Gå til innhold

Hva trenger man menn til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn egentlig? Joda, de trengs for å lage barn, men hva ellers? Drama?

Jeg har vært alene i mange år, og ser faktisk for meg at sånn blir resten av livet mitt av egen, fri vilje :)

Jo, jeg har fått barna mine, og er ferdig med det. Og hva mer trenger man en mann til?

Nå leser jeg igjen her inne om de som lurer på å gå fra mannen, irriterer seg grenseløst over mannen, og lurer på om han er voldelig overfor barna. Hva trenger man dem til????

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

De er gode å krype inntil når man er trøtt, trist eller kosesyk, de er gode til å dele bekymringer, gleder og sorger med, de er gode til å måke snø, klippe gresset, støvsuge og lage middag, de er gode å diskutere med, leke med og "slåss" med.....

Kort sagt, de er gode til så mye :)

Jeg er kjempeglad jeg har en trygg og kjærlig mann som har valgt å leve sammen med akkurat MEG!

Skrevet

når noe blir ødelagt, skal monteres, henges opp osv... så hadde det vært greit å ha en mann til å gjøre det. Har hatt noen ikeahyller liggende i flere måneder fordi jeg ikke har noen til å hjelpe meg... i sånne situasjoner kjenner jeg det hadde vært greit å ha en mann i huset. Siden far ikke er her lenger, har jeg kun en bror til å hjelpe meg.. men han kan i hvertf all drøye det i månedsvis... så jeg får vel ut å finne meg en mann som kan komme hjelpe meg

Gjest sug lut
Skrevet

Vel, fungerende menn funker til alt, de andre trenger man def ikke. Mengden greier i hverdagen delt på to blir tross alt mindre enn om en skal ha alt.

Skrevet

Finn en bedre mann :-) Min er fantastisk!

Jeg elsker å ligge inntil ham, snuse på ham, klemme ham, kysse ham, elske med ham. Han gjør mer husarbeide enn meg, er en fantastisk far og jeg beundrer ham for den jobben han gjør.

Han har svakheter, men jeg har flere...

Jeg kan ikke forestille meg et liv uten ham. Jeg ville vært helt fortapt.

Han er limet og klippen i livet mitt :-) Finn dere en sånn mann!

Skrevet

Sier som luten; de mannfolka som fungerer kan brukes til det meste. Min kan hvertfall det, og jeg ville ikke bytta ham bort mot noe.

Men det er klart, skal man gå utifra innleggene her, er det jo ikke så mange igjen av hans kaliber. Og da kan man sikkert klare seg like greit uten.

Skrevet

Min er som poteten, han kan brukes til bortimot alt.

Skrevet

Inspirert av tråden om mannen som klikket pga grinete baby.. Blir dere aldri skikkelig sinte og frusrerte pga barna? Har dere virkelig aldri ropt til ungene deres i frustrasjon?

Jeg må innrømme at jeg av og til kjefter skikkelig - jeg kan bare ikke finne meg i alt.. Jeg har også kastet gjenstander i bakken eller slått i veggen for å få ut frustrasjon etter timer med nattevåk og frustrasjon over manglende søvn... (men det er i annet rom enn barna)

Er det bare meg som ikke klarer være rolig og avbalansert i enhver situasjon??

Ja, men jeg er som poteten selv. Så hva da?

Jeg kan alt og gjør alt. Vil jeg ha andre til å gjøre noe, så er det jo bare å spørre en eller annen ;)

Jeg har gjort alt her i åresvis, så jeg ser faktisk mindre og mindre nytte i en mann. Jeg har bygget terrasse fra bunnen uten å spørre en mann om hvordan. Bilder og skap? Enkelt.

Jeg fatter ikke hva gleden i en mann er. Krangler, og så kose? Hva skal man med krangler? Og kose? Kose hvordan, og hvorfor? Fatter det bare ikke, for det er så utrolig mye bedre å være helt solo :)

HI

Skrevet

Så du ser kun praktisk nytte i en mann? Trist.

Min er ganske nyttig også på det følelsesmessige og fysiske plan, han. Heldigvis.

Skrevet

Så du ser kun praktisk nytte i en mann? Trist.

Min er ganske nyttig også på det følelsesmessige og fysiske plan, han. Heldigvis.

Jeg er vel en ensom ulv, tenker jeg.

Jeg ser ikke at en annen person kan gi meg så mye på så nært hold. På avstand og kontrollert, er greit. Men ikke mer.

HI

Skrevet

Menn generellt trenger man ikke etter min mening. Man kan ha det fint alene, så lenge man har venner og familie man setter pris på.

Men jeg har en mann jeg elsker, og jeg synes livet er mye bedre med han enn uten. Dessuten synes jeg det er fint å være to om å oppdra barn, jeg ser ikke for meg at jeg kan gjøre en like god jobb alene som vi kan gjøre sammen.

På samme måte tviler jeg på at de fleste menn trenger damer generelt, men setter pris på tosomhet med damen de elsker.

Skrevet

Perlefisken over her har egentlig det mest fornuftige svaret.

Drepe edderkopper. Der har du det! Sånn utover det "trenger" man dem egentlig ikke, men det hender jo man blir glad i disse mennsa :)

Skrevet

Er du gammel, hi og har gamle barn? Jeg er ensom ulv jeg også, og har aldri helt sett poenget med menn.. bortsett fra sexen, og det går forsåvidt greit uten etterhvert det også :)

Skifter dekkene selv og gjør alt det andre dere "normale kvinner som Må ha menn" bruker menn til også.

Det er sjelden jeg leser om slike som meg selv, så ble litt nysgjerrig på deg;)

Skrevet

jeg trenger min mann til å gjøre det lille jeg ikke rekker/prioriterer eller det jeg ikke kan gjøre selv uten å bruke tid på å lære det...

skifte dekk, klippe plen, sage/klyve ved, tjene penger slik vi kan holde hus bil og leve som vi gjør (det hadde jeg ikke greid alene uten at det hadde gått ut over barna)

jeg trenger han når jeg fryser om natta, er trist elelr lei meg, og ikke minst barna trenger en pappa og det er nok det aller viktigste :)

Skrevet

når noe blir ødelagt, skal monteres, henges opp osv... så hadde det vært greit å ha en mann til å gjøre det. Har hatt noen ikeahyller liggende i flere måneder fordi jeg ikke har noen til å hjelpe meg... i sånne situasjoner kjenner jeg det hadde vært greit å ha en mann i huset. Siden far ikke er her lenger, har jeg kun en bror til å hjelpe meg.. men han kan i hvertf all drøye det i månedsvis... så jeg får vel ut å finne meg en mann som kan komme hjelpe meg

Gjør det selv da! Det er ikke vanskelig, følger med tegninger:-)

Skrevet

Trenger ikke en mann i det hele tatt, egentlig! Barn kan man lage alene i danmark også. Venner og familie erstatter mannens plass i mitt tilfelle. Og sex ordner seg uansett.

Jeg stortrives som singel : D

Skrevet

Jeg kan gjøre omtrent alt mannen min kan, og ville nok klart meg helt fint alene dersom jeg måtte, så jeg "trenger" ikke noen mann i den forstand at han skal være ett nytteverktøy for meg. Men jeg ville heller aldri valgt å leve uten den nydelig og gode mannen min, fordi han han gir meg noe av det jeg trenger aller mest: Trygghet, vennskap, tillit, kjærlighet, noen å dele alle gleder og bekymringer med osv. Det høres sikkert ut som et klissete svar, men det er jo like fullt sant. Jeg ville blitt ensom uten mannen min, jeg elsker ham og klarer faktisk ikke å se for meg et liv uten ham fordi han gir meg så utrolig mye.

Skrevet

Jeg kan gjøre omtrent alt mannen min kan, og ville nok klart meg helt fint alene dersom jeg måtte, så jeg "trenger" ikke noen mann i den forstand at han skal være ett nytteverktøy for meg. Men jeg ville heller aldri valgt å leve uten den nydelig og gode mannen min, fordi han han gir meg noe av det jeg trenger aller mest: Trygghet, vennskap, tillit, kjærlighet, noen å dele alle gleder og bekymringer med osv. Det høres sikkert ut som et klissete svar, men det er jo like fullt sant. Jeg ville blitt ensom uten mannen min, jeg elsker ham og klarer faktisk ikke å se for meg et liv uten ham fordi han gir meg så utrolig mye.

Signerer Alva. Praktiske ting kan jeg ordne selv. Kanskje ikke like fort, men jeg skulle fint ha klart meg alene, og vi deler på alt fysisk arbeid her i huset.

Men elsker jo mannen min og han dekker helt andre behov enn kun det praktiske og fysiske.

Skrevet

Gjør det selv da! Det er ikke vanskelig, følger med tegninger:-)

Jeg gjør det selv det som er mulig å gjøre selv. Sist jeg prøvde å motere et stort garderobeskap alene (selv om det stod at det må MINST to personer til!) kollapset hele driten og det ble ødelagt... Det var de pengene..... Så nå ligger resten og bare venter på at noen skal gidde å hjelpe meg...

Skrevet

grunnen til at det står to personer er for at en skal holde det. Det kan du likegodt bruke et barn til, eller en venninne. I mange tilfeller går det fint alene. Trenger ingen mann til sånt.

Mann trenger man kun til kos, og en samtalepartner. Man beholder mannen fordi man trives i hans selskap.

Jeg hadde klart meg helt fint uten han, om en skal tenke rent praktisk, men jeg har det bedre med han.

Skrevet

Klarer du virkelig ikke å montere møbler selv?

Skrevet

Signerer Alva jeg. :)

Skrevet

Jeg er jo handywoman selv, så trenger ikke mann til slikt.

Og jeg fatter fortsatt ikke hva en trenger en mann til(eller partner, da). Jeg ser ikke noen som helst nytte i å ha en klemmevenn hos seg hele døgnet. Uff.. jeg får frysninger bare ved tanken på et klengete vesen som vil noe. Enda flere en liksom skal gjøre noe som helst for. Og da tenker jeg oppmerksomhet, og ikke tjenester i hverdagen. For en må jo vie noe oppmerksomhet til en partner. Og der ligger mye av det jeg ikke liker. Hvorfor skal en bruke energi på sånt?

Nei, jeg har ikke kjærlighetssorg eller sånne ting. Jeg har bare vært alene lenge.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...