lenge lå du?
2 hjertegull :) Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Fødsel fra helvette! 8 dager mas-rier, 12 timer aktiv fødsel. Rakk 3 pressrier på 8 cm, så ble hun tatt med akutt keisersnitt.. Herlig. Kommer til å forlange planlagt ks denne gangen.. Tror ingenting på at min kropp er skapt til å føde
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Det varierer så fra person til person at det meste er normalt. Jeg lå i 40min med pressrier, men tror jeg hadde det lengre før jeg kom meg opp i senga, kanskje 50min tilsammen. Vet om folk som har hatt pressrier i 1,5time og 15min, så det varierer veldig.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Nye prosedyrer sørger for at du ikke skal ha pressrier i mer en en time nå da, så det er jo noe å se frem til...?!
mamma_til_gutt Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2012 Skjønner det er individuelt! Men jeg aner ikke om vi snakker mellom 5 og 20 minutter eller vi snakker mellom 5 minutter og 10 timer... Derfor jeg spør, for å få et inntrykk av hva folk har vært gjennom. Har glemt å spørre jm, og kjenner jeg lurer fælt på dette
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Jeg hadde forlenget utdrivingsfase, med rier som kom mer og mer sjeldent. Dette var nok fordi kroppen var i sjokk etter å ha gått fra 0-10 cm åpning ila 2 timer. Etter 1 time med ineffektive pressrier fikk jeg drypp, og fødte barnet 25 min etter at dryppet var i gang. Min søster har fortalt meg at hun trykket 3 ganger så var hennes datter ute, så det er veldig individuelt, også mellom kvinner i nær slekt.
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 har dårlige pressrier så jeg brukte 1 time og 10 min på første og ca 30 minutter på andre... det er visst lengre enn gjennomsnittet:(
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Hele fødselen, fra begynnelse til slutt, tok 4 timer. Hadde to pressrier. Vet ikke hvor lenge de varte, men ikke noe mer enn 5 min. Hadde en utrolig fin og enkel fødsel:-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har hatt to raske fødsler. Fire og to timer fra første rite. 3 til 4 press begge gang.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 brukte ganske nøyaktig en time fra 3 til 10 cm, og deretter 15 minutter på å få ho ut. skal sies at ho kom sprettende ut i en eneste press-rie. jordmor (som var veldig erfaren), blei helt forfjamset og sa bare: OI, der kom ho! nå er riktignok damene i familien min fødemaskiner, og blir beordret til sykehuset ved minste antydning til tegn på fødsel..
vurdere1til Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 hadde pressrier i ca 45 minutt tror jeg
kaklemor Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 20 min:) modningsrier startet tirsdag og d var såpass milde rier. på fredag stod jeg hjemme til jeg hadde 1 cm igjen og tilsammen tok den aktive fødselen 2 t og 10 min:)
kaklemor Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 20 min:) modningsrier startet tirsdag og d var såpass milde rier. på fredag stod jeg hjemme til jeg hadde 1 cm igjen og tilsammen tok den aktive fødselen 2 t og 10 min:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #14 Skrevet 16. januar 2012 hadde pressrier i en time og et kvarter, gutten kom ut med hjelp av sugekopp.. jordmor sa at førstegangsfødende får presse i en og en halv time før hjelpemiddel blir tatt i bruk. fikk sugekopp før pga jeg var totalt utslitt etter 12 t aktiv fødsel og enda 12 t før der igjen. pressrier varierer fra person til person.
Stina <3 Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 Barn nr 1 hadde jeg pressrier i ca 30 min, med nr 2 hadde jeg pressrier i 4 min... 2 press og han var ute! Blir spennende å se hvordan det blir nå den 3 gangen...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. januar 2012 #16 Skrevet 16. januar 2012 med nr 1 begynte jeg å presse rundt 17.30 å hun var født 17.56 så ca 25 min. med nr 2 er jeg litt usikker, han var ute på 4-5 press så mellom 20 og 30 min tror jeg
C.L.H85 Skrevet 16. januar 2012 #18 Skrevet 16. januar 2012 Fra vannet gikk til ungen var ute tok det ca 8,5 timer.(real arbeidsdag;) Er ikke sikker på når jeg begynte å presse for alvor, men tror det var ca 1 time Sånt er jo veeeldig individuelt da
:) liris Skrevet 16. januar 2012 #19 Skrevet 16. januar 2012 Hadde rier i 5,5 døgn.. og av denne tiden var det 75 minutter med pressrier.. og da presset jeg 2-4 ganger på hver ri. Håper på en litt kortere seanse denne gangen
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 16. januar 2012 #20 Skrevet 16. januar 2012 Har ikke lest hva andre har svart her, men jeg hadde åpningsrier fra 02 til 11, og pressrier fra 11-11.36. Så altså 36 minutter. Men på svangerskapskurs sa de at det mest "vanlige" er å ha pressrier ca 1 time, så jeg var forberedt på at det skulle gå litt lenger. Hos noen går det selvsagt enda fortere og hos andre lenger tid, men jeg ble fortalt av jordmødrene at ca 1t med pressrier var det de regnet med
2 Prinser + 1 i vente Skrevet 16. januar 2012 #21 Skrevet 16. januar 2012 hadde mas-rier i ca ett døgn (ble vondere og vondere), så tok de vannet. hadde da skikkelig vonde rier i sikkert en times tid, så pressrier i 20 min og så var gutten ute fin fødsel igrunn...
Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 16. januar 2012 #22 Skrevet 16. januar 2012 Hadde pressrier eller presset i 2,5 time før ungen var ute....etter to små så forsvant de, og kom ikke tilbake selv om jeg hadde full peis med rie stimulerende...fikk bare en brekningsfornemmelse når de lusket seg innpå og egentlig skulle hjulpet meg, men ungen satt fast i symfysen stakkar, så han sto jo bare å stanga..tilslutt ble han tatt med sugekopp mens jm lå på magen min. Hadde ingen smertestillende så det var grusomt!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #23 Skrevet 16. januar 2012 Hadde pressrier i ca 2 timer, så prøvde de med sugekopp ( 2 ganger ) uten hell, tilslutt klipte de meg litt så kom jenta fra første ri til jenta var ute tok det ca 12 timer.
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 16. januar 2012 #24 Skrevet 16. januar 2012 Med første varte pressriene 91 min. Kunne tatt mye mindre, for det viste seg til slutt at jeg ikke kunne presse han ut selv, pga han lå skeivt... Nr 2 hadde jeg pressrier 8 min
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #25 Skrevet 16. januar 2012 Jeg hadde pressrier i tre (!) timer. Igangsatt fødsel, og pressriene kom før det var full åpning. Håper jeg slipper like lenge denne gangen... Du som skrev om nye rutiner som tilsier at man ikke skal ha p-r i mer enn en time, det har ikke jeg hørt noe om. Hva innebærer det da?KS? For det vil jeg ikke ha!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå