Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. januar 2012 #26 Skrevet 11. januar 2012 Jeg er ikke helt sikker på hva som er grunnen til at du vil ha en til. Men en ting kan jeg garantere, man har det fint som barn om man er enebarn, og det er ikke noen grunn til at man skal måtte ha søsken. Jeg har to gutter selv som aldri har fungert sammen, så at søsken er stas er nå en sannhet med visse modifikasjoner. En annen ting er at i den situasjonen du er, så ville jeg avfunnet meg med at et barn var nok. Det er ca 4 ganger så mye jobb å følge opp to barn godt som ett, og du får heller ikke de samme pausene. Eller så kan du vente til eldstemann begynner på skolen før du får en til, om du ikke kan leve med bare ett barn, på den måten vil du få fri på dagene med babyen, og den eldste er større og mer fornuftig. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #27 Skrevet 11. januar 2012 her er barnevernet innblandet og komt så langt at det er blitt sak i fylkesnemnda, men så er det, at eg av og til drømmer om å få en liten til, nå er han 13 mnd og han er enebarn, men på en måte så vil eg ikkje heller er redd for å havne i samme situasjon igjen viss eg får en ny, eg vettje liksom ikkje hva eg ska gjør? Det er en grunn til at det er barnevernssak og at den har havnet i fylkesnemda. Vær så snill å ikke lag flere! Får dere en til nå så blir det samme igjen, og noen andre vil oppdra barnet deres. Vent til du forstår hva som er problemet, og er rede til å gjøre noe med det. Når du er der, så gjør du noe med problemet. Så vente du litt til alt er rolig og har falt på plass samtidig med du jobber med å bedre forholdet til barnet som da antakeligvis er i fosterhjem. Samtidig med at du får orden på saker og ting. Så kan du begynne å tenke på en til OG det er antakeligvis lang tid fremover. Men får du en til nå er det sannsynlig at forholdene i hjemmet ikke har endret seg, og hva godt fører det til da når dere likevel ikke får ha babyen deres?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #28 Skrevet 11. januar 2012 det er egentlig en missforståelse mellom oss og bv for, for når eg var hos jordmor siste gangen så spurte hu om fikk tillatelse å kontakte bv for å se hva vi TRENGTE hjelp til men når de kom på dør uventet så hadde de bekymringsmelding de hadde fått fra barnelegen på sykehuset og ei til der ki fra, Vel- slikt misforstår man bare ikke. Her er det nok du som har misforstått er jeg redd. Barnevernet får bekymringsmelding når noen frylter for barnets hjemmesituasjon. Og det var det jordmoren gjorde også, bare at hun ikke turte å si det rett ut fordi det var ubehagelig for henne. Og når de i tillegg har fått bekymringsmelding fra andre så sier det noe til barnevernet at det er flere som er bekymret og er antakeligvis mer hold i bekymringen. De plikter å undersøke og komme frem til best mulig løsning. Og barnevernet er først og fremst en hjelpeinstans, uansett hva som står i bekymringsmeldingen med mindre det er akutt vold mot barn og sånt. Bekymringer rundt barnet kan være så mangt, det er nok at du ikke ser når klærne trengs og vaskes, glemmer å sende med mat på skole, og du ikke betaler strømregningen og heller ikke kontakter hjelp slik at du og barnet ditt må fryse. Det trenger ikke være "mer" alvorlig, det er ille nok. Tydeligvis har ikke hjelpetiltak ført noe sted, eller ikke vært noe poeng i. Virker ikke som du har helt forståelse for dette. Men det bunner kanskje i hvorfor det i det hele tatt er en barnevernssak... barnevernet har ikke ressurser nok til å ta saker opp i fylkesnemda fordi det er en "misforståelse".
