Gå til innhold

Hvor lenge hadde du pressrier?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmer seg fødsel for min del, og lurer litt på hvor lenge man har pressrier sånn normalt..? Hvor lenge lå du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødsel fra helvette! 8 dager mas-rier, 12 timer aktiv fødsel. Rakk 3 pressrier på 8 cm, så ble hun tatt med akutt keisersnitt.. Herlig. Kommer til å forlange planlagt ks denne gangen.. Tror ingenting på at min kropp er skapt til å føde :P

Skrevet

Det varierer så fra person til person at det meste er normalt. Jeg lå i 40min med pressrier, men tror jeg hadde det lengre før jeg kom meg opp i senga, kanskje 50min tilsammen.

 

Vet om folk som har hatt pressrier i 1,5time og 15min, så det varierer veldig.

Skrevet

Nye prosedyrer sørger for at du ikke skal ha pressrier i mer en en time nå da, så det er jo noe å se frem til...?! :P

Skrevet

Skjønner det er individuelt! Men jeg aner ikke om vi snakker mellom 5 og 20 minutter eller vi snakker mellom 5 minutter og 10 timer... Derfor jeg spør, for å få et inntrykk av hva folk har vært gjennom. Har glemt å spørre jm, og kjenner jeg lurer fælt på dette :)

Skrevet

Jeg hadde forlenget utdrivingsfase, med rier som kom mer og mer sjeldent. Dette var nok fordi kroppen var i sjokk etter å ha gått fra 0-10 cm åpning ila 2 timer. Etter 1 time med ineffektive pressrier fikk jeg drypp, og fødte barnet 25 min etter at dryppet var i gang. Min søster har fortalt meg at hun trykket 3 ganger så var hennes datter ute, så det er veldig individuelt, også mellom kvinner i nær slekt.

Skrevet

har dårlige pressrier så jeg brukte 1 time og 10 min på første og ca 30 minutter på andre... det er visst lengre enn gjennomsnittet:(

Skrevet

Hele fødselen, fra begynnelse til slutt, tok 4 timer. Hadde to pressrier. Vet ikke hvor lenge de varte, men ikke noe mer enn 5 min.

Hadde en utrolig fin og enkel fødsel:-)

Skrevet

Jeg har hatt to raske fødsler. Fire og to timer fra første rite.

 

3 til 4 press begge gang.

Skrevet

brukte ganske nøyaktig en time fra 3 til 10 cm, og deretter 15 minutter på å få ho ut. skal sies at ho kom sprettende ut i en eneste press-rie. jordmor (som var veldig erfaren), blei helt forfjamset og sa bare: OI, der kom ho!

nå er riktignok damene i familien min fødemaskiner, og blir beordret til sykehuset ved minste antydning til tegn på fødsel..

Skrevet

hadde pressrier i ca 45 minutt tror jeg :)

Skrevet

20 min:)

 

modningsrier startet tirsdag og d var såpass milde rier. på fredag stod jeg hjemme til jeg hadde 1 cm igjen og tilsammen tok den aktive fødselen 2 t og 10 min:)

Skrevet

20 min:)

 

modningsrier startet tirsdag og d var såpass milde rier. på fredag stod jeg hjemme til jeg hadde 1 cm igjen og tilsammen tok den aktive fødselen 2 t og 10 min:)

Skrevet

hadde pressrier i en time og et kvarter, gutten kom ut med hjelp av sugekopp.. jordmor sa at førstegangsfødende får presse i en og en halv time før hjelpemiddel blir tatt i bruk. fikk sugekopp før pga jeg var totalt utslitt etter 12 t aktiv fødsel og enda 12 t før der igjen. pressrier varierer fra person til person.

Skrevet

Barn nr 1 hadde jeg pressrier i ca 30 min, med nr 2 hadde jeg pressrier i 4 min... 2 press og han var ute! Blir spennende å se hvordan det blir nå den 3 gangen...

Skrevet

med nr 1 begynte jeg å presse rundt 17.30 å hun var født 17.56 så ca 25 min. med nr 2 er jeg litt usikker, han var ute på 4-5 press så mellom 20 og 30 min tror jeg

Skrevet

Fra vannet gikk til ungen var ute tok det ca 8,5 timer.(real arbeidsdag;) Er ikke sikker på når jeg begynte å presse for alvor, men tror det var ca 1 time ;) Sånt er jo veeeldig individuelt da ;)

Skrevet

Hadde rier i 5,5 døgn.. og av denne tiden var det 75 minutter med pressrier.. og da presset jeg 2-4 ganger på hver ri. Håper på en litt kortere seanse denne gangen ;)

Skrevet

Har ikke lest hva andre har svart her, men jeg hadde åpningsrier fra 02 til 11, og pressrier fra 11-11.36. Så altså 36 minutter.

 

Men på svangerskapskurs sa de at det mest "vanlige" er å ha pressrier ca 1 time, så jeg var forberedt på at det skulle gå litt lenger.

 

Hos noen går det selvsagt enda fortere og hos andre lenger tid, men jeg ble fortalt av jordmødrene at ca 1t med pressrier var det de regnet med :)

Skrevet

hadde mas-rier i ca ett døgn (ble vondere og vondere), så tok de vannet. hadde da skikkelig vonde rier i sikkert en times tid, så pressrier i 20 min og så var gutten ute :) fin fødsel igrunn...

Skrevet

Hadde pressrier eller presset i 2,5 time før ungen var ute....etter to små så forsvant de, og kom ikke tilbake selv om jeg hadde full peis med rie stimulerende...fikk bare en brekningsfornemmelse når de lusket seg innpå og egentlig skulle hjulpet meg, men ungen satt fast i symfysen stakkar, så han sto jo bare å stanga..tilslutt ble han tatt med sugekopp mens jm lå på magen min. Hadde ingen smertestillende så det var grusomt!

Skrevet

Hadde pressrier i ca 2 timer, så prøvde de med sugekopp ( 2 ganger ) uten hell, tilslutt klipte de meg litt så kom jenta :)

fra første ri til jenta var ute tok det ca 12 timer.

Skrevet

Med første varte pressriene 91 min. Kunne tatt mye mindre, for det viste seg til slutt at jeg ikke kunne presse han ut selv, pga han lå skeivt...

 

Nr 2 hadde jeg pressrier 8 min :)

Skrevet

Jeg hadde pressrier i tre (!) timer. Igangsatt fødsel, og pressriene kom før det var full åpning. Håper jeg slipper like lenge denne gangen...

 

Du som skrev om nye rutiner som tilsier at man ikke skal ha p-r i mer enn en time, det har ikke jeg hørt noe om. Hva innebærer det da?KS? For det vil jeg ikke ha!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...