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #29 Skrevet 11. januar 2012 Vil du virkelig fortelle disse svært private tingene om deg selv og familien din og vise frem bilde av deg selv+ informere om hvilken by du kommer fra? Jeg sier det ikke for å være frekk, men tenk litt over hva du legger ut på nett!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #30 Skrevet 11. januar 2012 her er barnevernet innblandet og komt så langt at det er blitt sak i fylkesnemnda, men så er det, at eg av og til drømmer om å få en liten til, nå er han 13 mnd og han er enebarn, men på en måte så vil eg ikkje heller er redd for å havne i samme situasjon igjen viss eg får en ny, eg vettje liksom ikkje hva eg ska gjør? Det er en grunn til at det er barnevernssak og at den har havnet i fylkesnemda. Vær så snill å ikke lag flere! Får dere en til nå så blir det samme igjen, og noen andre vil oppdra barnet deres. Vent til du forstår hva som er problemet, og er rede til å gjøre noe med det. Når du er der, så gjør du noe med problemet. Så vente du litt til alt er rolig og har falt på plass samtidig med du jobber med å bedre forholdet til barnet som da antakeligvis er i fosterhjem. Samtidig med at du får orden på saker og ting. Så kan du begynne å tenke på en til OG det er antakeligvis lang tid fremover. Men får du en til nå er det sannsynlig at forholdene i hjemmet ikke har endret seg, og hva godt fører det til da når dere likevel ikke får ha babyen deres? Var litt rask i avtrekkeren, så ikke at det gjaldt fødselsdepresjon og lett psykisk utviklingsheming. Da vet du hva problemet er og det er bra. Ikke sikkert du kan gjøre noe med det. Samarbeid heller med barnevernet om hva som må gjøres for at du kan ha omsorg for barnet du allerede har hvis det er mulig med tanke på din diagnose, får du en til så har du fortsatt psykisk utviklingsheming og det blir samme greia en gang til. Da har du to barn som ikke får vokse opp sammen men mulig i to ulike fosterhjem istede.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #31 Skrevet 11. januar 2012 Jeg vil råde deg til å gå ut som anonym i slike typer diskusjoner. Om du får til, ville jeg slettet denne tråden så færrest mulig leser det. Her ser vi bilde av deg og byen du kommer fra. Kanskje mer også hvis vi går inn på profilen din. Folk vet kanskje hvem du er også uten at du vet at de har lest dette. Det er jo ganske private saker dette og hører ikke hjemme her og på denne måten. For din egen del, og din families del. Ikke minst barnet.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 11. januar 2012 #32 Skrevet 11. januar 2012 Kjære HI; nå håper jeg ikke jeg sårer deg på noe vis; det er ikke meningen: Men jeg har rapportert denne tråden og bedt om at den slettes; av samme grunn som fler over har skrevet; dette er ikke noe du bør legge ut med nick og bilde!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #33 Skrevet 11. januar 2012 Jeg syns det er bra at de som har mistet barnet sitt eller er i barnevernets klør forteller sin historie .vitkig å få flere sider av en sak.har lest flere bloggere som har mistet sine barn eller er på mødrehjem.og det viser at barnevernet ikke alltid gir folk en ordentlig kjangse.. anette 92.blogg og sirilholvik.blogg
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #34 Skrevet 11. januar 2012 Hvorfor i all verden er ikke denne tråden slettet ennå...? Her tenker ikke HI over konsekvens av handling...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #35 Skrevet 11. januar 2012 Så hadde hun hatt en blogg så hadde du rapportert det også da.folk er så sære her inne .hvis du skal være så kjedelige så gå heller på andre forum .må kunne gå ann å skrive ned sine tanker uten å bli rapportert..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 11. januar 2012 #36 Skrevet 11. januar 2012 Jeg må si meg enig med siste taler, #35, her. Med å rapportere HI antar dere at hun ikke vet sitt eget beste og at hun selv ikke klarer å vurdere hva hun ønsker å legge ut på nett. Jeg ville ikke valgt så legge ut så mye som henne, men jeg kan likevel ikke frata andres rett til å velge hva de vil legge ut på nett. Som #35 nevner så står alle fritt til å blogge, både anonymt og under fullt navn med bilde og hele pakka. Det er en frihet vi har og så er det opp til den enkelte hvor mye man vil verne eller offentliggjøre av privatlivet.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 11. januar 2012 #37 Skrevet 11. januar 2012 sant det; og man står også fritt til å rapportere det som kan være postensielt skadelig for trådstarter: så får jeg heller være sær; det er min rett jeg haddde nok ikke rapportert en blogg; men ja; jeg rapporterte denne tråden; siden jeg ikke tror det er spesielt heldig å legge ut såpass sensitiv info her inne; med nick; bilde og bosted: Case closed fra min side:
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #38 Skrevet 11. januar 2012 Denne tråden vil jo også kunne bli brukt av barnevernet i en sak. Slik så er det sagt, kansje man derfor skal la den stå. At man ikke legger ut slik sensitiv info om seg selv, sin familie og sitt barn, er vel noe de aller fleste av oss forstår uten å må få det fortalt , eller hur?
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2012 #39 Skrevet 11. januar 2012 Jeg syns det er bra at de som har mistet barnet sitt eller er i barnevernets klør forteller sin historie .vitkig å få flere sider av en sak.har lest flere bloggere som har mistet sine barn eller er på mødrehjem.og det viser at barnevernet ikke alltid gir folk en ordentlig kjangse.. anette 92.blogg og sirilholvik.blogg Enhver som bruker uttrykket "barnevernets klør" har allerede kvalifisert seg som udugelig forelder.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #40 Skrevet 11. januar 2012 sug lut tror alltid hun har så mange gull korn ..jeg syns ikke selv jeg er en udugelig foreldrer selv om jeg sier barnevernets klør.vet det er mange som er uheldige så fort de kommer inn til barnevernet ,det har jo vært i media også hvor feil barnevernet kan gjøre ting.
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2012 #41 Skrevet 11. januar 2012 sug lut tror alltid hun har så mange gull korn ..jeg syns ikke selv jeg er en udugelig foreldrer selv om jeg sier barnevernets klør.vet det er mange som er uheldige så fort de kommer inn til barnevernet ,det har jo vært i media også hvor feil barnevernet kan gjøre ting. Formuleringen din vitner om en grunnleggende autoritetsfrykt som er prinsipielt skadelig for din evne til å forholde deg til samfunnet. Så ja, det gjør deg til en udugelig forelder om du ser offentlige tiltak til beste for barn som nøyaktig det motsatte.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #42 Skrevet 11. januar 2012 Så sug lut, du mener at barnevernet aldri gjør noe feil og alle barn som vokser opp i bv har en lykkelig barndom ?
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2012 #43 Skrevet 11. januar 2012 Jeg ser ikke hvor du henter det fra i mitt innlegg.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #44 Skrevet 11. januar 2012 Er nok varierende hva som finnes i barnevernet som alle andre offentlige organ, men det er såpass omfattende prosesser der foreldrene blir "frattat" barn, med mange ulike fagpersoner inne i bildet. Det er ikke slik at barnevernet ønsker å gjøre dette, det er faktisk veldig ressurskrevende og ikke minst dyrt! Fosterforeldre, saksomkostninger osv osv koster ofte flere hundre tusen i året per sak. Men man gjør det likevel, fordi barna har rett på å ha det bra, og de har vurdert at det er til barnas beste. Det er synd at noen skulle mene at barneværnet har "klør" og prøver å karre til seg flest mulig barn som kan ligge der å råtne for å sette det helt på spissen. Det er en HJELPEINSTANS. Men hjelpen innebærer av og til omsorgsovertakelse. Selvfølgelig er ikke foreldrene enig i dette! Ikke når det skjer mot ders vilje! Og når de da forteller sin side så får man aldri høre barnevernets side, den er jo taushetsbelagt. Det er utrolig hva folk klarer å legge skjul på i slike saker. Det værste barnevernet gjør er vel kanskje de gangen de ikke tar saker på alvor og ikke tar affære når de burde ha gjort noe. De har ikke nok å stille opp med i saker om omsorgsovertakelse f.eks. og saker henlegges. 15 år senere forteller barna hvor forferdelig de hadde det, at alle så det, men ingen gjorde noe. Så synes ikke vi skal brukes å mye energi på å mene at barnevernet er jævlige bare for å ødelegge familier...
Nikamo Skrevet 11. januar 2012 #45 Skrevet 11. januar 2012 Jeg syns det er bra at de som har mistet barnet sitt eller er i barnevernets klør forteller sin historie .vitkig å få flere sider av en sak.har lest flere bloggere som har mistet sine barn eller er på mødrehjem.og det viser at barnevernet ikke alltid gir folk en ordentlig kjangse.. anette 92.blogg og sirilholvik.blogg Og du bør kanskje bli en smule mer kritisk til det du leser på nett; trenger ikke sluke alle sånne blogger rått vettu, det er lov å tenke selv også...
Nikamo Skrevet 11. januar 2012 #46 Skrevet 11. januar 2012 Med å rapportere HI antar dere at hun ikke vet sitt eget beste og at hun selv ikke klarer å vurdere hva hun ønsker å legge ut på nett. Det er i grunnen det jeg antar i hvert fall...
Sol Skippertaksdronning Skrevet 11. januar 2012 #47 Skrevet 11. januar 2012 Angående de bloggene..jeg kan ikke helt dy meg for å tenke at hadde bloggeierne brukt mer tid og krefter på å samarbeide med bv enn på bloggen, kunne kanskje mye vært unngått i første omgang..men dette er kun tankespinn fra meg og ikke en vedtatt sannhet.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #48 Skrevet 11. januar 2012 Angående de bloggene..jeg kan ikke helt dy meg for å tenke at hadde bloggeierne brukt mer tid og krefter på å samarbeide med bv enn på bloggen, kunne kanskje mye vært unngått i første omgang..men dette er kun tankespinn fra meg og ikke en vedtatt sannhet. Hun ene som nevnes her, Anette, brukte mye tid på saken sin, hun vant i retten og hun hadde aldri noe problem med å samarbeide med barnevernet. I tillegg hadde hun hobbyer som håndball og blogging. Det er lov å ha en hobby selv om man har sak med barnevernet.
Gjest yrild Skrevet 11. januar 2012 #49 Skrevet 11. januar 2012 Så vidt jeg vet skal det utrilig mye til før barnevernet flytter barn fra sine foreldre (udugelighet må bevises i det uendelige!) Jeg vil anbefale deg å spille på lag med dem. Si at du er villig til å følges opp tett, ta selvkritikk, øve på samspill med barnet etc. Hvis du kan ta vare på barnet ditt sammen med din samboer, så vil jeg ikke tro at barnet blir tatt fra deg. ønsker deg lykke til og håper det løser seg til det beste for deg og fremfor alt for barnet :-)
Nikamo Skrevet 11. januar 2012 #50 Skrevet 11. januar 2012 Angående de bloggene..jeg kan ikke helt dy meg for å tenke at hadde bloggeierne brukt mer tid og krefter på å samarbeide med bv enn på bloggen, kunne kanskje mye vært unngått i første omgang..men dette er kun tankespinn fra meg og ikke en vedtatt sannhet. Hun ene som nevnes her, Anette, brukte mye tid på saken sin, hun vant i retten og hun hadde aldri noe problem med å samarbeide med barnevernet. I tillegg hadde hun hobbyer som håndball og blogging. Det er lov å ha en hobby selv om man har sak med barnevernet. Jeg skal innrømme at jeg har vært skeptisk til denne Anette også jeg... Og jeg har vært inne og sett på bloggen hennes - der hadde hun bl.a. en videoblogg. Det er ofte a big mistake; jeg snakker da om bloggere generelt. Det blir litt sånn "bedre å holde kjeft og la folk tro du er dum, enn å åpne munnen og fjerne all tvil"... Men jeg ble faktisk positivt overrasket. Jeg sier ikke at jeg sluker hennes side av saken rått, for det er en grunn til at hun nå bor på mødrehjem (etter min mening), men hun hørtes mye mer fornuftig ut enn jeg hadde trodd. På tross av at emnene var lavkarbo, trening osv Kanskje var det den herlige dialekta som gjorde det?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå